Cockermaniac Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 mam problem z tylnim hamulcem Avid Elixir 7. Kupiłem go w zeszłym roku pod koniec sezonu, wszystko było ok do momentu jak ostatnio zrobiło się naprawdę ciepło. Wczoraj wyciągam rower a tylne koło ledwo się kręci. Po przejechaniu 200 metrów poddałem się bo koło po prostu było zablokowane. Czy płyn puchnie od temperatury? A jeśli tak to jak temu przeciwdziałać? dodam że wcześniej miałem stare mocno zajechane Hayes`y i ten problem nie występował, co prawda hamulce były zatyrane, czasami coś obcierało, zdarzały się problemy, ale nie było aż tak by koło było zblokowane. z góry dzięki za pomoc,
LukaszBike Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 Heh, wczoraj spotkało mnie to samo ale z przednim kołem. Klamka praktycznie straciła skok. Mam Elixir 1 - po drodze zajechałem do serwisu, popuścili trochę płyn hamulcowy i działa. Serwisant powiedział, że prawdopodobnie od temperatury.
Cockermaniac Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Napisano 21 Czerwca 2013 Heh, wczoraj spotkało mnie to samo ale z przednim kołem. Klamka praktycznie straciła skok. Mam Elixir 1 - po drodze zajechałem do serwisu, popuścili trochę płyn hamulcowy i działa. Serwisant powiedział, że prawdopodobnie od temperatury. dzięki za info, pytanie czy to normalne w rowerowych hamulcach hydraulicznych? A jeśli tak to czy z założenia na lato powinno się popuszczać trochę płynu?
afly Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 U mnie Juicy 7 reaguje podobnie, z tym że mam pokrętło do regulacji i nic na szczęscie spuszczać nie musze, ale jak najbardziej jest to wpływ temperatury.
LukaszBike Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 wiesz, to moje pierwsze tarczówki i pierwsza taka sytuacja także nie jestem w stanie ocenić normalności tego zjawiska. Jeśli to normalne, to będzie mnie to irytować.
ugupu Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 Dziś przy temperaturze 42.5st z moimi Hayesami nic a nic się nie działo.
Cockermaniac Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Napisano 21 Czerwca 2013 z przodu mam Hayesa i też nie było z nimi nigdy takich problemów. Co prawda są mocno zatyrane i serwisant mi polecił bym pomyślał o zmianie bo to i częsci już ciężko dostać do tego modelu i technologia poszła mocno do przodu... Widać nie wszystko co nowe musi być lepsze
Synergy Napisano 21 Czerwca 2013 Napisano 21 Czerwca 2013 Teoretycznie system taperbore ma na celu zniwelować problem z płynem który zwiększa objętość przy wyższej temp, poza tym u mnie elixiry 3 leżały cały dzień na słońcu i nic się nie działo. A czy nie masz. Spróbuj wcisnąć zawsze kilka razy klamkę wtedy system powinien pozbyć się nadmiaru. @zamieńmy się e3 na e7
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2013 Wyglądają na lekko zapowietrzone. wyjmij klocki, i sprawdź czy tłoczki sie schowają, jak wrócą to masz odpowiedź.
Andrew Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 To jest fatalny objaw. Któraś z uszczelek, najprawdopodobniej membrana w klamce przepuszcza. Płyn zabsorbował wodę z otoczenia, dlatego po podgrzaniu hamulec puchnie i sam hamuje. Upuszczenie "nadmiaru" płynu to tylko usunięcie objawu, nie przyczyny. Należy najpierw solidnie przepłukać układ świeżym płynem. Świeżym, tzn dopiero co otwartym, a nie stojącym od 2 miesięcy na półce. Płukanie układu to coś więcej niż zwykłe odpowietrzanie, jakie uskutecznia większość serwisantów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.