Kacperrro Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Witam, poszukuję tylnej sakwy rowerowej o pojemności około 50/60l. Nie chciałbym wydawać na nią więcej niż 300 zł i tu zaczyna się problem. Czy w tej granicy cenowej znajdę cokolwiek wartego uwagi co jeszcze dodatkowo ma jakąś przyzwoitą ochronę bagażu przed wodą? http://www.salon-rowerowy.pl/sakwa-na-bagaznik-kellys-hook-p-709.html coś takiego wpadło mi w oko jak dotąd. Co sądzicie, warto? Może macie jakieś lepsze propozycje? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrower
mklos1 Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Nie wiem jak się sprawują sakwy Kellys w boju, ale osobiście poleciłbym sakwy zwijane Crosso Big Dry. Używam od roku w różnych warunkach. Trzymają się.
KILuPL Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Mogę polecić Basil Kavan XL - dwa boczne "kufry" o pojemności ok. 65l. Wygodne, bardzo pakowne, nisko umieszczony środek ciężkości. Wadą jest konieczność maksymalnego odsunięcia bagażnika, inaczej ryzykujemy haczenie o torby piętami. Używałem czegoś takiego ostatnio nad Dunajem, 400 km w znacznej większości podczas ulewy. Ku mojemu zaskoczeniu nie przemokły (choć bagaż miałem dodatkowo w reklamówkach, gdyby nie to pewnie byłby mokry choćby ze względu na wilgoć). Te Crosso wydają się bardzo ciekawe.
MikeSkywalker Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Wory od Crosso są bardzo praktyczne, do tego kompletnie wodoodporne (w dwie strony co jest pewnym minusem). Jeśli masz do wydania 300zł to szukał bym już wersji z Cordury http://www.crosso.pl/pages/pl/produkty/sakwy-rowerowe/twist/twist-big.php będzie na pewno bardziej odporna, nie mogę wiele powiedzieć o Dry Big bo używam dopiero od paru miesięcy ale większe zaufanie mam do cordury z której mam torebkę na drobiazgi. Wszystko musisz trzymać w jednym worku (no dokładniej to w dwóch) ale korzystając z reklamówek można to sensownie posegregować. Do tego pozostaje wolny bagażnik - na karimatę, namiot czy dodatkowy wór transportowy Crosso.
robertrobert1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Ja mam znacznie dłuższy stan w turystyce rowerowej, 14 lat, więc z całą odpowiedzialnością mogę polecić sakwy Ortlieba. Kupując model Back Roller City / ORTLIEB mieścisz się w założonym budżecie. Modele wyższe są droższe.
MikeSkywalker Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Użytkujesz je już tyle lat? Jak dla mnie to materiał podobny jest do Dry Big'ów od Crosso a te są nieco tańsze, w zimie "poza sezonem" kupiłem je za 165zł także jeszcze lepiej niż teraz.
robertrobert1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Owszem, materiał jest bardzo podobny, bo ja także nieopacznie kupiłem i użytkowałem sakwy Crosso. Jednak materiał to nie wszystko. Liczy się także sposób łączenia-klejenia, system mocowania sakwy czyli haków, system zapięcia sakwy a także dodatki. Crosso tyle dzieli od Ortlieba ile dzieli Punto od Mercedesa.
mklos1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 @@MikeSkywalker, Dry Big się bardzo łatwo myje. Od biedy wystarczy spłukać pod prysznicem.
MikeSkywalker Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Ale mam wrażenie że są bardzie wiotkie i mniej odporne na ewentualne przetarcia/przebicia niż cordura. Co do mycia to akurat racja.
robertrobert1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Wbrew pozorom nie tak łatwo je przetrzeć ani przedziurawić. Jeśli jednak już się uszkodzić to bardzo łatwo dziurkę naprawić ...ot przyklejamy łatkę na gorąco.
mklos1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 @@MikeSkywalker, Żeby przedziurawić Crosso Dry trzeba się naprawdę postarać.
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 W takim razie dobrze wiedzieć, jeśli do tego zgrzewanie zamiast szwów się sprawdza to wyjaśnia ogromną popularność tychże sakw.
Kacperrro Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Napisano 14 Czerwca 2013 No dobra, z takim odzewem mam już jakieś pole do popisu. Dzięki wielkie za pomoc panowie
dymcio111 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 Z cyklotur.com właśnie mi przysłali newsletter, niestety sam nie mam kasy teraz aby kupić sakwy, ale może sobie wykorzysta ktoś kupon rabatowy, zaznaczam że nie patrzyłem w innych sklepach jakie są ceny, także nie wiem czy się opłaca mimo kuponu. Kupon : -15% Kod rabatowy na wszystkie produkty Ortlieb : ORTLIEB15 Oferta ważna do 20 czerwca 2013 Kody rabatowe nie obowiązują dla produktów objętych inną promocjąi nie sumują się z innymi rabatami Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2
laurentii Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 z całą odpowiedzialnością mogę polecić sakwy Ortlieba. Kupując model Back Roller City / ORTLIEB mieścisz się w założonym budżecie Ja mam tym samym pytanie co do tych sakw. Różnica cenowa pomiędzy nimi a Crosso Dry nie jest znowu jakaś masakryczna, a jeśli warto dołożyć to czemu nie. Ale dwie rzeczy: 1. Znalazłem filmik, gdzie są pokazane - czy je się tak debilnie roluje, czy tylko osoba na filmiku nie czuje bazy i da się je zrolować normalnie, bo przyznam się, że to co zrobiła na filmie wygląda dość dziwnie... http://www.youtube.com/watch?v=MflqwYMd5co&html5=1 2. Gdybyś mógł polecić który bagażnik do tej sakwy byłby dobry. Czy ten od Crosso będzie okej, czy też celować w coś innego? Mam tarczówki, więc pewnie i tak będę musiał jakąś przedłużkę kupić. Dzięki!
MikeSkywalker Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 1. Sakwy roluje się a potem spina klamrami, tak jak tutaj Z tego co pokazałeś jednak można sobie z tym nie poradzić 2. Bagażnik od Crosso będzie okej ale dowiedziałem się dzisiaj że ten sam można kupić nieco taniej, bez loga Crosso i nabitych 35kg. Także poszukaj co Google podpowie w tym temacie, grunt żeby nie był skręcany tylko spawany. A tak poza tym to ciekawy ten system mocowania Ortlieba.
robertrobert1 Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 Ja od wielu lat jeżdżę na bagażniku Topeaka a w rowerku tak samo mam jak i ty, mam tarcze. Bagażnik jest piekielnie sztywny, i mam obniżony system mocowania sakw co ułatwia pakowanie namiotu na górze. http://www.bikeman.pl/bagaznik-turystyczny-topeak-mtx-super-tourist-dx-p-583.html Tu masz pokazane jak ów bagażnik współpracuje z hamulcem tarczowym Tu masz link pokazujący dokładnie działanie wszystkich 3 systemów mocowania Ortlieba http://www.cyclocamping.com/Bike_Parts__Accessories/article_difference_between_the_ortlieb_quicklock_systems_ql1_ql2_ql3/ARTI_ORTLIEB_QL_System-89.aspx
dymcio111 Napisano 17 Czerwca 2013 Napisano 17 Czerwca 2013 Te 40 L to raczej wystarczająco miejsca? Czy lepiej jeszcze jakieś przednie kupić? Chodzi mi o wypady tydzień - dwa. Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2
robertrobert1 Napisano 17 Czerwca 2013 Napisano 17 Czerwca 2013 Wszystko zależy jaki masz system podróżowania / obozowania. Ja bez względu na to czy jadę na tydzień czy na 3 tygodni dokładnie tyle samo rzeczy zabieram z sobą. Tylko na wyjazdy weekendowe ilość moich rzeczy jest mniejsza o jeden komplet bielizny i proszek do prania. Jeśli nastawisz się na minimalizm to 40 litrów powinno ci wystarczyć. Najwyżej będziesz robić częstsze zakupy. Sakwy przednie nie tylko powiększają przestrzeń bagażową ale poprawiają prowadzenie roweru. jeśli jednak zmieścisz się w sakwy tylne to nie ma sensu zakładać ich bo mniejsza ilość sakw to łatwiejsze pakowanie się do komunikacji zbiorowej.
jacektartak Napisano 17 Czerwca 2013 Napisano 17 Czerwca 2013 ja posiadam dwie torby streetcoach. nie do do zajechania
MikeSkywalker Napisano 17 Czerwca 2013 Napisano 17 Czerwca 2013 Spotkałem się ze stwierdzeniem że przednie sakwy przyjadą się jedynie przy przewożeniu jedzenia. Ja kupiłem dwa małe worki Crosso, też są dość pojemne i spróbuje je jakoś zaadoptować do montażu na amortyzatorze, jak mi się powiedzie to się pochwalę.
robertrobert1 Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Spotkałem się ze stwierdzeniem że przednie sakwy przyjadą się jedynie przy przewożeniu jedzenia. .../CIACH/ I tak, i nie. Ja w przednich sakwach trzymam w jednej sakwie... buty/klapki i apteczkę techniczną, a apteczka techniczna jest rozbudowana gdyz na wszystkich wyprawach pełnie rolę jednoosobowej ekipy ratownictwa technicznego, więc jej waga wynosi ponad 3 kg w drugiej... pełny komplet kuchni biwakowej więc po zejściu z roweru zmieniam się w kucharza. Ta sakwa także ma wagę ponad 3 kg. Oczywiście można całkiem inaczej skonfigurować bagaż ale ja lubię ciężkie rzeczy wozić właśnie na przedzie gdyż w takiej konfiguracji balans roweru jest fajniejszy. Tylko na moją pierwszą wyprawę jechałem z tylnymi sakwami, w dodatku mocno rozbudowanymi z dodatkowym wielkim worem na śpiwór i nie chcę tego więcej powtarzać.
MikeSkywalker Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Inaczej - gdy nie zabieramy w bagażu jedzenia ale kupujemy po drodze to można wszystko pozostałem upchać w tylnych sakwach. Ale wiadomo że to zależy od człowieka, tego jak jest w stanie zminimalizować bagaż
robertrobert1 Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Nie tylko zależy od człowieka, a dokładniej od jego potrzeb żywieniowych ale także zależy od terenu przez jaki podróżujemy. Ja lubię zjeść zawsze rano gorący posiłek, i nie mam tu na myśli gorącego mleka z płatkami a śniadanie zawsze jem zanim zwinę namiot. Tak więc opcja porannych zakupów odpada. Po za tym wolę mieć zapas na 2-3 dni aby w przypadku deszczu czy niespodziewanego święta, a za granicą tak jest, nie musieć wegetować przez 2 dni na kilku batonach. Ponadto warto mieć zapas jedzenia gdyż czasami może nam się przydarzyć awaria która uniemożliwi nam szybkie dojechanie do sklepu czy knajpy. Ale co kto lubi... jeździłem z ludźmi, którzy żywili się tylko jogurtami albo tylko zupkami chińskimi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.