karolik0 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Witam, przeglądając forum natknąłem się na pochlebne opinie nt obu wymienionych amortyzatorów, jednak żadna znacząco nie ułatwiła mi wyboru, co spowodowało założenie tego tematu. Chodzi mi o porównanie konkretnie tych roczników, oczywiście amortyzatory fabrycznie nowe. Axon - nie jest najmłodszy (2009), więc pod względem technicznym może być na gorszej pozycji, jednak prostsze konstrukcje są mniej awaryjne, a kiedyś to właśnie axon wiódł prym, będąc najlepszym w ofercie SR Suntour. First - ogółem nasłuchałem się opinii nie przychylnych ( mówie tu o niższych modelach marki, nie konkretnie firscie), ale jest nowszy(2012), technika poszła do przodu, opinie nt modelu niezłe, więc czemu by nie ? Oba spełniają założenia ( vki, wagowo max 1.6 [bez manetki i przycietej rury], powietrze-olej,1i1/8"). Co wg. Was jest lepsze i dlaczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Tak na dobrą sprawę, na Twoją decyzję powinny wpłynąć: 1. Twoja waga - Axon ma golenie 32mm, First 30mm. Skoro V-Brake, widelec i tak będzie miał lżejsze życie niż przy tarczach, więc powiedzmy tak: jeśli ważysz około 70kg lub więcej, Axon. Jeśli mniej, patrz punkt 2. 2. Bierz ten, który bardziej Cię przekonuje. Jedni mówią, że First pracuje lepiej niż Suntoury, inni na odwrót, a prawda jest taka, że to zbliżone jakościowo i pod kątem komplikacji konstrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolik0 Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Ok, dzięki za odpowiedź. A jeszcze właśnie pytanie odnośnie różnicy w wieku. Jednak 3 lata to dość długi okers czasu i zastanawia mnie czy nie będzie diametralnej różnicy w pracy ? Tak w gwoli ścisłości First to wersja Platinum ( czyli lżejsza), czy różni się czymś jeszcze od zwykłego Firsta ( bo nic takiego nie wychwyciłem w opisie obydwu, prócz długości sterówki)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 na pewno ma zmniejszoną ilość oleju w tłumiku, co więcej nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolik0 Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 Ciekawa informacja, dzięki. Ktoś dorzuci jeszcze jakieś informacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolik0 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Niestety post pod postem ale mam jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda wymiana oleju w Firscie Platinum. Kartridż olejowy jest zamknięty totalnie i wymiana oleju oznacza wymianę kartridża? Czy może kartridż da się wyjąć, rozkręcić i po ludzku wymienić sam olej ? A i jeszcze pytanie odnośnie samego RST. Czy ktoś wie czy udostępniają oni schematy amortyzatorów jak robi to SR Suntour ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Zacznijmy od ostatniego pytania. Odpowiedź znajdziesz tu: http://www.rst.com.tw/en/spare.aspx A to oznacza, że RST są serwisowalne. Wracając jeszcze do 'starości" tłumika w tym Axonie. Suntour nadal produkuje bardzo podobne konstrukcyjnie tłumiki, w widelcach o oznaczeniach LO-R i RL-R. Wyższy poziom komplikacji to LO-RC i RL-RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.