Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Problem z tłoczkami, wymiana płynu


TomBrady

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moimi hamulcami Formula oro K18, są to moje pierwsze hamulce tarczowe.

Hamulce z roweru który kupiłem jako używany, trochę stały nieużywane. Problem w tym, że oba tylni i przedni ocierają o tarcze. Poczytałem trochę o hamulcach, na początku próbowałem poprawić je poprzez poluzowanie śrub adaptera, zaciśnięcie klamki i dokręcenie śrub, ale to nie pomaga. Wyjąłem klocki, kluczem nasadowym wepchnąłem tłoczki równo z krawędzią, ale po założeniu klocków i naciśnięciu parę razy klamki było nawet gorzej, tłoczki bardzo mało się cofają z powrotem. W jakiej pozycji powinny być tłoczki po zdjęciu klocków i nie zaciśniętej klamce?

Wygląda na to, że czeka mnie wymiana płynu i odpowietrzanie? Zestaw do tego już zamówiłem, tylko mam pytanie, chciałbym wymienić płyn na całkiem nowy to postępuję tak jak na filmikach z youtuba i nowy płyn wypchnie stary do strzykawki przy klamce? Czy stary dot (powiedzmy 2 letni) będzie się jakoś różnił wyglądem od nowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie się będzie różnił kolorem, ja używam ATE SUPER BLUE (naprawdę jest bardzo niebieski), wtedy ładnie widać zmianę koloru, a druga sprawa jest taka że ma prawie najwyższą temp wrzenia z dotów.

 

Wyczyść prowadnice klocków żeby swobodnie chodziły w zacisku.

 

Poza tym możesz mieć troszkę za dużo płynu i dla tego klocki obcierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie upuszczenia trochę płynu - popuszczam śrubkę tam gdzie podłączałbym strzykawkę przy hamulcu? I Ile mniej więcej upuścić - 3-4 krople?

Jak sprawdzacie czy tarcze są proste? Myślę nad tym aby zdjąć je z koła i położyć na szybie (tarcze mają równą grubość na całej powierzchni?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakręcisz kołem to nie widać czy tarcza ma bicie w zacisku? Ja mam trochę krzywą i widać że ma bicie, ale nie na tyle żeby ocierało o klocki

 

Jak by twój płyn sie nie różnił kolorem a chcesz mieć pewność że został cały wymieniony to w hamulec wchodzi ok 20ml płynu, wiec jak ze 3 razy przelejesz to będzie prawie cały zmieniony

 

Tarcze powinny mieć taka samą grubość po całości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety z hamulcami jest większy problem, czeka mnie ich serwis. Kupiłem więc SLX'y, ale w wolnej chwili chciałbym się zająć tymi formulami.

Są wycieki, więc chciałbym wymienić uszczelki. Dysponuje ktoś wykazem jakie uszczelki gdzie siedzą? W sklepie z łożyskami jest szansa, że takie dostane?

Śrubka, przy klamce ma zjechany środek, jedyne wyjście to rozwiercenie jej, tylko czy dostane gdzieś podobną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelek do zacisków rowerowych hamulców tarczowych nie dostaniesz w żadnym sklepie z hydrauliką. Uszczelki te oprócz specyficznego kształtu muszą też być idealnie spasowane co do grubości, inaczej tłoczki przestaną się ruszać. Dystrybutorem Formuli jest firma Gregorio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tomek - firma gregorio i wyjście naprzeciwko oczekiwaniom klienta = bajka, tudzież mit... U nich najlepiej zamówic coś w marcu i odebrac w październiku bo dla jednego klienta się nie opłaca...

To samo usłyszałem o uszczelkach do mojego dampera Rocco 3PL  że tylko u nich, że to bardzo specyficzne uszczelki i za komplet należy wydac półtorej stówy.

Poszedłem do sklepu z różnej maści uszczelkami i komplecik mnie kosztował dychę, a na dodatek dobrałem sobie kurzówki do widelca. Przecież to nie jest tak, że powstaje jedna fabryka która produkuje uszczelki tylko dla Formuli, kawałek dalej budują halę robiącą uszczelki dla Fox'a, dalej dla Rock Shock'a etc. Raczej korzysta się z gotowych rozwiązań, kwestia znalezienia właściwego sklepu.

Elektroniczna suwmiarka do ręki, spisac parametry i wymarsz do sklepu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubkę w klamce można wymienić. Trzeba spróbować ją wykręcić  - ja w takich sytuacjach nabijam płaskiego bita i zwykle daje się odkręcić.

 

Nową śrubkę biorę z zestawu naprawczego avid. Mam takich śrubek kilkanaście więc w razie czego wspomogę. Śruba jest identyczna z oryginalną oprócz tego, że jest wykonana z metalu, a nie z gównolitu.

 

W którym miejscu ciekną hamulce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w K18 najpierw musisz odkręcić śrubkę blokującą sworzeń - znajdziesz ją w zakamarku wajchy. Imbus 2mm lub torx T8 - oba pasują. Potem odrywasz wajchę od korpusu (srebrny popychacz musi wyskoczyć z gniazda tłoczka). Na koniec zostaje odkręcenie śrubki blokującej tłok - Torx T10.

 

Uszczelka pasuje od Avida Juicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...