aciek Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Witam, Zauważyłem jakiś czas temu, że siła hamowania znacznie spadła. Winę zwaliłem na nieumiejętne psikanie goleni amortyzatora Brunoxem. Odtłuściłem tarczę, wypiekłem i przetarłem papierem ściernym klocki. Przez 2-3 dni hamulec działał jak nowy, potem znów przestał hamować. Pomysłałem, że klocki poszły na straty. Ponownie zabawa z tarczą, nowe klocki i po kilku dniach znów prawie zanik hamowania. Myślę, że udało mi się znaleźć winowajcę. Ta małą gumowa zatyczka robi się wilgotna dzień-dwa po każdym jej przeczyszczeniu: I tu moje pytanie: co jest pod tą zatyczką, czy mogę ją sam zdjąć i czy mogę sam tam coś dokręcić, żeby płyn nie wyciekał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Pod tą czarodziejską gumką jest odpowietrznik, który służy do zalewania/odpowietrzania układu Po zdjęciu kapturka masz do niego dostęp. Albo odpowietrznik jest niedokręcony (klucz płaski lub oczkowy 7mm albo uszkodzony (raczej części nie dostaniesz) albo przy odpowietrzaniu w fabryce zostawili w otworze "dojściowym" trochę płynu, który może wypływa spod kapturka. Ja po serwisowaniu hamulców hydraulicznych przedmuchuję zacisk i klamkę powietrzem - w domu można to zrobić kupionym w sklepach technicznych powietrzem "w sprayu". Wydmuchaj resztki oleju z zakamarków zacisku, dokręć śrubę (ale z czuciem), załóż kapturek (po jego wyczyszczeniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aciek Napisano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Pod tą czarodziejską gumką jest odpowietrznik, który służy do zalewania/odpowietrzania układu Po zdjęciu kapturka masz do niego dostęp. Albo odpowietrznik jest niedokręcony (klucz płaski lub oczkowy 7mm albo uszkodzony (raczej części nie dostaniesz) albo przy odpowietrzaniu w fabryce zostawili w otworze "dojściowym" trochę płynu, który może wypływa spod kapturka. Ja po serwisowaniu hamulców hydraulicznych przedmuchuję zacisk i klamkę powietrzem - w domu można to zrobić kupionym w sklepach technicznych powietrzem "w sprayu". Wydmuchaj resztki oleju z zakamarków zacisku, dokręć śrubę (ale z czuciem), załóż kapturek (po jego wyczyszczeniu). Zdjąłem tę gumkę, jednak: Nie bardzo mogę tam cokolwiek dokręcić. Z zewnątrz ta srebrna część jest okrągła, wewnątrz imbus 1,5 jest za mał, 2 jest za duży. Chyba, że muszę 1,5 wsadzić tam naprawdę głęboko i mocno dokręcić? Może żeby go wyciągnąć, trzeba go podważyć? Czyli żeby zatkać, to trzeba go tam mocniej wbić? :> Całego hamulca wolałbym nie rozbierać - ani narzędzi, ani płynu, a w przyszłym tygodniu umawiam się na pierwszy przegląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miti09 Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 nad odpowietrznikiem masz śrubę, zaznaczyłem ją na zielono. To ją musisz dokręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aciek Napisano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Sprawiała wrażenie mocno dokręconej, ale udało się ją trochę jeszcze dociągnąć z wyczuciem. Więcej chyba się nie dało zrobić, żeby temu zaradzić. Jeśli za kilka dni się okaże, że to nie pomogło, to pozostanie reklamacja. tobo, miti09 - wielkie dzięki za pomocne odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.