Bagins Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Witam! Od dłuższego czasu jeżdżę przeważnie szosą swoim MTB. Taka jazda, szczególnie po zmianie na cieńsze opony, sprawia mi sporo przyjemności; dlatego też pomyślałem o zakupie swojej pierwszej szosówki. W grę wchodzą wyłącznie nowóki, nie chcę mieć nieprzyjemności ze względu na kupowanie używanego roweru w ciemno. W dziedzinie rowerów szosowych nie mam doświadczenia, dlatego też mam mętlik w głowie z powodu tak dużego wyboru szosówek. Dzisiaj przeszedłem się do w miarę ogarniętego sklepu rowerowego w moim mieście i moją uwagę zwrócił Giant TCR 1 za 4999zł http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tcr.1/14047/64113/#overview Zwróciłem na niego uwagę ze względu na osprzęt Shimano 105 (z tego co przejrzałem na forum jest polecany - mam rację?), 5 lat gwarancji na ramę (przeglądałem wcześniej Meridy, ale mają one tylko 2 lata gwarancji) oraz wygląd, który na pierwszy rzut oka przykuł moją uwagę. Dlatego mam prośbę: Co sądzicie o tym modelu? Czy wart jest swojej ceny? A może inne propozycje, które warto rozważyć? Z góry dziękuję za wszystkie opinie i sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Piękny ten Giant. Jeśli nie spieszy Ci się z zakupem i możesz poczekać do jesieni (obecnie już większość popularnych rozmiarów jest wyprzedana), to zerknij na Canyona Roadlite AL 6.0 lub Roadlite AL 6.0 SL. Ten pierwszy też jest na całym osprzęcie Shimano 105, ten drugi na Sram Apex. Cena ok 4300 zeta. Rurki Ritchey WCS, koła Mavic Aksium, opony Contu 4000s w rozmiarze 25mm. Niska waga, możliwość wyboru korby kompaktowej lub potrójnej). Możliwość zmiany kasety. Znakomicie wyposażone rowery w świetnej cenie. Polskie przedstawicielstwo od tego roku. Kupno tylko przez net. Niestety idą jak woda i trzeba poczekać kilka miesięcy na nową produkcję. Ale za 5k miałbyś razem z pedałami KEO i drobiazgami (koszyk z bidonem, pompka i zapasowe dętki, etc). http://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3073 pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Ten Giant ma typowo sportowa geometrie. Dosc dluga rama. Canyon Roadlite to juz zdecydowanie bardziej zrelaksowana pozycja. Krotsza rama z wyzszym przodem. Jak szukasz wybitnie roweru do "napierania" to cos w stylu Gianta. Co do samej estetyki, wykonczenie ramy jest ladniejsze w Giancie. W Canyonie sa bardzo widoczne spawy ale to moze tylko kwestia gustu. Jak wyrwiesz tego Gianta za 4k pln, to smialo mozesz go brac. Czytalem, ze mozna go w takiej cenie dostac. Nie pytaj gdzie, nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 W tym rzecz że jeśli bym kupował to specjalnie na ten sezon. No rzeczywiście fajny zarzuciłeś rowerek, gdyby był dostępny rozmiar M lub L to bym na poważnie go rozważył. Pytanie jeszcze odnośnie geometrii. Czy bardziej pochylona pozycja mogałby nasilić ból pleców? Czasami gdy jeżdżę dość intensywnie (codziennie więcej niż 3 godziny bez przerwy) to po jeździe boli mnie kręgosłup. Jakieś inne propozycje, które są w miarę dostępne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Z tym nie ma regul, jednym po obnizeniu przodu pomaga, drugim niekoniecznie. Troche gimnastyki, rozciagania i cwiczen na "core" miesnie, potrafi duzo zmienic. Fajne rurki i pelna ultegra: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-7-0_id_22319_.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Obecnie ten rower można kupić za 1199 EUR, ale czasami jest i jeszcze 150 EUR taniej. W takiej cenie (~ 1050 EUR) takiego roweru na takim osprzęcie nigdzie się nie znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Mala korekta, Radon nie jest w calosci na Ultegrze, korba jest FSA Gossamer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Mala korekta, Radon nie jest w calosci na Ultegrze, korba jest FSA Gossamer. + kaseta i łańcuch są z Tiagry, ale te elementy użytkownik raczej szybko wymieni. Ale na osłodę mamy koła Citec 3000 Aero, które wydają się być odpowiednikiem droższych Mavic'ów ( Ksyrium Elite S, Ksyrium SLS ?? ) , bo w tej cenie mamy najczęściej Mavic Aksium. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/review-citec-3000-s-aero-wheelset11-44985 FSA Gossamer nie koniecznie musi słabo wyglądać przy Ultegrze. Swojego czasu nawet Cancellara na tej korbie jeździł. Wg co jest napisane poniżej, ten wybór był podyktowany większym bezpieczeństwem czy parą jaką Fabian ma w nogach. "As with many professional riders, Cancellara prefers the added security of an aluminum handlebar and stem. Surprisingly, however, he also foregoes the de rigueur carbon fiber crankset for FSA's decidedly mid-level (and substantially heavier) Gossamer model. According to Team CSC mechanic Alejandro Torralbo, Cancellara began using the Gossamer cranks during the Spring classics, but grew more comfortable on them than carbon ones because he feels that they're stiffer. We have our doubts as to whether or not a bench test would suport that statement, but with the raise of a brow and wry grin, Torralbo explained in simpler terms: "He's a strong man." http://autobus.cyclingnews.com/road/2007/tour07/tech/probike.php?id=/tech/2007/probikes/tour_cancellara_csc_cervelo http://autobus.cyclingnews.com/road/2007/tour07/tech/probike.php?id=/photos/2007/tech/probikes/tour_cancellara_csc_cervelo/Fabian_Cancellaras_Team_CSC_Cervelo_SLC-SL_Gossamer_crank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Obecnie ten rower można kupić za 1199 EUR, ale czasami jest i jeszcze 150 EUR taniej. W takiej cenie (~ 1050 EUR) takiego roweru na takim osprzęcie nigdzie się nie znajdzie. Mówisz o Giancie TCR czy Radon Sage 7.0 z linku powyżej. Generalnie chodzi mi o to czy warto tego Gianta za cenę 5000zł ze sklepu firmowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 To ty sam musisz sobie odpowiedzieć, co jest dla Ciebie ważniejsze. Rower z słabszymi komponentami, ale bardziej znana marka czy mniej znana marka, ale lepsze komponenty. Radon. Tutaj jest link do sklepu firmowego, http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a79448/sage-7-0.html P.S. Ile ważysz, te koła w Radonie przewidziane są na wagę do 90 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Właśnie dokładnie przyjrzałem się temu Radonowi Sage. No i szczerze - trochę szczęka mi opadła jak zobaczyłem specyfikację. Wziąłbym go na pewno, tylko jest małe "ale". Ze sprzedażą zagraniczną nie miałem jeszcze kontaktu, więc stąd moja obawa. Kupował ktoś w tym sklepie? Ma ktoś doświadczenie z serwisowaniem takich rowerów za granicą? A ważę coś koło 72, więc to nie stanowiłoby problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Reg pkt 2i Ja nie dawno kupiłem Radon Skill 9.0, rower będę serwisować w dobrym sklepie/ serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Ten Giant ma typowo sportowa geometrie. Dosc dluga rama. Canyon Roadlite to juz zdecydowanie bardziej zrelaksowana pozycja. Krotsza rama z wyzszym przodem. Jak szukasz wybitnie roweru do "napierania" to cos w stylu Gianta. Co do samej estetyki, wykonczenie ramy jest ladniejsze w Giancie. W Canyonie sa bardzo widoczne spawy ale to moze tylko kwestia gustu. Jak wyrwiesz tego Gianta za 4k pln, to smialo mozesz go brac. Czytalem, ze mozna go w takiej cenie dostac. Nie pytaj gdzie, nie wiem. Jeszcze mam pytanie odnośnie tego Gianta. Właściwie chodzi mi o tą geometrię. Jak już wspomniałem ma być to moja pierwsza szosówka, do tej pory jeździłem wyłącznie MTB. Dlatego też mam pytanie czy owa "typowo sportowa geometria", jak to napisałeś nie stanowiłaby coś co mogłoby znacząco wpłynąć na dyskomfort jazdy. Wiadomo, na początku będzie dziwnie, ale chodzi mi o to czy geometria tego Gianta znacznie i odczuwalnie odbiega od typowych szosówek. Pytam, gdyż jakoś ciągle ten TCR chodzi mi po głowie. Między innymi przemawia za nim serwis na miejscu w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów. Dlatego też ponowie pytanie (wiem jestem upierdliwy, ale nie przy zakupie na taką kwotę nie chciałbym kupować w ciemno): Czy poza TCRem (oraz Canyonem, którego mój rozmiar ramy nie jest dostępny ) jest coś wartego uwagi do zakupu w Polsce? Jakieś inne modele Gianta? Canondale? Merida? Jeszcze raz dzięki za porady i cierpliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 To jest normalna rama, zadne dziwadlo. Geo miesci sie w normach ram do scigania, co nie znaczy, ze jest tylko do scigania. Na takiej ramie masz bardziej pochylona sylwetke, aczkolwiek i tu istnieje caly czas mozliwosc regulacji. Sa tez ramy zapewniajace bardziej wyprostowana pozycje. Sa one zazwyczaj krotsze, z wyzsza glowka. Nawet nie bede Ci sugerowal przymirzenia sie w sklepie tylko do tej ramy, bo i tak to zupelnie nic nie da. Nie masz punktu odniesienia, nie jezdziles wczesniej na szosie. W takiej sytuacji bedziesz mimo wszystko staral sie odniesc do pozycji mtb. Ewentualnie moglbys sprobowac ta rame i np. Giand Defy ale to tez mialoby sens, gdybys mial mozliwosc troche pojezdzic na tych ramach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Na Giancie Dedyk miałem okazje się przejechać, gdyż w przeciwieństwie do TCR był dostępny od ręki w sklepie. Wrażenie? Dziwnie, ale sądzę że z powodu przyzwyczajenia do MTB. dlatego też było moje pytanie, gdyż wiedziałem że moje odczucie będzie tutaj całkowicie nieobiektywne. Defy też rozważałem, jeśli chodzi o model 3 to jest znacznie skromniejszy, a ten karbonowy już raczej poza zasięgiem cenowym. Dobra, głowy już nie zawracam. Przejadę się jeszcze raz do rowerowego i pomecze jeszcze sprzedawcę, bo widzę że gość mną głowę mną karku w tej dziedzinie. Wysyłane z mojego Pentagram Monster za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Tu nawet najmadrzejsi w temacie nic nie pomoga. To Ty sam musisz podjac decyzje, jaka chcesz miec rame. Co do pozycji, na TCR przod bedzie nieco nizszy niz w Defy. W zaleznosci od rozmiaru ramy 1.5-2cm. Do tego Gorna rura jest krotsza, dzieki wiekszemu katowi rury podsiodlowej i mniejszemu glowki ramy. TCR bedzie tez zwrotniejszym rowerem, ma krotsze dolne widelki ma nieco krotsza baze kol. A w sklepie uwazaj na "porady". Z reguly najlepsze jest to, co maja na stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 12 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Kolego Bagins, żebyś nie miał za łatwego wyboru , to ja Ci jeszcze takie wunglowe propozycje do rozważań dorzucę:http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/sensa-bikes/sensa-toscana-special-2013.htmltutaj ten sam rower - baza z opcją wyboru niektórych komponentów:http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/sensa-bikes/sensa-toscana-custom-road-bike-2013.htmli jeszcze ich firmowy rower w założonym przez Ciebie budżecie (sklep jest dość uznaną i sprawdzoną marką w UK, co zresztą kolega 1415chris może zapewne potwierdzić):http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/merlin-road-bikes/merlin-malt-cr-carbon-road-bike-2013.htmlPzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Tu nawet najmadrzejsi w temacie nic nie pomoga. To Ty sam musisz podjac decyzje, jaka chcesz miec rame. Co do pozycji, na TCR przod bedzie nieco nizszy niz w Defy. W zaleznosci od rozmiaru ramy 1.5-2cm. Do tego Gorna rura jest krotsza, dzieki wiekszemu katowi rury podsiodlowej i mniejszemu glowki ramy. TCR bedzie tez zwrotniejszym rowerem, ma krotsze dolne widelki ma nieco krotsza baze kol. A w sklepie uwazaj na "porady". Z reguly najlepsze jest to, co maja na stanie No i właśnie decyzję podjąłem. Zamówiłem TCRa, którego o którego tak uparcie pytałem. Odnośnie porad to sęk w tym że TCRa to na stanie nie mają, natomiast wisiał na stojaku Defy (którego de facto jakoś specjalnie nie polecali). Jak zostanie ściągnięty i go odbiorę to dam znać. Dziękuję wszystkim za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 czekam na wrażenia z pierwszej jazdy bo wczoraj wyglądało na pełną satysfakcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Póki co czekam aż wreszcie przestanie padać i bez obaw będzie można wyjechać poza miasto. Nie powiem, zarówno rowerowi, jak i też sklepowi, który podjął się sprowadzenia tego modelu nie mogę niczego zarzucić. Więcej napiszę wieczorem, pewnie już po pierwszej jeździe. Mimo niesprzyjającej pogody, deszczu, przejechałem dziewicze 55km No i teraz mogę powiedzieć, że żałuję... Żałuję, że przez tak długi czas zwlekałem z kupnem roweru szosowego i ciągle tłukłem kilometry na MTB. Różnica w stosunku do MTB jest tak kolosalna, że brak słów. A sam rower... Najkrócej - miodzio. Tak fajnie się jeździ, że dopiero jak wróciłem do domu to zorientowałem się, że jestem cały mokry. Póki co nic złego powiedzieć nie mogę i mam nadzieję, że tak pozostanie na bardzo długo. Dziękuję wszystkim za rady, a w szczególności Kolegom ze Sprintu z Białegostoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 cieszę się że dobrze ci doradziłem bo obawiałem się trochę czy twoje plecy wytrzymają taką przesiadkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 No to teraz mam pytanie odnośnie tego bólu pleców. Na razie w tym temacie. Zaraz coś poszukam jeszcze na ten temat, a jak nic nie znajdę to może skrobnę nowy temat. Po około 30 km odczuwam ból pleców w okolicy krzyżowej i dolnej lędźwiowej. Gdy zaczynam odczuwać taki ból to na 2-3 min pedałuje "na stojąco" aby odciążyć ten odcinek, co pozwala na przejechanie kilku km bez dolegliwości. Też tak mieliście gdy zaczynaliście z szosą? Mam to uważać za brak przyzwyczajenia mięśni tego odcinka do obciążenia, który minie po jakimś czasie obcowania z szosówką; czy też może jest to niepokojący objaw? Obecnie jeżdżę codziennie rowerem i czy może powinienem na przemian jeździć raz MTB, a raz szosą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Cwiczenia rozciagajace i na wzmocnienie core muscles. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagins Napisano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Dzisiaj jeździłem niemalże wyłącznie chwytem górnym i powiem szczerze, że da się odczuć różnicę. Znacznie mniej obciąża plecy w krzyżu niż chwyt dolny, którym głównie jeździłem np wczoraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Oby dobrze sluzyl. Do szosowej geometrii przywykniesz a pocwiczyc nigdy nie zaszkodzi. Warto tez popracowac w tej kwesti nad optymalna dla siebie pozycja. Za pare lat i tak stwierdzisz, ze pora na karbon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.