g0sc Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Budowa Spinnera jest banalna. Rozbierz przesmaruj powinno być lepiej, miałem tak z 320. Teraz jest wszystko ok i uważam ten amortyzator za BD w swojej klasie. Luzy złapałem po sezonie ale mało się nimi przejąłem i jeżdżę już tak drugi sezon, maiłem kiedyś Rebe i Epicona i tez miały luzy przód tył. Co do smarowania ja smaruję smarem do łożysk. Nie leję do dolnych lagów oleju tylko smaruję w nich górne ślizgi. Tym samym smarem potraktowałem wszystkie gumowe elementy w komorze powietrznej, strony z tłumikiem nie rozbierałem. Jak coś pisz do nich są dystrybutorami Spinnera na Polskę http://www.bluepill.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 Witam Wiozłem się za rozbieranie amorka i ......ch...lipa jak bez problemu odkręciłem śrubę gdzie tłumienie jest to jak chodzi o stronę gdzie jest powietrze kręcę śruba na dole kręcę i nic ....ani się wkręca ani wykręca, jest takie wrażenie jak by była w jakieś gumie się obracała, podważanie nożem , płaskim wkrętakiem nic nie daje, nie mogę jej nawet wkręcić, jedyne wyjście to chyba Kątówka i wycinanie jej, spuściłem nawet powietrze i lipa, jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 napompuj powietrza do widelca, a gdy śruba ruszy się z miejsca to nie zapomnij powietrze spuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Witam tak ale najpierw próbowałem na napompowanym widelcu było w nim jakieś 90 psi i nic nie pomagało myślałem ze jak spuszczę powietrze to dobije bardziej i ruszy, chwilowo nie ma pompki aby napompować amorka ponowienie, ale mam też pomysł z tego forum ze jak nie uda się to klucz pneumatyczny u kolegi w warsztacie a ja nie to kątówka i wycinanie śruby, bo domyślam ze od niej są luzy na amorku a ma przejechane dosłownie max 40 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 nie wycinaj śruby, bo dołożysz sobie tylko roboty! Jeśli nie poszło przy 90 psi to daj mu maksymalną dopuszczalną wartość ciśnienia. Pomysł z kluczem pneumatycznym też jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 a ile mu można dac maksymalnie ciśnienia tak chwilowo? Bo rozumiem ze jak dają po 120 PSI to potem na tym jeżdżą i podczas jazdy chwilowo się jeszcze zwiększa ciśnienie ,a tak 140 na wykręcenie śruby powinna wytrzymać, pytam bo nie chce jeszcze bardziej popsuć niż jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 a nie masz na nim naklejki z tabelą ciśnień? Myślę że 120 - 140 psi niepracujący widelec spokojnie wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 chce ktoś moze kupić aerisa? do wymiany uszczelki powietrzne na oryginalniejsze ja się poddaję, nie jestem w stanie tej cholery naprawić tak, by trzymała ciśnienie podczas pracy sprawa aktualnie wygląda tak, że pompuję do 100psi, pojeżdżę, wpadnie do dna, za 3 minuty wyjdzie na pełen skok i ma dalej 100psi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Witam Udało sie klucz pneumatyczny poradził sobie:) rozebrałem nowy olej itp składam na marginesie większej różnicy nie ma, ale najlepiej że złożyłem amorka i .... brak blokady skoku ( tłumik jest nierozbieralny) jakieś pomysły na zaradzenie temu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 źle pokrętło założyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 możesz to rozwinąć, co źle z pokrętłem? rozumiem ze chodzi o pokrętło regulacji tłumienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g0sc Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 chce ktoś moze kupić aerisa? do wymiany uszczelki powietrzne na oryginalniejsze ja się poddaję, nie jestem w stanie tej cholery naprawić tak, by trzymała ciśnienie podczas pracy sprawa aktualnie wygląda tak, że pompuję do 100psi, pojeżdżę, wpadnie do dna, za 3 minuty wyjdzie na pełen skok i ma dalej 100psi Zapytam z ciekawości czym to pompujesz? Bo miałem podobny efekt jak pod pompowałem raz na stacji benzynowej agregatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 raczej o pokrętło blokady -odkręć ten niebieski plastik od blokady -wykręć tłumik olejowy, -teraz pokombinuj, mając tłumik w ręku, w którym miejscu on blokuje,musisz znaleźć takie ustawienie, by w jednym miejscu chodził bez zarzutu, a za 180 stopni blokowałswojego pompowałem powietrzem atmosferycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 OK rozumiem ale ja goleni gdzie jest blokada nic nie ruszałem , jedynie to odkręciłem te śrubę od dołu góry nic a nic nie ruszałem, dziwę ze zdejmując dolne lagi pozbawiłem się blokady skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 OK Sprawa blokady się "sama naprawiła" amorek po zamontowaniu w rowerze postał 2 dni i blokada znowu działa, jedna rzecz mnie dziwi ze na nie miałem tych gumowych odbojników na goleni, nie wiem czy tak ma być? Ale amorek po smarowaniu i zalaniu oleju w sobie nadal twardy jest, chyba taki musi być.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 a bo do góry nogami sewisowałeś też się zdarza xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Możliwe ze się olej w tłumiku przelał i jest ok, ale jest możliwe abym nie miał tych gumowych odbojników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 ja za to miałem 2 z jednej strony... jeden wyjęłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Witam ponowienie rozebrałem i posmarowałem amorek , nie wiem czy to wina temperatury czy co bo dosłownie ma max 50 w porywach 60 mmm skoku (przy 80 PSI ważę 90 kg), gumowych odbojników brak (rozbierałem świeciłem lampka i nie ma ) tłumik chodzi w pełnym zakresie, kończą mi się pomysły, czy jest sensy wysyłać amorka do serwisu czy szukać czegoś nowego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g0sc Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Jak byś nie miał stoperów to by dobijał do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 witam jak to mawiają nic co dobre nie jest tanie, o dobitnie sie o tym przekonuje. Już myślałem, że jest tok rozkręciłem komorę powietrzną i że będzie ok wyjąłem taka gumową podkładkę z komory powietrznej ( skok się lekko zwiększył) ale to pomijamy, złożyłem dałem mu 70 PSI i jadę i myślę sobie ...hura w końcu działa miękko wybiera itp. Ale moja radość nie trwała długo amorek miał lekki luz przód - tył. Ostatnio było to powodowanie słabym dokręceniem śruby gdzie jest tłumienie i po dosłownie 1,4 obrotu.... śruba kreci się na około, lewo prawo jak się chce... regulacja tłumienia nie działa, tzn pokrętło stoi. Myślę znaleźć jakiś imbus długi i próbować wykręcając tłumienie , może coś pomoże w wykręcaniu śruby " głównej" Jak nie to kątówka i nowa, śruba, mam dosyć tego amorka... Numer z kluczem pneumatycznym , nie działa... Luzy się powiększyły (wiadomo jedna koleń jest nie dokręcona) kto ma jakieś pomysły, oprócz wyśli do serwisu. z Góry dziękuje za pomoc sprawa rozwiązana, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 musiałbyś go po prostu docisnąć, wtedy byś dokręciłt ą srubkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinlegnica Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 (edytowane) Witam Nie dociskanie, nic nie dało, po prostu kupiłem dłuższy imbus nr 5 wsadziłem go tak aby kręcił śruba od tłumienia, szczypcami złapałem te śrubę której nie mogłem wykręcić ( ta co mocuje tłumik do dolnych goleni) i po chwili lekkiego szarpania puściła ( śruba od regulacji tłumienia ) i te "główną "śrubę mogłem odkręcić już prawie palcami. A i z innej beczki , ciśnienia podane przez producenta trzeba chyba dzielić przez 2 ja przy 89 kg mam napompowane max 60 psi i SAG mam na poziomie 15 mm i tak uważam ze mały , a wg instrukcji wino by ciśnienie 90-100 psi, gdzie amor nadawał się chyba tylko do duuużych hopek, bo uginał sie maksymalnie o 2-3 cm Dopiero przy 50 -55 PSI SAG jest na poziomie około 2 cm i amorek bardzo fajnie chodzi pracuje, tak jak powinien. Nie dobiłem go ani razu choć się starałem( wg oringu było max 6,5 cm, jazda lekki las trochę korzeni ) Dlatego jak kazy uważa ze ma zbyt twardego amorka niech zejdzie najpierw z cisnieniem a nie sugeruje się danymi producenta. pozdrawiam Edytowane 15 Marca 2015 przez marcinlegnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 a ja mam problem z niedawno kupionym Spinnerem 300S mam wrażenie, że zakupiony amorek chodzi coraz gorzej, na płaskim terenie tez. smaruję go solidnie brunoxem pod uszczelkami po każdej jeździe, golenie też oczywiście a amorek zachowuje się tak jakby na sucho chodził i się przycina. nie ma płynności pracy i słabo wybiera nierówności. co z tym robić? Przebieg ze 150km raptem a tu takie niespodzianki. dodam jeszcze że problem dotyczy chyba glównie prawej lagi, bo naciskając na kierownicę tylko z lewej strony amorek się ugina a jak naciskam na kiere z prawej strony to amorek ani drgnie... No i anodowanie głównie na prawej ladze się wyciera, na lewej jest prawie jak w nówce. poradźcie coś. rozbierać i zrobić smarowanie lagów może? nie wiem czy w nim są gąbki które może trzeba by było nasączyć porządnie... PS. próbowałem rozkręcić amorek bez wyjmowania aby wyczyścić i przesmarować lagi. po pierwsze nie mogę zdjąć tej czerwonej śruby do regulacji tłumienia (niby powinna się ściągnąć lekko do góry ale za cholerę nie chce iść a nie chcę jej kombinerkami pokancerować, próbowałem przez kawałek dętki kombinerkami i ani drgnie) po drugie śruba w drugiej goleni odkręca się raptem jeden obrót może i jakby się w miejscu potem kręciła. a jak dokręcam to znowu ten jeden obrót i już jest dokręcona... po trzecie to i tak nie wiem czym przesmarować uszczelki kurzowe i lagi. tyle wątków na forum a jakoś nie znalazłem gdzie jest napisane czym to smarować aby nie uszkodzić uszczelek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 olej serwisowanie i reklamuj, skoro jedna strona chodzi, a druga już nie to wysoce prawdopodobne że jest skrzywiony.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.