Skocz do zawartości

[Amortyzator] Tora 302 air - zapadnie się amortyzatora


XeNeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tora 302 air 120 mm, zapada się stopniowo podczas jazdy. Gdy jadę w miarę po równym jest w porządku, gdy wjeżdżam na nierówności, po dość krótkim czasie widać że widelec się zapadł i zostaje 30-40 mm skoku. Schodzę z roweru i wraca sam, szybko do normy, nie trzeba go wyciągać. Trzyma powietrze, sprawdzałem. Gdy zwiększę ciśnienie zapad się trochę mniej a raczej wolniej, ale to pewnie dlatego że jest twardszy.
Nic nie cieknie, golenie czyste, nie porysowane, systematycznie używany brunox.

Ze wstępnego rozeznania możliwe że jakaś uszczelka jest nieszczelna pomiędzy komorami - nie wiem jakimi, jeśli jakieś są ;)

Pytania...
Co jest nie tak?
Ile może kosztować serwis?
Czy można to zrobić samemu (podobno prosta budowa amora)?

Pozdrawiam,
Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:verymad:  Brunox to zbrodnia w tym amortyzatorze....

 

Padł o-ring pomiędzy komorą pozytywną, a negatywną. Powietrze przechodzi z pozytywnej do negatywnej, przez co się obniża.

 

Rozbierz amortyzator, wyjmij o-ringi, zmierz je suwmiarką - śr wewnętrzna, grubość (rozmiary co 0,5mm)

 

Na allegro znajdziesz wszystkie jakie będziesz potrzebował a wydasz może z kilka zł.

 

Wymień olej, pewnie już dawno powinieneś to zrobić, może o-ring by dłużej wytrzymał.

 

Tu masz manuala z którego sam korzystam:

 

http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/rockshocks_technical-manual2007.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Brunox Deo to zbrodnia? Czy nie jest to środek stworzony właśnie do tego typu konserwacji?

 

Amortyzator ma przejechane z jakieś 8k km, więc chyba nie tak dużo. Ale jak będę wymieniał o-ringa to z pewnością będzie trzeba wymienić olej.

 

W weekend rozkręcę i popatrzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brunox jest dobry do XCRów które chodzą na smarze,

 

Twój amortyzator powinien być smarowany olejem z dolnych goleni, a nie brunoxem,

Jego się używa w taki sposób żeby jak najmniej się dostało do środka, najlepiej spsikać lekko uszczelki kurzowe jak rower leży na boku i wytrzeć pędzelkiem, ew. miękką szmatką.

 

Zresztą zobaczysz co masz w goleniach.

 

Oleje 2 rodzaje: 5W do tłumienia, 15W w dolne lagi, jak byś kupował Motula to uważaj na podróbki (Na tylnej etykiecie nie powinno być nic po polsku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...