Rambozo Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Stoję przed takim oto wyborem: http://tnijurl.com/scale950/ czy http://tnijurl.com/spark950/ . Oba są zamówione i muszę któryś z nich wziąć. Roweru używam przede wszystkim do wielogodzinnych/całodniowych wycieczek gdzie często trafiają mi się niekiepskie wertepy do pokonania a i lubię też czasem popędzić ścieżką ile fabryka dała. Potrzebuję roweru w miarę uniwersalnego, szybkiego i mocnego jednocześnie. Zastanawiam się czy warto dopłacać tyle kasy za tylny amortyzator. Czy ta tylna amortyzacja faktycznie ma sens i jest z tego jakiś pożytek, czy nie spowalnia roweru albo nie ma z tym jakichś innych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 (edytowane) na sparku jezdzi sie bardzo przyjemnie, jak na tak prostackie zawieszenie to wrecz swietnie, ale z pewnoscia nie jest to mocny i wytrzymaly rower - rama nie jest mistrzem sztywnosci, zarowno karbon jak i alu pekaja na laczeniach, a kompozyt 'sie ubija' np w rejonie mufy i lozysk zawiechy z tego powodu bezpieczniej chyba bedzie jednak wziac scale'a aha i sprawdz dzialanie wszystkich komponentow lub niech zrobi to jakis obcykany znajomy, bo szczegolnie amortyzatory sa, a przyjnajmniej dzialaja czesto jak jakies wybrakowane wersje oem, ktore jedynie z zewnatrz wygladaja jak wersje box Edytowane 18 Czerwca 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hassanbey Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 (edytowane) Tez miałem chęć zakupu któregoś z rowerów SCOTTA (poprzedni rower to SCOTT) poszukałem, poczytałem i......zamówiłem CANYON Nerve AL 7.9 W tej cenie masz dużo lepszy osprzęt w rowerze CANYON Zerknij na sztywniaka oraz fulla i jeszcze by Ci jeszcze drobne zostały Edytowane 18 Czerwca 2013 przez hassanbey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Oba są zamówione i muszę któryś z nich wziąć Czy tak trudno to zrozumieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rambozo Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Czy tak trudno to zrozumieć ? Nie koniecznie muszę brać scotta. Wypadałoby wziąć jak się zamówiło ale zawsze mogę zrezygnować jak znajdę coś lepszego. Faktycznie ciekawe są te Cannyony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 to co, do zamkniecia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Co do samej amortyzacji tylnego koła - bo widzę że jesteś zielony - wydając duże pieniądze na rower, a taki masz jak widzę zamiar, przydałoby się zdobyć doświadczalnie własne zdanie na temat przydatności powyższego rozwiązania. Zawieszenie spowalnia rower - jeśli jest źle ustawione, nie pasuje do preferencji użytkownika i terenu w którym rower jest eksploatowany. Zawieszenie zdecydowanie poprawia efektywność w "prawdziwym" terenie i zwiększa przyjemność oraz bezpieczeństwo jazdy. Praktycznie każdy rower będzie inaczej "zestrojony" przez producenta przez co jego zachowanie - nawet jeśli rowery są z tej samej kategorii - może być inne. Dosiadanie roweru w sposób przypadkowy, ustawionego źle lub pod właściciela daje często mylne wyobrażenie na temat zachowania sprzętu. Proponowałbym poszukać możliwości wypożyczenia roweru od np kompetentnego sprzedawcy, który odpowiednio doradzi i będzie sprawiał wrażenie zorientowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rambozo Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Co do samej amortyzacji tylnego koła - bo widzę że jesteś zielony - O to właśnie chodzi... Temat tutaj założyłem w nadziei że ktos mi wytłumaczy jak to jest z tą tylną amortyzacją i czy w ogóle mi to potrzebne naprawdę... Jednak chyba wezmę hardtaila i tym razem. Do tej pory jeździłem na takim i było dobrze to i będzie dobrze i nie dowiem się co straciłem... Ł700 czy korzyści jaki daje tylna amortyzacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Tu ci tego nikt nie wytłumaczy. Jeśli mieszkasz za granicą to tym bardziej powinna być możliwość testu. Moim zdaniem w teren tylko rower z pełną amortyzacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 odrzuciłbym te scotty i wziął canyona fulla, w terenie będziesz zachwycony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rambozo Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 (edytowane) odrzuciłbym te scotty i wziął canyona fulla, w terenie będziesz zachwycony. Scotty mogę sprawdzic na miejscu przed zakupem a Canyona kupuję w ciemno co mi się nie podoba. Po za tym to na oko widzę że Canyon jest za krótki dla mnie, tak jak mój stary rower, przez co nie raz wyleciałem przez kierownicę przy zjazdach z góry albo przy gwałtownym chamowaniu. Scott ma dłuższą w poziomie ramę co moim zdaniem gwarantuje większe bezpieczeństwo choć pewnie nie będzie zbyt zwrotny. Jeszcze pomyślę nad Kanyonem albo czymś innym mimo wszystko... To że akurat mój wybór padł na Scotta to chyba dzięki renomie firmy i dobrym opiniom zasłyszanym od użytkowników. W sumie to zamówionych rowerów wcale kupić nie muszę ale czuję że czas ucieka a ja dalej bez sprzętu jestem i szlag mnie trafia że marnuję sezon przez zbyt długie zastanawianie się... Z tego co widzę i czuję to własnie Scott mi chyba najbardziej podchodzi mimo że w innych rowerach jest lepszy osprzęt za mniejsze pieniądze. Najważniejsze jest moje zadowolenie a parę groszy w tył czy w przód nie ma znaczenia. W zasazie to mam tylko jedną wątpliwość jeszcze, czy warto brać tego full suspentiona czy nie. Czy faktycznie warte jest to tych 700 funtów róznicy czy nie. Już mi kilka bardzo pomocnych odpowiedzi daliście, może jeszcze ktoś coś powie. W sumie to jeszcze jedna ważana kwestia mnie zastanawia czy taki full będzie na asfalcie tak wydajny jak hardtail bo jak przypuszczam hardtail w górskim wyboistym terenie fullowi raczej nie dorówna. Na zawodach cross country widzę praktycznie same hardtaile i zastanaiwam się czy to ze względu na to że kolesi po prostu na fulla nie stać czy może jakieś inne są ku temu powody.... Dzień podjęcia ostatecznej decyzji się zbiża wielkimi krokami... a ja dalej nie wiem co mam brać... Edytowane 20 Czerwca 2013 przez Rambozo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hassanbey Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Nie rozumiem stwierdzenia " za krótka rama" bierzesz dłuższą i już Podczas wyboru Canyona masz dokładnie pokazane jakie wymiary z siebie "zdjąć" aby dopasować rower do siebie. Za Scotta płacisz za markę, za Canyona za rozwiązana i technologię. We wszystkich ostatnich testach Canyony biją swoich konkurentów. Jeżeli chodzi o wyścigi to nie to ,że ludzi nie stać te hardtaile są niejednokrotnie droższe od niejednego fulla. Nikt tu nie dokona wyboru za Ciebie Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Nie wiem czego nie rozumiesz Producent może przecież do danego rozmiaru dobrać inne długości główki czy górnej rury i wtedy "Twój" rozmiar nie jest Twój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rambozo Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Gdyby to kogoś jeszcze interesowało to zdecydowałem się na Scott Spark 950 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afrodyzjusz Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Podziel się proszę wrażeniami z jazdy, sam jestem ciekaw, skoro kol. Nabiał odradzał to aż strach było kupować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Koniecznie napisz kiedy pęknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 no nie psujcie Mu przyjemności ... będzie dobrze ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rambozo Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Koledzy mnie straszyli ale ja nie dygam bo 5 lat gwarancji na ramę mam i 2 lata na amory a do tego mogę oddać rower w ciągu jakiegoś tam czasu jak mi się coś nie spodoba, więc nie boję się że coś mi pęknie albo będzie chodziło nie tak. Jeździ się naprawdę przyjemnie, żadne wertepy mi nie straszne, na asfalcie jest niesamowicie szybki. Nie zauważyłem żeby spark na kołach 29" był mniej zwrotny niż rower na kołach 26". Wcześniej jeździłem na Krossie Level A6 który niby miał fajne przerzutki i manetki ale dopiero w Sparku chodzi to jak trzeba. Puki co to za dużo nie jeździłem bo tyłek musi przywyknąć po miesiącach nieużywania. Jak trochę jeszcze pojeżdżę to podzielę się wrażeniami jeśli ktoś zechce. Jedynie do przedniego amortyzatora mam wątpliwości bo nie daje się całkiem zablokować i szczerze mówiąc to nie wiem jaka jest jego przewaga nad tańszymi amortyzatorami... Jutro się tą kwestią zajmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikmtd Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Koledzy mnie straszyli ale ja nie dygam bo 5 lat gwarancji na ramę mam i 2 lata na amory a do tego mogę oddać rower w ciągu jakiegoś tam czasu jak mi się coś nie spodoba, więc nie boję się że coś mi pęknie albo będzie chodziło nie tak. Jeździ się naprawdę przyjemnie, żadne wertepy mi nie straszne, na asfalcie jest niesamowicie szybki. Nie zauważyłem żeby spark na kołach 29" był mniej zwrotny niż rower na kołach 26". Wcześniej jeździłem na Krossie Level A6 który niby miał fajne przerzutki i manetki ale dopiero w Sparku chodzi to jak trzeba. Puki co to za dużo nie jeździłem bo tyłek musi przywyknąć po miesiącach nieużywania. Jak trochę jeszcze pojeżdżę to podzielę się wrażeniami jeśli ktoś zechce. Jedynie do przedniego amortyzatora mam wątpliwości bo nie daje się całkiem zablokować i szczerze mówiąc to nie wiem jaka jest jego przewaga nad tańszymi amortyzatorami... Jutro się tą kwestią zajmę. Czesc, mam podobny dylemat co do wyboru miedzy scale a spark 950. Czekam wyprzedarze 2013 takze zastanawiam sie nad sparkiem, przede wszystkim ze wzgledu na kregoslup. Jestem ciekaw jak pracuje zawieszenie, i moze jakies ogolne wrazenia, jak sobie radzi full na duzych kolach ? Pytam bo bylem jakies 3 tyg. w salonie scotta i dosiadlszy sparka 950, przy ugieciu zawieszenie zadzal dziwnie skrzypiec.. pewnie nie przesmarowany ale nadal troche mnie to nieco zdziwilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi