Skocz do zawartości

[rower]Jaki kupić, nówka czy używany


KubaPonczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym sobie zakupić pierwszy rower szosowy. Mój budżet to 1500-1600zł (1600 jest ceną maksymalną).
Moje propozycje :
http://www.decathlon.pl/triban-3-a-id_8239800.html (nówka)

http://www.gumtree.pl/cp-rowery/bemowo/merida-road-race-880-carbon-shimano-sora-1150-3500zl-mega-oka-491671974 (używany)

http://www.gumtree.pl/cp-rowery/srodmiescie/rower-szosowy-489669475 (używany)

 

http://www.gumtree.pl/cp-rowery/srodmiescie/rower-szosowy-merida-race-880-xl-stan-idealny-489849195 (używany)

Możecie mi doradzić, który byłby najlepszy z tych 4 dla początkującego, a który odpada? Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza Merida ma niezła ramę. Teraz (7000) wkładają do dużo droższych rowerow niż model 880. O Giancie za bardzo nic nie wiadomo. Druga Merida nie jest stara, te malowanie obowiązuje obecne rowery w sklepie. 

Ustawiłbym to tak:

największe ryzyko bo i najstarsze, ale najlepszy sprzęt Merida pierwsza;

kompromis między "firmowym" rowerem, który jest młody Merida druga

całkiem nowy z gwarancja, aby się nie martwić o usterki Triban.

Ewentualnie poczekaj, zwiększ budżet i jak się pojawią znowu Triban 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być dobry, ale to też jest kwestia indywidualna (długość nóg itp.), z ceną też jest napisane że możliwość negocjacji więc spokojnie raczej coś zbijesz. Mówię, ja bym go brał, jest 600, są klamkomanetki. Jeżeli jest sprawny to do normalnej jazdy będzie akurat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia lakieru w okolicach haka przerzutki i ogólnie tylny wideł, ślady spawania, skrzywienia. To samo przy główce ramy. Sprawdź luzy na sterach, kołach, suporcie, centrowanie koła. Jeżeli coś będzie to targuj w dół. Luzy na przerzutkach, klamkomanetkach, sprawdź czy nie jest tylna nie ma  skrzywionego wózka i czy dobrze wrzuca, nie musi być idealnie bo to zawsze można podregulować. Ale to są detale, rzeczy które można wymienić. Przede wszystkim rama czy nie jest uszkodzona i wideł, bo to może świadczyć o wypadku czy jakiejś stłuczce. Później koła bo to też trochę droższy i dość ważny biznes. Podnieś widelec i zakręć kołem, sprawdź czy sunie gładko i prosto, później to samo z tyłu.  Możesz też sprawdzić szprychy czy nie ma jakichś mega luzów czy. No i jazda testowa, wszystkie trzaski, luzy jeżeli będą. Ale raczej to nie jest rower sprzedawany w celach zarobkowych więc nie powinno być tragedii. Pewnie nie są to wszystkie rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę ale ja bym na to patrzył :) Na to też nie ma reguły, zapytaj też gościa co i jak, czy na coś nie narzeka i z czymś nie ma problemu, jak coś to zbijaj cenę a jak kupisz to daj info na forum co i jak :) powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...