bartnik Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 (edytowane) ja wiem jak rozpiąć 10ke tylko pisałem , że gołymi rękami się nie da - gościu na filmie też używa narzędzia (no może być kamień) dodatkowo on rozpina KMC a ja pisałem o spince SRAM (czarnej Power-cośtam) Edytowane 29 Maja 2014 przez bartnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeadMetheny Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 (edytowane) @igoor1983: doskonalę Cb rozumiem bo mam takie same odczucia, swój rower dostałem 15 lat temu na komunię, żaden highend ot zwykły grand z dwoma amorami jakie wtedy były popularne, katuję go rok w rok z narastającą intensywnością, nigdy o niego specjalnie nie dbałem, nie przejmowałem się gdy upadł, skakałem z każdego krawężnika i hopki, ruszałem z wysokich biegów, podjazdy pokonywałem na stojaka... i jeździ bez stukotów, jedyne to mi się w zeszłym roku posypała tylna piasta (chociaż nie chce zapeszać bo dzisiaj coś mi zaczęło w korbie stukać przy bardziej siłowej jeździe), toteż tym bardziej czytając ten wątek dziwi mnie, że ludziom po 100 km w nowiutkim rowerze zaczyna szwankować napęd. Szczerze mówiąc trochę będzie mi brakować tej beztroskości w eksploatowaniu roweru i zwinności małego mtb po przesiadce na kandsa. ;( Ale i tak nie moge się doczekać mojego maestro. Edytowane 31 Maja 2014 przez DeadMetheny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 @@DeadMetheny Jeśli Grand o którym piszesz to taki rower: http://olx.pl/oferta/rower-mtb-kross-grand-g250-rama-y-26-okazja-CID767-ID2UtW7.html To troszeczkę idealizujesz swój sprzęt Sam nie posiadałem ale kojarzę ten model, stuki puki i luzy na wszystkim co tylko może złapać luz to chleb powszedni tego roweru. Majster to nie maszyna perfekcyjna, daleko do tego (zresztą czego oczekiwać w tej cenie) ale w porównaniu do Granda to powinien być kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeadMetheny Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Trochę nowszy model ale podobny. Pewnie, że idealizuję. (a co mi pozostaje póki nie mogę sobie na kandsa pozwolić? ) Ale nie zmienia to faktu, że po tym przebiegu i po takim traktowaniu spodziewałbym się przynajmniej jednego zerwanego łańcucha, rozsypanego suportu i ogólnie napędu co najmniej do wymiany a tu mimo usilnych prób rower nie chce się posypać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igoor1983 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Tylko ze ja nie opowiadalem o rowerze z dziecinstwa tylko o rowerze ktory do dzisiaj jezdzi na tych samych czesciach, naeet lancuch di dzis nie byl wymieniany, a ten rowrr byl kupiony jakies 25 lat temu jako uzywany wiec nie wiem ile on ma naprawde lat. Podejrzewam ze na pewno ponad 30. Badzmy szczerzy, za tyle lat to te kandsy choc bysmy na nich nie jezdzili by sie rozlecialy. Oczy wiscie jesli chodzi o lekkosc, przyjemnosc z jazdy i prowadznia to te nowe rowey (np. Kands) sa o wiele lat swietlnuch lepsze. Ale ogolnie caly swiat zmierza w kierunku jednorazowosci i to widac na kazdym kroku, niestety w rowerach takze. Oczywiscie nie ceniam tutaj kandsa w stosunku do innych aktualnych firmrowerowych poniewaz jak wspomnialem jest to moj pierwszy rower od niepamietnych lat, jest cholernie przyjemny w prowadzeniu lekki, wrecz uniwesalny terenowo, ale jednaksa takie zg rzyty ktore mi bardzo nie pasuja. W momencie ustawienia z przodu najwieksza z tylu najnniejsza cos w momencie mocnego krecenia w suporcie halasuje. Niemosc ustawienia przekladni tak by nie trzaskaly na ustawieniu np z przodu i z tylu najwieksza. Przecie panowie takie rzeczy wydaje sie ze to powinno sie zdarzac w rowerach tescowych. Oczywiscie jezdze i bardzo chwale ten rower, ale bez przesady 6/10 Sorki za bledy ale na ditykowym do dzis mi pisanie nie idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek89 Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Badzmy szczerzy, za tyle lat to te kandsy choc bysmy na nich nie jezdzili by sie rozlecialy. MI się wydaje, że wiele zależy od tego czy się choćby trochę dba o ten rower, czy nie. Mój 15 letni Makrokesz kupiony za 239 PLN trzyma się świetnie do tej pory, ale parę awarii było. Co innego, gdy kupuje się rower i kompletnie nic się przy nim nie robi. Wczoraj odwiedziłem rodzinkę i tam mają kilka rowerów z marketu. Nigdy nie konserwowany napęd hałasuje przerażająco, Hamulce zalepione jakąś gliną, zasyfione pancerze linek. Jedynie ramy są u nich jako tako myte. Nigdy nie konserwowane łożyska. Tylko, że nie potrafię ich przekonać, że rower to nie rzecz, która jak się zepsuje to się kupuje w markecie drugą, ale podczas awarii może doprowadzić do uszczerbku na zdrowiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Jak pisałem x postów temu, dam swoje opinie o maestro po przejechaniu 1000 km. No i stało się. Znakomicie prowadzący się rowerek ze względu na wydłużoną ramę. Może trochę ciężko go rozbujać, nie jest zbyt zrywny ale za to naprawdę imponuje jeżeli chodzi o prędkość do włożonej siły i kadencji. Opony, cóż tylko na asfalt czy DDR, bardzo niestabilne na innym gruncie. Wchodzenie w zakręt 20+ to manewr niebezpieczny. Hamulce sprawują się znakomicie, twarde klocki mało się zużyły ale jest ślad wgłębienia na obręczy. Piszczenie ustało po ok 500 km. Przerzutki przód po początkowym naciągnięciu linki sprawują się wyśmienicie, przy pojazdach nieoceniony element. Tył bez problemu - model 2013 nie ma problemu z ocieraniem na żadnym biegu. Korba nie faluje nawet na 1mm. Suport wspaniały, cichy i lekkość z jaką chodzi - super. Łańcuch zużycie 0,7% więc do wymiany, ale oczywiście nie ma wpływu na obecną jazdę. Sam rower chodzi tak cicho, że jadąc na nim praktycznie go nie słychać co jest niejednokrotnie zaskoczeniem dla mijanych rowerzystów na "lepszych" rowerach. Pedały i gripy wymieniłem na samym początku. Ramiona korby sprawdzam co jakiś czas na dokręcenie, ale problem z samoluzowaniem ustąpił po ok 600 km. Amor mam zablokowany, także nie mogę o nim nic napisać oprócz tego, że nie ma żadnych luzów.(Ostrzeżenie aby niczym nie stuknąć w golenie bo powłoka odpryskuje, ). Lakier rzeczywiście słaby, bardzo miękki - przypinanie roweru linką czy innym zabezpieczeniem, może go uszkodzić. Podsumowując nie żałuję, że nie dołożyłem do markowego roweru parę PLNów bo ten jest naprawdę wspaniałym zakupem. To na tyle Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Witam kolegów, Dzisiaj wzięło mnie na czyszczenie łańcucha bo jakoś ostatnio sporo w terenie jeździłem (kurz) i łańcuch nieźle się "zasyfił". Do czyszczenia użyłem maszynki z lidla i przekaże wam swoje wrażenia: - płyn który był w zestawie to jakiś płyn do naczyń - bez sensu - niewiele wyczyścił, - od razu zalałem maszynkę benzyną - czyszczenie super, - jutro muszę ustawić/wyregulować od nowa przerzutki bo delikatnie mówiąc dzisiaj w terenie zaczęły mnie wkur... łańcuch nieoczekiwanie z przodu spadł z zębatki na suport i nieźle porysował mi lakierek , Kolejna sprawa do Was moi drodzy -wczoraj dokręcałem korbę i to sporo poszło bo prawie 0.75 obrotu (delikatnie nie na siłe), ale dzisiaj podczas jazdy wyczułem jakieś delikatnie stukanie w korbie czyżby coś się działo z suportem? Chciałbym kupić klucz do suportu i ściągacz do korby czy może mi ktoś polecić jakiś link? PS: Jaki dokładnie model suportu jest w KM 2014? - Jaki rozmiar? Pozdrawiam, Tomek Edytowane 1 Czerwca 2014 przez chsklika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 @@chsklika Suport kwadrat 68mm BSA, długość osi 123mm książkowo, w 2013 zdaje się siedzi Neco o długości osi 122,5mm. Klucze: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=%C5%9Bci%C4%85gacz+do+korb&search_scope=category-16414 http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=klucz+do+suportu&sourceid=Mozilla-search&bmatch=seng-v8-p-aur-nwatch-spt-0423 http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=klucz+do+kasety&sourceid=Mozilla-search Właściwy typ klucza jest w każdym linku na samej górze, kup najtańszy który odpowiada "rysopisowi", nie ma sensu w tym przypadku szarpać się na jakieś duże wydatki. A maszynkę z Lidla też kupiłem ale będę ją modował za pomocą gąbeczek, nakleję owe gąbeczki w miejscach w których łańcuch wychodzi z maszynki tak by ekstrakcyjna nie pryskała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 @@chsklika Suport kwadrat 68mm BSA, długość osi 123mm książkowo, w 2013 zdaje się siedzi Neco o długości osi 122,5mm. Klucze: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=%C5%9Bci%C4%85gacz+do+korb&search_scope=category-16414 http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=klucz+do+suportu&sourceid=Mozilla-search&bmatch=seng-v8-p-aur-nwatch-spt-0423 http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=klucz+do+kasety&sourceid=Mozilla-search Właściwy typ klucza jest w każdym linku na samej górze, kup najtańszy który odpowiada "rysopisowi", nie ma sensu w tym przypadku szarpać się na jakieś duże wydatki. A maszynkę z Lidla też kupiłem ale będę ją modował za pomocą gąbeczek, nakleję owe gąbeczki w miejscach w których łańcuch wychodzi z maszynki tak by ekstrakcyjna nie pryskała. Serdeczne dzięki! Za chwile zrobię zamówienie. Tak myślałem ze suport ma 123 ale wolałem dopytac:-) Co do maszynki z lidla... Rzeczywiście chlapie (robiłem na gazetach) i myśl z gąbkami jest dobra:-) Jak będziesz miał ukończony MOD to prośba o fotkę. Pozdrawiam! Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Zamieszczę fotki, zdaje się też że z rozpędu podałem również link do klucza do kasety, ten oczywiście nie będzie potrzebny by ściągnąć korbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Klucz do kasety i tak mi sie przyda- do tego zamówie bacik ;-) podziękował raz jeszcze! Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 W momencie ustawienia z przodu najwieksza z tylu najnniejsza cos w momencie mocnego krecenia w suporcie halasuje. Niemosc ustawienia przekladni tak by nie trzaskaly na ustawieniu np z przodu i z tylu najwieksza. Traktuj to jako zabezpieczenie chroniące napęd przed ludźmi, którzy nie umieją prawidłowo korzystać z kombinacji przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Tylko ze ja nie opowiadalem o rowerze z dziecinstwa tylko o rowerze ktory do dzisiaj jezdzi na tych samych czesciach, naeet lancuch di dzis nie byl wymieniany, a ten rowrr byl kupiony jakies 25 lat temu jako uzywany wiec nie wiem ile on ma naprawde lat. Podejrzewam ze na pewno ponad 30. Badzmy szczerzy, za tyle lat to te kandsy choc bysmy na nich nie jezdzili by sie rozlecialy. Oczy wiscie jesli chodzi o lekkosc, przyjemnosc z jazdy i prowadznia to te nowe rowey (np. Kands) sa o wiele lat swietlnuch lepsze. Ale ogolnie caly swiat zmierza w kierunku jednorazowosci i to widac na kazdym kroku, niestety w rowerach takze. Oczywiscie nie ceniam tutaj kandsa w stosunku do innych aktualnych firmrowerowych poniewaz jak wspomnialem jest to moj pierwszy rower od niepamietnych lat, jest cholernie przyjemny w prowadzeniu lekki, wrecz uniwesalny terenowo, ale jednaksa takie zg rzyty ktore mi bardzo nie pasuja. W momencie ustawienia z przodu najwieksza z tylu najnniejsza cos w momencie mocnego krecenia w suporcie halasuje. Niemosc ustawienia przekladni tak by nie trzaskaly na ustawieniu np z przodu i z tylu najwieksza. Przecie panowie takie rzeczy wydaje sie ze to powinno sie zdarzac w rowerach tescowych. Oczywiscie jezdze i bardzo chwale ten rower, ale bez przesady 6/10 Sorki za bledy ale na ditykowym do dzis mi pisanie nie idzie Jeżeli chcesz zrobić takie krzyżowanie to sugeruje Ci poczytać jak poprawnie używać przerzutek w rowerze... . Szybko zajedziesz cały napęd... Pozdrawiam, Tomek Edytowane 2 Czerwca 2014 przez chsklika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Jeżeli chcesz zrobić takie krzyżowanie to sugeruje Ci poczytać jak poprawnie używać przerzutek w rowerze... . Szybko zajedziesz cały napęd... Pozdrawiam, Tomek A najlepsze w tym wszystkim to, ze przelozenia z takim "gear ratio" jak np 1-8 lub 3-1 mozna spokojnie uzyskac ze srodkowej zebatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolKrns Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Potwierdzam stockowe oponki są mega śliskie, na deszczu nie trzeba przekraczać 20km/h, żeby w zakręcie przednia opona pojechała w innym kierunku niż kręcimy Polecam więc zachować wszelkie środki ostrożności, szczególnie na deszczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 no nie wiem.. moze za malo wazycie ? ja przy moich lichych 100kg w slizgi nie wpadam. pohva. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 no nie wiem.. moze za malo wazycie ? ja przy moich lichych 100kg w slizgi nie wpadam. pohva. Ważę więcej. To nie kwestia wagi. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 @@ZbyszekZmysichKiszek, no dobra ale Ty przeca już od hoho nie jeździsz na stockowych oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Jeszcze odnośnie opon: wczoraj doszły moje Continentale w rozmiarze 700x42. Korzystając z okazji zmierzyłem CST (@~4 ba) i Conti (@~5 ba) i wyszło, że jedne i drugie są tej samej szerokości: niespełna 38 mm. Pogoda nie sprzyjała testom, więc jeszcze nie mam pojęcia, jak się na nich jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bunio244 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) mam takie pytanie, może trochę głupie ;p czy po zdjęciu spinki i wyszejkowaniu będę wiedział, którą stroną założyć łańcuch, czy jest to bez znaczenia? (w sensie, że obrócę go o 180 stopni ;p) Edytowane 4 Czerwca 2014 przez bunio244 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wdooweq Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Jakiej firmy spinka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 mam takie pytanie, może trochę głupie ;p czy po zdjęciu spinki i wyszejkowaniu będę wiedział, którą stroną założyć łańcuch, czy jest to bez znaczenia? (w sensie, że obrócę go o 180 stopni ;p) Nie ma głupich pytań (zazwyczaj ) Wszystko jedno jak założysz łańcuch, łańcuchy ośmiorzędowe nie są kierunkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wdooweq Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 A nie jest tak, że spinka wippermana ma niesymetryczny kształt i trzeba uważać przy zakładaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 @@wdooweq Zdecydowanie tak, w przypadku wippermana "buzia" powinna być "smutna" gdy łańcuch jest pomiędzy kółkiem napinającym przerzutki a korbą. To dają teraz spinki Wippermana w nowych majstrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi