Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś ma instrukcję serwisową lub chociaż jakiekolwiek informacje takie jak ilość oleju, jego rodzaj, jakie uszczelki, jaki smar trzeba kupić do tego widelca?

 

Ogólnie jestem z niego super zadowolony, jednak wczoraj na maratonie cały rower został wielokrotnie utopiony i myślę, że serwis amora nie zaszkodzi. Napisałem już do dystrybutora, jednak kontakt z nim nie jest najszybszy i dlatego pytam na wszelki wypadek tu.

Napisano

Odpiszę sam sobie, żeby było dla potomnych: serwis tego amora jest prosty.

 

Wyciągamy pokrętło regulacji tłumienia na dole - powinno wyjść łatwo, jeśli jest zapieczone to trzeba podważyć cienkim śrubokrętem. Odkręcamy dwie śruby na dole i można oddzielić golenie dolne i górne.

 

Czyścimy uszczelki, i golenie.

 

Na ślizgi należy użyć rzadkiego, oleistego smaru. Polecany SKF do łożysk wysokoobrotowych. Smar podobno może być nawet litowy - dolne golenie wprawdzie są magnezowe ale same ślizgi są aluminiowe pokryte teflonem i nic im się nie stanie. Ważna jest wcześniej wymieniona konsystencja.

 

Do komory powietrznej lejemy 20 ml oleju 10W, uszczelkę komory smarujemy też tym olejem.

 

Skręcamy amortyzator, pompujemy i sprawdzamy działanie.

 

Serwis zrobię pod koniec tygodnia i dam znać co i jak.

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po serwisie spisuje się dobrze, powiedziałbym że lepiej niż przed.

 

Serwis okazał się bajecznie prosty, tak jak przewidywałem.

 

Uszczelki są u dystrybutora po 50 zł za komplet.

Napisano

ja już swojego też przeserwisowałem, do komory powietrznej pasuje olej wazelinowy (!!)

o i problem był jeszcze z odkręceniem śruby komory powietrznej, tej od dołu, bo odpuściła i kręcila się dokoła, a wystarczyło docisnąć amorka i puściła, przy dokręcaniu był ten sam problem

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Zastanawiam się nad zakupem spinnera 320-100, na allegro jest po 600zł, w tej cenie można mieć używanego Recona Gold, tore itp, napisałem do przedstawiciela  Spinner polska o cene i dostępność części zamiennych, uszczelki ( wczesniej ktos pisal ze 50 zł komplet ) i w szczególności tuleje ślizgowe .

Napisano

Ja polecam. Po sezonie i ponad 20 wyścigach mogę powiedzieć o nim co nieco. Od początku miał minimalny luz, nie powiększył się przez sezon. Praca bardzo liniowa, prawie w ogóle się nie utwardzał w końcówce skoku, jednym to pasuje, innym nie.  Ja jeździłęm na ustawieniu które teoretycznie pozwalało na łatwe dobicie, jednak nie zdarzało mi się to na przykład na korzeniach. Żeby być miarodajnym: spokojnie mogłem wjechać na krawężnik wysokości 10 cm nie czując go w ogóle. Blokada jest bardzo dobra, ugięcie jest praktycznie nie do wyczucia podczas jazdy. Z wyłączoną blokadą na podjazdach też dawał radę. Ma bardzo duży zakres regulacji tłumienia. Sztywność jest bardzo dobra, nie ustępuje chociażby FOXowi. Moim zdaniem za 500-600 zł nie da się kupić nic lepszego.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Koledzy....Pomocy....

 

Powiedźcie mi co może się dziać jak amortyzator ma b.mały skok...... Używam Spinnera Aeris 320-100 i wydaje mi się ze jest z nim coś nie tak....... Czy może być to że brakuje w nim oleju???

Napisano

wystają na jakieś 5-7cm. amortyzator chodzi dość ciężko...... w ogóle nie odczuwam podczas jazdy że amortyzuje mi wstrząsy

Napisano

MMMAAACCC7- dzięki za info. postaram się samemu za to wziąć...... mam nadzieje ze nie zepsuje amorka.....

 

ps. kupiłem na allegro smar Brunox Deo mam nadzieje ze się nadaje do nasmarowania goleni????

Napisano

@, spuść z niego powietrze i sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie skoku.

 

Jeżeli nie to masz uszkodzony tłumik ...

 

Z którego roku jest ten amortyzator

Z tego co pamiętam starsze modele Aerisów miały felerne tłumiki które skracały z czasem skok amorka.

 

Pozdro

Napisano

Chłopaki.......... Działa!!!!!!!! Wystarczyło wlać Brunox Deo............. Teraz dopiero się jeździ!!!!!!! :laugh:

 

powiedźcie mi czy hamulce hydrauliczne (SLX) przód i tył mają chodzić tak samo????? Okazuje się że tylni hamulec mam "żyletę", a przedni robi się jakiś miękki podczas hamowania...( dzisiaj go odpowietrzyłem...... przynajmniej się starałem, ale bez skutku)

Napisano

 

 

Chłopaki.......... Działa!!!!!!!! Wystarczyło wlać Brunox Deo
 

 

To się tak nie ciesz ... jak zaczyna działać dopiero po brunox`ie to wysoce wskazane jest zajrzeć do środka i zrobić mu podstawowy serwis ze smarowaniem.

 

Obie klamki powinny być jednakowo twarde ... tył ewentualnie odrobinę mniej bo ma dłuższy przewód ...

 

Pozdrawiam

Napisano

To jaka może być przyczyna, ze klamka od przedniego hamulca robi sie miękka podczas hamowania? Z tylu mam żyletę , a przód jest o wiele słabszy.

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...