XeNeX Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Witam,Tora 302 air 120 mm, zapada się stopniowo podczas jazdy. Gdy jadę w miarę po równym jest w porządku, gdy wjeżdżam na nierówności, po dość krótkim czasie widać że widelec się zapadł i zostaje 30-40 mm skoku. Schodzę z roweru i wraca sam, szybko do normy, nie trzeba go wyciągać. Trzyma powietrze, sprawdzałem. Gdy zwiększę ciśnienie zapad się trochę mniej a raczej wolniej, ale to pewnie dlatego że jest twardszy.Nic nie cieknie, golenie czyste, nie porysowane, systematycznie używany brunox.Ze wstępnego rozeznania możliwe że jakaś uszczelka jest nieszczelna pomiędzy komorami - nie wiem jakimi, jeśli jakieś są Pytania...Co jest nie tak?Ile może kosztować serwis?Czy można to zrobić samemu (podobno prosta budowa amora)?Pozdrawiam,Michał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Brunox to zbrodnia w tym amortyzatorze.... Padł o-ring pomiędzy komorą pozytywną, a negatywną. Powietrze przechodzi z pozytywnej do negatywnej, przez co się obniża. Rozbierz amortyzator, wyjmij o-ringi, zmierz je suwmiarką - śr wewnętrzna, grubość (rozmiary co 0,5mm) Na allegro znajdziesz wszystkie jakie będziesz potrzebował a wydasz może z kilka zł. Wymień olej, pewnie już dawno powinieneś to zrobić, może o-ring by dłużej wytrzymał. Tu masz manuala z którego sam korzystam: http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/rockshocks_technical-manual2007.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XeNeX Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Dlaczego Brunox Deo to zbrodnia? Czy nie jest to środek stworzony właśnie do tego typu konserwacji? Amortyzator ma przejechane z jakieś 8k km, więc chyba nie tak dużo. Ale jak będę wymieniał o-ringa to z pewnością będzie trzeba wymienić olej. W weekend rozkręcę i popatrzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Brunox jest dobry do XCRów które chodzą na smarze, Twój amortyzator powinien być smarowany olejem z dolnych goleni, a nie brunoxem, Jego się używa w taki sposób żeby jak najmniej się dostało do środka, najlepiej spsikać lekko uszczelki kurzowe jak rower leży na boku i wytrzeć pędzelkiem, ew. miękką szmatką. Zresztą zobaczysz co masz w goleniach. Oleje 2 rodzaje: 5W do tłumienia, 15W w dolne lagi, jak byś kupował Motula to uważaj na podróbki (Na tylnej etykiecie nie powinno być nic po polsku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 z pewnością będzie trzeba wymienić olej. Wątpię, to układ zamknięty, olejowi nic nie powinno dolegać. Jak będzie klarowny to nie ma sesnu go ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.