Skocz do zawartości

[Rower] Co z nim zrobić? :)


piteerowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Także tak,  aktualnie posiadam rower, śmigam sobie na nim codziennie, jeździ w miare ciekawie (że dobrze:), a ma troszke swoich lat. niestety nie pamiętam nawet jakiej marki był rower, gdyż naklejki zostały pozdzierane, a chcę się za niego zabrać, i w końcu coś mu ciekawego dokupić :) mimo tego że rower jest stary, coś tam było kupione. według mnie, ma wąską ramę (dziwnie to wyglada:D), ale jego waga jest lekka, w porównaniu do innych rowerów których miałem okazję sprawdzić wagę. po prostu chce wiedzieć czy jest tego jakiś sens, i czy się da. niżej załączam foteczki z dziś:)
chciałbym wiedzieć również, jeżeli miałbym coś dokupić, to jakie rzeczy by pasowały.

http://imageshack.us/g/405/imag0088ce.jpg/

(tak wiem, ma dziwny profil, ale tak już jeżdzę i jest mi wygodnie :thumbsup: , przynajmniej się mordeczka wyróżnia :D)

Napisano

rama mało rozwojowa, główka ramy na 1 cal (na 99,9%), mostek wpuszczany, reszty osprzętu nie widać, ani korby, ani przerzutek... Gdybyś chciał coś zmieniać to możesz rame + amortyzator + mostek na a-head, reszta podejdzie ;)

Napisano

rama mało rozwojowa, główka ramy na 1 cal (na 99,9%), mostek wpuszczany, reszty osprzętu nie widać, ani korby, ani przerzutek... Gdybyś chciał coś zmieniać to możesz rame + amortyzator + mostek na a-head, reszta podejdzie ;)

 

 

właśnie, wiem że rama może być zła, itd itd, może jest najdroższą częścią, ale właśnie o to mi chodzi, że ta bardzo pasuje! moge wymienić każdą inną część, o amorku myślałem, reszta będzie też, tylko skąd mam wiedzieć, że to co kupię będzie pasować bez problemu? :D

 

jeśli można, odrazu poproszę jakieś w miare dobre propozycje :)

Napisano

jeżeli chcesz zmienić amortyzator, to odrazu o tym zapomnij, bo nie znajdziesz nic sensownego na 1 cal :), nawet retro amortyzatory z lat 90 są na rure sterową 1 i 1/8 cala...

Napisano

Potrzebujesz amortyzatora do kół 26", ten który podałeś jest do 28".

Nie musisz tego sprawdzać bo kolega ci napisał że masz 1" rurę.

Napisano

jeśli można, to poproszę o znalezienie i puszczenie linka do takiego amortyzatora, który będzie się nadawał, jak i pasował, o ile taki jest.
widziałem też że można coś tam skracać, lecz zielony w tym.

Napisano

 

dają rade?

 

Nie wiem.

Kup lepiej sztywny widelec, będzie taniej i lżej.

Amortyzator w tym rowerze jest ci niepotrzebny.

Napisano

Czytając opinie, mogę stwierdzić że lepszy jest mimo wszystko Suntour, nie sądze że ten skok będzie zły. Dalej jestem ciekaw, jaka jest różnica wagi pomiędzy dotychczasowym armorem, a tym co chciałbym zakupić :)
 

Nie kończmy na amorku, jeżeli mam dokupić coś jeszcze co będzie pasować, a się przyda, można linkować, z góry dziękuje :)

Napisano

Wydaje się że twój obecny amortyzator ma 50mm mniej od XCMa, zmieniasz na własną odpowiedzialność.

 

 

Nie kończmy na amorku, jeżeli mam dokupić coś jeszcze co będzie pasować, a się przyda, można linkować, z góry dziękuje

 

Skoro wszystko działa to nic się nie przyda.

 

Napisano

to że wszystko działa to ok, lecz chciałbym wyciagnac z niego wiecej, tyle ile sie da :) żeby sprawniej działal czy coś, warto wymienić części. rower za 3tysiące nie jest równy rowerowi za 1 tysiąc, prosta sprawa :)
 

To tak jakby, "chce kupić iphona 5, wkońcu coś nowego lepszego, bo mam nokie 3310". "skoro wszystko działa, to po co kupować nowy?", no masz takie porównanie, mam nadzieje że zrozumiesz :)

Napisano

Słabe porównanie, chcesz kupić iphone?:

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a3

http://www.unibike.pl/evolution.html

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a2

to z cyklu tanie a dobre, oczywiście jeśli mowa o rowerach MTB, bo ty na swoim raczej po lesie nie jeździsz. Pewnie wystarczył by ci cross.

 

Jeśli chcesz wymieniać w nim części to tak jak byś w swojej noki 3310 chciał wymienić ekran na dotykowy.

Napisano

według mnie nie jest to głupi pomysł, i da się zrobić. nie widzę problemu? rama to rama, wszystko da się dopasować, porównując dalej, chce miec silnik od ferrari w maluchu 126p, zrobi na tobie wrażenie, a z zewnątrz się słabo prezentuje?

Napisano

Zrobić się da jasne, też nie widzę problemu.

To twoja sprawa na co wydajesz pieniądze, możesz kupić nawet pełne XTR i jakoś je przyspawać do swojego roweru.

Próbuję ci tylko wytłumaczyć że rower po wymianie kilku części nie zmieni się w ferrari a pieniądze które mógł byś zainwestować w nowy rower przepadną.

 

 

Napisano

Powiem tylko tyle. Lepiej uczyć się na błędach innych. Ale jeśli ktoś upiera się na naukę na własnych, droga wolna.

 

Więc droga wolna, kupuj XCM czy Capę. A nawet kup co tam chcesz. Tylko zostaw sobie rachunki i później podlicz, ile pieniędzy wydałeś i co byś za to miał.

Napisano

E tam, kłócić się z nikim nie będę, ale sądziłem że wymiana pojedyńczych części na lepsze/nowsze, wyjdzie w miare dobrej cenie, i nie będę musiał czekać aż ubieram te około ~2tysiące. rower jak rower, liczą się umiejętności, bo nie raz nie dwa śmigam sobie na trasie Sopot->Brzeźno, i śmigam tych wszystkich rowerzystów, bo po prostu szybciej jeżdzę, pomimo że mój rower nie ma ani dwóch, ani trzech lat. Części i tak, i tak muszę powymieniać, bo nie są już takie nowe, a w pewnym sensie chciałbym mieć jednak ten rowerek lepszy, z lepszych części, może by lepiej śmigał. Lecz to moje zdanie, do forumowych ekspertów którzy znają się na rowerach, porównywać się nie będę. Oprócz części które są w rowerze, nie widzę różnicy pomiędzy tym za 3 tysiące a moim, czyli tylko w sprzęcie tkwi problem :)
Proszę o dalsze odpowiedzi, pozdrawiam :)
 

Napisano

Różnice są może na pierwszy rzut oka niewidoczne. Ale waga, geometria i osprzęt robi swoje.

 

I jasne, można powoli modernizować tani rower. Ale trzeba mieć do tego jako taką bazę w postaci współczesnej ramy. A w Twoim przypadku tak:

Kupisz teraz widelec pod 1". I już mniejsza o kwestię geometrii. Jeśli za jakiś czas zdecydujesz się na wymianę ramy, będziesz musiał kupić oczywiście nową ramę ale także stery, mostek i... kolejny widelec. Nie zdziwię się, jeżeli podsiodłówka ma 1" wewnątrz i 28,6mm na zewnątrz. Czyli dochodzi zakup zacisku sztycy, samej sztycy i zapewne przedniej przerzutki. Nie widzę, czy rama posiada wymienny hak przerzutki. Jeśli ma, pół biedy. Jeśli nie, będziesz potrzebował nowej tylnej przerzutki. A to przecież tylko wymiana ramy.

Napisano

To już wolę zdecydować się na samą ramę, i spróbować ją jakoś domontować do tego co zostanie. jeżeli kupiłbym ramę (tutaj poproszę o jakieś w miare dobre ramy w przyzwoitej cenie), to co musiałbym obowiązkowo dokupić, żeby to wogóle ruszyło?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...