Skocz do zawartości

[rower] Który wybrać - doradźcie kobiecie :)


izula

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Dojrzałam w końcu do decyzji aby kupić sobie nowy rowerek ( cena max 1000zł -z ewentualną przesyłką ) -rower do jazdy w lesie , drogi polne , czasami asfalt

na ta chwilę waham się pomiędzy

- LAZARO E-V1 LADY  http://allegro.pl/lazaro-e-v1-lady-solidne-aluminiowe-mtb-na-shimano-i3285699473.html

 

oraz

 

- HORIZON SPECTER  http://allegro.pl/lekki-rower-mtb-horizon-specter-26-rama-19-gratis-i3303217977.html

 

proszę o radę który wybrać ??  .. a może coś innego .. sama już nie wiem :(

 

Pozdrawiam

Iza

   

Napisano

Z podanych przez Ciebie, wybrał bym ten tańszy. Markowe rowery, będą na podobnym osprzęcie tylko dołożysz ze 200 zł za naklejki na ramie. Chyba, że używane ale czuję, że raczej te Cię nie interesują. 

  • Mod Team
Napisano

Iza  napisz najpierw gdzie i jak chcesz jeździć (las, miasto, jako transport do pracy/szkoły) czyli jakie przeznaczenie dla przyszłego bike-a

Podaj jaki budżet wchodzi w grę ((łatwiej będzie coś polecić) i wzrost (łatwiej będzie doradzić ewentualny rozmiar)

Napisano

Iza  napisz najpierw gdzie i jak chcesz jeździć (las, miasto, jako transport do pracy/szkoły) czyli jakie przeznaczenie dla przyszłego bike-a

Podaj jaki budżet wchodzi w grę ((łatwiej będzie coś polecić) i wzrost (łatwiej będzie doradzić ewentualny rozmiar)

??? ...przecież napisałam gdzie będę użytkować rower i podałam jaki budżet ???  ... (rozmiar ramy wiem jaki potrzebuje )  .. i jeszcze ostrzeżenie otrzymałam :( 

Napisano

widzę ,ze strach tu cos napisać  , mam wrażenie że niektórzy automatycznie bez czytania tylko pouczają i wytykają błędy :( i te prawdziwe i wyimaginowane

 

Może jednak ktoś pomoże

-rower  - (użytkowany rekreacyjne ,las ,drogi polne w okolicach Gdyni :)

-budżet max 1000zł ( wraz z przesyłką)

-koło 26" , rama 29"  ( wzrost 168cm)

 

Pozdrawiam

Iza

Napisano

@bikergonia

[...]rower do jazdy w lesie , drogi polne, czasami asfalt[...]

 

Czyt. dwa-trzy razy w roku ma być przewietrzony, a resztę czasu ma rdzewieć w piwnicy. W zasadzie, to obojętne jaki zostanie wybrany rower, byle by był dobrze dobrany rozmiarowo. Wszystko inne zacznie wychodzić dopiero gdy rower będzie musiał być naprawiany. Jeżeli będzie często smarowany łańcuch, czyszczone golenie, itp. to nawet nie ma sensu pchać się w lepszy osprzęt, bo to ma i tak być pewnie rower do jazdy po okolicy. Izula w taki sposób napisała posta, że właściwie, to na jej miejscu kupił bym używany, albo pożyczył od sąsiadki, a dopiero, jeżeli upewni się, że będzie nim jeździć przynajmnej te dwa razy w weekendy poszukał bym czegoś naprawdę dobrego. Z takich przyrządów rekreacyjnych, to miałem już w domu rowerek do spiningu - wielkie nadzieje, a po tygodnu sprawdził się jako wieszk do ubrań, obecnie mam "narciarza" - też bardzo wygodnie się na nim wierza ubrania, no i wreszcie rower MTB - przynajmniej ma zapasowy rower do pracy w razie nagłej awarii.

@iza

Na te pola i łąki to w jaki sposób chcesz się dostawać? Dojazd rowerem, czy rower na bagażniku? Pamiętaj, że niemal wszystkie rowery są gotowe do jazdy ale nie są gotowe do ruchu drogowego, ani do codziennej jazdy, więc pierwsze co cię czeka, to doinwestowanie w niego. Światła - nie zawsze trzeba je mieć, ale światła są dla Ciebie, żebyś cokolwiek widziała jak przyjdzie potrzeba, oraz żeby ciebie widziano. Uwzględnij też warunki pogodowe - deszcze się zdarzają i zapewne chciała byś mieć w miarę czyste ubrania - tylko mieszczuchy są sprzedawane z błotnikami w standardzie. Rower to też ubrania wpływające na komfort jazdy, a przede wszyskim plecak z siatką na plecach, żeby się nie pocić w nadmiarze. W bawełnianym t-shircie gwarantuję Ci, że zaniechasz jazdy rowerem po 2-3 godzinach - zamiast szybo schnąć nasiąknie potem jak gąbka a pół godziny później zacznie obcierać, więc takie coś jak potówka to podstawa przy jeździe dłuższej jak po bułki. No i na sam koniec, to porządny u-lock, bez którego nie ma po co zostawiać roweru. Przekalkuluj sobie to wszystko i zastanów się co tobie tak naprawdę potrzeba.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

[...] rama 29" ( wzrost 168cm)[...]

 

Zakładam ze to czeski błąd, ale gdyby to było 19'' to i tak będzie to trochę za duży rower, chyba, że rzeczywiście masz pajęcze kończyny. Podstawą do rozmiaru ramy jest długość nogi, żeby się nie zdarzyło, że nie sięgasz do pedałów, czy też ziemi. W przypadku męskich ram chodzi jeszcze o przekrok, ale w damkach nie ma to aż takiego znaczenia.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Napisano

@bikergonia

Czyt. dwa-trzy razy w roku ma być przewietrzony, a resztę czasu ma rdzewieć w piwnicy. W zasadzie, to obojętne jaki zostanie wybrany rower, byle by był dobrze dobrany rozmiarowo. Wszystko inne zacznie wychodzić dopiero gdy rower będzie musiał być naprawiany. Jeżeli będzie często smarowany łańcuch, czyszczone golenie, itp. to nawet nie ma sensu pchać się w lepszy osprzęt, bo to ma i tak być pewnie rower do jazdy po okolicy. Izula w taki sposób napisała posta, że właściwie, to na jej miejscu kupił bym używany, albo pożyczył od sąsiadki, a dopiero, jeżeli upewni się, że będzie nim jeździć przynajmnej te dwa razy w weekendy poszukał bym czegoś naprawdę dobrego. Z takich przyrządów rekreacyjnych, to miałem już w domu rowerek do spiningu - wielkie nadzieje, a po tygodnu sprawdził się jako wieszk do ubrań, obecnie mam "narciarza" - też bardzo wygodnie się na nim wierza ubrania, no i wreszcie rower MTB - przynajmniej ma zapasowy rower do pracy w razie nagłej awarii.

@iza

Na te pola i łąki to w jaki sposób chcesz się dostawać? Dojazd rowerem, czy rower na bagażniku? Pamiętaj, że niemal wszystkie rowery są gotowe do jazdy ale nie są gotowe do ruchu drogowego, ani do codziennej jazdy, więc pierwsze co cię czeka, to doinwestowanie w niego. Światła - nie zawsze trzeba je mieć, ale światła są dla Ciebie, żebyś cokolwiek widziała jak przyjdzie potrzeba, oraz żeby ciebie widziano. Uwzględnij też warunki pogodowe - deszcze się zdarzają i zapewne chciała byś mieć w miarę czyste ubrania - tylko mieszczuchy są sprzedawane z błotnikami w standardzie. Rower to też ubrania wpływające na komfort jazdy, a przede wszyskim plecak z siatką na plecach, żeby się nie pocić w nadmiarze. W bawełnianym t-shircie gwarantuję Ci, że zaniechasz jazdy rowerem po 2-3 godzinach - zamiast szybo schnąć nasiąknie potem jak gąbka a pół godziny później zacznie obcierać, więc takie coś jak potówka to podstawa przy jeździe dłuższej jak po bułki. No i na sam koniec, to porządny u-lock, bez którego nie ma po co zostawiać roweru. Przekalkuluj sobie to wszystko i zastanów się co tobie tak naprawdę potrzeba.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Zakładam ze to czeski błąd, ale gdyby to było 19'' to i tak będzie to trochę za duży rower, chyba, że rzeczywiście masz pajęcze kończyny. Podstawą do rozmiaru ramy jest długość nogi, żeby się nie zdarzyło, że nie sięgasz do pedałów, czy też ziemi. W przypadku męskich ram chodzi jeszcze o przekrok, ale w damkach nie ma to aż takiego znaczenia.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Witam

Taki odpowiedzi to przyjemnie się czyta :)

- do tej pory jeździłam "rowerem" córki na kołach  24" (nie wiem jaki rozmiar ramy) .. rower na pewno nie będzie stał w piwnicy od zeszłego roku często jeździliśmy (prawie zawsze zabieramy rowery na wyjazdy) w ostatni weekend przejechana trasa

Lubiatowo - Słajszewo - Osetnik (Stilo))http://www.pomorskie-drogi-rowerowe.2ap.pl/index.php?pokaz=lubiatowo_osetnik

a w niedzielę Gdynia -Puck i to nie były pierwsze wyprawy w tym roku ( najczęściej wybieramy trasy przebiegające lasami albo polnymi drogami) -dojazd najczęściej samochodem

Tak więc chciałbym żeby rowerem jeździło się przyjemnie i bezawaryjnie

 

tak oczywiście miałam na myśli ramę 19" ...ale chyba będę musiała ten pogląd zweryfikować ( chyba najlepiej przetestować je w sklepie rowerowym)

Pozdrawiam

Iza

Napisano

Jeśli to ma być na takie trasy jak opisałaś, to jednak poszedłbym w lepszy osprzęt. Napisałaś że max 1000 pln, ale jeśli możesz naciągnąć trochę budżet (tak, wiem z doświadczenia że łatwo się pisze, a gorzej z rzeczywistością), zainwestowałbym dodatkowe 130pln (już z przesyłką) w http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-d-i3313771775.html Minusem tego wyboru jest to że brakuje budżetu na wspomniane przez Tofiego dodatki...

 

P.S. Rama z pewnością nie większa niż 17" :)

  • Mod Team
Napisano

Iza ostrzeżenie dostałaś za źle napisany temat  (który poprawiłam) :)

A z tym gdzie będziesz jeździć to miałam na myśli - w jakim terenie będzie najwięcej używany.

Co do wielkości ramy to zakres 18-19" powinien być ok.

Najlepiej byłoby przymierzyć się przed zakupem.

 

Pozdrower

 

PS. w wolnej chwili postaram się podać jakieś linki

Napisano

@izula

proponowane przez ciebie rowery są, że tak powiem... materiałem do budowy właściwego roweru, a to z kolei przekracza twój budżet, lub możliwości, bo można taniej, ale potrzeba trochę narzędzi i wiedzy posiadać. Konkretnego roweru tobie nie doradzę, bo coś czuję że i tak będziesz opierać się na cenie, ale za to podam Ci rzeczy na które powinnaś zwrócić uwagę. Pierwsze co to rozmiar ramy. Jedni producenci mają rozmiarówkę parzystą inni nieparzystą. Na pewno 17'' było by odpowiednie dla twojego wzrostu. 18'' teoretycznie też, ale twój wzrost jest na dolnej granicy takiej ramy więc musisz przymierzyć. 17,5'' (tak, czasami można też trafić na taki rozmiar) wydaje się być robiony jak na wymiar. Dlaczego piszę o większej ramie? Bo twoje wycieczki to jazda rekreacyjna, a nie sportowa i powinnaś siedzieć "w" a nie "na" rowerze, więc pozycja raczej wyprostowana, ewentualnie nieznacznie pochylona ku przodowi (trekking był by odpowiedniejszy, ale ma za wąskie opony do jazdy po miękkim podłożu). Na opony nie zwracaj uwagi, bo jeżeli będziesz chciała je uodpornić na przebicia to niezaleznie jak by producent ich nie zachwalał jakie to one odporne na przebicia i tak będziesz musiała je wymienić na takie z warstwą kevlarową (tak, kevlar stosuje się w kamizelkach kuloodpornych, to chyba wystarczające potwierdzenie jakości, ale koszt to, strzelam, jakieś 150 zł, musiała byś sobie na allegro znaleźć odpowiednią cenę). Hamlce wystarczą V-ki, tarczowe są lepsze, ale przecież nie pędzisz na złamanie karku, więc rower dzięki temu powinien być kapkę tańszy. Ważne aby z tyłu była kaseta a nie wolnobieg, dzięki temu będziesz miała dłużej prostą ośkę z tyłu, a to pośrednio wpływa na jakość zmiany biegów, na to czy hamulce nie obcierają, stabilność jazdy (np. gdy odrywasz rękę od kierownicy by zasygnalizować skręt) itd. Łatwo to rozpoznać, bo jeżeli z tyłu jest 7 biegów, albo rower ma "21"biegów (czyt. 3 x 7) to na pewno tam nie ma kasety tylko jest wolnobieg. Jeżeli jest 9 i więcej to na 100% kaseta, a jeżeli 8 to fifty fifty z przewagą 30% / 70% dla kasety, a najlepiej poprosić sprzedawcę, żeby pokazał w instrukcji, że ten rower ma kasetę. Jeśli chodzi o niski budżet, to rama aluminiowa - w tym zakresie cenowym będzie lżejsza od stalowej, a to wpływa na to jak szybko się męczysz na rowerze. Na pewno powinnaś mieć amortyzator, ale im lepszy tym droższy. Na twoje potrzeby nie musi mieć żadnych blokad i regulacji, ale gdy na niego usiadziesz to gdy się pobujasz na zaciśniętym hamulcu powinnaś widzieć jak ten amortyzator się ugina. Jeżeli tego nie widzisz, a sprzedawca ci tego nie może wyregulować, to tak jak byś tego amortyzatora nie miała, więc za co w tym przypadku płacisz?

 

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...