Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] blokowanie koła przez hamulce w gorące dni


Cockermaniac

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z tylnim hamulcem Avid Elixir 7. Kupiłem go w zeszłym roku pod koniec sezonu, wszystko było ok do momentu jak ostatnio zrobiło się naprawdę ciepło.


Wczoraj wyciągam rower a tylne koło ledwo się kręci.  Po przejechaniu 200 metrów poddałem się bo koło po prostu było zablokowane.


 


Czy płyn puchnie od temperatury? A jeśli tak to jak temu przeciwdziałać? 


 


dodam że wcześniej miałem stare mocno zajechane Hayes`y i ten problem nie występował, co prawda hamulce były zatyrane, czasami coś obcierało,  zdarzały się problemy, ale nie było aż tak by koło było zblokowane.


 


z góry dzięki za pomoc, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, wczoraj spotkało mnie to samo ale z przednim kołem. Klamka praktycznie straciła skok. Mam Elixir 1 - po drodze zajechałem do serwisu, popuścili trochę płyn hamulcowy i działa. Serwisant powiedział, że prawdopodobnie od temperatury. 

 

dzięki za info, pytanie czy to normalne w rowerowych hamulcach hydraulicznych? 

A jeśli tak to czy z założenia na lato powinno się popuszczać trochę płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodu mam Hayesa i też nie było z nimi nigdy takich problemów. Co prawda są mocno zatyrane i serwisant mi polecił bym pomyślał o zmianie bo to i częsci już ciężko dostać do tego modelu i technologia poszła mocno do przodu...

Widać nie wszystko co nowe musi być lepsze :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie system taperbore  ma na celu zniwelować problem z płynem który zwiększa objętość przy wyższej temp, poza tym u mnie elixiry 3 leżały cały dzień na słońcu i nic się nie działo. A czy nie masz. Spróbuj wcisnąć zawsze kilka razy klamkę wtedy system powinien pozbyć się nadmiaru.


@zamieńmy się e3 na e7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest fatalny objaw. Któraś z uszczelek, najprawdopodobniej membrana w klamce przepuszcza. Płyn zabsorbował wodę z otoczenia, dlatego po podgrzaniu hamulec puchnie i sam hamuje.

 

Upuszczenie "nadmiaru" płynu to tylko usunięcie objawu, nie przyczyny.

 

Należy najpierw solidnie przepłukać układ świeżym płynem. Świeżym, tzn dopiero co otwartym, a nie stojącym od 2 miesięcy na półce. Płukanie układu to coś więcej niż zwykłe odpowietrzanie, jakie uskutecznia większość serwisantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...