g0sc Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 U mnie też latała, ale podożyłem gumowy oring za całe 5gr, coś takiego jak na lagu jest założony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Dobry pomysł Czy można pompować Aerisa powyżej 100 psi? Czy większe wartości, np 120 nie będą negatywnie wpływać na jego zużycie? Ważę 95kg i 100 to trochę mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krazen Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Ja pompowałem i po 120 i nic złego się nie działo, te zalecane przez firmę wartości dawały dla mnie bardzo miękki widelec, z łatwością dobijałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g0sc Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Ja pod 70kg mam tylko 40psi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 @up daj foto amorka i miary przy górnej goleni. mój dopiero przy 60 pokazywał całe 105 mm goleni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 A jak u was z luzami? Moj od nowosci ma delikatne. Przy okazji zmiany widelca, serwisant stwierdzil, ze to normalne i nie ma sie czym przejmowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Mój kolega ma aerisa 320. Luz jest w nim minimalny, nie powiększający się. Sądzę że są one specjalnie ciutek luźniej pasowane, aby zmniejszyć opór przy ugięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 chłopaki jaki olej do tego amorka? musze kupować jakiś oryginalny rowerowy czy mogę czymś zastąpić? dzisiaj będę go rozbierał bo znowu mi nie chodzi w pełnym skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Do komory powietrznej olej klasy SAE 10 lub 15W. Tuleje ślizgowe smarujemy smarem (towot lub smar do łożysk wysokoobrotowych). Zamiast smaru można zalać golenie dolne olejem SAE 10 lub 5W, ale trzeba pamietać o uszczelnieniu dolnych śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Cholera, ja to mam szczęście. Amor cieknie spod pokrętła rebound, dziś zauważyłem parę kropel na oponie. Kiedyś rozmawiałem z Panem serwisantem z Blue Pill (serdecznie polecam) i powiedział, że nie ma się czym przejmować, ponieważ tuleje ślizgowe są obficie smarowane i czasem ta nakrętka "puszcza". W sumie amor nie jest niczym zalany, więc może po prostu pozwolić wylać się nadmiarowi smaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Podbijając, gdzie mogę dostać smar SKF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 W sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 No coś Ty tylko jakim? Castorama, sklep z częściami samochodowymi czy jeszcze jakiś inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Nie wiem. Może popytaj po sklepach, poszukaj w internecie. Tak w ogóle dlaczego akurat SKF ci potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 (edytowane) Do ślizgów, a SKF podobno sprawdzony. Będę rozbierał Aerisa, ponieważ te cieknięcie mi się nie podoba. Smar wyżarł mi trochę oponę, bo kapało. Śruba Rebounda nie jest zbyt szczelna i nadmiar pewnie się wylewa z goleni.Wątpię, że to z kartridża olejowego. Spróbuję tę śrubkę uszczelnić. Edytowane 10 Maja 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Może amor był zalewany olejem, albo smar był bardzo rzadki i dlatego ci wyciekło. Jeszcze nigdy nie słyszałem żeby smar wyciekł. Do ślizgów można użyć ŁT43 czyli popularnego towotu. Do swojego aerisa (model 300) używałem towotu, a później smaru do łożysk wysokoobrotowych firmy cx80. Lepiej pracował na towocie. Może ten CX80 był kiepawy, tego nie wiem, ale najlepiej zaczął pracować na oleju do amortyzatorów, po 7 ml na goleń. Najważniejsze żeby smarowidło miało jak najlepszy poślizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 W takim razie może na razie dać spokój i go nie rozkręcać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Może lepiej zajrzyj, nic się przecież nie stanie. Podczas rozkręcania podłóż jakąś miskę pod niego jakby coś miało się wylać. Jeśli był zalewany olejem to bez problemu możesz użyć smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) Jutro się za to zabiorę. Jeśli był zalewany, mam mu wlać z 10 ml do obu goleni czy ślizgi potraktować smarem i też będzie ? ? Ograniczam się tylko do zdjęcia dolnych goleni, bo amor nowy. Co więcej, te wszystkie smary typu cx-80 lub skf są na bazie litu, a z tego co się zorientowałem, powinien byc bezlitowy? Znalazłem cos takiego: http://allegro.pl/rsp-slick-kick-bezlitowy-smar-do-amortyzatora-50ml-i4213421943.html Edytowane 11 Maja 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) Z tym smarem że ma być bezlitowy to jest mit, nic mu się nie stanie. Przeserwisowałem kilka amorów towotem i trzymają się dobrze. Ja preferuję zalewanie amora olejem, troszkę wylatuje go uszczelkami górnymi, ale to malutkie ilości, takie pierścienie z oleju, ale pracuje znakomicie. Wybór należy do ciebie. Edit: Pamiętaj o tym że jak zalewasz amora olejem to ślizgów się nie smaruje, posmarować należy tylko uszczelki. Edytowane 11 Maja 2014 przez zyziu29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Dorwałem nielitowego Motorexa Bike Grease i tym potraktuję ślizgi. Zdam relację z działania jak wszystko ogarnę Następnym razem zaleję olejem i porównam działanie. Dzięki za cenne porady! PS. Żebym wiedział na przyszłość - jeśli zaleję go olejem (może to być jakiś mobil 10w?), to wówczas nie smaruję nic motorexem, czy mogę potraktować nim uszczelki? Czym uszczelnić śruby, w szczególności tę nieszczesną od Rebounda? Edytowane 12 Maja 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 śruby możesz uszczelnić taśmą teflonową do rur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziu29 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Możesz smarować bez obaw byle tylko przy zalewaniu ślizgi były nie posmarowane. Z tego co pamiętam to po Motorexie mój amor mulił. Z tym że smary litowe żrą golenie z magnezu czy uszczelki to jest nie prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Zrobiłem inny bajer. kupiłem olej do widelców Motorexa 15w, na uszczelki Motorex Grease 2000 i taśmę teflonową do uszczelnienia śrub. Mam zestaw na dłuuuugi czas. Pojutrze zaczynam serwis, dziś już nie dam rady Powinno być miodzio, mam nadzieję, że nie będzie ciekł skurczybyk! Edytowane 12 Maja 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 (edytowane) Jestem po serwisie spinnera. Co sie okazało - po rozebraniu zauważyłem, że w środku, pod uszczelkami kurzowymi, znajdują się gąbeczki nasączone olejem. Spojrzałem w dolne lagi - trochę oleju. Nie było tam ani grama smaru. To jak w końcu - ten widelec jest smoarowany czy zalewany olejem? No nic. Przeczyściłem wszystko, gąbeczki wycisnąłem i nasączyłem Motorexem 15w, zaś na kurzówki dałem trochę Motorexa Grease. Rower przewróciłem do góry kołami, nałożyłem dolne lagi (tak z 2 cm) na górne, włałem strzykawką z wężykiem 15 ml Motorexa 15w/lagę i odczekałem aż olej spłynie po ściankach na ślizgi. Następnie lagi wcisnąłem do samego końca, śrubki uszczelniłem dodatkowo taśmą do gwintów i skręciłem. Jeśli chodzi o mój wcześniejszy problem, to ze środka śruby Rebound nadal cieknie. Wycieka to jednak olej, który dostał się do gwintu podczas wstrzykiwania. Sam amor jest szczelny. Zdjęcia po rozebraniu z moim profesjonalnym stojakiem Edytowane 14 Maja 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.