Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Avid elixir 1 vs shimano alivio BR/BL-M445


Fojteg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam planuje przejść z hamulców typu v-brake na hydrauliczne i potrzebuje waszej pomocy w wyborze. Zastanawiam się między elixirami a shimano alivio (jak w temacie). Które będą lepsze tzn. jak jest z siłą hamowania, modulacją i serwisowaniem obu hamulców, a więc czy łatwo je zapowietrzyć no i ile kosztują zamienniki np. nowa klamka, klocek itp. Nie jeżdżę jakoś szczególnie ambitnie ale lubię czasem po świrować a jakość moich v-ek accenta pozostawia wiele do życzenia. Dodam jeszcze, że przymierzam się do wymiany kół na shimano wh-mt15 (w przypadku avidów musiałbym wymienić tarzcze lub dokupic adapter). Proszę o rady uwagi itp.

 

Napisano

W avidach masz żrący płyn hamulcowy, więc trzeba ostrożnie z odpowietrzaniem. Wylany na lakier złuszczy Ci go.

W Elixir 1 faktycznie skok klamki jest długi, ale ciężej jest ten hamulec zagrzać. Modulacja jest podobna w obu hamulcach. Mocniejsze są Elixiry1.

 

Obydwa hamulce to podobna pólka w działaniu, ale rozważ również możliwość kupna troszkę droższych i o wiele lepszych Deore M596. W końcu wymieniasz je raz na długi czas.

Napisano

Kup sobie 596.

Mialem elixiry 5, mialem 595 teraz mam 596 i to naprawde dobre hamulce. Za 400 pln masz zakup na lata.

 

Shimano = swiety spokoj.

Napisano

Dzięki za opinie ;). Wybiorę zapewne shimano. Jako, że to będą moje pierwsze hydrauliki to chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak to jest z tymi adapterami i wielkościami tarcz. Oto sklep poprzez który będę robił zakupy: http://rowertour.com/shimano-br-m596-deore-hamulce-hydrauliczne-przod-tyl.html. I teraz pytanie. Czy kupując z wymienionej strony hamulce, do tego tarcze 180 mm na przód i 160 mm na tył oraz posiadając mocowanie Post Mount z przodu - RST Gila (badziewie) i IS z tyłu - rama Accent El Norte będę potrzebował jakichś dodatkowych adapterów??? Może głupie pytanie ale dwa ostatnie zdania w opisie produktu na stronie robią mi mętlik w głowie.

 

Napisano

A ja dla odmiany poleciłbym Ci zainteresowanie się Avidami BB7. Nikt tu nie pisze o problemach z hydrauliką i upierdliwościami z tym związanymi. Np. tym, że hydrauliki lubią sobie w różnym stopniu wysuwać klocki (tłoczki) w miarę ich zużywania. Podczas jazdy w górach i częstym hamowaniu, to już prawdziwa masakra. Miałem i mam różne hydro. Jednak proste jest piękne i jeśli naprawdę nie potrzebujesz mega mocy czyli topowych hydraulików i dużych tarcz, to daj sobie spokój i kup najlepsze heble mechaniczne na rynku. Będziesz miał spokój na lata, a moca i tak pogrążą rozważane przez Ciebie hamulce.

Napisano

 

Dzięki za opinie ;). Wybiorę zapewne shimano. Jako, że to będą moje pierwsze hydrauliki to chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak to jest z tymi adapterami i wielkościami tarcz. Oto sklep poprzez który będę robił zakupy: http://rowertour.com/shimano-br-m596-deore-hamulce-hydrauliczne-przod-tyl.html. I teraz pytanie. Czy kupując z wymienionej strony hamulce, do tego tarcze 180 mm na przód i 160 mm na tył oraz posiadając mocowanie Post Mount z przodu - RST Gila (badziewie) i IS z tyłu - rama Accent El Norte będę potrzebował jakichś dodatkowych adapterów??? Może głupie pytanie ale dwa ostatnie zdania w opisie produktu na stronie robią mi mętlik w głowie.

Pod 180 z przodu potrzebujesz adapter.

Z tylu zalezy od mocowania hebla do ramy.

Powodzenia.

Napisano

 

A ja dla odmiany poleciłbym Ci zainteresowanie się Avidami BB7. Nikt tu nie pisze o problemach z hydrauliką i upierdliwościami z tym związanymi.

 

Tak samo, jak nikt nie wspomina o konieczności podciągania linki i regulacji nieruchomego klocka. Przy częstym hamowaniu w górach potrafi być mocno upierdliwe. Ale masz rację, heble warte rozważenia.

 

Jeśli zaś chodzi o m445 zdają się być rozsądnym wyborem jako pierwsze tarczówki.

 

Tak, będziesz potrzebował adaptera pm/pm 180 na przód i is/pm 160 na tył.

 

Jeśli chodzi o sklep, sprawdź sobie ceny na stronie www.virtualbike.pl. Sklep ma opinię taniego, może więc będziesz mógł trochę zaoszczędzić.

Napisano

A ja dla odmiany poleciłbym Ci zainteresowanie się Avidami BB7. Nikt tu nie pisze o problemach z hydrauliką i upierdliwościami z tym związanymi. Np. tym, że hydrauliki lubią sobie w różnym stopniu wysuwać klocki (tłoczki) w miarę ich zużywania. Podczas jazdy w górach i częstym hamowaniu, to już prawdziwa masakra. Miałem i mam różne hydro. Jednak proste jest piękne i jeśli naprawdę nie potrzebujesz mega mocy czyli topowych hydraulików i dużych tarcz, to daj sobie spokój i kup najlepsze heble mechaniczne na rynku. Będziesz miał spokój na lata, a moca i tak pogrążą rozważane przez Ciebie hamulce.

No nie wiem. Mi mechaniczne tarczówki kojarzą się za bardzo z rowerami z marketu. Zauważyłem, że wszystkie Shimano są hydraulikami. Dodatkowo napęd mam zbudowany w oparciu o grupy Alivio/Deore i uważam, że niczego mu nie brakuje. Jeśli jakość hamulców jest współmierna do jakości przerzutek to wybiorę rozwiązanie Shimano. Teraz chciałbym wiedzieć czy opłaca się dopłacać do Deore, czy to rzeczywiście jest jakaś różnica?? Wiadomo, że chętnie bym widział u siebie Deorki (jak mi polecił Jastercup) ale wiadomo - budżet jest ograniczony.

Napisano

A BR-M415 czy BR-M375? :P

 

Jeżeli nie jeździsz ostro czy też się nie ścigasz, BR-M445 powinny wystarczyć. Ale BR-M596 to oczywiście lepsza opcja i jeśli nie potrzebujesz hamulców na wczoraj, kup np. nowe koła i przedni hamulec, zmień przód, a tył dorzucisz sobie za jakiś czas, koło poczeka.

Napisano

Dwa lata jeździłem na BR 445 a teraz przeszedłem na deorki BR 596 i różnica jest spora w szczególności w sile i modulacji. NA tym samy zjeździe 445 potrafiły tracić moc, a derki cały czas miały zapas. Dodatkowo 596 mam servo wave. Mnie odpowiada innym nie bardzo.

 

Chciałbym zauważyć, że w teorii w hamulcach hydraulicznych następuje samoregulacja odległości klocka od tarczy wraz z ich zużyciem, o czym tu ktoś wspominał, że się wysuwają. Poza tym przy 445 oprócz ustawienia co jakiś czas zacisku nie robiłem nic, natomiast przy mechaniczny co jakiś czas trzeba podciągnać regulować itp.

 

Jeśli chodzi o odpowietrzanie to koszt zakupu całego zestawu wyszedł w granicy 30zł wraz z 100ml oleju.

Napisano

Tak samo, jak nikt nie wspomina o konieczności podciągania linki i regulacji nieruchomego klocka. Przy częstym hamowaniu w górach potrafi być mocno upierdliwe. Ale masz rację, heble warte rozważenia.

 

Podciąganie linki w Avidach BB7?! Owszem klocki trzeba regulować, ale służą do tego dwa wygodne pokrętła. I tak jest to o niebo wygodniejsze niż wpychanie nierównomiernie wysuwajacych się tłoczków w hydraulikach, albo przestawianie zacisku.

 

 

No nie wiem. Mi mechaniczne tarczówki kojarzą się za bardzo z rowerami z marketu. Zauważyłem, że wszystkie Shimano są hydraulikami.

 

Ehh... A możesz żyć patrząc na to, że w marketowych rowerach są takie same okrągłe koła jak w Twoim rowerze? ;)

A jak w marketach pojawią się hydro, to czym będziesz wtedy hamował? :)

 

I co wynika z tego, że wszystkie Shimano są hydraulikami? Po prostu Avid opantentował co nieco i zrobił najlepszego mechanika na rynku. Tu nie ma już co poprawiac i wymyślać. BB7 miażdży większość tańszej hydrauliki. Co więcej Avid kwalifikuje też ten hebel do FR/DH. No ale dla wielu mechaniczny hebel nie przejdzie... Bo mechaniczny, a modne jest hydro...

 

Napisano

Nie wiem na jakich ty jeździłeś hydraulikach ale ja mając deore 596,juicy 5 i teraz m505 z zaciskami m446 nie miałem jeszcze takiego przypadku z "nierówno wysuwającymi sie tłoczkami"

Napisano

Przyjrzyj się wnikliwiej, a zobaczysz, bo każdy hebel hydro ma taką przypadłość.

 

Jedź w góry i pohamuj intensywnie podczas zjazdu, a dane Ci będzie posłuchać ocierania klocków o tarczę. Z jakiego powodu?

Napisano

OK, masz jedynie słuszny i najlepszy hebel na świecie a do tego wiesz wszystko o hydraulikach. Pogratulował. A teraz wróćmy może do tematu, jeśli coś jeszcze jest niejasne. :thumbsup:

Napisano

Przyjrzyj się wnikliwiej, a zobaczysz, bo każdy hebel hydro ma taką przypadłość.

 

Jedź w góry i pohamuj intensywnie podczas zjazdu, a dane Ci będzie posłuchać ocierania klocków o tarczę. Z jakiego powodu?

 

Ja posiadam shimano saint820 i to o czym mówisz nie występuje. Prawda jest taka ,że trzeba poprawnie wszystko ustawić :)

Napisano

m445 zdechnie zimą, albo będzie bardzo słabo działał, albo nie działał. W Elixirze można zmniejszyć skok klamki na dwa sposoby, albo pompujesz klamkę bez klocków, albo śrubą która jest od wychylenia klamki pierw wychylenie zmniejszyć potem zwiększyć na max a na koniec ustawić jak nam się podoba

Napisano

Jak dla mnie jakosc porownywalna.

Z jednym i drugim mialem do czynienia mniej niz 1k km. Wiekszych roznic nie zauwazylem. Moze Avidy troche wiecej sily daja. No i klamka inaczej pracuje niz w Shimano.

Napisano

OK, masz jedynie słuszny i najlepszy hebel na świecie a do tego wiesz wszystko o hydraulikach. Pogratulował.

 

Mam kilka rowerów i miałem/mam różne hamulce. Nie twierdzę, że BB7 jest najlepszy na świecie. Napisałem wyraźnie - nie ma wielu wad hydrauliki, a od hamulców hydro z niższych półek jest zdecydowanie lepszy.

 

Zasada działania hydro jest  wszędzie taka sama i w każdym hamulcu hydraulicznym z jakim się spotkałem są te same problemy.

 

 

Ja posiadam shimano saint820 i to o czym mówisz nie występuje. Prawda jest taka ,że trzeba poprawnie wszystko ustawić :)

 

Co ma ustawienie hamulca do nierównomiernego wysuwania sie klocków w miarę zużywania?

Rozpędź się do 60km/h na zjeździe i postaraj się zahamować najmocniej jak potrafisz.

Po hamowaniu ocieranie klocków o tarczę gwarantowane.

Jeśli nie słyszysz tego w swoim Saincie820, to najprawdopodobniej klocki masz tak blisko tarczy, że ocierają Ci non stop w sposób ciągły.

Zaświeć w zacisk latarką i popatrz na odległości pomiędzy tarczą a okładzinami ze wszystkich stron.

  • Mod Team
Napisano

 

Rozpędź się do 60km/h na zjeździe i postaraj się zahamować najmocniej jak potrafisz. Po hamowaniu ocieranie klocków gwarantowane.

 

To wina mało sztywnej tarczy, nie hamulca.

Napisano

Co ma ustawienie hamulca do nierównomiernego wysuwania sie klocków w miarę zużywania?

Rozpędź się do 60km/h na zjeździe i postaraj się zahamować najmocniej jak potrafisz.

Po hamowaniu ocieranie klocków o tarczę gwarantowane.

Jeśli nie słyszysz tego w swoim Saincie820, to najprawdopodobniej klocki masz tak blisko tarczy, że ocierają Ci non stop w sposób ciągły.

Zaświeć w zacisk latarką i popatrz na odległości pomiędzy tarczą a okładzinami ze wszystkich stron.

 

Jeśli bym najmocniej zahamował to mym miał gwarantowany lot przez kierownice. Klocki nie ocierają z każdej strony mają wolną przestrzeń. A po hamowaniu nic nie ociera. Może napisz ile miałeś hamólców hydrauliczny, że takie rzeczy piszesz ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...