Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niestety przerzutka w moim Krossie nadal nie działa prawidłowo. Przy dokładnych oględzinach znalazłem w niej gwintowany otwór w którym nie ma żadnego wkrętu.

ae36f8179449ccccm.jpg 6b5b7b5bd2115c41m.jpg

Przedstawiam to miejsce na zdjęciach. Prosze o informacje czy powinna tam być śrubka , a jeżeli tak to czy służy ona do regulacji, czy tak jak inne obok powinna być zalana i zabezpieczona przed wykręceniem.

Napisano

Ta dziurka tam jest bo jest, nie służy ona do żadnej regulacji. Przerzutkę reguluję się tylko śrubkami "h" i "l" a następnie reguluję się linkę tym kołowrotkiem a na sam koniec jak masz DC to przy matetce reguluję się tez tym kołowrotkiem :) (wychylenie przerzutki w prawo lub lewo)

Poszukaj w internecie jakichś porad dotyczacych regulacji przerzutki ?

Napisano

Myślę że teoretycznie jestem przygotowany do regulacji przerzutki.Praktycznie też bo poprzednie regulacje i korekty przynosiły oczekiwany skutek. Niestety obecnie wszyskie regulacje nie przynoszą żadnego efektu (objawy opisałem kilka postów wcześniej).Zostały chyba tylko pancerze lub linki, a najprawdopodobniej skończy się to wizytą w serwisie. Oczywiście wszyskie pomysły na uzdrowienie mojej skrzyni biegów mile widziane :P

Napisano

NorieL dzięki za radę. Oprócz przesmarowania linki obróciłem jeszcze pancerze o 180 stopni.

Na sucho w domu działa ok. Za chwilke jadę pokręcić trochę w terenie.

Chyba już wiem co spowodowało tą awarię. Był to najprawdopodobnie zbyt mocno i zbyt blisko kierownicy

zamontowany numer startowy na maratonie w Ustroniu. Spowodował on nienaturalne ułożenie linek (zbyt ciasne łuki)

i być może nadmierne wytarcie w pancerzu.

 

 

 

W Terenie przerzutka spisuje się idealnie.Tak cicho, precyzyjnie i pewnie nie działała nawet jak była nowa.

Mam nadzieję że teraz będę mógł o niej na jakiś czas zapomnieć i wszystko będzie ok na dłużej niż 300km.

Swoją drogą w poprzednim rowerze miałem przerzutkę Shimano Altus i przez 10 lat ona poprostu działała

i była prawie bezobsługowa.

Napisano

Witam!

 

Jestem nowy na forum tak, więc wybaczcie jak bym coś napisał nie na temat itp. itd. etc. W każdym bądź razie będę się pilnował:P

 

Wracając do tematu... Przeczytałem cały wątek o Kross'ie Level A6 i bardzo spodobał mi się ten rower... Szukałem po całym Krakowie jakiegoś sklepu z atrakcyjną ceną... No i w końcu znalazłem sklep "Tomar" na ul. Klasztornej 31b. Dowiedziałem się, że zostały dwa czerwone Kross'y Level A6 17'' z 2006 roku za 1850zł sztuka (z tyłu LX). Po jeździe próbnej itp. zdecydowałem się na zakup. Zostawiłem rower na dzień, aby wszytko zostało na spokojnie wyregulowane. Dzisiaj pojechałem po rower. Został porządnie wyregulowany, jedynie poprosiłem o spuszczenie nieco powietrza z amortyzatora i naciągnięcie linki od jego blokady, bo nie łapała dobrze. Heh... zauważyłem właśnie, że nie dostałem kapeluszów na wentylki:P Ale to drobiazg... jutro się pójdzie do serwisu i na pewno będą mieli jakieś zbędne...:D Wróciłem ze sklepu i poszedłem go nieco sprawdzić :twisted: Heh... rower jest naprawdę świetny... zawaliście, leciutko się na nim jeździ no po prostu coś pięknego... :P Porównując go do moich poprzednich dwóch rowerów, (które mi niestety ukradli B) ) Giant'a Boulder'a 850 i Giant'a FS Allux, Kross wypada nieporównywalnie dobrze... jestem baaardzo zadowolony z rowerku... :D I jeszcze odchodząc nieco od tematu...:P Mam pewną prośbę... czy moglibyście mi wskazać jakąś dobrą za przystępną cenę pompkę do amortyzatorów na allegro...;]? Jadę jutro do decathlona po niezbędne akcesoria i nie wiem, jaka powinna być cena tej pompki, i na co zwracać uwagę...:]

 

Pozdrawiam... :wink:

 

 

Ehhh... ale jestem głupi... :P Cofam pytanie z tą pompką... ;) Poczytałem temat o tym amorku i się skapłem że tam jest normalny zawór :) Pierwszy raz mam styczność z amorem powietrznym i myślałem że to jest jakiś inny "dziwny" zawór chociaż nawet nie odkręciłem tej zaślepki i mu się nie przyjrzałem... :P Ale ze mnie leń... B)

Napisano (edytowane)

Gratuluje zakupu STRÓPEK mam nadzieje że będziesz zadowolony z roweru B) kupiłeś go za przystępną cenę.

 

Żeby nie było OT jak sie sprawują wasze Schwalbe Racing Ralph bo ciągle nie jestem zdecydowany i nie wiem czy sie opłaca je kupować ;P jak z ścieraniem sie bieżnika bo moje Black Jack po 1600km zwłaszcza tył jest już prawie łysy :D gdzie niegdzie widać czerwone plamki nie wiem od czego

Edytowane przez Ecia
kupywać się na pewno nie opłaca - jeśli już, to kupować
Napisano (edytowane)
Żeby nie było OT jak sie sprawują wasze Schwalbe Racing Ralph

 

Schwalbe RR to najlepsze opony pod względem jakości wagi i ceny. Ja na swoich zrobiłem już około 3000km i jak dotąd nie tracą przyczepności a bieżnik ... przód jak nówka a tył do połowy ztarty :P, oczywiście mówię tu o suchych warunkach, bo na błoto to kompletnie się nie nadają, tak jakby na slickach się jezdziło w nich po błocie :D. Jak najbardziej polecam te oponki i tak jak mówię nie są zbytnio za drogie (porównując np. do michelin'ów xcr które kosztują około 130 zł za sztukę, a tracą bieżnik już po jednym lub dwóch wyścigach ;) ). Bierz Schwalbe RR a nie pożałujesz ! Świetne oponki !

Edytowane przez Ecia
Napisano
Schwalbe RR to najlepsze opony pod względem jakości wagi i ceny.

Conti Explorer Supersonic jest lzejszy, trwalszy, lepiej trzyma i ma 10x wiecej bieznika, a kosztuje tylko ciut wiecej.

Napisano

Kross przy ognisku w Zawoi.

 

6af2525fa0177e69m.jpg

 

Na moim rowerze przejechałem już 2000km i mam nadzieję zrobić jeszcze drugie tyle w tym sezonie, jak tylko zdrowie, pogoda i czas na to pozwolą. W rowerze nie dokonałem żadnych zmian i korzystam z konfiguracji jaką zaoferował producent.

Myślę że na pełną ocenę przyjdzie czas po zakończeniu sezonu, gdy będzie można ocenić trwałość, wytrzymałość i stopień zużycia poszczególnych komponentów. Na razie w skali od 1 do 10 proponuję 7.

Napisano

Witam wszystkich użytkowników A-szóstek ;)

Niedawno także się nim stałem B) I już na samym początku pojawiły się małe problemy... kółeczka lekko scentrowane, fatalnie wyregulowana przednia przerzutka i chyba źle założona tylna opona. Ona ma być chyba w tym samym kierunku co przednia, tak? Przynajmniej tak widziałem na zdjęciach Krossów innych użytkowników. A u mnie jest inaczej :D

Ale ogólnie z roweru jestem na razie zadowolony, hample pomimo tego, że są niewyregulowane (celowo luzowałem linkę, bo klocki ocierały) są niesamowicie mocne. Martwi mnie jeszcze tylko amor, a właściwie jego pompowanie, bo kompresory mają za szerokie końcówki i nie wchodzą w ten wentyl. No ale może w sklepie coś zaradzą/użyczą pompki.

Rower jest fantastyczny - lekki, szybki, dla mnie bomba :P No ale przesiadłem się z 18-kilogramowego fulla :D

Pozdrawiam :D

Napisano

co do opony to nie przesadzone ze jest zle zalozona. Spojrz dokladnie na opone tam jest maly napis rear i front i strzalka pokazujaca w jakim kierunku ma sie toczyc jak jest to opona tylna lub przednia.

Napisano

No właśnie jest w przeciwnym kierunku, ale zwątpiłem, bo taki błąd to... w rowerze "gotowym do jazdy" - jak zapewniał sprzedawca - po prostu mnie zdziwił i chciałem się upewnić

Dzięki :)

Napisano

yyy... jednak?

Chyba jednak mój błąd. Na oponkach jest front/rear ze strzałeczkami, więc to zależy gdzie opona.... już jasne, dzięki :)

Napisano

Jeżeli masz lekko poniżej tych 2000 zł - no to sądze, że nie ma lepszej okazji. Przód/tył Deorka LX, obręcze i piasty Shimano. Wg. mnie - bardzo dobry rower wysokiej klasy za naprawde niską cenę. Jak widzisz po tutejszych opiniach - wszyscy sobie chwalą ten rower. Pozdrawiam !

Napisano

bilskij obręcze są klasy Deore, więc powinny być niezłe, ale doświadczeń z nimi nie miałem, piasty są dobre

 

A mój rowerek spisał się dziś wspaniale, przejechał ze mną ponad 100 km w tym prawie 50 w deszczu i jest super. No ale ma dopiero nie całe 300 km. Jestem z niego w 100% zadowolony :P Myślę, że Ty bilskij też będziesz :D

 

EDIT: mała pomyłka, koła są klasy Alivio/Deore - piasty chyba są Deore, tak się chwali shimano

Napisano

Ja dziś dostałem przesyłkę od XtraBike (z allegro) z oponkami do mojego Kross'a dokładnie takie : http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=312 + dętki schwalbe :D . Jutro jazda próbna po szosie, zobaczymy jak się spiszą. Co prawda to dość drogie opony ale ja zawszę twierdzę że co droższe to lepsze i na dłużej starczy . B) . Jutro zrobię jakieś fotki jak się rowerek prezentuję ... moim zdaniem trochę śmiesznie :(

Napisano

Fotka Kross'a na nowych gumach , trochę słaba jakość bo zdjęcie robione w domu. W przyszłym tygodniu kupuję nowy osprzęt :o więc porobię parę fotek ;)

 

5d675ec1b50b1223m.jpg

Napisano

Jeździ ... się normalnie płynie, jak na konkretnej szosówce :D , co prawda geometria roweru nie pozwala na szybką jazdę ale i tak jest spox. Dziś pierwszy wyjazd na szosę i jest świetnie. Pod wiatr (15km/h) spokojnie 30km/h jechałem sobie a z powrotem z wiatrem to 40km/h a miejscami (jak droga lepsza :) ) to i pod 60km/h. Polecam te oponki, są idealne żeby zrobić z roweru MTB szosówkę :down:. Co prawda to dość drogie opony ale ja zawszę twierdzę że co droższe to lepsze i na dłużej starczy. I nadal twierdzę że Schwalbe to najlepsza firma robiąca opony :P

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...