Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Założyłem łańcuch KMC Z8 i przy okazji benzynką wyczyściłem kasetę, rower śmiga elegancko i cichutko :)

 

 

edit: zakładaliście pancerze na te gołe linki idące górą ramy? ciągle o nie zachaczam. da radę to zrobić bez wyciągania linek z przerzutek i hamulców bo regulacja pozostaje po za moimi możliwościami i umiejętnościami :/

Edytowane przez mroz3
Napisano (edytowane)

Na moim kandsie przejechałam już 200km, niewiele, ale już coś mogę powiedzieć.

-tradycyjnie trzeba było dokręcić i nasmarować pedały i korbę,

-siodełko jest dla mnie nie do wytrzymania po 10km, kupiłam sobie nakładkę żelową, ale to i tak nie wystarcza,

-opony w ogóle nie nadają się do piachu,

-po dłuższej jeździe bolą mnie plecy w okolicach karku, mam 173 cm wzrostu i ramę 19,

-łańcuch na korbie delikatnie krzywo się turla przez co haczy o przednią przerzutkę, w przyszłym roku i tam mam zamiar wymienić i łańcuch i korbę.

 

Poza tym wszystko śmiga, jeżdżę ze średnią prędkością jakieś 18-20 km/h wiem, że to słabo, ale na ogół mam słabe nogi i wolę sobie jechać te kilka km/h mniej i mniej się męczyć.

 

Dodatkowo kupiłam gripy ergonomiczne, ale chyba zrobiłam błąd bo najzwyczajniej w świecie bolą mnie kciuki na tych gripach, chyba będę musiała sobie kupić chwyty piankowe.

Edytowane przez lepka
Napisano

Witam,

 

Mam problem z przednimi przerzutkami po prawie 5 tys km w tym sezonie na Kandsie pojawiła się pierwsza usterka. 

Otóż gdy wrzucam z 1 na 2 przerzutka nie chcę się przerzucić i luźno przechodzi na 2 a gdy z 2 na 3 przerzucam to dopiero przeskakuje mi na 2 przerzutka i na 3 w ogóle nie chce iść. 

Mam coś ustawić, bo sam nie wiem, bardzo bym prosił o pomoc.

Z góry dziękuje 

 

Pozdrawiam 

Napisano

Witam,

 

Mam problem z przednimi przerzutkami po prawie 5 tys km w tym sezonie na Kandsie pojawiła się pierwsza usterka.

Otóż gdy wrzucam z 1 na 2 przerzutka nie chcę się przerzucić i luźno przechodzi na 2 a gdy z 2 na 3 przerzucam to dopiero przeskakuje mi na 2 przerzutka i na 3 w ogóle nie chce iść.

Mam coś ustawić, bo sam nie wiem, bardzo bym prosił o pomoc.

Z góry dziękuje

 

Pozdrawiam

Pewnie linka się wyciągnęła, spróbuj podregulować
Napisano

opony w ogóle nie nadają się do piachu

 

Do głębokiego nie nadają się, można jednak potrenować technikę jazdy po sypkim, w skrócie: dociążamy tylne koło przesuwając nieco cztery litery na tył siodła, pedałujemy bez szarpnięć, zmieniamy bieg przed wjechaniem w luźne podłoże. Kierownicę trzymamy lekkim chwytem, jeśli jest za wąska i potrzeba większej dźwigni można chwycić ją bardziej na zewnątrz bo i tak się nie będzie hamować czy zmieniać biegów.

 

po dłuższej jeździe bolą mnie plecy w okolicach karku

 

Systematyczne rozciągania bezpośrednio po jeździe powinny pomóc, jeśli nie to trzeba kombinować z długością i wzniosem mostka oraz szerokością kierownicy.

Napisano

Tyle zlego naczytalem sie o oponach w Kandsie... a w sumie dają radę, tak na czarnym jak i w piasku. Kwestia tylko znać ich możliwości i nie oczekiwać cudów.

Z młodym w siedzisku z tyłu wjechaliśmy pod latarnię Stilo, więc oponki do takiej turystyki jaką uprawiam są wystarczające.

 

Po przesmarowaniu gwintów pedałów stuki przy przechodzeniu godziny 11 - 1 ustały...

Napisano

Oczywiście, że dają radę i są dość trwałe ale osobiście jestem daleki od ich wychwalania, bo mimo wszystko geometria opony zostawia wiele do życzenia

Napisano

Faktycznie geometria oponek CST pozostawia wiele do życzenia ale na razie je ujeżdżam i nie jest źle. Zobaczymy ile pociągną.

Napisano

Kupiłem model 2014 z ramą 19" wiosną tego roku, od czerwca codziennie jeżdżę nim ok 50km (dojazdy do pracy). Zrobiłem do tej pory trochę ponad 3100km i jestem generalnie zadowolony. Niestety chyba będę musiał kupić nową kasetę, bo nie miałem pojęcia, że łańcuch rowerowy trzeba wymieniać tak często.

 

Fotka z powrotu z roboty połączonego z dłuższą (jak dla mnie) wyprawą. Grafitti było NSFW, ale jeden z użytkowników reddit'a je nieco poprawił. :P

 

xMolqZU.png

Napisano

Ktoś zrobił taki przebieg, żeby zmieniać opony?

Gdzieś na forum, albo na fb kands/lazaro ktoś pisał coś o 10000 km co jest bardzo prawdopodobne
Napisano

Witam serdecznie wszystkich użytkowników rowerów Kands maestro. Przymierzam się właśnie do zakupu tego modelu proszę o podpowiedz którą wersje roweru lepiej obecnie kupić (na rok 2013 czy rok 2014 ?) jakie są mniej więcej różnice na + i na minus w danych modelach?

Napisano

 

 

2013 lepsze manetki (alivio zamiast acera)
Sam wprawdzie nie mam porównania, ale już kilkakrotnie widziałem tu na forum informację, że tegoroczna Acera pracuje dokładnie tak samo, zeszłoroczne Alivio.

I dlaczego kierownica miałaby być gorsza?

 

Generalnie nie ma co kombinować i lepiej wziąć model tegoroczny.

Napisano

Witam, również się przymierzam do kupna Kands-a, lecz niestety już nigdzie nie mogę znaleźć wersji z roku 2013 w kolorze białym męskim. Dlaczego akurat wersja z 2013 roku? A no dlatego, że jest ona tańsza od wersji 2014 i dlatego za zaoszczędzone pieniądze kupię sobie regulowany bardzo krótki mostek, aby jak najbardziej wyprostować sylwetkę oraz sztycę z amortyzatorem. Jak wiadomo Kands ma bardzo długą ramę i długi prosty wspornik w wersji 2014, który dodatkowo wyciąga sylwetkę, więc za wszelką cenę muszę jak najbardziej ją wyprostować. 

 

Ale wracając do tematu, nie wiecie przypadkiem gdzie można jeszcze kupić model 2013 biały, męski w rozmiarze 19"? 

Napisano

Nieporozumienie? Okej, myślałem że to coś pomoże, bo bez tylnego amorka po dziurach nieźle kręgosłup obrywa. Wiadomo że człowiek się stara jeździć po gładkiej nawierzchni ale nie raz sie zdarzy, że nie zauważy się dziury, lub zauważy się za późno aby zareagować a jak człowiek jest rozpędzony to miłe nie jest. Ale trudno, trzeba będzie przywyknąć. 

 

Generalnie w mojej okolicy jest kilka sklepów z modelami kandsa 2014 tylko że w cenie 1300-1350 i ani centa niżej nie zejdą, a tu trzeba jeszcze dokupić rogi, mostek, przynajmniej jeden bidon z koszykiem, licznik, rękawiczki, jakieś dobre oświetlenie, może oponki szosowe, więc sporo kaski pójdzie. I pewno jeszcze suport i korbę nową, bo nie jestem przekonany do suportów na kwadrat.

Napisano

Naturalnie, od razu bez sensu jest wymieniać. Jak napęd się zużyje i jak będzie kasa na nowy napęd to wtedy się kupi. Wpadł mi w wyszukiwarke jeszcze rower Eurobike Cross 0.1 za 1099zł. Ramę ma krótszą co byłoby dla mnie lepsze, ale widać że osprzęt gorszy i brak koloru białego. Nie ma co, za 1300zł nie znajdzie się lepszego roweru od kandsa. No chyba że Spartacuss na niemalże identycznym osprzęcie i jest nieco tańszy oraz o 0,7kg lżejszy. Ale jednak Kands jest lepszym wyborem, gdyby tylko pracował jak należy, bez poważniejszych awarii. Ale ok, nie ma co spamu robić :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...