krazen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Czy ktoś ma instrukcję serwisową lub chociaż jakiekolwiek informacje takie jak ilość oleju, jego rodzaj, jakie uszczelki, jaki smar trzeba kupić do tego widelca? Ogólnie jestem z niego super zadowolony, jednak wczoraj na maratonie cały rower został wielokrotnie utopiony i myślę, że serwis amora nie zaszkodzi. Napisałem już do dystrybutora, jednak kontakt z nim nie jest najszybszy i dlatego pytam na wszelki wypadek tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krazen Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Odpiszę sam sobie, żeby było dla potomnych: serwis tego amora jest prosty. Wyciągamy pokrętło regulacji tłumienia na dole - powinno wyjść łatwo, jeśli jest zapieczone to trzeba podważyć cienkim śrubokrętem. Odkręcamy dwie śruby na dole i można oddzielić golenie dolne i górne. Czyścimy uszczelki, i golenie. Na ślizgi należy użyć rzadkiego, oleistego smaru. Polecany SKF do łożysk wysokoobrotowych. Smar podobno może być nawet litowy - dolne golenie wprawdzie są magnezowe ale same ślizgi są aluminiowe pokryte teflonem i nic im się nie stanie. Ważna jest wcześniej wymieniona konsystencja. Do komory powietrznej lejemy 20 ml oleju 10W, uszczelkę komory smarujemy też tym olejem. Skręcamy amortyzator, pompujemy i sprawdzamy działanie. Serwis zrobię pod koniec tygodnia i dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 podbijam, bo potrzebuję informacji-co z uszczelkami? jak się spisuje po tym wszystkim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krazen Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Po serwisie spisuje się dobrze, powiedziałbym że lepiej niż przed. Serwis okazał się bajecznie prosty, tak jak przewidywałem. Uszczelki są u dystrybutora po 50 zł za komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 ja już swojego też przeserwisowałem, do komory powietrznej pasuje olej wazelinowy (!!)o i problem był jeszcze z odkręceniem śruby komory powietrznej, tej od dołu, bo odpuściła i kręcila się dokoła, a wystarczyło docisnąć amorka i puściła, przy dokręcaniu był ten sam problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Zastanawiam się nad zakupem spinnera 320-100, na allegro jest po 600zł, w tej cenie można mieć używanego Recona Gold, tore itp, napisałem do przedstawiciela Spinner polska o cene i dostępność części zamiennych, uszczelki ( wczesniej ktos pisal ze 50 zł komplet ) i w szczególności tuleje ślizgowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krazen Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Ja polecam. Po sezonie i ponad 20 wyścigach mogę powiedzieć o nim co nieco. Od początku miał minimalny luz, nie powiększył się przez sezon. Praca bardzo liniowa, prawie w ogóle się nie utwardzał w końcówce skoku, jednym to pasuje, innym nie. Ja jeździłęm na ustawieniu które teoretycznie pozwalało na łatwe dobicie, jednak nie zdarzało mi się to na przykład na korzeniach. Żeby być miarodajnym: spokojnie mogłem wjechać na krawężnik wysokości 10 cm nie czując go w ogóle. Blokada jest bardzo dobra, ugięcie jest praktycznie nie do wyczucia podczas jazdy. Z wyłączoną blokadą na podjazdach też dawał radę. Ma bardzo duży zakres regulacji tłumienia. Sztywność jest bardzo dobra, nie ustępuje chociażby FOXowi. Moim zdaniem za 500-600 zł nie da się kupić nic lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Ile wazy Twój egzemplarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 mój ważył 1712g ale nie działa w nim regul tłumienia, nie wiem czemu, no chyba że ja nie wyczułem , poza tym fajny amor, choć ja miałem wersję 320 80mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Koledzy....Pomocy.... Powiedźcie mi co może się dziać jak amortyzator ma b.mały skok...... Używam Spinnera Aeris 320-100 i wydaje mi się ze jest z nim coś nie tak....... Czy może być to że brakuje w nim oleju??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 ile wystają lagi z korony? jak wystają 10cm-10,5cm to wystarczy wyrzucić jedną gumę z goleni (tej gdzie są 2... od razu masz pełne 100mm skoku ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 wystają na jakieś 5-7cm. amortyzator chodzi dość ciężko...... w ogóle nie odczuwam podczas jazdy że amortyzuje mi wstrząsy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 rozbierz, nasmaruj, wyjmij gumę i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 MMMAAACCC7- dzięki za info. postaram się samemu za to wziąć...... mam nadzieje ze nie zepsuje amorka..... ps. kupiłem na allegro smar Brunox Deo mam nadzieje ze się nadaje do nasmarowania goleni???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 oczywiście, bardzo polepsza działalność, przynajmniej w przypadku aerisa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 @, spuść z niego powietrze i sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie skoku. Jeżeli nie to masz uszkodzony tłumik ... Z którego roku jest ten amortyzator Z tego co pamiętam starsze modele Aerisów miały felerne tłumiki które skracały z czasem skok amorka. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Chłopaki.......... Działa!!!!!!!! Wystarczyło wlać Brunox Deo............. Teraz dopiero się jeździ!!!!!!! powiedźcie mi czy hamulce hydrauliczne (SLX) przód i tył mają chodzić tak samo????? Okazuje się że tylni hamulec mam "żyletę", a przedni robi się jakiś miękki podczas hamowania...( dzisiaj go odpowietrzyłem...... przynajmniej się starałem, ale bez skutku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Chłopaki.......... Działa!!!!!!!! Wystarczyło wlać Brunox Deo To się tak nie ciesz ... jak zaczyna działać dopiero po brunox`ie to wysoce wskazane jest zajrzeć do środka i zrobić mu podstawowy serwis ze smarowaniem. Obie klamki powinny być jednakowo twarde ... tył ewentualnie odrobinę mniej bo ma dłuższy przewód ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 To jaka może być przyczyna, ze klamka od przedniego hamulca robi sie miękka podczas hamowania? Z tylu mam żyletę , a przód jest o wiele słabszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Miękka klamka ... zapowietrzony, za mało płynu, uszkodzona klamka, uszkodzony zacisk ... Masz jakieś wycieki ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Nic nie widziałem by coś cieklo. Jutro spróbuje jeszcze raz odpowietrzyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) pytanie do wlascicieli -czy pokretlo od blokady skoku w tym modelu jest takle luzne i lata? czy ten widelec tak ma? Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez smogg3dogg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marooo Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 U mnie tez jest luźne i lata. A widelec jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smogg3dogg Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Czyli wychodzi na to, ze ten typ tak ma. Szkoda, na kostce brukowej bedzie "klekotal" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 mi od blokady skoku nie lata, za to od regulacji tłumienia latało, więc zdemontowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.