Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

Już wiem dlaczego fachura z Rokietnicy bierze 10zł :D Odebrałem koło i gość mówi, że z piastą jest wszystko ok ale na bębenku jest luz i nie może mi go skasować i że to on może powodować to chrobotanie i strzelanie w kole. No to mu mówię, że z tego co wiadomo luz na bębenku można spróbować skasować wywalając z niego jedną podkładkę. A on na to, że przecież w bębenku nie ma podkładek i przecież bębenek jest nierozbierany. No a ja mu na to, że jak nie rozbieralny jak rozbieralny? A on swoje, że bębenka się nie da rozebrać, że mam jeździć a jeśli chrobotanie, rzężenie i strzelanie mi przeszkadzają to mam kupić nowy bębenek bo na szczęście w przypadku tej piasty jest on wymienialny :D Taka sytuacja ;)

Trza jednak będzie się samemu za ów bębenek zabrać. Czy klucz do bębenków jest niezbędny? NA tym tutku widać, że kolega radzi sobie chyba bez niego korzystając z jakiegoś selfmade wihajstra https://www.youtube.com/watch?v=f8BPAo84F2Y

 

Poza tym dziś bikestacja dosłała brakujące klucze do konusów i okazało się, że za poradą jednego z tutejszych użytkowników (palcem wskazywać nie będę ;) ) zamówiłem zły rozmiar :) Jak nie urok to sraczka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się z czaję z zakupem ponieważ i tak na razie nie mam kiedy poszaleć więc warto rozważyć inne opcje ;>

Ktoś tutaj poprzednio wspomniał o Spartacus CROSS 4.0 - koszt 100zł od Maestro.

Czy faktycznie warto się nad nim zastanowić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowić się warto, kupić pewnie też ale... i tutaj moje osobiste wynurzenia ;) Primo hamulce tarczowe w crossie to przerost formy nad treścią. Ładnie wyglądają ale kompletnie nie są potrzebne. Chyba, że jesteś 150 kg bykiem, który jeździ z prędkościami ~50 km/h lub lubisz jeździć po błocku. Wtedy faktycznie hamulec tarczowy się sprawdzi, dodatkowo gdy koło nam się scentruje (nawet konkretnie) to nie ma to żadnego przełożenia na hamowanie. Ale... hamulce w Spartacusie to tanie i słabe hamulce mechaniczne. Jeśli wybierać tarczówki to hydrauliki ale wiadomo hydrauliki to wyższe koszty serwisowania no i trudniej się je obsługuje. Niemniej jednak jeśli masz już nawet takie podłe tarczówki to masz możliwość upgrad'u bez konieczności wymiany piast, kół etc. Sam musisz sobie zatem odpowiedzieć na pytanie czy tarczówki są Ci potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kandsowego amortyzatora. Po zablokowaniu amortyzatora jest maly luz i przy najeżdżaniu na nierowności amor dobja i wydaje denerwujący stuk! Czy to jest normalne w amortyzatorach? Rower mam od nowości, zakupiony dwa miesiące temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nasmarowaniu pedałów zauważyłem, że jest lepiej. Jednak lewy pedał jest jakby gorszy w sensie po jednej stronie lekko skrzypi a jak go obrócę o 180 stopni (pół obrotu) i położę nogę i kręcę to jest cisza. Dziwna sprawa, skrzypienie to taki dźwięk jakby plastik ocierał o metal. Według mnie to na 99% nie jest skrzypienie korby....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zablokowaniu amortyzatora jest maly luz i przy najeżdżaniu na nierowności

 

Nie najeżdżaj na nierówności z zablokowanym amorem, można uszkodzić blokadę.

Jednak lewy pedał jest jakby gorszy w sensie po jednej stronie lekko skrzypi

 

Pewnie zapiaszczył się, od strony korby nie ma uszczelnienia (przynajmniej w 13' nie miał) i brud penetruje. Możesz też sprawdzić czy nie zrobił się lekki luz.

@

Się wskażę palcem - sorki za tę piętnastkę, mea culpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie najeżdżaj na nierówności z zablokowanym amorem, można uszkodzić blokadę.

dokładnie, ten luz to jest zabezpieczenie blokady przed jej zerwaniem ale maniakalne ujeżdżanie nierówności z włączoną blokadą może się skończyć jej śmiercią

 

 

Się wskażę palcem - sorki za tę piętnastkę, mea culpa.

ale o co chodzi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie najeżdżaj na nierówności z zablokowanym amorem, można uszkodzić blokadę.

 

Pewnie zapiaszczył się, od strony korby nie ma uszczelnienia (przynajmniej w 13' nie miał) i brud penetruje. Możesz też sprawdzić czy nie zrobił się lekki luz.

@

Się wskażę palcem - sorki za tę piętnastkę, mea culpa.

Hmmm możliwe, że zapiaszczony ale co zrobić? napsikać wd40? na razie wlałem tam kilka kropel oleju shimano do łańcuchów. Ale jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 wypłucze tylko smar i na krótko zapewni jakieś tam smarowanie. Jeśli masz jakieś inne sprawne pedały to podmień pedał żeby upewnić się że tu jest problem a nie np. na gwincie.

Jeśli problem leży w pedale to można go rozebrać, wyczyścić, nasmarować i skontrować. Tylko wkrótce znowu się zapiaszczy i proces trzeba będzie powtórzyć, a po którymś z kolei kontrowaniu pedały złapią permanentny luz. Także w mojej ocenie zabawy dużo, straconego czasu sporo a efekty mało zadowalające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety olbrzymie, obie mają w sumie 60l..

 

długo zastanawiałem się czy nie wziąć mniejszego modelu, ale marzy mi się kiedyś pojechać nad Bałtyk i ostatecznie uznałem, że chyba warto taszczyć ze sobą większe wory, w razie gdyby mi coś z tym Bałtykiem odbiło :P

Edytowane przez KarolKrns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdecydowanie racja, choćby większe opory powietrza, a przecież często te sakwy nawet w połowie nie będą wypełnione :P no ale mimo wszystko uznałem, że lepiej wybrać te większe, nawet jeśli na co dzień sprawi to, że będzie mi ciężej pokonywać km, no cóż, ale może nawet kiedyś ta wada okażę się zaletą - np. wtedy gdy je zdejmę i będę chciał pojechać szybciej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...