zarazek Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Witam. Jest rower górski, typowy, damka. Koła 26", na feldze jest wygrawerowane: 26 x 1.75 Na to były nałożone polskie opony oznakowane jako 26 x 1.75. Do środka oczywiście dętka ze stemplem: 26 x 1.75. Po zmonotowaniu koła i napompowaniu opona powyginała się w przeróżne fale i szlaczki, a w czasie jazdy bije. Co może być przyczyną? Uszkodzona/złej jakości opona? Za duża dętka? I drugie pytanie: Czy można na taką felgę nałożyć oponę o innej grubości mniejszej niż 1.75? A opona, o której pisałem to mniej więcej coś takiego: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53036614-...01__PZTA_0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GZA20 Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Hmmm...dziwna rzecz..bo takie odkształcanie sie opony moze byc skutkiem źle nałozonej dętki..po prostu dętka może być skręcona. Druga rzecz to może być wina opony..może jakaś stara albo za dużo chcesz napompować powietrza . Natomiast bicie podczas jazdy z reguły jest spowodowane krzywą felgą (na przykład po silnym uderzeniu kołem prostopadke w krawężnik). No ale jednoznacznie to trudno powiedzieć. Musiałbym zobaczyć to z bliska Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zarazek Napisano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Mam w domu inną oponę, oznaczoną jako 26 x 1 3/8 i okazuje się że jest za duża na felgę 26 x 1.75. Czyli 26 cali 26 calom nie równe. Czy na taką felgę mogę kupować wyłącznie opony 1.75? P.S. Dętkę ułożyłem w oponie jak zwykle, równomiernie i bez skręcania. Obstawiałbym raczej, ze coś nie tak z oponą... Po zrzuceniu opony i dętki, sama obręcz jest idealnie wycentrowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.