Skocz do zawartości

[Rower] Kellys Salamander 2010 czy warto rozbudować?


iczajna

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się przywitać, jako że jestem na forum nowy.

 

Moje rozterki dotyczą roweru, który posiadam a mianowicie: Kellys Salamander 2010.

Specyfikacja (nie trzeba będzie szukać ;)):

 

Waga: 13,10 kg (19.5")
Rama (materiał): Hydroformowane aluminium, potrójnie cieniowaneRozmiary 
Widelec: RST Gila TnL (Turn&Lock), 100mm, olejowy/ sprężyna+MCU/ Blokada 
Przerzutka przednia: SHIMANO Deore (010) M591 (34.9mm) 
Przerzutka tylna: SHIMANO Deore XT M772 
Korba: TRUVATIV Firex 3.0 GXP (44x32x22) 
Środek suportu: TRUVATIV GXP XR
Kaseta: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)
Łańcuch: KMC Z9000 
Pedały: VP alu/stal 
Piasta przednia: aluminiowa 
Piasta tylna: SHIMANO RM60 32 h 
Obręcze: KELLYS Draft 559x19 32 h
Opony: SCHWALBE Albert Sport 26x2.10
Manetki: SHIMANO Deore (010) SL-M590 Rapidfire Plus
Dźwignie hamulca: TEKTRO
Hamulec przedni: TEKTRO
Hamulec tylny: TEKTRO
Kierownica: RITCHEY O/S (31.8mm)
Mostek: RITCHEY O/S (31.8mm/ 6°)
Stery: RITCHEY Logic Zero
Siodełko: SELLE ROYAL Mach, 
Wspornik siodełka: KALLOY (30.4mm)
 
Nie ukrywam, że jeździ mi się nim bardzo dobrze, aczkolwiek jest kilka rzeczy, które chciałbym zmienić.
 
Pytanie tylko, czy warto? Czy rama w tym rowerze, jest na tyle dobra, że warto zainwestować w lepszy osprzęt? Po przeszukaniu for internetowych, nie znalazłem nic konkretnego na ten temat, także będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie.
 
Dodatkowe info nt. preferencji/bio:
174 cm, 65 kg
Rower tylko i wyłącznie do jazdy po lesie (czyli wszystkim co można w nim znaleźć)
 
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO, jeśli dobrze Ci się na nim siedzi, rama jest cała to myślę że spokojnie możesz pozbyć się trochę oszczędności.

 

Napęd wydaje się być sensowny - o ile nie jest zajeżdżony :) - jeśli jest to trzeba wymieniać.

 

Na Twoim miejscu uderzyłbym w jakiś sensowny amortyzator - powietrzny. W zależności od budżetu - First/Epicon/Reba lub inny.

 

Jeśli nadal będziesz cierpiał na nadmiar gotówki to kółka lżejsze i np. wejście w hamulce tarczowe. Całkiem sporo szpeja podpasuje jeśli byś zmieniał do nowej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto? To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

Jeżeli dobrze się czujesz na tym rowerze i jednocześnie nie chcesz od razy wydawać góry siana to jasne, że warto.

Moim zdaniem wystarczy wymienić amortyzator i masz naprawdę bardzo fajny rower.

 

Natomiast jeżeli masz wolne środki na nawy rower z wyższej półki to nie warto się bawić w modyfikacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Co do modernizacji, to fakt, amortyzator jest na pierwszym miejscu. Aczkolwiek przy obecnych trendach, tak jak zauważył rezox wiąże się to z wymianą hamulców na tarcze - koszt rośnie (jw. myślę, że całość około 1500 zł).

 

Nie jestem pewny, ile mógłbym dostać za ten rower - wg. allegro byłoby to w granicach 1000-1400 zł (chyba, że się mylę - niech ktoś mnie poprawi).

 

Sumując, koszt dodatków, niebezpiecznie zbliża się do granicy opłacalności (wg. mnie) w przypadku tego roweru. Tzn. przekroczy jego koszt :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Co do modernizacji, to fakt, amortyzator jest na pierwszym miejscu. Aczkolwiek przy obecnych trendach, tak jak zauważył rezox wiąże się to z wymianą hamulców na tarcze - koszt rośnie (jw. myślę, że całość około 1500 zł).

 

Nie jestem pewny, ile mógłbym dostać za ten rower - wg. allegro byłoby to w granicach 1000-1400 zł (chyba, że się mylę - niech ktoś mnie poprawi).

 

Sumując, koszt dodatków, niebezpiecznie zbliża się do granicy opłacalności (wg. mnie) w przypadku tego roweru. Tzn. przekroczy jego koszt :P

 

I tak i nie, jeśli będziesz chciał kupić nowy rower na zbliżonym osprzęcie i dobrej klasy amortyzatorze, będziesz musiał przyszykować w sumie coś koło 3k. (z pobieżnego przeglądnięcia ofert to w rowerach 2 - 2.5k może napęd jest niezłej klasy ale amor to max XCR - czyli kiszka).

Jeśli odpowiada Ci geo obecnej ramy, myślę że warto pokusić się o modernizację (jeśli chcesz). Wymiana amorka, kół (na lżejsze) i ew. wejście w hamulce tarczowe, powinny sprawić sporo radości (lekkie się lepiej kręci, a ładnie wybierający amortyzator podwyższa komfort) i radość wraca.

Koszty powiedzmy 1.5k PLN. Radość z wymiany i majsterkowania - bezcenna!

:)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez nie poddałem się ;)

aidon całkiem fajny, ale trochę za ciężki.

 

Znalazłem za to takie:

http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-nowy-pod-tarcze-i-vbrake-i3320246797.html

http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-rl-manetka-vbrake-nowy-i3331502300.html

http://allegro.pl/rock-shox-sid-team-100mm-v-brake-1386g-poplock-i3330899093.html

 

Nie wiem tylko jak z długością rury sterowej, ale to już do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomyliłem specyfikację ;) Prawidłowa:

 

Waga: 13,9 kg
Rama: aluminium, potrójnie cieniowane, hydroformowane
Widelec: RST Gila TnL, blokowany, 100 mm
Tłumik: n.d.
Rozmiary ramy: 19,5
Stery: Ritchey, półzintegrowane
Wspornik kierownicy: Ritchey, 31,8 mm
Kierownica: Ritchey
Wspornik siodła: Kalloy
Siodło: Selle Royal Mach
Piasty: Shimano Acera RM60/aluminiowa
Obręcze: Kelly´s Draft
Opony: Kbix Nomad 26x2,0, Silica, Dual Compound
Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: Shimano Deore M531
Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow, długi wózek
Dźwignie hamulca: Tektro
Hamulce: Tektro, V-Brake
Korby: Truvativ Isoflow, 44-32-22 z.
Środek suportu: Truvativ, kartridż
Pedały: VP, płaskie, aluminiowo-stalowe
Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-34 z., 9 b.
Łańcuch: KMC Z9000

 

Czy ktoś mógłby pomóc z wyceną tego roweru?

Ceny na allegro mają sporą rozbieżność, do tego wszystkie Salamandry są na innym osprzęcie..

Byłbym wdzięczny

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...