Gawciu Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Witam, zamierzam kupić sobie nowe opony i dętki, które mają wentyl rowerowy. Dla ułatwienia znalazłem coś takiego jak przejściówka z wentyla rowerowego na samochodowy. Tylko mam jeden problem myślowy, bo gdy na starej damce z wentylem rowerowym zakładam przejściówkę na samochodowy to przecież zwykłym miernikiem ciśnienia typu http://us.123rf.com/400wm/400/400/coprid/coprid1005/coprid100500019/7024759-miernik-cisnienia-opon-czarny-wyizolowanych-w-bialym.jpg nie zmierzę ciśnienia bo on nie jest bezpośrednio tak jak to jest gdy od razu jest zamontowany wentyl samochodowy. Pytam więc czy kompresor na stacji paliwowej odczyta pomiar i dopompuje mi to takiego stanu jaki zaznaczyłem na kompresorze czy wcale nie będzie mi tego czytał ?
seraph Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Kompresor nie odczyta ciśnienia w oponie, ale po "strzale" powietrza będzie wskazywał wartość ciśnienia, ponieważ tylko wyższe ciśnienie niż w dętce jest w stanie "przebić" się przez wentyl. Powietrze o niższym ciśnieniu pozostanie na zewnątrz. Mam nadzieję, że nie zamotałem i rozumiesz idee?Zawór rowerowy ma właśnie tą główną wadę, że powietrza nie da się swobodnie upuszczać, a ta funkcja wymagana jest do szybkiego pomiaru ciśnienia.
Gawciu Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Napisano 12 Czerwca 2013 Chyba rozumiem. Ale te kompresory na stacjach paliwowych zaczynają działać dopiero po zmierzeniu ile jest aktualnie w oponie, mam rację ? czyli on zmierzy tym "strzałem" czy wcale nie będzie chciał ruszyć ?
vszywiec Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Kompresor ruszy. Ale wskaże zero, co do strzału powietrza to nie bardzo jest się co tym sugerować. Podobno są pompki z manometrem to zaworów rowerowych , nie spotkałem takich, więc pozostaje słynny stary pomiar na ugięcie opony.
seraph Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Jeśli jesteś w stanie na ugięcie opony odróżnić 3 bary od 4, albo 5 od 6 to chylę czoła Moja siostra ma w rowerze wentyle rowerowe i pompuję jej pompką z manometrem przez właśnie taki adapter i dopiero po pierwszym wtłoczeniu powietrza zaczyna wskazywać ciśnienie, ale pokazuję czytelnie i wszystko jest jasne.Jak to kompresory działają po pomiarze ciśnienia? Przecież nie są automatyczne tylko samemu się tłoczy tyle powietrza ile się chce, a po chwili od startu ciśnienie już będzie wskazywane...
Gawciu Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Napisano 13 Czerwca 2013 Już wszystko wiem. Kupiłem sobie też pompkę Beto CMP-069 i wszystko mi ładnie działa.Dzięki A co do kompresora to na najbliższej stacji nie działa i jeszcze nie sprawdzałem.
Anna Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Jak to kompresory działają po pomiarze ciśnienia? Przecież nie są automatyczne tylko samemu się tłoczy tyle powietrza ile się chce, a po chwili od startu ciśnienie już będzie wskazywane... ja mam prestę plus adapter zaworu na samochodowy. ile razy przy "genialnych" kompresorach (tylko plusem i minusem można ustawić żądane ciśnienie) powietrze najpierw zeszło mi do laka a potem od nowa pompowało to nie zliczę :/ więc osobiście mam dwa ulubione miejsca ze zwykłymi kompresorami... a i tak najlepszy autobusowy - przypadkiem zdarzyło mi się niedawno skorzystać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.