AntyIdiota Napisano 16 Czerwca 2013 Napisano 16 Czerwca 2013 Witam, Mam taki oto problem że prawdopodobnie z powodu krzywej dużej tarczy na korbie przy zrzucaniu z dużej na środkową czasem dzieje się tak że łańcuch zaklinowuje się na dużej, gdy obracam korbą szoruje tylny widelec wyżerając z niego metal. Gdyby serwisant dał nakładkę nie byłoby problemu. Zamierzam w przyszłym tygodniu wymienić napęd i z tej okazji zająć się tym ubytkiem, gdyż boję się o ramę, bardzo ją lubię i nie stać mnie na nową taką samą. Proszę o wypowiedź osób które faktycznie znają się na ramach aluminiowych. 1. Czy ten ubytek zagraża konstrukcji ramy. Czyli czy raczej pęknie? 2. Czy ten punkt faktycznie pracuje podczas jazdy? 3. Czym mogę to miejsce wypełnić lub wzmocnić jeżeli z odpowiedzi na punkt 2. wynika taka potrzeba. Może zamiast wzmacniać wypełni 4. Jak myślisz dużo brakuje do dziury? Nie mam żadnych lutownic itp. więc ew. mogę zdać się na sklep rowerowy o ile jest w Warszawie profesjonalny serwis rowerowy.
beskid Napisano 16 Czerwca 2013 Napisano 16 Czerwca 2013 Ubytek jest nie wielki więc tym bym się absolutnie nie przejmował. Rejon mufy suportowej to miejsce gdzie rama pracuje bardzo solidnie. Co do wypełnienia to nic to nie da jeśli nawet konstrukcja jest już mniej odporna. Podmaluj sobie to miejsce i jeżdzij dalej.
beardman Napisano 16 Czerwca 2013 Napisano 16 Czerwca 2013 Witam Nie wygląda to na głębokie uszkodzenie. Wg mnie jest to racze obtarcie warstwy lakieru. Bardzo częste zresztą w tym miejscu. Jak zdejmiesz korbę to porządnie to wyczyść, odtłuść i wtedy będziesz widział, jak to wygląda. Rurka widełek tylnych w tym miejscu jest zwężona (a w zasadzie owalna) i przy rysach daje to czasem wygląd wgięcia do środka. Ja u siebie mam obklejone taśmą izolacyjną (trzema warstwami) i jest ok. Pozdrawiam
AntyIdiota Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Napisano 16 Czerwca 2013 Trudno mimo wszystko do na zdjęciach pokazać, ale paznokieć wchodzi na jakiś milimetr w to coś, zacząłem się po prostu obawiać że się tam dziura w końcu zrobi.
beskid Napisano 16 Czerwca 2013 Napisano 16 Czerwca 2013 Nic się nie bój zwłaszcza, że to starszy typ ramy Authora jak się domyślam.
AntyIdiota Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Napisano 16 Czerwca 2013 Nic się nie bój zwłaszcza, że to starszy typ ramy Authora jak się domyślam. Author Egoist 2009/2010, potrójnie cieniowany i właśnie jako że z ramy jestem bardzo zadowolony i trochę mnie kosztowała to chciałbym o nią zadbać. Dziękuję za słowa otuchy! Napęd to pozostałość ze starego wcielenia tego roweru, w tym tygodniu właśnie chciałbym go wymienić. O taki: http://www.mbike.pl/Rower-Author-Egoist-2010(4,10392,11825).aspx "potrójnie cieniowana, aluminium 6066-T6 (R6), 26"" http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/foto_big/8_41514_20_12_08.jpg . Jeszcze tak mi się udało uchwycić, może to coś powie, bo widać że końcówka długopisu tam trochę wchodzi. Ktoś wie jaką z reguły dają gruboś rur w takich miejscach? No i czy ewentualne pojawienie się tam dziurki to tragedia.
arroyo Napisano 16 Czerwca 2013 Napisano 16 Czerwca 2013 Proponuję tobie oczyścić to miejsce z syfu a następnie zabezpieczyć jakąś blaszką, najlepiej aluminiową. Tylko nie wydmuszką z puszki po piwie a czymś nieco grubszym np jak po puszce farby, super glue spokojnie to sklei.
Punkxtr Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Korba wygląda na coś pokroju STX, ew. stare XT/LX z okolicy 1996 roku. Sprawdź, czy masz dobrze dobraną długość osi. Być może masz 110 zamiast 113 mm. Krzywe zębatki można spróbować podprostować, ew. wymienić. Najlepiej zacząć od wyeliminowania przyczyny rys, a nie maskowania. Szczerze mówiąc dość mocno przytarłeś ten widelec, ale lakier wydaje się być gruby, więc nie sądzę, abyś zanadto naruszył samo aluminium. Choć wiadomo, zdjęcia prawdy nie powiedzą; równie dobrze mogę rzucić runy.
justhe Napisano 19 Czerwca 2013 Napisano 19 Czerwca 2013 Ja uważam, że ubytek jest niepokojący i powinieneś jak najszybciej wyeliminować przyczynę. Grubość ścianki na pewno nie przekracza 2mm, więc jak "wyciąłeś" z 1mm, to w najlepszej sytuacji masz tam nie więcej niż połowę grubości.
AntyIdiota Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Napisano 20 Czerwca 2013 Ja uważam, że ubytek jest niepokojący i powinieneś jak najszybciej wyeliminować przyczynę. Grubość ścianki na pewno nie przekracza 2mm, więc jak "wyciąłeś" z 1mm, to w najlepszej sytuacji masz tam nie więcej niż połowę grubości. W piątek będę miał kasę i zamawiam kompletny napęd, a skoro ten będzie zdjęty to będę miał dostęp do tego miejsca żeby coś zrobić.
Schwefel Napisano 20 Czerwca 2013 Napisano 20 Czerwca 2013 W takim miejscu nie lajtuje się ramy, więc można być spokojnym o jej dalszą eksploatację. Lepiej zacznij od wyeliminowania przyczyny, czyli od korby-suportu bo przy prawidłowo dobranych komponentach nie ma mowy żeby zębatka była tak blisko ramy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.