Skocz do zawartości

[koła] różnice miedzy mocowaniami tarcz


szewka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Ostatnio się zastanawiałem nad zmianą vb na hydrauliki a  z tym wiąże się zmiana kół. I stąd moje pytanie: jaka jest różnica miedzy mocowaniem tarczy w systemie CenterLock

 a zwykłym na śruby. Który z tych jest lepszy? tańszy i ogólnie chciałbym żeby ktoś przybliżył mi ten temat.

 

Pozdro!

Napisano

Oba są dobre - CL jest bardzo szybki w montażu (potrzeba jednak klucza do kaset, bo jest taka sama nakrętka przy tarczy), jednak w zasięgu finansowym normalnego człowieka w tym standardzie istnieje tylko Shimano, które jest "właścicielem" tego rozwiązania. Na rynku właściwie tylko ich tarcze i piasty istnieją, są jednak kompatybilne ze wszystkimi hamulcami.
6 śrub - popularne, popularne i jeszcze raz popularne. Często tańsze niż CL (czy to piasta, choć nie zawsze, bardzo często i tarcze są tańsze - mowa o podobnych klasach produktów). Proste w montażu - najczęściej na torxa lub imbusa. Jest dużo szerszy rynek podzespołów na 6 śrub, niż na CL.

 

Tańszy? Lepszy? Używam Center Lock. Dlaczego ? Cena i szybkość montażu. Ale gdybym miał teraz wybierać, wziąłbym 6 śrubek - tarcz nie ściąga się codziennie, ale czasami aż kusi coś innego niż Siemano, co jest dostępne w ludzkiej cenie.

 

Jeśli Cię interesuje, to są dostępne przejściówki z CL na 6 śrub - gdy się zaopatrzysz w takie adaptery (~35zł za jeden), masz super uniwersalny zestaw kół.

Napisano

No i na korzyść center locków przemawia to że nie masz możliwości krzywo przykręcić tarczy, czasem można nie wiedzieć lub nie pamiętać że 6 śrub trzeba dokręcać zawsze po przekątnej. W center locku się nie przejmujesz ale i tak wybrałbym 6 śrub choćby przez szerszy wybór piast i tarcz.

Napisano

 

wybrałbym 6 śrub choćby przez szerszy wybór piast i tarcz.

 

Ze względu na szerszy wybór piast to się zgodzę ...

Ale ze względu na wybór tarcz się nie zgodzę ... do piasty na 6 śrub przykręcisz tylko tarcze na 6 śrub do piasty CL przykręcisz tarcze Cl i przez adapter tarcze 6 śrub ...

Więc to pod CL jest większy wybór tarcz ...

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Do CL jest adapter i można montować wszystkie tarcze. CL ma przewagę, tarcza się nie luzuje, nie odkręca, nie skrzywisz przy przykręcaniu, tarcza zawsze jest na pająku = lepsze odprowadzenie ciepła. Składając koła zawsze biorę piasty Center Lock.

Napisano

Przy zastosowaniu adapterow tarcza nie ma żadnych luzow, mało tego.tarcza 6b w adapterze cl jest sztywniejsza niż w piascie 6b.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Mavic też robi już od pewnego czasu pod CL tarcze i piasty, nie tylko shimano. Z drugiej stony jakie jeszcze firmy stosują CL?

Napisano

 

Przy zastosowaniu adapterow tarcza nie ma żadnych luzow, mało tego.tarcza 6b w adapterze cl jest sztywniejsza niż w piascie 6b.

 

No to znaczy, że ja mam felerne adaptery. Koła Crossride na CL, adapter Shimano, tarcza Hayes i ma luz w płaszczyźnie koła. Nakrętka zakręcona z odpowiednim momentem.

Napisano

Z drugiej stony jakie jeszcze firmy stosują CL?

 

Z piast jest sporo DT Swiss, jak jakiś czas myślałem nad tylną tej firmy, to nawet łatwiej (i w lepszych cenach) było znaleźć na CL niż IS.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...