Skocz do zawartości

[Rower] Kellys Salamander 2010 czy warto rozbudować?


iczajna

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie chciałbym się przywitać, jako że jestem na forum nowy.

 

Moje rozterki dotyczą roweru, który posiadam a mianowicie: Kellys Salamander 2010.

Specyfikacja (nie trzeba będzie szukać ;)):

 

Waga: 13,10 kg (19.5")
Rama (materiał): Hydroformowane aluminium, potrójnie cieniowaneRozmiary 
Widelec: RST Gila TnL (Turn&Lock), 100mm, olejowy/ sprężyna+MCU/ Blokada 
Przerzutka przednia: SHIMANO Deore (010) M591 (34.9mm) 
Przerzutka tylna: SHIMANO Deore XT M772 
Korba: TRUVATIV Firex 3.0 GXP (44x32x22) 
Środek suportu: TRUVATIV GXP XR
Kaseta: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)
Łańcuch: KMC Z9000 
Pedały: VP alu/stal 
Piasta przednia: aluminiowa 
Piasta tylna: SHIMANO RM60 32 h 
Obręcze: KELLYS Draft 559x19 32 h
Opony: SCHWALBE Albert Sport 26x2.10
Manetki: SHIMANO Deore (010) SL-M590 Rapidfire Plus
Dźwignie hamulca: TEKTRO
Hamulec przedni: TEKTRO
Hamulec tylny: TEKTRO
Kierownica: RITCHEY O/S (31.8mm)
Mostek: RITCHEY O/S (31.8mm/ 6°)
Stery: RITCHEY Logic Zero
Siodełko: SELLE ROYAL Mach, 
Wspornik siodełka: KALLOY (30.4mm)
 
Nie ukrywam, że jeździ mi się nim bardzo dobrze, aczkolwiek jest kilka rzeczy, które chciałbym zmienić.
 
Pytanie tylko, czy warto? Czy rama w tym rowerze, jest na tyle dobra, że warto zainwestować w lepszy osprzęt? Po przeszukaniu for internetowych, nie znalazłem nic konkretnego na ten temat, także będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie.
 
Dodatkowe info nt. preferencji/bio:
174 cm, 65 kg
Rower tylko i wyłącznie do jazdy po lesie (czyli wszystkim co można w nim znaleźć)
 
Pozdrawiam
Napisano

IMHO, jeśli dobrze Ci się na nim siedzi, rama jest cała to myślę że spokojnie możesz pozbyć się trochę oszczędności.

 

Napęd wydaje się być sensowny - o ile nie jest zajeżdżony :) - jeśli jest to trzeba wymieniać.

 

Na Twoim miejscu uderzyłbym w jakiś sensowny amortyzator - powietrzny. W zależności od budżetu - First/Epicon/Reba lub inny.

 

Jeśli nadal będziesz cierpiał na nadmiar gotówki to kółka lżejsze i np. wejście w hamulce tarczowe. Całkiem sporo szpeja podpasuje jeśli byś zmieniał do nowej ramy.

Napisano

Możesz wymienić amortyzator na epicona (500zł) do niego potrzebujesz hamulców tarczowych (500zł) a do hamulców nowe koła (300zł+).

Napisano

Czy warto? To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

Jeżeli dobrze się czujesz na tym rowerze i jednocześnie nie chcesz od razy wydawać góry siana to jasne, że warto.

Moim zdaniem wystarczy wymienić amortyzator i masz naprawdę bardzo fajny rower.

 

Natomiast jeżeli masz wolne środki na nawy rower z wyższej półki to nie warto się bawić w modyfikacje. 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Co do modernizacji, to fakt, amortyzator jest na pierwszym miejscu. Aczkolwiek przy obecnych trendach, tak jak zauważył rezox wiąże się to z wymianą hamulców na tarcze - koszt rośnie (jw. myślę, że całość około 1500 zł).

 

Nie jestem pewny, ile mógłbym dostać za ten rower - wg. allegro byłoby to w granicach 1000-1400 zł (chyba, że się mylę - niech ktoś mnie poprawi).

 

Sumując, koszt dodatków, niebezpiecznie zbliża się do granicy opłacalności (wg. mnie) w przypadku tego roweru. Tzn. przekroczy jego koszt :P

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Co do modernizacji, to fakt, amortyzator jest na pierwszym miejscu. Aczkolwiek przy obecnych trendach, tak jak zauważył rezox wiąże się to z wymianą hamulców na tarcze - koszt rośnie (jw. myślę, że całość około 1500 zł).

 

Nie jestem pewny, ile mógłbym dostać za ten rower - wg. allegro byłoby to w granicach 1000-1400 zł (chyba, że się mylę - niech ktoś mnie poprawi).

 

Sumując, koszt dodatków, niebezpiecznie zbliża się do granicy opłacalności (wg. mnie) w przypadku tego roweru. Tzn. przekroczy jego koszt :P

 

I tak i nie, jeśli będziesz chciał kupić nowy rower na zbliżonym osprzęcie i dobrej klasy amortyzatorze, będziesz musiał przyszykować w sumie coś koło 3k. (z pobieżnego przeglądnięcia ofert to w rowerach 2 - 2.5k może napęd jest niezłej klasy ale amor to max XCR - czyli kiszka).

Jeśli odpowiada Ci geo obecnej ramy, myślę że warto pokusić się o modernizację (jeśli chcesz). Wymiana amorka, kół (na lżejsze) i ew. wejście w hamulce tarczowe, powinny sprawić sporo radości (lekkie się lepiej kręci, a ładnie wybierający amortyzator podwyższa komfort) i radość wraca.

Koszty powiedzmy 1.5k PLN. Radość z wymiany i majsterkowania - bezcenna!

:)

Pozdr.

Napisano

paszczaq dzięki za pomoc :)

 

Co do majsterkowania, to ja mam dwie lewe ręce, więc i tak ktoś robiłbym to za mnie ;)

 

Zobaczymy jeszcze jak to będzie, może pomyśle o jakimś 29er albo fullu

Napisano

Rulez nie poddałem się ;)

aidon całkiem fajny, ale trochę za ciężki.

 

Znalazłem za to takie:

http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-nowy-pod-tarcze-i-vbrake-i3320246797.html

http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-rl-manetka-vbrake-nowy-i3331502300.html

http://allegro.pl/rock-shox-sid-team-100mm-v-brake-1386g-poplock-i3330899093.html

 

Nie wiem tylko jak z długością rury sterowej, ale to już do sprawdzenia.

Napisano

First za 590 zł wydaje się być rozsądną propozycją, rura 210 mm jest dosyć długa, bez problemu powinna wystarczyć.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pomyliłem specyfikację ;) Prawidłowa:

 

Waga: 13,9 kg
Rama: aluminium, potrójnie cieniowane, hydroformowane
Widelec: RST Gila TnL, blokowany, 100 mm
Tłumik: n.d.
Rozmiary ramy: 19,5
Stery: Ritchey, półzintegrowane
Wspornik kierownicy: Ritchey, 31,8 mm
Kierownica: Ritchey
Wspornik siodła: Kalloy
Siodło: Selle Royal Mach
Piasty: Shimano Acera RM60/aluminiowa
Obręcze: Kelly´s Draft
Opony: Kbix Nomad 26x2,0, Silica, Dual Compound
Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: Shimano Deore M531
Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow, długi wózek
Dźwignie hamulca: Tektro
Hamulce: Tektro, V-Brake
Korby: Truvativ Isoflow, 44-32-22 z.
Środek suportu: Truvativ, kartridż
Pedały: VP, płaskie, aluminiowo-stalowe
Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-34 z., 9 b.
Łańcuch: KMC Z9000

 

Czy ktoś mógłby pomóc z wyceną tego roweru?

Ceny na allegro mają sporą rozbieżność, do tego wszystkie Salamandry są na innym osprzęcie..

Byłbym wdzięczny

 

Dzięki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...