Fifi Napisano 18 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2008 Tora ma Motion Control i dlatego zawsze będzie się uginała kilka mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Gdzie można kupić hak do Krossa A6? Nie orientuję się zbytnio jaki to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Idziesz do sklepu gdzie maja graty z Velo i bierzesz ten http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p;p=%&id=18. Sam jezdze na takich bo juz nie polamalem lub skrzywilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikis Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Mam takie pytanie, czym charakteryzuje się model z 2008 roku? Bo na stronie jest Kross z amorkiem RS Tora i siodełkiem San Marco Ponza (nie Pouza, jak podają na stronie Krossa). A na Allegro sprzedają modele z Torą, ale z siodełkiem Active. Czyli tego wcześniejszego, czy w 2008 roku były wypuszczone dwa modele gdzie się różnią tylko siodełkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 Rower po kilku kkm czuje się dobrze, wymieniłem trochę klamotów, mogę powiedzieć, że lakier jest słaby. :/ Mojego Krossa można zobaczyć tutaj: http://www.forumrowerowe.org/11848g-Kross-...ifi-t39398.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 No, mój nowy A6 w końcu skonfigurowany i gotowy do pierwszych objazdów Wrzuciłem XT z odwrotną sprężyną, rogi i sztycę marki PRO, czerwony licznik Sigmy oraz łańcuch XT Mam tylko jedno małe pytanko, bo pierwszy raz użytkuję tak zaawansowany () model amortyzatora jak Tora 318 Czy podczas szybkiego, dynamicznego odbijania słychać dźwięk podobny do syczenia ?? (prawdopodobnie odgłos pracy tłumika o ile dobrze mniemam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Tak, była mowa o tym niejednokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 No, czyli dobrze pamiętałem A nie chciało mi się przewalac forum w celu znalezienia tych informacji, przepraszam i dzięki za odpowiedź. Muszę jeszcze tylko wyrzucić San Marco Blaze i wsadzić swoje siodełko Authora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekc1 Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 michciu jeżdziłeś wcześniej na przerzutce z normalną spręzyna? Jak wrazenia po przesiadce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Rowerem łącznie zrobiłem 6 km. 3 km z normalną sprężyną i 3 km z odwrotną Ale już mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że przesiadka była bardzo dobrym krokiem. Teraz można intuicyjnie zmieniać biegi, bo ruch dźwigni hamulca w dół oznacza łańcuch na mniejszej zębatce a ruch klamki do góry wrzucenie na większą, czyli wszystko zgodnie z logiką :) Co prawda przednia przerzutka działa w tym momencie dokładnie na odwrót, ale w czasie jazdy to tylna jest u mnie dużo bardziej zapracowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 yyyyyyyy wg mnie najwazniejsza sprawa to wlasnie ta sama zasada dzialania obu przerzutek, a nie na odwrot...odwrotna sprezyna ma sens tylko z manetkami dc, w zasadzie nie da sie efektywnie jezdzic z dc+normalna sprezyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Nabial mało wiesz. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2008 Nabiał: To montując z tyłu przerzutkę z odwrotną sprężyną manetki działają właśnie przeciwnie. Ruch prawej w dół zrzuca bieg na mniejszą zębatkę, a ruch lewej w dół wrzuca łańcuch na większy blat, no nie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 w takim razie zmien tez przednia u mnie dziwnym trafem dzialaja tak samo...czyzbym mial inny ciag? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Deorka LX top swing z tego co wiem, to nie ma przerzutek przednich z odwrotnym ciągiem Skoro wciśnięcie klamki w dół powoduję ciągnięcie linki to nie ma bata - musi wciągać łańcuch na większe zębatki przy normalnej sprężynie i zbijać w dół przy odwrotnej. A na przód nie ma siły, nie zmieni się na inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 dokładnie tak. dlatego nie chciałem odwrotnej sprężyny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Zrobiłem sobie wczoraj przejażdzkę po lesie i wszystkie komponenty wróciły obłożone piachem, który przyczepiał się do natłuszczonych nowych części (głównie przerzutka przód i suport). Dzisiaj podczas jazdy słychać i czuć chrobotanie piachu z okolic korbowodu, czy możliwe żeby piach wlazł do łożysk czy to piach między łańcuchem a zębatkami (których nie zdołałem jeszcze wyczyścić na połysk) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdog Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 dokładnie tak. dlatego nie chciałem odwrotnej sprężyny.. nabiał faktycznie mało wiesz o użytkowaniu DC producent przewidział współprace DC z każdym typem przerzutki - z normalną i odwrotną sprężyną - a to z jaką jeździsz jest kwestią gustu- obydwa typy współpracują doskonale - jak dla mnie wręcz logiczniejsze wydaje się stosowanie przerzutki z normalną sprężyną (czyli wciskając klamkę wrzucamy lżejsze biegi a podnosząc ją większe) przynajmniej w klasie Deore - a to z prostej przyczyny, że wciskając w dół klamkę możemy zmienić przerzutkę o 1 albo o 2 zębatki czyli z normalną sprężyną możemy dużo szybciej "zredukować" przełożenie co się bardzo przydaje, natomiast mało celowa wydaje mi się możliwość "podwójnego" wrzucania "szybszych" przełożeń z użyciem odwrotnej sprężyny bo zasadniczo dużo łatwiej o sytuacje gdy nam nagle zabraknie pary i potrzebujemy sporo lżejszego przełożenia niż na odwrót. natomiast w wyższych klasach DC (o ile występuje tam możliwość zmiany po kilka przełożeń naraz w górę i w dół) sprężyna odwrotna zaczyna mieć sens przynajmniej dla mnie, jako szarego użytkownika Deore Dual Control a wszystkie te mity o złej współpracy to o kant dupy można rozbić zależy co wolisz - możliwość szybkiej redukcji na biegi lżejsze czy też na odwrót bo sama obsługa klamkomanetek staje się intuicyjna dla posiadacza po naprawdę krótkim czasie niezależnie od używanej przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 blackdog - nie bede nawet polemizowal powiem tylko, ze uzytkowalem dc ze zwykla i odwrotna sprezyna jezeli nie wierzysz mi, to poczytaj jakies arty, wypowiedzi zawodnikow itp...ale nie pisz takich bzdur, prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdog Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 chłopie, jasne, zawodnicy jeżdżą na grupie Deore.....hellllllllloooooooooo !!!! (w XT i wzwyż masz w każdą stronę możliwość zmiany bodajże po dwa biegi na raz więc to wszystko jedno i zależy wyłącznie od preferencji użytkownika ) resztę napisałem we wcześniejszym poście - to po prostu życie, a nie ślepa wiara w "artykuły " - ja osobiście wole mieć możliwość wrzucenia 2 lżejszych biegów za jednym pchnięciem klamki niż dwóch szybszych aż tyle pary w nogach nie mam, żeby przyśpieszać co dwa biegi mówisz, żę jeździłeś na obu rodzajach sprężyn ?? z jaką grupą klamek oraz jakie kilometraże zrobiłeś, bo jeżeli jeździłeś na odwrotnej przez dłuższy czas a wsiadłeś i zrobiłeś na normalnej sprężynie dwa kilosy, to oczywiste, że wyda Ci się że to jakaś farsa wszak przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 jezdzilem na lx i xt, najmniej na normalnej - ciutke ponad 1000km, obecnie prawie 5000km na odwrotnej, dlatego ze sie po prostu nie dalo efektywnie zmieniac biegow w "stresie", zwykle konczylo sie tanczacym lancuchem, a ze nie chcialem zajechac napedu, to musialem zejsc z roweru, ustawic przelozenie i jechac dalej co do zmiany biegow, to akurat rozpedzajac sie (plasko lub z gorki) zwykle robi sie mlynek i wrzuca co 2 (wbrew pozorom wtedy obciazenie napedu jest malutkie w porownaniu do jakichkolwiek podjazdow), natomiast podjazdy wymagaja precyzyjnego zrzucania co 1 koronke ... szkoda, ze to do ciebie nie trafia, z 2. strony kazdy ma prawo wyboru btw, gdy rozwazalem wymiane na odwrotna sprezyne, pan w sklepie powiedzial mi, ze bez wzgledu na manetki i tak normalna jest lepsza, dodal tez, ze jesli mu nie wierze, to dlaczego niby normalna jest drozsza ^^ mysle, ze nie trzeba komentowac tak w ogole, zarzucasz mi, ze pewnie przejechalem sie pare km na czyms i rzucam wywody, a sam piszesz o zrzucaniu co 2 koronki "bodajrze" ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ouzo Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 rozmowe tutaj mamy o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia, anyway ja wole normalna sprezyne - duzo czesciej trafiam na sytuacje typu dohamuj i redukuj (wtedy bardzo przydaje sie 2 w gore), na ciezsze zrzucam po jednej koronce dopiero jak osiagne odpowiednia kadencje. na razie mam lxy, jak w koncu dorobie sie xt 08 - pomysle nad wiekszymi testami odwrotnej sprezyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdog Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 o tym zapomniałem wspomnieć każdy jeździ na czym lubi, ja też preferuje taki styl jak poprzednik przy rozpędzaniu i jak na razie współprace przerzutki z normalną spręzyną z klamko manetkami z grupy Deore uważam za wyśmienitą wbrew temu co twierdzisz przymiarki do odwrotnej będę robił tak jak kolega poprzednik nic Ci nie zarzucam, po prostu nie jeździłem na wyższych klasach DC a jak cytujesz "bodajże" w celu pokazania jakim to niby "lamusem" jestem bo nie wiem dokładnie jak działają wyższe grupy DC, to staraj się to robić chociaż bez ortografów, bo sam się w ten sposób robisz deczko śmieszny w czasach wtyczek do przeglądarek poprawiających pisownie (bo mam nadzieje, że nie jesteś 14 letnim pryszczatym dzieckiem Neostrady strasznie dotkniętym tym, że ktoś ważył się zakwestionować jego przenajświętsze poglądy ) żeby młynka nie było to trzeba dokładnie wyregulować przerzutkę a nie zrzucać winę na to że sprężyna odwrotna a nie normalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Września 2008 Udostępnij Napisano 10 Września 2008 sor, wydawalo mi sie, ze wlasnie napisales cytowany wyraz z bledem konczac, proponuje wrzucic odwrotna sprezyne i wyprobowac w terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zelik76 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 No to odświerzę temat . W moim Krossie A 6 też koło z przodu było rozcentrowane i tarło o klocki. Coś mi się zdaje że te obręcze są kiepskiej jakości. Niby Alexrims ( G 2000) a już trzeci raz daję do centrowania. A rower mam od 2007r. No i dużo nie ważę, tylko 69kg. przy 176cm. wzrostu, a więc bardzo mały docisk. Ramę dostałem dobrą 19 calową. ale rower nie ten... Nikt mnie nie poinformował że są dwa rodzaje: czarny z amortyzatorem Suntora i reszta z Rock Shock Tora. Te drugie niebardzo przypadły mi do gustu ze względu na kolor (jakieś takie damskie te kolory). Wpadłem do sklepu, powiedziałem że chcę Krossa A 6 zamówić no i przysłali czarnego... a napaliłem się na tego amora Tory. Ale ogólnie po dwóch latach użytkowania nie żałuję tego nieporozumienia. Suntor sprawuje się znakomicie, no i jest lżejszy bo ma cieńsze golenie. Ładnie wyłapuje nierówności. Co do łańcucha, po pierwszej jeździe przylepiało się do niego wszystko, cały w piasku. Czyszczenie jest strasznie upierdliwe . Teraz zmieniam na niklowanego Connexa i spokojnie będę mógł zdjąć i wyczyścić. roweru nie oszczędzałem, czasami zjeźdżałem z leśnej ścieżki prosto w las... Przetrzymał wszystko. Jedyne do czego mogę się przyczepić to te obręcze, u mnie długo nie zagoszczą. Wymieniłem tez manetki, te Duala C. LX strasznie strzelały z opcjonalnymi przerzutkami. To chyba jedyne wady tego roweru. U mnie problemów z hamulcami nie było żadnych, Avidy jak były tak są, nawet klocki te same, działa jak nowe! Właśnie czekam na części napędu bo czas zmienić opcjonalne "zajechane". Przerzutki XT, kaseta shimano, łańcuch, manetki XT zamówione. Ten Kross to całkiem niezły sprzęt, którego można w przyszłości doposarzyć w lepsze części i będzie rowerek ful wypas! . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi