Skocz do zawartości

[opony] Mtb w rozmiarze 2.25 czy 2.0


Gość gmx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc w doborze rozmiaru opony. Do tej pory jeździłem na 26 x 2.25 w tej chwili zastanawiam się nad 26 x 2.0. Wg różnych opinii w tej chwili opony powinny być jak najszersze  jednak patrząc na topowe modele popularnych firm obute są w opony w rozmiarze 2.0. Więc jak to jest z tym rozmiarem?

Napisano

Przecież to jest uzależnione od wielu czynników, od tego jak jeździsz, gdzie jeździsz, od szerokości obręczy...

Ubite ścieżki sporadycznie piach

Napisano

A jaka jest Twoja waga? Jak do 90kg, to chyba 2.0 starczy na te warunki, o których piszesz. Co do komfortu, to prawda, ja jeżdżąc po kamieniach beskidzkich wolę szersze laczki - większa objętość powietrza, = mniejsze ciśnienie i "połykanie" przeszkód przez oponę

Napisano

A jaka jest Twoja waga? Jak do 90kg, to chyba 2.0 starczy na te warunki, o których piszesz. Co do komfortu, to prawda, ja jeżdżąc po kamieniach beskidzkich wolę szersze laczki - większa objętość powietrza, = mniejsze ciśnienie i "połykanie" przeszkód przez oponę

Ok 97 kg z tobołami

Napisano · Ukryte przez safian, 20 Czerwca 2013 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 20 Czerwca 2013 - Brak powodu

nobby nic na 2013 lub rocket ron ale to zalzy jak jeździsz

Napisano · Ukryte przez safian, 20 Czerwca 2013 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 20 Czerwca 2013 - Brak powodu

up czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Autor pytał o rozmiar a nie jaką opone .

 

 

Napisano

To jeszcze proszę o podpowiedz jakie ciśnienie będzie optymalne dla opony 2.25 ( 2,5 - 4,5 bar) przy wadze 95?

Napisano

Mi na 3 atm. i więcej na asfalcie jest za twardo, wolę ciśnienia z przedziału 2-2,5. W terenie w praktyce im niższe, tym lepiej, ale trzeba uważać, żeby nie złapać snejka na jakimś większym kamieniu lub w skrajnym przypadku aby opona nie spadła z rantu – czyli w praktyce przy dętce lepiej nie schodzić poniżej 1,5.

Ale to dokładnie jak napisał CMIK, co kto lubi.

Napisano

Nie napisałeś jakie to opony, czasem 2.0 są równe oponie 2.2. Anyway. Ciśnienie to indywidualna kwestia, również techniki pedałowania. Jeden jeździ na 1.7 bardzo szybko po asfalcie inny przy tej samej wartości porzygałby się od bujania. :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...