Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour XCR 100 mm - jak regulować ?


skaktus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam takie coś od wczoraj. Jako że jest to mój pierwszy tego typu amortyzator mam do was pytanie - jak go regulować ? Na górze mam dwa pokrętła i tyle o nich wiem. Właściciel nie miał o nich pojęcia a ja tym bardziej. Żeby nie było, szukałem o regulacji ale jedynie co znajdowałem to opisy wyższych wersji lub całkowicie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa to regulacja i działa może trudniej ją wyczuć ale spokojnie się da nie jest to powietrzny ale bez przesady reguluj jak będziesz stał. Prawa to blokada skoku zawsze po zablokowaniu zostaje margines ugięcia. jak będziesz dbał będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki amortyzator i moge sopkojnie powiedzieć że ta regulacja przynajmniej w moim odczuciu nic nie daje,nic a nic,

Miałem potwierdzam. Regulacja pic na wodę, coś tam zmienia ale w takim zakresie że szkoda się tym bawić.

Bardziej na jego działanie wpływa temperatura zewnętrzna niż ta regulacja. W temp od +5 w dół staje się praktycznie sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki amortyzator i mogę powiedzieć ze szału nie ma oczywiście ale coś tam czuć.

Placebo :)) Ogólnie wiadomo że ma to jakoś tam działać ale w praktyce mało kto jest wyposarzony w wrażliwość która potrafi dostrzec efekty owych regulacji. Miałem taki amor i podczas usilnego szukania różnic w twardości podczas regulacji zepsułem pokrętło już pierwszego dnia. Ogólnie xcr to przyzwoity amor niskobudżetowy ale pokrętła i regulacje to bardziej chwyty marketingowe dla prostego ludu niż regulacja. Jak chce się mieć realny wpływ na działanie amora to trzeba zainwestować w powietrzaka i taka jest prawda ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o takie informacje mi chodziło. Kręciłem tym wczoraj jak się dało i jakiejść szczególnej różnicy nie zauważyłem prócz tego że bolały mnie palce.

 

Jednak uogólniając - prawe pokrętło to blokada a lewy regulacja. Teraz pytanie dnia - mam możliwość kręcenia na + lub -. Czy w takim razie kręcąc pokrętłem blokady na + zwiększam (teoretycznie) stopień blokady czy inaczej należy to rozumować ? Tak samo jak z regulacją po lewej ? Konkluzja - chciałbym uzyskać jak najbardziej miękki stan amora (o ile placebo dobrze zadziała :) ) bo obecnie jest twardy do tego stopnia że lepiej mi się jeździło na marketowym rowerze i jego amorze który faktycznie wyłapywał nawet kamienie na drodze a ten sztywny i tyle. Opisywany amorek to Ballistic 100 w rowerze Fisher który niby market a działa lepiej, nawet mimo tego że jego skok jest niewielki - około 5 cm.

 

PS-Czy ewentualny serwis amora (czyszczenie itd) może poprawić jego skuteczność ?

PS2-Czy możecie polecić jakiś inny amortyzator, bardziej miękki w rozsądnej cenie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co każdy miał i zęby suszył a teraz szpan bo zmienił i zrypanie czyjegoś zakupu jakież to polskie a po drugie było o regulacje a nie o ocenę działania i konkurs na większe zbluzganie działania amortyzatora

1 - Nie zauważyłem żeby ktoś tu "zrypał czyjś zakup", to dobry amor w tej kategorii cenowej

2 - miało być o regulacji no to jest - ocena działania bliska zeru

 

 

Nikt nie zjechał amora tylko pokrętło regulacji które po prostu nie daje rezultatów! To fakty dlatego uprzejmi koledzy z forum pomogli innemu koledze odpowiadając na jego pytanie (do czego jet pokrętło), a że ich uprzejmość i bezinteresowność jest wielka to uprzedzili też od razu że regulacja nie daje efektu. Tym samym oszczędzili temu koledze zbędnej marnacji czasu i nerwów :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w kierunku minus ale głowy sobie nie dam uciać, po prostu nie pamiętam. Co do przeróbek to nie wiem czy gra warta świeczki. Nie przerabiałem ale podobno efektem ubocznym jest straszne usmarkanie w oleju bo amortyzator fabrycznie nie posiada dostatecznej liczby uszczelnień do takich modyfikacji. Myślę ze lepiej pomykać na takim jak jest i w międzyczasie szukać sobie jakiejś okazji na popularnym serwisie aukcyjnym ;)

Był też ktoś na forum kto przerabiał go na powietrzny i niby był zadowolony tylko jakoś podejrzanie szybko widziałem potem ten amor na alledrogo.



No i co każdy miał i zęby suszył a teraz szpan bo zmienił i zrypanie czyjegoś zakupu jakież to polskie a po drugie było o regulacje a nie o ocenę działania i konkurs na większe zbluzganie działania amortyzatora

Nie wiem o co się zacietrzewiasz, było pytanie była odpowiedz.

Mamy czarować że działa? Nikt nie napisał że amor to szmelc tylko że nie ma co się spodziewadz cudu.

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i co każdy miał i zęby suszył a teraz szpan bo zmienił i zrypanie czyjegoś zakupu jakież to polskie a po drugie było o regulacje a nie o ocenę działania i konkurs na większe zbluzganie działania amortyzatora

 

Było by bardziej wiarygodnie gdybyś nie miał XCRa.

Skoro nie działa to nie działa, nie ma co się okłamywać.

 

XCRa nie miałem ale miałem XCM, jeśli regulacja działa na tej samej zasadzie czyli ściśnięciu sprężyny o 0,5cm to nie ma co się dziwić że nie widać efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem potwierdzam. Regulacja pic na wodę, coś tam zmienia ale w takim zakresie że szkoda się tym bawić.

Bardziej na jego działanie wpływa temperatura zewnętrzna niż ta regulacja. W temp od +5 w dół staje się praktycznie sztywny.

XCR przestaje działać nawet, przy +30, jakie mieliśmy w sobotę. Ot się zajechał na błotnym XC. Wracałem na całkowicie sztywnym widelcu, nic na nim nie robiło wrażenia.

 

Na początek nie jest zły, regulacja coś tam działa, ( lewy korek ) ale nie wiele. Jak się o niego względnie dba i nie wymaga cudów, to dużo przejedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N

 

Jednak uogólniając - prawe pokrętło to blokada a lewy regulacja. Teraz pytanie dnia - mam możliwość kręcenia na + lub -. Czy w takim razie kręcąc pokrętłem blokady na + zwiększam (teoretycznie) stopień blokady czy inaczej należy to rozumować ? Tak samo jak z regulacją po lewej ?

PS-Czy ewentualny serwis amora (czyszczenie itd) może poprawić jego skuteczność ?

PS2-Czy możecie polecić jakiś inny amortyzator, bardziej miękki w rozsądnej cenie ?

 

 

Kręcąc lewy pokrętłem na "- " amortyzator wolniej odbija, kręcąc w prawo na "+ " amortyzator odbija szybciej w rock shocku to ustawienie na tzw "zająca". Kręcąc w lewej goleni masz kilka pełnych obrotów. regulacja ta działa na zasadzie skręcania sprężyny.

 

Po prawej stronie masz blokadę i w pozycji 1/2 teoretycznie amortyzator powinien być twardszy. Na pełnej blokadzie masz luz kilka mm który przy dobiciu słychać dość głośno.

 

Jaka jest rozsądna cena?

Szukaj na allegro jakiegoś używanego rock shocka lub santoura ale wyższy model np epicon.

Ja w zeszłym tygodniu kupiłem Rs tora z 2009 r za 215 zł. W serwisie zapłaciłem 80 zł za serwis (czyszczenie, nowe oleje), nie żałuję i uważam że cena jak to nazwałeś była rozssądna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcąc lewy pokrętłem na "- " amortyzator wolniej odbija, kręcąc w prawo na "+ " amortyzator odbija szybciej w rock shocku to ustawienie na tzw "zająca". Kręcąc w lewej goleni masz kilka pełnych obrotów. regulacja ta działa na zasadzie skręcania sprężyny.

Oj kolego ten xcr to raczej regulacji tłumienia powrotu nie posiada chyba że jest to wersja DA - to pokrętło (afair po lewej stronie) jest od regulacji napreżenia wstępnego

 

 

Po prawej stronie masz blokadę i w pozycji 1/2 teoretycznie amortyzator powinien być twardszy. Na pełnej blokadzie masz luz kilka mm który przy dobiciu słychać dość głośno.

O ile jest to blokada hydrauliczna to teoretycznie powinno tak działac ale IMHO powinno sie tego używac tylko w skrajnych pozycjach czyli wł/wył.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rmazurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile jest to blokada hydrauliczna to teoretycznie powinno tak działac ale IMHO powinno sie tego używac tylko w skrajnych pozycjach czyli wł/wył.

 

 

 

Pozdrawiam

Dobrze to nazwałeś, że powinno działać.

Podsumowując, poza widoczną blokadą 0-1 skoku, co byś z tym amorzatorem nie zrobił to i tak będzie źle.

Edytowane przez Smiechu2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...