Tadeus Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Lało cały dzień i nie piszczały. Ale z drugiej strony to hamuje moja luba, a ona raczej jeździ "ekologicznie", więc zbyt ostro po heblach nie daje Ja u siebie też ma równolegle i też nie piszczą, przy czym u mnie mam wymienione na trójstrefowe. Nie wiem też, czy o tej samej równoległości mówimy. Chodzi mi o to, że przód klocka dotyka w tym samym momencie, co tył klocka, a nie o to pod jakim kątem całe ramie/trzpień klocka skierowane są ku feldze. Kiedyś bawiłem się w różne wymyślne sposoby regulacji, ale teraz po prostu dociskam ramiona do felgi i tak przykręcam. O dziwo jeszcze się na tej barbarzyńskiej metodzie nie zawiodłem Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Mówimy o równoległości tak jak ją zdefiniowałeś Generalnie z tyłu takowa równoległość nie piszczy, z przodu niezależnie od klocka u mnie była orkiestra (stockowe Saccona, Merida Green trzystrefowe, teraz Avid Wrim Wrangler II) Jedynym rozwiązaniem było ustawienie klocka pod niewielkim kątem tak by część przednia (czyli krótsza) dotykała obręczy jako pierwsza podczas hamowania. Czyli biorąc pod uwagę ruch koła obręcz zetknęła się najpierw z klockiem w jego tylnej części (biorąc pod uwagę dynamikę obręcz-klocek ) co ma do minimum ograniczyć częstotliwość wibracji objawiających się przenikliwym piskiem... Uff mam nadzieję że napisałem zrozumiale, problem niby prosty a skomplikowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Dodatkowo niestety muszę poprawnie osadzić oponę na feldze, bo jest lekkie bicie. nie wiem, czy Ci się uda - te opony mają to do siebie, że biją. Ale daj znać co wskórałeś Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 No rozumiem, rozumiem Ja też kiedyś tak robiłem. Nawet jest taki myk, by na feldze w miejscu, gdzie będzie tył klocków coś zacisnąć (klamrę biurową) a potem na tym ramiona hamulca przy regulacji. Wtedy jest idealnie taki sam kąt obu klocków. Ja to robiłem ręcznie i kiedyś inaczej faktycznie nie mogłem sobie poradzić z piszczeniem. No ale póki co chyba działa i bez tego. Nie mam pojęcia czemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misieksdz Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Podejrzewam najgorsze ale wolę się upewnić. Opona do wymiany? Zrobiłem tak już 130km (w tym sporo kamienistych dróg) i nie było żadnego problemu, ciśnienie trzyma, to co tam wystaje z dziury to łatka wstawiona od środka opony. Trochę szkoda kasy bo po poza tym defektem opona wygląda niemal jak nówka po 4000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 @@misieksdz Opona skasowana , ale chyba się ją odwrotnie zakładało, trójkącikami do przodu. Miałeś lepszą trakcję na takim ustawieniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Jest po prostu zwiększone ryzyko, że ci walnie dętka/opona rozerwie się do stanu nienaprawialnego, np: - jak będziesz gdzieś na odludziu - w czasie wykonywania manewru na ruchliwej ulicy O ile zwiększona nie da się w żaden sposób wyliczyć. Więc sam musisz ocenić, jaka jest dla ciebie wartość tych 30zł, które potrzebne są na nową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misieksdz Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 @@misieksdz Opona skasowana , ale chyba się ją odwrotnie zakładało, trójkącikami do przodu. Miałeś lepszą trakcję na takim ustawieniu? Byłem pewien że tak się ją montuje, co do trakcji to na podjazdach z piachem i kamieniami nie ma jej za dużo. @Tadeus Dobra oponka 28" nie kosztuje 30zł tylko przynajmniej 2x tyle Nic jutro trzeba jechać i poszukać jakiegoś taniego zastępstwa na szybko zanim uzbieram na coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ja nie mówię o dobrej, tylko o jakiejkolwiek, która uchroni cię przed nagrodą Darwina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Byłem pewien że tak się ją montuje na oponie jest oznaczony kierunek montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Podejrzewam najgorsze ale wolę się upewnić. Opona do wymiany? Jak stwierdził Forrest Gump: sh*t HAEPPENS wymień czym prędzej. Porównywalnej jakości opony to 28-35 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajkowy Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Jak radzą koledzy, wymień jak naszybciej, bo może strzelić do końca w każdej chwili... Kup jakąkolwiek najtanszą 28 cali, na pewno będzie równie dobra a prawdopodobnie nawet lepsza od tej CST, ktora jest montowana fabrycznie w Maestro. Jak dla mnie gorszych, bo prawdopodobnie najtańszych, już pewnie nie dali rady znaleźć. Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Bajkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolKrns Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 te CSTki maja slabe trzymanie, opory wydaje mi sie tez nie male, ale jedno ich broni, przejechalem na nich przeszlo 2k km i do teraz nie wiem jak wygladaja detki w moim Maestro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pastol Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Witam. Dzis dolaczylem do grona posiadaczy majstra Przejechalem tylko 10km wiec pisze na szybko co zaobserwowalem. Na przedniej korbie na 2 obciera mi cos i to brzmi jak ta czerwona naklejka o ktorej czytalem juz tutaj. Gdzie ja zlokalizuje ? No i drugi powazniejszy problem, bola mnie nadgarstki macie na to jakas rade ? 190cm wzrostu rama 21 i jest ona w sumie dosyc dluga, ale jak stoje jest wporzadku z 7cm zapasu do kroku, rece mam prawie ze proste. Moze manetki troche nizej opuscic ? Co byscie poradzili ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) rece mam prawie ze proste.mógłbyś trochę jaśniej ? Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Czerwca 2014 przez copone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grv24 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 No i drugi powazniejszy problem, bola mnie nadgarstki macie na to jakas rade ? Mam dokładnie ten sam problem z bolącymi nadgarstkami. Na razie tłumacze sobie to tym, że ostatnio na rowerze jeździłem 7 lat temu i z czasem przestaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pastol Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) mógłbyś trochę jaśniej ? Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Chodzi o pozycje, ze jestem troche pochylony i mam proste rece w lokciach. Sprobuje zrobic zdjecie i lepiej to opisac ale niestety dopiero w sobote jak bede mial wolne. No i ja w sumie tez ostatni raz na rowerze z 10 lat temu jezdzilem. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Pastol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azure Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Pozycja to juz kwestia upodoban, niektorzy wola bardziej polozona sylwetke. Ogolnie przy wzroscie 182 spokojnie mozna w 21 cali celowac Dla mnie KM z ramą 21" jest zbyt długi. Między ramami 19" a 21" jest w granicach 3cm różnicy (60vs57cm) na długości od rury sztycy siodła do główki ramy. Dodać do tego dość wysoko położoną w 21 calówce ramę i czułem się na nim jakbym siadł na zbyt duży rower. Aczkolwiek to są jedynie moje odczucia, nie każdy musi się z nimi zgadzać i je podzielać. W sklepie jak kupowałem Majstra był inny Pan, który kupił rower z ramą 21". Wzrostem byliśmy podobni, no może ja odrobinę niższy. Wracamy do tematu piszczenia klocków: zmieniłem delikatnie kąt z jakim klocek atakuje felgę i jest cisza. :-) Do tematu opony może wrócę, chociaż wczoraj w ogóle tego bicia nie odczuwałem - a może nie zwróciłem na niego uwagi... Zostaje zakupić: bagaznik, błotniczki, odblaski i jakiś licznik... polecicie coś? Cenowo najlepiej tanio lub średnio drogo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
upsman Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 190cm wzrostu rama 21 Miałem to samo. też cierpiałem z powodu tej długiej ramy. Pomóc może wymiana kierownicy na taką o większym wzniosie (60-100mm) i ewentualnie większym kącie cofnięcia. Uzyskasz bardziej wyprostowaną sylwetkę i odciążysz łokcie i nadgarstki. Koszt 10-15PLN za jakąś stalową. Wady - utrata crossowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajkowy Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Faktem jest, że Maestro ma długą ramę i rozciagniętą geometrię, nawet porównując do crossów innych producentów. Mam 191 cm wzrostu, rama 21, i też mam odczucie za dużej ramy i roweru, jestem na nim dość mocno połozony i rozciagnięty. Ale w moim przypadku jest też tak, że na co dzień jezdżę też dwoma innymi bajkami miejsko-szosowymi o krótkiej, zwartej geomerii, więc może to też być zwyczajnie kwestia przyzwyczajenia i upodobania do zwartych ram i bardzej pionowej, komfortowej pozycji na rowerze. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Bajkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azure Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Miałem to samo. też cierpiałem z powodu tej długiej ramy. Pomóc może wymiana kierownicy na taką o większym wzniosie (60-100mm) i ewentualnie większym kącie cofnięcia. Uzyskasz bardziej wyprostowaną sylwetkę i odciążysz łokcie i nadgarstki. Koszt 10-15PLN za jakąś stalową. Wady - utrata crossowości. Ja za jakiś czas jeśli pozycja będzie dokuczała mi chyba zmienię mostek kierownicy na regulowany i dość długi, żeby móc podnieść kierownicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
upsman Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 azure ja jakiś czas temu założyłem pożyczonego jakiegoś zooma i powiem Ci, że nawet jak uniosłem na te jego max 60o to i tak była lipa. W stosunku do oryginału poszło może do góry/tyłu ze 2cm. I przy okazji trochę on waży... Jak iść w wymianę mostka to w moim odczuciu tylko na taki który da się postawić na "sztorc", jak na przykład XLC ST-T13. Ale to już prawie 100PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Takie pytanko mam odnośnie waszych problemów z łapami - jakie parametry ma kiera z 2014 roku - oprócz szerokości 660mm? Chodzi mi o kąt gięcia do tyłu (backsweep) oraz upsweep czyli gięcie w górę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azure Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 azure ja jakiś czas temu założyłem pożyczonego jakiegoś zooma i powiem Ci, że nawet jak uniosłem na te jego max 60o to i tak była lipa. W stosunku do oryginału poszło może do góry/tyłu ze 2cm. I przy okazji trochę on waży... Jak iść w wymianę mostka to w moim odczuciu tylko na taki który da się postawić na "sztorc", jak na przykład XLC ST-T13. Ale to już prawie 100PLN. Dzięki za informację. Wezmę ją pod uwagę gdybym skusił się na zmianę mostka. Ustawienie sztycy w pionie... obawia się, że o ile funkcjonalnie pewnie zda egzamin, o tyle wizualnie nie wiem czy to zaakceptuję : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Mi się wydaję, że to kwestia przyzwyczajenia mięśni postawy. Ja za każdym razem po zmianie kokpitu na trochę niższy/mniej gięty miałem problemy z rękoma/ramionami. Pomysł z wstawieniem pionowego mostka już mocno ekstremalny i dość mocno wykastrowałby crossowość tego crossa. Już raczej bym się zastanowił nad trekkingiem/miejskim. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi