anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Witajcie Na początku chcę napisać, że kompletnie nie znam się na rowerach, jednak podświadomość szepcze mi z tyłu głowy "nie idź do supermarketu!". Jako że zazwyczaj słucham instynktu, zaczęłam szukać roweru markowego, natrafiłam na Krossa. Od roweru wymagam: jeżdżenia codziennie do szkoły i w drodze powrotnej; weekendowych wycieczek (aczkolwiek nie za długich); ceny niższej niż 2000 złotych No ogólnie mówiąc jestem laikiem. Myślałam nad tym modelem: http://www.kross.pl/pl/2013/city/classico-ii aczkolwiek, tak jak wspomniałam, kompletnie nie znam się na tym. Byłabym wdzięczna, gdybyście mi coś doradzili. Zapomniałam dopisać, że będę jeździć nie tylko po mieście, ale też po lesie Troche poczytałam negatywnych opinii o Krossie : (((( jak to jest? + Mam 168 cm wzrostu. Boje sie, ze ten rower bedzie sredni z racji jego niskiej ceny.
cienkun Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Jeżeli masz zamiar jeździć również po lesie, to doradzałbym jednak trekkinga. Np. bardzo korzystnym cena-jakość rowerkiem jest Lazaro Senatore na alivio, http://allegro.pl/rower-trekkingowy-28-lazaro-senatore-lds-alivio-i3171591057.html Jednak jeżeli koniecznie chcesz rower w stylu ww. Krossa, to są bardziej korzystne rowerki. Ostatnio był temat o rowerze do miasta w tym przedziale cenowym. http://www.forumrowerowe.org/topic/139687-do-2000-zł-damski-miejski-unibike-citizen-v-herkules-uno-7/
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 W moim przypadku liczy się również efekt wizualny (jakkolwiek płytko to nie zabrzmi). Mój styl jest dziewczęcy, lekki, zwiewny, dlatego bardzo mi pasuje design w stylu tego Krossa, którego tutaj podałam. Po lesie niewiele, na pewno nie na żadne eskapady, raczej spokojnie po leśnej drodze
PjeseczeQ Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Właśnie... Po leśnej drodze... Classico II pod względem osprzętu to prawie tragedia. Nexus 3-biegowy i hamulec torpedo - nie chciał bym tym nawet wjeżdżać na coś innego niż asfalt. Warto brać jakiegoś taniego Crossway'a od Meridy - wygodne to to będzie na pewno, a osprzęt zdeczka lepszy i cały rower na pewno już tam na leśną ścieżkę można wpakować. Lazaro czy Kandsy wszelkiego pokroju tutaj pewnie się nie sprawdzą, bo jakby nie patrzeć, to to nie jest za wygodne do rekreacyjnej jazdy i "po cywilnemu" (mam na myśli odzież i pozycję w tym momencie) + dodatkowo sporo zabawy ze składaniem i regulacją.
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2013 Kłaniam, Jeśli mozesz to wydaj jeszcze parę złoty na Classico III. 28-mio calowe koła lepiej się sprawdzą w zastosowaniu dla Ciebie. Wiem że nie wyglada tak klasysznie i retro jak Classico II ale można temu zaradzić przez dokupienie kremowych lub posiadających brązową ściankę boczną opon. Takich jak na ten przykład Schwalbe Delta Cruiser A 3 biegowy Nexusik to dobra pomysłą na bujanie się po mieście i okazjonalne przejażdżki parkowo-leśne... Szacunek... I.
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Dziękuję za odpowiedź Czyli radzisz rezygnację z tego Classico? Jednakże zależy mi na rowerze w typie holendra - przejrzałam ten crosswaye, jednak nie wzbudziły mojego zachwytu (z tego, co widzę nie mają błotnika, bagażanika itp. Zdaję sobie sprawę z tego, że można to domontować we własnym zakresie, ale nie pociąga mnie rower, na ktorym musiałabym siedzieć pochylona). Z góry też przepraszam za moją ignorancję w temacie rowerów, ale jestem przeciętnym Kowalskim jeżeli o to chodzi A co powiecie o tym unbike'u? http://www.unibike.pl/citizen.html
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2013 Nie, nie, nie... Jak najbardziej bier Classico ale nie wersje II tylko III. Szacunek... I.
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Dzięki wielkie No cóż, kolor da się przeżyć, jakość ważniejsza. http://www.kross.pl/pl/2013/city/moderato a ten?
PjeseczeQ Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 To na jedno kopyto wszystko... Tzn. Moderato i CII. Ale ja bym fałbrejka jednak założył :E
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Tzn?Jezeli macie jakies linki z rowerami odpowiednimi dla mnie to chetnie zobacze Nie kupuje teraz, zaraz, now, mam troche czasu.
cienkun Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Nie, nie, nie... Jak najbardziej bier Classico ale nie wersje II tylko III. Szacunek... I. Tylko że Classico mają dynamo typu hamulec... I ogólnie ich wyposażenie nie powala... Niech autorka tematu sobie poogląda może ofertę Cossacka, może coś jej się spodoba.
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Dzięki Rzeczywiście ten Cossack trafia w mój gust.
Burak Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Niektórzy koledzy chyba nigdy nie zeszli ze sportowego roweru i chcą Ciebie też na taki namówić. Nie mają racji. Do zastowań takich jakie opisałaś rower miejski jest bardzo dobrym wyborem. A teraz po krótce o omawianych tu rowerach i różnicach między nimi. Kross Classico II i Classico III niewiele się różnią. Nie bardzo rozumiem też skąd różnica w cenie. Classico III jest na więszych kołach (lepiej dla roweru miejskiego). Czyżby większe koła były tyle droższe w produkcji? Czy może chodzi o ten rattanowy koszyk (to już pytanie do marketingowców firmy Kross)? Oba są na stalowych ramach. Kross Moderato jest na aluminiowej ramie (dzięki czemu jest nieco lżejszy) i ma lepsze dynamo (zwróć uwagę na powiększoną przednią piastę koła). Wszytkie mają hamulce torpedo z tyłu (w pedałach). Nie każdy je lubi (ja nie lubię), ale twierdzenie, że V-Brake jest lepszy jest trochę na wyrost. Poza tym wg specyfikacji Moderato nie ma z tyłu V-Brake a na zdjęciu wyraźnie ma. Nigdy nie rozumiałem polityki Krossa w tym względzie. Po co aż 3 hamulce?
anewone Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Miałam kiedyś rower z hamulcami w pedałach, lubiłam to, jednak nie jest to mi jakoś do życia potrzebne. Podoba mi się jeszcze ten http://www.cossack.pl/costa-brawa/124-cossack-costa-brawa-28-24-alu-kolor-capuccino-rower-damski-miejski.html oraz ten http://www.cossack.pl/carmen-lux/89-cossack-carmen-lux-alu-28-3-kolor-capuccino-rower-damski-miejski.html Eh, ciężki wybór...
cienkun Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Podoba mi się jeszcze ten http://www.cossack.p...ki-miejski.html oraz ten http://www.cossack.p...ki-miejski.html A więc tak: Różnią się one tylko napędem. Pierwszy ma klasyczne przerzutki i kasetę 8 rzędów oraz 3 tarcze przy korbie. Będzie na pewno lepiej się sprawdzał na drogach nieutwardzonych, gdyż rozpiętość przełożeń jest większa. Będzie też lżejszy, gdyż piasta wielobiegowa swoje waży. Drugi ma piastę siedmiobiegową i jest to lepsze rozwiązanie na miasto. Można zmieniać przełożenie stojąc na światłach i jest to rozwiązanie wymagające mniej czynności obsługowych, a łańcuch i zębatki zużywają się wolniej. Jest też pełna osłona łańcucha, która skutecznie ochroni Twoją odzież przed zabrudzeniem smarem. Niestety rower ten z pewnością będzie cięższy. Podczas jazdy tego zbytnio nie odczujesz, lub nawet wcale, ale jeżeli będziesz wnosić rower po schodach na 4 piętro, to już tak... To po prostu dwa różne rozwiązania, pod różne potrzeby/upodobania. edit. A przepraszam, mają jeszcze różne kierownice. Pierwszy ma prostą, drugi jaskółkę. Też co kto lubi. Jaskółka zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.