Skocz do zawartości

[rama] Zdarty metal z tylnego widelca przez zaklinowany łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam,
Mam taki oto problem że prawdopodobnie z powodu krzywej dużej tarczy na korbie przy zrzucaniu z dużej na środkową czasem dzieje się tak że łańcuch zaklinowuje się na dużej, gdy obracam korbą szoruje tylny widelec wyżerając z niego metal. Gdyby serwisant dał nakładkę nie byłoby problemu. Zamierzam w przyszłym tygodniu wymienić napęd i z tej okazji zająć się tym ubytkiem, gdyż boję się o ramę, bardzo ją lubię i nie stać mnie na nową taką samą.
 
Proszę o wypowiedź osób które faktycznie znają się na ramach aluminiowych.
 
1. Czy ten ubytek zagraża konstrukcji ramy. Czyli czy raczej pęknie?
2. Czy ten punkt faktycznie pracuje podczas jazdy?
3. Czym mogę to miejsce wypełnić lub wzmocnić jeżeli z odpowiedzi na punkt 2. wynika taka potrzeba. Może zamiast wzmacniać wypełni
4. Jak myślisz dużo brakuje do dziury?
 
 
 
Nie mam żadnych lutownic itp. więc ew. mogę zdać się na sklep rowerowy o ile jest w Warszawie profesjonalny serwis rowerowy.
 
20130616_152606.jpg
 

20130616_152612.jpg

Napisano

Ubytek jest nie wielki więc tym bym się absolutnie nie przejmował. Rejon mufy suportowej to miejsce gdzie rama pracuje bardzo solidnie. Co do wypełnienia to nic to nie da jeśli nawet konstrukcja jest już mniej odporna. Podmaluj sobie to miejsce i jeżdzij dalej.

Napisano

Witam

 

Nie wygląda to na głębokie uszkodzenie. Wg mnie jest to racze obtarcie warstwy lakieru. Bardzo częste zresztą w tym miejscu. Jak zdejmiesz korbę to porządnie to wyczyść, odtłuść i wtedy będziesz widział, jak to wygląda. Rurka widełek tylnych w tym miejscu jest zwężona (a w zasadzie owalna)  i przy rysach daje to czasem wygląd wgięcia do środka.

Ja u siebie mam obklejone taśmą izolacyjną (trzema warstwami) i jest ok.

 

Pozdrawiam

 

Napisano

Trudno mimo wszystko do na zdjęciach pokazać, ale paznokieć wchodzi na jakiś milimetr w to coś, zacząłem się po prostu obawiać że się tam dziura w końcu zrobi.

Napisano

Nic się nie bój zwłaszcza, że to starszy typ ramy Authora jak się domyślam.

Author Egoist 2009/2010, potrójnie cieniowany i właśnie jako że z ramy jestem bardzo zadowolony i trochę mnie kosztowała to chciałbym o nią zadbać. Dziękuję za słowa otuchy! Napęd to pozostałość ze starego wcielenia tego roweru, w tym tygodniu właśnie chciałbym go wymienić.

 

O taki:

http://www.mbike.pl/Rower-Author-Egoist-2010(4,10392,11825).aspx "potrójnie cieniowana, aluminium 6066-T6 (R6), 26""

http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/foto_big/8_41514_20_12_08.jpg .

 

Jeszcze tak mi się udało uchwycić, może to coś powie, bo widać że końcówka długopisu tam trochę wchodzi. Ktoś wie jaką z reguły dają gruboś rur w takich miejscach? No i czy ewentualne pojawienie się tam dziurki to tragedia.

20130616_183708.jpg

Napisano

Proponuję tobie oczyścić to miejsce z syfu a następnie zabezpieczyć jakąś blaszką, najlepiej aluminiową. Tylko nie  wydmuszką z puszki po piwie a czymś nieco grubszym np jak po puszce farby, super glue spokojnie to sklei.

Napisano

Korba wygląda na coś pokroju STX, ew. stare XT/LX z okolicy 1996 roku. Sprawdź, czy masz dobrze dobraną długość osi. Być może masz 110 zamiast 113 mm. Krzywe zębatki można spróbować podprostować, ew. wymienić. Najlepiej zacząć od wyeliminowania przyczyny rys, a nie maskowania. 

Szczerze mówiąc dość mocno przytarłeś ten widelec, ale lakier wydaje się być gruby, więc nie sądzę, abyś zanadto naruszył samo aluminium. Choć wiadomo, zdjęcia prawdy nie powiedzą; równie dobrze mogę rzucić runy.

Napisano

Ja uważam, że ubytek jest niepokojący i powinieneś jak najszybciej wyeliminować przyczynę. Grubość ścianki na pewno nie przekracza 2mm, więc jak "wyciąłeś" z 1mm, to w najlepszej sytuacji masz tam nie więcej niż połowę grubości.

Napisano

Ja uważam, że ubytek jest niepokojący i powinieneś jak najszybciej wyeliminować przyczynę. Grubość ścianki na pewno nie przekracza 2mm, więc jak "wyciąłeś" z 1mm, to w najlepszej sytuacji masz tam nie więcej niż połowę grubości.

W piątek będę miał kasę i zamawiam kompletny napęd, a skoro ten będzie zdjęty to będę miał dostęp do tego miejsca żeby coś zrobić.

Napisano

W takim miejscu nie lajtuje się ramy, więc można być spokojnym o jej dalszą eksploatację.

Lepiej zacznij od wyeliminowania przyczyny, czyli od korby-suportu bo przy prawidłowo dobranych komponentach nie ma mowy żeby zębatka była tak blisko ramy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...