Skocz do zawartości

[Tylne koło] Bardzo mocne dla bardzo ciężkiego.


MrZigrin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam rower Kross hexagon v3. Dzisiaj podczas wjazdu pod górę skrzywiłem tylną oś.

Szukam jak w temacie wytrzymałego i najlepiej w przyzwoitej cenie koła (mam prawie 130 kg).

Przeglądając internet zauważyłem że problem z osią w tym modelu nie jest rzadki i doradzano zmianę koła na koło z kastą, lub przerobienie na kastę. Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o części i o rowery więc proszę o radę. Z góry dziękuję.

Napisano

jaki budżet?

 

 

Nie chciał bym przekroczyć 200 zł ale jak widzę i 300 zł może być mało. Zaproponuj coś jak będzie za drogo kupię oś i będę jeździł ostrożnie aż nie uzbieram kasy. I tak będę musiał zmienić więc wole zbierać ze dwa miesiące i kupić coś porządnego niż mieć co chwilę problem.

Napisano

Masz wolnobieg czy kasetę?

 

Mój bratanek waży też coś koło 125-130 kilogramów, a koło ma raczej tanie.

Piasta Shimano fh-m529 (nie wiem czym się różni od podobnej deore fh-m525, ale tą ostatnią widziałem w lokalnym sklepie za 69 PLN), stalowe szprychy DT Swiss 2.0 po zylu sztuka i obręcz accent pathfinder. I co chyba najważniejsze - całość dobrze zapleciona. Roweru nie oszczędza, koło ma się dobrze. Przy dobrym wietrze można się zmieścić w 200 PLN.

Napisano

Masz wolnobieg czy kasetę?

 

Mój bratanek waży też coś koło 125-130 kilogramów, a koło ma raczej tanie.

Piasta Shimano fh-m529 (nie wiem czym się różni od podobnej deore fh-m525, ale tą ostatnią widziałem w lokalnym sklepie za 69 PLN), stalowe szprychy DT Swiss 2.0 po zylu sztuka i obręcz accent pathfinder. I co chyba najważniejsze - całość dobrze zapleciona. Roweru nie oszczędza, koło ma się dobrze. Przy dobrym wietrze można się zmieścić w 200 PLN.

 

 

Mam wolnobieg. Jednak widziałem że doradzali zmienić na kastę bo wytrzymalsza na koło ogólnie nie narzekam tylko ta oś to prawdziwa zmora z tego co google pokazało, Górka nie była za duża raczej stroma i kilka osób które miały podobny problem zrobiło sobie kuku w tej samej sytuacji.

Napisano

Też ważyłem sporo, bo swojego czasu 120 kg i jeździłem na rowerze.

Rower miałem z piastą normalną tylną i zawsze były problemy ze skrzywioną ośką.

 

Od kiedy złożyłem koło z piastą na łożyskach maszynowych problem zniknął. Sama piasta Accenta kosztowała mnie 100 zł, ale od tamtego czasu nie miałem problemu z piastą (3-4 lata w różnych warunkach).

Napisano

pozbyc sie wolnobiegu i brac kasete . Nie bedziesz mial problemu ze skrzywieniem oski.

 

Do tego bierz kapslowana obrecz najlepiej na 36 szprych i pIazte novateca do tego.

 

Szprychy polecam Dt champion i do tego mosiezne nyple.

 

Nie bedziesz mial problemu z rozcentrowaniem kola

 

1sz Dt champion to ok 2,30 zl nie wyjdzie tanio ale oplacalna inwestycja jezeli jezdzizz na rowerze

Napisano

Po to ze jest wieksza wytrzymalosc i lepsza sztywnosc.

 

130 kg to spore obciazenie dla kola i wieksze szanae na awarie. Takie jak rozcentrowanie czy chociazby urywanie sie szprych.

Napisano

Chyba nie do końca. Koło na rawce z 32 otworami dobrej firmy będzie tak samo sztywne i wytrzymałe pod warunkiem, że będzie fachowo zbudowane. 

Napisano

Dokładnie. Od dawna już nie ma większych różnic pomiędzy kołami z 32 i 36 kołami, jeśli oba zbudowane są z tych samych materiałów i przez dobrego zqplatacza. Jedyna praktyczna różnica to kwesia rodzaju zaplotu, jeśli ktoś chce 4 krzyże, to musi być 36.

Napisano

Może nie potrzeba wymieniać kół a tylko ośkę na jakąś mocniejszą. Mam hexagona v5 sprzed kilku lat i jak go kupowałem to ważyłem 134 i do tej pory oś się trzyma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...