Skocz do zawartości

[rower] Modernizacja Gianta GSR 500

mk85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Gianta GSR 500. Ponieważ rower ma już swoje lata, nastąpił czas na jego modernizacje/zmiany. Dlatego też prosiłbym was o pomoc. Co należy wymienić? Czym się kierować? Na co zwrócić uwagę?

Niestety, ale jestem początkujący w tym temacie, dlatego też liczę na waszą pomoc.

Oczywiście, jeżeli potrzebujecie jakieś informacje na temat roweru (a potrzebujecie na pewno) piszcie.

Strasznie mi zależy na tym, aby doprowadzić rower do stanu pełnej używalności.

Ale przechodząc do meritum sprawy. W ostatnim czasie wymieniłem hamulce na V-brake firmy promax (tak doradził serwisant, który też zakładał owe hamulce). Niestety rower jak nie hamował tak nie hamuje, co spędza mi sen z powiek. Serwisant powiedział, że to przez stary typ ramy. Dlatego tez, jeżeli wada ramy, a raczej jej wiek będzie przeszkodą w modernizacji, piszcie. Gdyż w tym momencie jestem skołowany. Wolałbym nie wyrzucać więcej kasy w błoto.

Czekam na waszą podpowiedzi, pomoc,

Pozdrawiam,

Michał

Napisano

Temat jest mi bliski bo swego czasu robiłem dużą modernizacje GRS300 ...

Kliknij w link w mojej stopce do dzisiaj Giant jest w garażu ...

Jeżeli mowa o ramie i hamulcach ... to faktycznie stosunkowo wiotkie tylne widełki ograniczają siłę hamowania.

Rozwiązaniem możne być "podkowa" założona na piwoty ...

Coś takiego

booster1_1.jpg

Przy wymianie na V`ki nie można zapomnieć o wymianie klamek hamulcowych ... do tego normalne klocki i hamulce muszą hamować ...

Co do ramy i modernizacji to ... jeżeli jest tak jak w GSR 300 czyli główka ramy 1 cal to to jest podstawowy ogranicznik możliwości modernizacji tego roweru.

Ja w efekcie końcowym zmieniłem ramę na inna z główką 1 i 1/8 cala.

Jeżeli ponad to masz wolnobieg zamiast kasety w tylnym kole to kolejny ogranicznik ...