Skocz do zawartości
  • 0

[łańcuch] głośno chodzi


Gość Martynos

Pytanie

Gość Martynos
Napisano

Pisałam już tu kiedyś. I mam od miesiąca nowy napęd, lecz stara przerzutka i korba. Przerzutka się źle sprawuje i tak, dlatego mam zamiar kupić nową.

Łańcuch był tydzień temu smarowany towotem maszynowym (wcześnie był olej fabryczny). Jeździłam w mokrych warunkach w związku z czym się syf przylepiał do łańcucha, do reszty napędu chyba nie, bo teraz są suche. Łańcuch zaczął hałasować w sobotę. Wczoraj wyczyściłam i psiknęłam exolem, ale wciąż hałasuje. Na forum komputerowym pisali wcześniej, że koszę łańcuch. O co chodzi? Nie próbowałam zmieniać biegu (w manetce obrotowej nie działa 5 i 6) z 4 na 3. Kręciłam lewą manetką to już wtedy terkotał na dobre, czyli być może że to nie biegi. To co to może być?

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Martynos
Napisano

A pomóc to nie łaska?

Wolnoeibg Shimano 6-rzędowy.

 

Dobra, poruszyłam prawą manetką lekko i już cicho zaczął pracować łańcuch.

 

Napisano

Do smarowania łańcucha to oliwka do łańcucha - rodzaj zależny od warunów pogodowych, lub po prostu częstsze czyszczenie i smarowanie łańcucha w zależności od pogody. Przerzutki musisz wyregulować a nie zmienić - na forum jest poradnik jak to zrobić, podobnie na youtube. Koszenie łańcucha polega na tym, że łańcuch pracuje pod zbyt dużym skosem - przykład - mała zębatka z przodu mała z tyłu. Dodatkowo pewnie łańcuch ci trze o zmieniarkę z przodu. Przede wszystkim - wyreguluj przerzutki.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Gość Martynos
Napisano

Były one regulowane w serwisie, gdyż zgłaszałam, że nie działał 6 bieg. A mama przyjechała z rowerem i dopiero dwa dni później sprawdziłam biegi i nie działał 5 i 6. Przerzutki to Sunrun. Na forum komputerowym radzili mi zmienić, że lepsze będą inne np. Shimano Acer.

Pokrętłem baryłkowym prawym ruszałam i nic się nie działo.

Gość samkris
Napisano

 Na forum komputerowym pisali wcześniej, że koszę łańcuch

 

 

 

Na forum komputerowym radzili mi zmienić, że lepsze będą inne np. Shimano Acer.

 

Popytaj na forum ogrodniczym ewentualnie na jakimś od stylizacji paznokci tam są najlepsi fachowcy od rowerów.

Napisano

nie działa, bo nie możesz obkręcic czy podczas jazdy nie wskakuje?

 

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Od przedwczoraj łańcuch skacze no a gosciu pisze, że to wina łańcucha. Jak hałasował to z 4 na 3 przerzucałam, potem z powrotem i było okej. suport chcę podejrzewać (jest w internecie), ale serwisant nic wtedy nie mówił, chyba, że nie sprawdzał tego.

Bieg wskakuje, ale zgrzyta łańcuch i strzela.

PS. Żaden mod nie zaakceptował posta do tej pory, dlatego się zarejestrowałam.

Napisano

A masz jakieś zdjęcia trybów? Strzelanie łańcucha to tylko zużyte zęby, lub rozciągnięty łańcuch, albo też niewyregulowana przerzutka. Innych opcji nie ma. Często po prostu łańcuch piłuje zmieniarkę przedniej przerzutki. Suport to hałas podczas pedałowania. Wystarczy, że ktoś na sucho próbował na maxa ile może biegów zmienić, by wyciągnąć linkę i/lub nawet wysunąć ją nieco z mocowania. Nie zepsuje to przerzutki, ale zniszczy indeksowanie i wracasz do punktu wyjścia. Dlatego zawsze gonie wszystkich od mojego roweru. Ja im do samochodu nie wchodzę i nie próbuję zmieniać biegów bez rozsprzęglenia.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Napisano

No dobra, przypuszczam, że te biegi, bo łańcuch mierzyłam na 10 ogniw i wyszło równe 25cm a 26cm to by było jakby był rozciągnięty.

Na sucho nie zmieniałam, więc do wymiany przerzutka.

Napisano

@, Powodów strzelania łańcucha jest co najmniej trzy:

1) Łańcuch i reszta napędu są brudne. Należy wyczyścić w benzynie i nasmarować łańcuch oliwą, którą kupisz w każdym sklepie rowerowym. 

2) Źle wyregulowana przerzutka.  Juzer majułal: http://blogrowerowy.pl/newsletter/regulacja-przerzutki-tylnej/ jeżeli nie poradzisz - jedź do serwisu. Tam też można zamówić "profesjonalne" czyszczenie napędu.

3) Łańcuch został zabity przez niewłaściwe smarowanie (towotem). Objawiać się to będzie strzelaniem i chrupaniem gdy jest przekoszony lub pracuje na niezużytych zębatkach i brak strzelania, gdy łańcuch jest prosty. Smarowanie pomaga, ale na bardzo krótko. Łańcuch do wymiany.

 

Z objawów opisywanych to 2) lub 1). 

Napisano

Napęd jest chyba czysty. Jutro mam zamiar na wtorek właśnie przygotować rower to może naftą wyczyścić wolnobieg i korbę (raczej z kurzu bo nie jest brudne).

Bo się nie da tej przerzutki wyregulować i już, bo to badziewie chociaż nawet nie była użyta pewnie do 20 razy tylko mniej.

Nie mam dobrego aparatu jeszcze, żeby zdjęcia robić.

Gościu z którym pisałam na gg też smaruje towotem i nic się nie dzieje, ale on czyści raczej dokładnie, a ja może źle wyczyściłam wtedy. Mam exol i już raz użyty był.

Napisano

Zrób sobie najprostszy stojak serwisowy (kij od miotły na oparciach dwóch krzeseł i na tym kiju powieś rower za siodełko, tak by tylne koło było w powietrzu) i dojdź do miejsca w którym ci strzela łańcuch. Lewa strona to przednia przerzutka, więc łańcuch mże haczyć o zmieniarkę. górne biegi mają prawo nie wejść jeżeli z przodu masz dużą tarczę a z tyłu też idziesz w kierunku dużej i dodatkowo hak nie ma odpowiedniej pojemności, lub łańcuch za krótki (bo liczył ogniwa zamiast założyć na mechanizm). Możliwości wiele, ale najpierw dojdź do miejsca które hałasuje.

 

Widzę, że się uparłaś na zmianę przerzutek. Pamiętaj aby je zmieniając miały odpowiednią pojemność. Dodatkowo zmień sobie odrazu manetki, tak aby były tego samego producenta. Pomijam fakt róznic SRAM i Shimano, ale róznej maści manetki zgodne z Shimano nie zawsze są takie zgodne jak być powinny. Idzie je wyregulować, ale już po kilku miesiącach nie działały mi tak jak powinny.

 

 

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Tyle, że manetki obrotowe są jakieś no-name.

Jutro to sprawdzę popołudniu to wieczorem napiszę. Może haczyć o to kółko bo słyszałam czasem troszkę, chociaż teraz nic nie słychać.

Ja mam tylną tylko przerzutkę Sunrun. Tutaj też zapomniałam  to napisać. Dlatego zmieniam też, że jest trochę zardzewiała, bo w zimę jeździłam.

Napisano

Przerzutka chyba zwie się sunrace i jeśli tak jest to faktycznie lepiej nabyć produkt shimano. Warto przynajmniej model altus lub wyższy acera. Do tego przydałoby się wymienić przynajmniej jedną, prawą manetkę obsługującą tył. 

Najtańsze przerzutki są wykonane z kiepską tolerancją spasowania elementów i są miękkie, więc przerzutka naprężona łańcuchem może ustawiać się nieodpowiednio do normalnej pozycji pracy, co powoduje gorszą lub beznadziejną jakość zmiany biegów, terkotanie, przeskakiwanie łańcucha w skrajnych sytuacjach blokowanie się napędu. Zdarza się to niestety także produktom markowym, szczególnie przy tzw przekosach, czyli gdy łańcuch jest z przodu na największej i z tyłu na największej lub sąsiadującej z nią koronce kasety/wolnobiegu.

Napisano

Tył roweru powiesiłam na trzepaku i wygląda to tak, że tego łańcucha tak nie słychać, ale chyba słychać jak z wolnobiegu wychodzi. Prędzej słychać jak jadę pod obciążeniem, pojedyncze.

Napisano

moze zeby wyrbone w korbie i łaccuch sie slizga.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Jeżeli niedawno zmieniałaś łańcuch to może się jeszcze nie dopasował do zębatek, albo kaseta bądź zęby z przodu są już za bardzo wytarte.

Napisano

Taa, rower z powrotem jest, bo jakże debilne rozwiązanie zastosował serwisant. Tylko to poprawił i już. Śrubkami pokręcił i z przodu chyba blaszkę poprawiał. Mama mówiła, że się lepiej zna.... Na razie działa. 

Mam pytanie, obojętne jakie klocki do  v-brake mogę kupić na przód?

Napisano

Taa, rower z powrotem jest, bo jakże debilne rozwiązanie zastosował serwisant. Tylko to poprawił i już. Śrubkami pokręcił i z przodu chyba blaszkę poprawiał. Mama mówiła, że się lepiej zna.... Na razie działa.

czyli jednak przednia zmieniarka haczyła o łańcuch

Mam pytanie, obojętne jakie klocki do v-brake mogę kupić na przód?

 

Masz dwa rozmiary 70 i 50 mm (50 mm są do hamulców szczękowych ale niejednokrotnie widziałem na nich napis v-brake). Dłuższe to większa powierzchnia trąca, zatem lepiej hamują. Kolejna kwestia to materiał. Tak jak kolega wcześniej napisał kilka rodzajów gumy to kilka funkcji do różnych warunków, czyli przy jednym naciśnięciu masz oczyszczanie rawki z wody/błota jedną częścią a drugi kawałek hamuje. No i wreszcie trzecia kwestia, to konstrukcja. Masz klocki w jednym kawałku i masz też takie, do których później tylko dokupujesz gumki. Te drugie są droższe, ale z kolei gumki są tańsze, więc po dwóch trzech wymianach są tańsze. No i na sam koniec jest taki przyrząd firmy tracx do ustawiania V-brakeów. Zakładasz na koło ustawiasz równo klocki na przyrządzie i dokręcasz klocki. Cała operacja to może pół minuty, a klocki ustawione perfekcjnie. Prościej, szybciej i dokładniej od ustawiania klocków w powietrzu.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...