ostry2407 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Kolega chciałby sobie kupić opony Geax Saguaro. Teraz mam pytanie do tych co jeżdżą na nich które będą lepsze 2.0 czy 2.2. Jazda 20% miasto i 80% teren (ścieżki leśne, szuter, piach) Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że 2.2 byłby lepszym wyborem, lepsze trzymanie na zakrętach ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 mialem 2.0 , teraz jezdze na 2.2 . Zdecydowanie polecam 2.2 poniewaz komfort jazdy jest mega wysoki a opory toczenia takie same jak przy 2.0 ja jestem takiego zdania. Najwiekszy komfort odczuwam w wersji tnt ma bardzo grube scianki boczne i jeszcze lepiej tlumi wszystkie dziury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aciek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Kolega chciałby sobie kupić opony Geax Saguaro. Teraz mam pytanie do tych co jeżdżą na nich które będą lepsze 2.0 czy 2.2. Jazda 20% miasto i 80% teren (ścieżki leśne, szuter, piach) Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że 2.2 byłby lepszym wyborem, lepsze trzymanie na zakrętach ale mogę się mylić. Nie jeździłem, ale interesuję się nimi dość mocno i wiele razy spotkałem się z taką opinią, jaką wyraził GhOsTwrc, także wychodzi na to, że 2.0 nie ma sensu kupować. A sam potężny dylemat, czy brać właśnie Saguaro 2.2, czy Mezcal 2.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jest jeszcze Mezcal 2.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aciek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jest jeszcze Mezcal 2.3 Przed chwilą zakończyłem moje tygodniowe męczarnie decyzyjne i zamówiłem Mezcal 2.1. Takie same kupiłem niedawno do roweru dziewczyny, sprawdziłem na kilku podjazdach, poza tym większość tras mam w lekkim terenie, więc choć chciałem coś konkretniejszego, to racjonalnie myśląc tak naprawdę nie potrzebuję opony do cięższych zastosowań, niż Mezcal. Jak je wykończę i znajdę ostrzejsze górki, to wtedy może kupię Saguaro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Ja z reguly na codzien uzywam Geax Saguaro TNT 2.2 29" ktore waza 780g , jak na nich jezdze to staram sie aby z 34 km/h na liczniku nie schodzić. Teraz gdy jest sucho zalozylem Geax Mezcal zwijka 2.1 29" o wadze 520g. No i powiem wam ze czuć moc staram się z 39 km/h nie chodzić , dzis droga do pracy 11 km srednia wyszla 32,2 km/h takze gumy bardzo szybkie zazwyczaj na saguaro wychodzi 28-30 km/h. Problemy z Mezcalem pojawiaja sie gdy robi się mokro , ale jezeli zwiekszymy czujnosc to idzie wszystko przejechac , aczkolwiek na blotnisty maraton bym raczej ich nie zakladał. Zakupiłem Saguaro 2.0 zrobilem na nich 40 km i bylem zmuszony je odsprzedać , żona chwile tez na nich jezdziła i po zamianie na Saguaro 2.2 stwierdziła ze jest o wiele szybciej i wygodniej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że 2.2 byłby lepszym wyborem Dżizas, ile razy można powtarzać: szersze opony to NIŻSZE opory toczenie. Wadą jest tylko większa masa, co może być lub może nie być odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu i podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Dżizas, ile razy można powtarzać: szersze opony to NIŻSZE opory toczenie. Wadą jest tylko większa masa, co może być lub może nie być odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu i podjazdach. od kiedy.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 20 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 szersze opony to NIŻSZE opory toczenie Hmm dobra teoria, a jakieś potwierdzenie na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Hmm, z myślenia i logiki to wynika. A potwierdzenie dla opornych: http://www.schwalbetires.com/wider_faster_page http://velonews.competitor.com/2012/03/bikes-and-tech/technical-faq/tech-faq-again-bigger-tires-roll-faster_209888/attachment/rr-data-schwalbe https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CFwQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.mtbonline.co.za%2Fdownloads%2FRolling_Resistance_Eng_illustrated.pdf&ei=wBnDUa7nLYnRsga3nYGgCg&usg=AFQjCNFWiKfFyzd_pVVWGpgqNpUdDLawLw&sig2=l3l3SHCNFcrXcRUzJlNCZQ&bvm=bv.48175248,d.Yms Ostatni link to pdf, bardzo ciekawy. Pomijam, że zamieszczam go już któryś raz, ale to jest taka oczywistość, że aż przykro czytać pytania "ale jak to". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 20 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Dzięki poczytam, nie wiedziałem o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Moja żonka twierdzi , że po zmianie Saguaro 29er z 2.0 na 2.2 odczuwa że jeżdzi się lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 od kiedy.? Od zawsze. Tłumaczenie dla opornych: za opory toczenia (poza kształtem bieżnika, czy składem mieszanki) odpowiada długość śladu – czyli eliptycznego odcisku opony na ziemi. Krótszy ślad – mniejsze opory toczne, dłuższy ślad – większe. Szersze opony (oczywiście przy założeniu reszty takiej samej) mają ślad szerszy, ale krótszy, ergo niższe opory toczenia. Za to szersze opony są cięższe, niby jest to masa rotująca i powinna mieć znaczny wpływ na przyspieszanie, czy podjazdy, ale dokładniejsze wyliczenia i testy praktyczne wykazały, że realny wpływ 100, czy 200 g jest pomijalny i zauważalny tylko dla kogoś, kto naprawdę osiąga niezłe jak na rower przyspieszenia. Dociekliwi znacznie więcej na ten temat znajdą u wujka Gógla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axis Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Czy ten kolega, który chce kupić Geaxy, to kolega z tego tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Axis, poczytaj ze zrozumieniem. Przeca czarno na białym stoi, że w przypadku szosy opory maleją ze wzrostem ciśnienia. A że "ślad" szosówki jest minimalny to i opory mikre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Czy ten kolega, który chce kupić Geaxy, to kolega z tego tematu? Czy ty umiesz czytać.? Ale ci odpowiem. Mam RK I Aka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 dla zainteresowanych porównaniem wylajtowanych Rocket Ronów 2.25 Evo TL z Geax Saguaro 2.2 TNT, zamontowałem Saguaro w sobotę po południu.... zrobiłem testowe 40km w miejskiej dżungli i po miejscowych szutrach i moje subiektywne odczucia na szybko: na plus: - za######isty komfort jazdy, wybiera wszystkie małe nierówności jak damper - bardzo niskie opory toczenia na asfalcie, prawie bezgłośne - bardzo dobrze trzymają w zakrętach - uszczelniły się wyśmienicie i bez żadnych problemów ( dla porównania z RR było trochę zabawy i znacznie trochę gorzej się je zakładało na obręcze ) - dzięki znacznie grubszej gumie daje większe poczucie bezpieczeństwa w terenie ( wcześniej drżałem przed kapciami przy papierowych ściankach Schwalbe ) na minus: - rower znacznie przybrał na masie ( w sumie ponad 500g ) przez co odczuwalnie gorzej przyspiesza, ale po rozpędzeniu już się tego tak nie odczuwa - mam jeszcze wrażenie, że przez te dodatkowe gramy trudniej jest przeskakiwać przez przeszkody i wskakiwać na krawężniki, ale to może jeszcze kwestia przyzwyczajenia do lekkiego to tyle na szybko... niedługo konkretne testy w górach i wtedy okaże się jak będzie na podjazdach, bo tego obawiam się najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.