Skocz do zawartości

[opony] Geax Saguaro 26x2.2 czy 2.0


ostry2407

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega chciałby sobie kupić  opony Geax Saguaro.

Teraz mam pytanie  do tych co jeżdżą na nich które będą lepsze 2.0 czy 2.2. Jazda 20% miasto i 80% teren (ścieżki leśne, szuter, piach)

Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że  2.2 byłby lepszym wyborem, lepsze trzymanie na zakrętach ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2.0 , teraz jezdze na 2.2 .

 

 

Zdecydowanie polecam 2.2 poniewaz komfort jazdy jest mega wysoki a opory toczenia takie same jak przy 2.0 ja jestem takiego zdania.

 

Najwiekszy komfort odczuwam w wersji tnt ma bardzo grube scianki boczne i jeszcze lepiej tlumi wszystkie dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chciałby sobie kupić  opony Geax Saguaro.

Teraz mam pytanie  do tych co jeżdżą na nich które będą lepsze 2.0 czy 2.2. Jazda 20% miasto i 80% teren (ścieżki leśne, szuter, piach)

Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że  2.2 byłby lepszym wyborem, lepsze trzymanie na zakrętach ale mogę się mylić.

 

Nie jeździłem, ale interesuję się nimi dość mocno i wiele razy spotkałem się z taką opinią, jaką wyraził GhOsTwrc, także wychodzi na to, że 2.0 nie ma sensu kupować.

A sam potężny dylemat, czy brać właśnie Saguaro 2.2, czy Mezcal 2.1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze Mezcal 2.3 ;)

Przed chwilą zakończyłem moje tygodniowe męczarnie decyzyjne i zamówiłem Mezcal 2.1. ;) Takie same kupiłem niedawno do roweru dziewczyny, sprawdziłem na kilku podjazdach, poza tym większość tras mam w lekkim terenie, więc choć chciałem coś konkretniejszego, to racjonalnie myśląc tak naprawdę nie potrzebuję opony do cięższych zastosowań, niż Mezcal. :) Jak je wykończę i znajdę ostrzejsze górki, to wtedy może kupię Saguaro. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z reguly na codzien uzywam Geax Saguaro TNT 2.2 29" ktore waza 780g , jak na nich jezdze to staram sie aby z 34 km/h na liczniku nie schodzić. Teraz gdy jest sucho zalozylem Geax Mezcal zwijka 2.1 29" o wadze 520g. No i powiem wam ze czuć moc staram się  z 39 km/h nie chodzić , dzis droga do pracy  11 km srednia wyszla 32,2 km/h takze gumy bardzo szybkie zazwyczaj na saguaro wychodzi 28-30 km/h.

 

 

Problemy z Mezcalem pojawiaja sie gdy robi się mokro , ale jezeli zwiekszymy czujnosc to idzie wszystko przejechac , aczkolwiek na blotnisty maraton bym raczej ich nie zakladał. 

 

Zakupiłem Saguaro 2.0 zrobilem na nich 40 km i bylem zmuszony je odsprzedać , żona chwile tez na nich jezdziła i po zamianie na Saguaro 2.2 stwierdziła ze jest o wiele szybciej i wygodniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są różnice w oporach toczenia między tymi dwoma rozmiarami bo jeśli niewielkie to tak myślę że  2.2 byłby lepszym wyborem

 

Dżizas, ile razy można powtarzać: szersze opony to NIŻSZE opory toczenie. Wadą jest tylko większa masa, co może być lub może nie być odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu i podjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy.?

 

Od zawsze. Tłumaczenie dla opornych: za opory toczenia (poza kształtem bieżnika, czy składem mieszanki) odpowiada długość śladu – czyli eliptycznego odcisku opony na ziemi. Krótszy ślad – mniejsze opory toczne, dłuższy ślad – większe. Szersze opony (oczywiście przy założeniu reszty takiej samej) mają ślad szerszy, ale krótszy, ergo niższe opory toczenia.

Za to szersze opony są cięższe, niby jest to masa rotująca i powinna mieć znaczny wpływ na przyspieszanie, czy podjazdy, ale dokładniejsze wyliczenia i testy praktyczne wykazały, że realny wpływ 100, czy 200 g jest pomijalny i zauważalny tylko dla kogoś, kto naprawdę osiąga niezłe jak na rower przyspieszenia.

Dociekliwi znacznie więcej na ten temat znajdą u wujka Gógla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dla zainteresowanych porównaniem wylajtowanych Rocket Ronów 2.25 Evo TL z Geax Saguaro 2.2 TNT, zamontowałem Saguaro w sobotę po południu.... zrobiłem testowe 40km w miejskiej dżungli i po miejscowych szutrach i moje subiektywne odczucia na szybko:

 

na plus:

- za######isty komfort jazdy, wybiera wszystkie małe nierówności jak damper :)

- bardzo niskie opory toczenia na asfalcie, prawie bezgłośne

- bardzo dobrze trzymają w zakrętach

- uszczelniły się wyśmienicie i bez żadnych problemów ( dla porównania z RR było trochę zabawy i znacznie trochę gorzej się je zakładało na obręcze )

- dzięki znacznie grubszej gumie daje większe poczucie bezpieczeństwa w terenie ( wcześniej drżałem przed kapciami przy papierowych ściankach Schwalbe )

 

na minus:

- rower znacznie przybrał na masie ( w sumie ponad 500g ) przez co odczuwalnie gorzej przyspiesza, ale po rozpędzeniu już się tego tak nie odczuwa

- mam jeszcze wrażenie, że przez te dodatkowe gramy trudniej jest przeskakiwać przez przeszkody i wskakiwać na krawężniki, ale to może jeszcze kwestia przyzwyczajenia do lekkiego ;)

 

to tyle na szybko... niedługo konkretne testy w górach i wtedy okaże się jak będzie na podjazdach, bo tego obawiam się najbardziej ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...