Qamal Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Witam, ktos moze wie czy musze wymienic szprychy(d light) i nyple(alu) na nowe po okolo 5 kkm gdybym chcial wymienic obrecz(ztr alpine) na taka sama ale nowa ?Zniszczylem obrecz i raczej nie da sie tego naprawic.Dziekuje za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Możesz śmiało zostawić stare szprychy, i nyple, (o ile się nie obrobią przy odkręcaniu, jak to alu lubi robić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Wedle opinii, którą zasłyszałem od dwóch zaplataczy, uznawanych za lepszych w okolicy, jeśli chce się mieć mocne koło i święty spokój, szprychy należy traktować jako jednorazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Moje szprychy w tylnym kole już z trzecią obręczą jeżdżą, raz zaplecione i mam święty spokój (bo dobrze zaplecione ). Zresztą niby jak szprycha miałaby się zużyć od odkręcenia jej i ponownego przykręcenia? Bajeczki dla klientów, żeby wyciągnąć dodatkową kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 1. Stanu szprych nie da się łatwo ocenić na oko, większe przebiegi czy ostrzejsze traktowanie nadwyrężają ich wytrzymałość i nie będą one tak mocne, jak nowe. A od porządnego zaplatacza oczekuje się jednak jakiejś formy gwarancji. 2. Jak na tak cienkie druciki, przenoszą całkiem spore obciążenia, naciąg pojedynczej szprychy to ponad 100 kg, w momencie awarii, gdy któreś szprychy uległy gwałtownemu poluzowaniu (czy zerwaniu), część pozostałych mogła zostać przeciążona, od razu to nie wyjdzie, ale później mogą mieć tendencję do pękania. 3. Szprychy układają się do piasty, przy przeplataniu na nowej trzeba pilnować, aby nie pozamieniać wewnętrznych z zewnętrznymi (najlepiej nie zdejmować z piasty), inaczej mają szanse szybko lecieć przy główkach. 4. Dużo też zależy od samych szprych, jeśli są to porządne, niecieniowane szprychy, będą się po ponownym zaplocie lepiej trzymały, niż jakaś tanizna lub cienizna Tyle pamiętam i dla mnie to brzmiało przekonująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Jak sobie pomykasz po szosie czy lekkim terenie to rób jak chcesz ale teoria o niezużywalności szprych jest dosyć zabawna. I nie jest to teoria z d...py wzięta ale stosowana przez większość znających się na rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Oczywiscie jak dla kogos wydatek ok 4pln x 32 to pikus, to pakowac nowe. Szybciej sie rozplata, za pomoca przecinaka Z drugiej strony, rozwaga i znajomosc historii kolka moga wskazywac, ze wymiana na nowe szprychy jest zbedna. Predzej nyple, te raczej ze wzgledu na czas i warunki, mniej na przebieg, beda strzelac. Sapimy to raczej bardzo dobre szprychy. Jesli kolko nie bylo mordowane, korygowane itp, zostawilbym te szprychy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Wymienie tylko te ktore byly w okolicy uszkodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Takie rzeczy powinienes zakomunikowac w pytaniu, bo to troche zmienia optyke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 20 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Jak sobie pomykasz po szosie czy lekkim terenie to rób jak chcesz ale teoria o niezużywalności szprych jest dosyć zabawna. I nie jest to teoria z d...py wzięta ale stosowana przez większość znających się na rzeczy. Jakoś nigdzie nie wyczytałem rad typu "Pamiętaj że szprychy się zużywają i należy je wymienić po sezonie czy dwóch". Najczęściej jak się zaplecie koło tak ono zostaje, jedynie się centruje jak zajdzie taka potrzeba. Być może jak koło ma kilkadziesiąt tys. km przejechane w terenie to mogą szprychy strzelać ze starości, ale na pewno fakt rozplecenia koła im nie szkodzi. Serwisanci dają nowe szprychy bo, po 1, nie znają historii koła, po 2, to dodatkowy zarobek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 jak szprych byly uszkodzone mechanicznie typu lancuch itp, to mozesz pozstawic stare szprychy ,jak pekly samoistnie te istnieje duze prawdopodobienstwo ze beda pekac:), ale to nie regula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.