Eastern Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 Powitać, tak mnie naszło aby zapytać, jakie mogą być ewentualne konsekwencje jazdy na dosyć znacznie skróconym łańcuchu? Do rzeczy: od nowości założony był łańcuch KMC 108 ogniw. Po około 1000km rozciągnął się już konkretnie, przez co wymieniłem łańcuch na HG40, skracając go do 102 ogniw. Zrobiłem tak, ponieważ jeżdżę sporo w terenie, a chcę chociaż trochę zminimalizować klekotanie bez montażu napinacza. Więc jak w temacie - jak takie skrócenie o znaczną ilość ogniw wpływa na napęd? Szybciej się zużywa, kaseta, korby, łańcuch? Mocniej łyda podaje albo strzela ogień wiadomo skąd? A może nic się nie dzieje? P.S. Napęd to 8 rzędów, jeśli to ma jakieś znaczenie.
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2013 Możesz coś urwać jak wrzucisz przełożenie na którym braknie łańcucha, najprędzej będzie to hak przerzutki ale jeżeli on będzie na sterydach to ci rozwali przerzutkę. Poza tym łańcuch będzie bardziej napięty i mniej będzie skakać i tyle.
Wiesiu Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 Wydaje mi się, że wpływ na sprężynę przerzutki także może być negatywny - może ona szybciej stracić swoje właściwości naciągające.
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2013 O sprężynę bym sie nie martwił ... auta nikt po jeździe na kołkach nie stawia, żeby sie sprężyna nie zapadła to i tej nic nie będzie. Zwłaszcza ze to sprężyna pracująca nie na ścisk czy rozciąganie a na skręcanie. o ile nie przesadzimy, czyli jej nie przekręcimy wszystko będzie ok.
Eastern Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Napisano 14 Czerwca 2013 Właśnie też jestem ciekaw, bo przerzutkę wyregulowałem sobie bardzo fajnie (Alivio M430), na 'wyczucie' przesadnie napięta nie jest, przerzuca gładko, na razie wszystko jest w porządku. Jedyne co mi strzelało z początku to lewy pedał przy mocniejszych przełożeniach, ale to się okazało, że to pedał Ale postanowiłem po tej akcji spytać, bo początkowo myślałem, że to właśnie wina łańcucha i trochę zacząłem rozmyślać. No cóż, pojeżdżę zobaczę co się dziać będzie na dłuższą metę.
1415chris Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 Wrzuc na najwieksza zebatke korby i najwieksza kasety, bedziesz mial odpowiedz, jak dobrze dobrales dlugosc lancucha.
Eastern Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Napisano 14 Czerwca 2013 Elegancko śmigają wszystkie przełożenia, wspominałem już. Celem zapytania tutaj było dowiedzieć się jak krótszy łańcuch będzie wpływał lub nie wpływał na napęd, jego zużycie, kondycję, stan.
1415chris Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 Lancuch ma przede wszystkim spelniac swoja podstawowa funkcje, przenosic naped. Skracajac go zrobiles krok ku lepszemu jego dzialaniu. Bo 3 pelne ogniwa wiecej, to byl mega przydlugi lancuch. A czy w takiej sytuacji bedzie sie on inaczej zuzywal, jest drugorzedna kwestia. Przy wiekszej ilosci ogniw, kazde ogniwo w ciagu swojego "zycia" wykona mniejsza ilosc pracy, niz ogniwo w krotszym lancuchu. Wiec teoretycznie jakies roznice powinny byc. Przyjmujac proporcje dlugosci 102/108, mamy roznice ok 5%. Zakladajac max przebieg krotszego 5000km, dluzszy powinien miec 5250km. Ale to tylko teoria, ktora nie zaprzatalbym sobie glowy.
Mod Team Puklus Napisano 15 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2013 Jeżlei przy skróceniu wszystko działa to fakt był duuuzo za długi ale to częsta przypadłość w "nowych rowerach z salonu", gdzie nikt sie nie pierdzieli w skracanie lancuchów ( a na pewno nie wszędzie) , zakłada taki jak mu każą, 108 to 108 a jak 116 to kogo to obchodzi ze za długi jest
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.