ZbyszekZmysichKiszek Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Piehursson ma racje odnosnie prowadzenia linek. w moim majstrze 2011 nie ma sladow, by linki rame gryzly. a co do zawadzania butem o linki, to jak autor to robi? zarzuca noge pomiedzy siodelkiem a kierownica? a nie lepiej od tylu , od kola, to robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomas Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Ja mam w drugim rowerze linki prowadzone dołem pod górną rurą i to dopiero jest dziadostwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 a co do zawadzania butem o linki, to jak autor to robi? zarzuca noge pomiedzy siodelkiem a kierownica? a nie lepiej od tylu , od kola, to robic? Też mnie to zastanowiło. Zaawansowana ekwilibrystyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdLabor Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników tego niewątpliwie niebanalnego roweru. Już miałem dołączyć do zacnego grona miłosników kandsa gdy niespodziewanie wpadła mi w oko pewna oferta: http://www.mall.pl/rowery-trekkingowe/amulet-route-55?param1=51¶m2=BLACK#text-box Mam w związku z tym pytanie do tych bardziej (mniej w sumie też) obeznanych z tematem rowerowym czy warto dołozyć te parę stówek? ps. A tak na marginesie, czy ktoś z szanownego grona posiadaczy kands maestro mieszka może w Białym (lub okolicach ) i byłby tak uprzejmy udostępnić do małego testu swój rower ? (jak ja nie lubie kupować takich rzeczy bez przymiarki..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Wygląda bardzo dobrze. Jak najbardziej opłacalny zakup. Lepszy nawet troszeczkę od popularnego Medano Vanity vt3. Inna sprawa, że na zdjęciu jest co innego, niż w specyfikacji. Ale i to i to dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 @@Tadeus Specyfikacja rozmija się ze zdjęciem i to nie w drobiazgach Mnie w takich przypadkach ciekawi co faktycznie znajdzie się w pudle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdLabor Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 No właśnie .. wysłałem nawet w tej sprawie zpytanie o potwierdzenie specyfikacji ale na razie .. nie dostałem odpowiedzi . Sorry za małego off'a ale pociągnę jezcze temat i spytam o ten widelec w specyfikacji : to jest z mechaniczną czy hydrauliczną blokadą .. powiem szczerze, że własnie zależało mi na hydraulicznej ze względu na wg. mnie wyczuwalną i znaczącą różnicę (próbowałem różnych ) sztywność konstrukcji całego układu (rama - widelec) po zblokowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 (edytowane) MLO - mechanical lockout HLO - hydraulic lockout Edytowane 9 Lipca 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Z tego całego zainteresowania tematem, aż padła im strona Generalnie już któryś raz widzę w różnych specyfikacjach MLO przy NCX, ale wydaje mi się, że nie ma/nie było tych amorków bez oleju. Jak ktoś wie jak wyszukiwać na stronie Suntoura stare roczniki to będzie się dało to potwierdzić. Ja odkąd pozmieniali stronę już nie potrafię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdLabor Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 No własnie .. ale ja znalazłem tylko coś takiego: http://www.bikeserwis.pl/4541,amortyzator-sr-suntour-ncx-d-mlo-piwoty-63mm-28-caly-bialy.html a tu jak byk : kartridź olejowy z blokadą skoku.. może ktoś w specyfikacji 'zjadł' literkę 'D' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeadMetheny Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Po pierwszym Twoim spostrzeżeniu podejrzewam, że rower lekko u Ciebie mieć nie będzie. Też bym tak pomyślał gdybym faktycznie rower męczył ale zaręczam, że obchodzę się z nim jak z jajkiem gdy na nim siedzę, poza szlakiem się znajdowałem może kilkukrotnie i zawsze powoli (bo jak inaczej) pokonując krótką trasę bezdrożem, na nierównościach zwalniam, krawężników albo nie atakuję wcale a jeśli już muszę to powoli. Zdziwiło mnie to właśnie biorąc pod uwagę, że jeździłem ostrożnie. Póki co łańcuch ponownie wyczyściłem i na razie trzymam się od piachów z daleka. polecam od razu zamontować koraliki. Da się to zrobić na zamontowanych linkach? Ktoś w tym wątku wcześniej chyba pisał, że nie. Zdziwiłbym się gdyby ktoś jeździł inaczej na crossie Znam taką osobę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 tu masz koraliki: http://allegro.pl/koraliki-na-rower-na-szprychy-i4380133962.html . maja przeciecie z 1 strony, wiec wchodza na szprychy, linki bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 (edytowane) @@DeadMetheny, tutaj są odpowiednie koraliki http://allegro.pl/koraliki-na-linke-clarks-przezrocz-czarne-3-szt-i4393813341.html wystarczy je naciąć z jednej strony (najlepiej żyletką) i nałożyć na linkę... ale skoro masz taką potrzebę to ewidentnie masz źle dobrany rozmiar ramy. Jeśli rama jest trafiona to nie masz prawa szorować jajcami po linkach i ramię a jesli rama jest za duża to takie rzeczy później się dzieją. Tak samo jak niemożność przeniesienia nogi nad siodełkiem tylko trzeba kombinować jej przekładanie nad górną rurą i zahaczanie o nią. Edytowane 9 Lipca 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KroQ Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Witam ponownie. Decyduję się jednak na zakup łańcucha $himano HG50 (lub w ostateczności HG70, bo różnica 4 zł) i dokupieniu spinki. Jednak mam niezły mętlik - właśnie odnośnie spinki. Najczęściej sprzedawcy nie podają w opisach szerokości, a ilość rzędów na kasecie. Albo mylę pojęcia, albo nie wiem - jakoś kojarzę, że polecana była spinka connex ale 7,3mm. Znalazłem oto taką aukcję http://allegro.pl/spinka-connex-link-8speed-6-8mm-bikestacja-i4405500876.html ale w opisie 6,8mm. Według wikipedii to się przedstawia tak: Szerokość zewnętrzna, czyli długość sworzni: 5,9 - 6,2 mm dla 10-rzędowych kaset 6,6 - 6,8 mm dla 9 7,1 - 7,2 mm dla 8 7,3 - 7,4 mm dla 7 Teraz pytanie: Jak rozpoznać odpowiednią spinkę jeżeli sprzedawca nie poda w opisie, Czy są różne te connexy dla 8 rzędowych kaset - bo już dostaję do głowy z tym. łańcuchy: http://allegro.pl/lancuch-shimano-deore-hg50-bikestacja-i4405150059.html http://allegro.pl/lancuch-shimano-deore-hg70-lx-8speed-bikestacja-i4405184015.html spinka: http://allegro.pl/spinka-connex-link-8speed-6-8mm-bikestacja-i4405500876.html http://allegro.pl/spinka-wippermann-connex-link-6-7-8-speed-box-i4349837290.html Jakieś porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 @@KroQ Odpowiedź na pytanie brzmi: 1. Nie rozpoznasz prawidłowej spinki Connexa jeśli sprzedawca to niechluj i byle jak opisuje produkt. 2. Jest jedna spinka do napędu 8, jedna do 9 i jedna do 10, mówimy nadal o produkcie Wippermana. Dla 8 ma szerokość pinu 7,3mm. Warte uwagi są jeszcze łańcuchy KMC serii X, przynajmniej z tego co na forum piszą (jest w komplecie ze spinką). Zakupiłem takowy, jaki będzie w praktyce się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Jeśli wielkość ramy jest dobrze dobrana to w żaden sposób takie prowadzenie linek nie wpływa na lakier, jego niszczenie i zarysowania. Więc na razie widuję źle dobrane rozmiary ram bo albo mają koraliki (bez nich byłyby ramy poobdzierane) albo lakier jest po prostu uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 wychodzi na to, że takie właśnie ramy widujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeadMetheny Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 ale skoro masz taką potrzebę to ewidentnie masz źle dobrany rozmiar ramy. No chyba nie. Ewidentne to ja mam stare nawyki wyniesione z jeżdżenia 15 lat rowerem o zupełnie innej geometrii ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym99on Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Hej W poniedziałek zamówiłem swojego Kandsa MAESTRO 2014. Przyszedł do mnie wczoraj wieczorem i natychmiast zabrałem się do składania go. Wiem już, że muszę wyregulować przerzutki i linki hamulcowe. Jednak zastanawia mnie jak używa się amortyzatora (wiem kiedy można blokować skok), ale nie rozumiem jak i kiedy używać regulacji odbicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 (edytowane) ten amortyzator nie ma regulacji odbicia, to regulacja napięcia/ugięcia wstępnego (SAG), poszukaj i poczytaj z czym to się je Edytowane 10 Lipca 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocioo Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Po roku użytkowania Kands Maestro 2013, mogę powiedzieć w końcu coś na jego temat. Mimo iż przez ten czas przejechałem tylko ok 1000km (głównie droga do i z pracy )Klocki hamulcowe są do bani. Nigdy tak nie miałem w żadnym rowerze, żeby zajechać klocki tak szybko by tył w ogóle nie hamował, a przód niewiele lepiej.Stukanie w okolicy pedałów to norma chyba w tych modelach. Tak jak pisał jeden z kolegów wcześniej. Wystarczy mocno dokręcić pedały do korby. Po roku męczenia się z tym strzelaniem, człowiek może wreszcie się zrelaksować Osłona łańcucha przeszkadzała mi przy jeździe na 3 przednim biegu. Także też chyba nie powinno tak być... dlatego osłonka leży gdzieś sobie a ja jeżdżę bez niej Chwyty też do niczego się nie nadają. Także polecam wymianę.Po 800 km poluzowała mi się śruba trzymająca tylną przerzutkę (w serwisie to wyłapali i dokręcili). Także warto czasem się przyjrzeć niektórym detalom w rowerze.Poza tym na rowerze jeździ mi się bardzo dobrze i szybko po mieście, a że do tego właśnie ten rower zakupiłem, także jestem zadowolony... Ocena to taka czwóreczka (4/5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KroQ Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 @@KroQ Odpowiedź na pytanie brzmi: 1. Nie rozpoznasz prawidłowej spinki Connexa jeśli sprzedawca to niechluj i byle jak opisuje produkt. 2. Jest jedna spinka do napędu 8, jedna do 9 i jedna do 10, mówimy nadal o produkcie Wippermana. Dla 8 ma szerokość pinu 7,3mm. Warte uwagi są jeszcze łańcuchy KMC serii X, przynajmniej z tego co na forum piszą (jest w komplecie ze spinką). Zakupiłem takowy, jaki będzie w praktyce się okaże. Zamówiłem KMC X8.99 - po cenie 55zł + przesył. Za przemówiło obecność spinki, różnica cenowa między X8.93. Zobaczymy co to warte, kiedy przybędzie - ale od przyszłego tygodnia urlop, wyjazdy - więc chyba będzie musiał trochę poczekać... Dzięki za rady. Jak się spisze - to dam znać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Po roku męczenia się z tym strzelaniem, człowiek może wreszcie się zrelaksować Kurcze jak bym jeździł przez rok z takim dźwiękiem to bym się mostu rzucił, serio Osłona łańcucha przeszkadzała mi przy jeździe na 3 przednim biegu. Także też chyba nie powinno tak być Nie powinno ale to kwestia regulacji przerzutki, wodzik był za mocno wychylony/nie równolegle do zębatek. To się da poprawić. Aczkolwiek osłona waży ok. 100 gram, bez niej lżej się jeździ Po 800 km poluzowała mi się śruba trzymająca tylną przerzutkę Śruba trzymająca hak przerzutki też się lubi poluzować wydając charakterystyczny dźwięk. Warto okresowo sprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Śruba trzymająca hak przerzutki też się lubi poluzować wydając charakterystyczny dźwięk. Warto okresowo sprawdzać. Sprawdzam wszystko a to pominąłem i rzeczywiście poluzowana jak diabli Edytowane 11 Lipca 2014 przez copone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makap Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 (edytowane) Jaki obwód koła macie wpisany w licznikach przy Kands Maestro 2014? Opona 28” 700x38C Edytowane 13 Lipca 2014 przez Makap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi