Sultan3 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Dzięki wielkie za odpowiedzi na pewno przewrtuje ostatnie strony. Ale mam jeszcze jedno pytanie w tym modelu http://allegro.pl/szybki-cross-rower-kands-maestro-28-najtaniej-i4181874230.html jest podane ze przerzutki są zewnętrzne na innych tego nie zauważyłem. Może to głupie pytanie ale sie nie znam a nie chce kupić jakiegoś modyfikowanego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzi Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Przerzutki są te same. Sprzedawca pewnie miał na myśli, że nie są te oprzerzutki wbudowanę w piastę, tak jak w niektórych rowerach miejskich/trekingowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Witajcie koledzy! Macie / znacie jakies niedrogie sakwy które możecie polecić na bagażnik? Dzisiaj zakupiłem bagażnik do mojego Kandsa srebrny Alu! Niestety chciałem czarny ale z białym rowerem rowniez fajnie prezentuje sie srebrny! Zakupiłem rowniez nowe pedały bo te oryginalne zaczęły cos skrzypiec (czyscilem i smarowalem zostały jako awaryjne). Dodatkowo założyłem rogi☺️ jutro po pracy wrzuce foto! Pozdrawiam całą Brać Kands Maestro! Wysłane z iPhone przez Tapatalk Edytowane 5 Maja 2014 przez chsklika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Witajcie Wybrałem już sobie model Kandsa: http://allegro.pl/kands-maestro-treking-alu-alivio-suntor-okazja-i4187512208.html i chcę go jeszcze dziś zamówić. Ale o dziwo największy dylemat mam z... kolorem Czy ten prełowo-biały czy grafitowy z zielenią... Jeszcze co do rozmiaru ramy (mam 181 cm wzrostu i niecałe 80 kg). Tak po przeczytaniu różnych informacji w necie, skłaniam się ku 19, ale widziałem w tym temacie, że do takiego wzrostu często wybieracie jednak 21... Ja miałem podobny...bo białego miałem w rodzinie...Ostatecznie wybór padł na czarny... W mojej okolicy tylko niewiasty jeżdżą na białych...wiec wolałem męski kolor jakim jest czarny. Co do rozmiarówki....przy tym wzroście 19....od 185 wzwyż radziłbym modele KM 21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) W mojej okolicy tylko niewiasty jeżdżą na białych...wiec wolałem męski kolor jakim jest czarny.Piotrze - sugerujesz że biały nie może być męskim kolorem? :-) Pozdrawiam Wysłane z iPhone przez Tapatalk Edytowane 5 Maja 2014 przez chsklika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 W mojej okolicy tylko niewiasty jeżdżą na białych...wiec wolałem męski kolor jakim jest czarny.Piotrze - sugerujesz że biały nie może być męskim kolorem? :-) Tomaszu...nic nie sugeruję. Po prostu w mojej okolicy na białych jeżdżą niewiasty. Więc wybór ostatecznie padł na czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jynx Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Eeee tam, ja tam nie jestem stereotypowy ;p Mógłbym jeździć i na różowym, o ile ten kolor by mi się podobał A że różu nie lubię... to biały hahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angry Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 A w mojej okolicy na bialych jezdza przede wszystkim faceci, ale to bardziej ze względu na sympatie klubowe ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma83 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Czy w karcie gwarancyjnej maestro 2014 jest zapis, że trzeba zrobić pierwszy przegląd w serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) Ktoś z Was kulał majstra na Smart Samach 28x1.6 lub 28x1.75? Jeśli tak to jak toto po asfalcie zawija? Dziś jadąc do pracy aż się chciało pojechać szutrami wzdłuż jeziora ale Kendy nie pozwalają a CST mnie irytują i nie chce do nich wracać. Szukam zatem opony jak najbardziej uniwersalnej. A może na Schwalbe Hurricane ktoś zasuwa? Edytowane 6 Maja 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 @ Jeżdżę na Smart Sam 1.75 i mogę powiedzieć tyle że na asfalcie jest nieco szybsza od CST, jej dzielność terenowa jest zaś o wiele lepsza. Asfalt ciśnienie 3,5 bar i więcej na bezdętkach nie dam, nie wiem więc jak jeździ na ciśnieniach optymalnych na czarne czyli powyżej 4bar. Teren 1,8 - 2 bar. Słabe punkty to dzielność na głębokim piachu ale tu potrzeba opony o wiele szerszej oraz błocie - oponki słabo się czyszczą. Szutry nie stanowią problemu. Przysłowiowe "leśne ścieżki" również. Komfort na niższych ciśnieniach bardzo dobry. Zblokowane tylne koło = szybka utrata bieżnika, trzeba uważać, w CST nie było tego problemu. Aha opona buczy bardzo intensywnie na asfalcie, nie jest dla amatorów ciszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) buczenie.... nie lubię buczenia Chyba bym tego nie zniósł po przejściu z bezszelestnych KKRS. Poza tym jak wygląda napędzanie tych opon, utrzymanie średniej na asfalcie? Edytowane 6 Maja 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Tutaj ciężko mi się rzeczowo i obiektywnie wypowiedzieć bo średnie to wypadkowa sprzętu i umiejętności. Średnie na czarnym to 28 - 32 km/h w zależności od mojej formy jaką prezentuję danego dnia Rzadko też jeżdżę po asfalcie dystanse powyżej 30km, zazwyczaj jeśli to spontan odbijam gdzieś w teren. Kadencja - staram się utrzymywać w okolicy 90, ale bez licznika to wiadomo... trochę wróżenia z fusów i trochę przeliczania z włączonym stoperem. Co do napędzania to troszkę nie kumam - czy chodzi o akcelerację? Atomowe starty po przejściu na SPD to już przeszłość - cięższe buty, pedały no i wpięcie drugim butem... Dalsza akceleracja OK, opony są lżejsze od CST co pomaga w tym zakresie. Na mokrym trzeba uważać, ciasne składanie się w wiraże też raczej odpadają niezależnie od warunków pogodowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 pisząc napędzanie miałem właśnie na myśli akcelerację (jak to ładnie nazwałeś) lub szybkość rozpędzenia ale skoro są lżejsze niż CST to pod tym względem powinno być lepiej. Nadal jednak nie daje mi spokoju ten typowo off-roadowy bieżnik. z jednej strony poza asfaltem dobrze się sprawdzi ale jednak na asfalcie byłby lepszy jakiś semi-slick typu właśnie Hurricane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma83 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Korzystał ktoś z takiego wynalazku: http://allegro.pl/torba-sakwa-na-rower-pokrowiec-na-telefon-kabel-i4141112148.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizuu Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) @Ma83, mam taką torbę ale od dłuższego czasu przestałem ją używać. wady: -niewygodnie obsługuje się telefon -brak wodoodporności -brak sztywności(jeśli w środku będzie pusta, ścianki będą się uginać) -frontowa plastikowa folia pękła -na dziurach i zakrętach cała saszetka lata na boki, próbowałem przyczepić ją kilkoma sposobami ale zawsze się przechyla w jedną stronę i trzeba ją poprawiać -powoli się pruje, zwłaszcza rzep w środku. plusy: -cena(zapłaciłem 5$ na ebay) Edytowane 6 Maja 2014 przez mizuu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma83 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 wady: -niewygodnie obsługuje się telefon -brak wodoodporności -brak sztywności(jeśli w środku będzie pusta, ścianki będą się uginać) -frontowa plastikowa folia pękła -na dziurach i zakrętach cała saszetka lata na boki, próbowałem przyczepić ją kilkoma sposobami ale zawsze się przechyla w jedną stronę i trzeba ją poprawiać Dzięki za odpowiedź, będę szukał jakiegoś lepszego rozwiązania, jeżeli chodzi o mocowanie telefonu, pewnie skończy się na takim podobnym do samochodowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 @ Jeżdżę na Smart Sam 1.75 i mogę powiedzieć tyle że na asfalcie jest nieco szybsza od CST, jej dzielność terenowa jest zaś o wiele lepsza.Aha opona buczy bardzo intensywnie na asfalcie, nie jest dla amatorów ciszy Nie wprowadzaj w błąd. Opona SS to bieżnik terenowy, który na asfalcie nie dorównuje seryjnym z bieżnikiem szosowym. Zresztą potwierdza to twoja inna wypowiedź... Tutaj ciężko mi się rzeczowo i obiektywnie wypowiedzieć bo średnie to wypadkowa sprzętu i umiejętności. Średnie na czarnym to 28 - 32 km/h w zależności od mojej formy jaką prezentuję danego dnia trochę wróżenia z fusów i trochę przeliczania z włączonym stoperem. Z pewnością opona Schwalbe SS świetnie zda egzamin w terenie, ale nie jest to opona stricte do jazdy szosowej i prosiłbym abyś podobnych rzeczy nie sugerował przyszłym użytkownikom, bo ich zwyczajnie oszukujesz. Tutaj seryjna opona CST zdecydowanie lepiej zdaje egzamin na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angry Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 wady: -niewygodnie obsługuje się telefon -brak wodoodporności -brak sztywności(jeśli w środku będzie pusta, ścianki będą się uginać) -frontowa plastikowa folia pękła -na dziurach i zakrętach cała saszetka lata na boki, próbowałem przyczepić ją kilkoma sposobami ale zawsze się przechyla w jedną stronę i trzeba ją poprawiać Dzięki za odpowiedź, będę szukał jakiegoś lepszego rozwiązania, jeżeli chodzi o mocowanie telefonu, pewnie skończy się na takim podobnym do samochodowego. uwazam, ze nie ma lepszej alternatywy dla uchwytu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xogram Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź, będę szukał jakiegoś lepszego rozwiązania, jeżeli chodzi o mocowanie telefonu, pewnie skończy się na takim podobnym do samochodowego. Ja używam wynalazku o nazwie zixtro z-case i jak dotąd spisuje się całkiem dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Nie wprowadzaj w błąd. Opona SS to bieżnik terenowy, który na asfalcie nie dorównuje seryjnym z bieżnikiem szosowym Zarówno CST montowana fabrycznie jak i Schwalbe Smart Sam są oponami typu semislick. Bieżnik CST nie jest rzecz jasna bieżnikiem szosowym, aż się dziwię że posiadacz tej opony może napisać taką głupotę. Co najwyżej CZĘŚĆ bieżnika jest zaprojektowana tak by stawiać zmniejszony opór na asfalcie. Dokładnie tak samo w Smart Sam - środkowa część zaprojektowana jest w tym samym celu. Z pewnością opona Schwalbe SS świetnie zda egzamin w terenie, ale nie jest to opona stricte do jazdy szosowej i prosiłbym abyś podobnych rzeczy nie sugerował przyszłym użytkownikom, bo ich zwyczajnie oszukujesz. Tutaj seryjna opona CST zdecydowanie lepiej zdaje egzamin na asfalcie. Oczywiście Smart Sam jest lepsza w terenie, co do tego nie ma dwóch zdań. Na asfalcie zaś jest co najmniej równie szybka jak CST jeśli nie szybsza. Kwestia "oszustwa" - do tego nie zamierzam się odnieść, unikalny styl "kolegi" jest już chyba wszystkim dobrze znany. Co do pogrubienia słów "trochę wróżenia z fusów i trochę przeliczania z włączonym stoperem" to mówię tu oczywiście o liczniku kadencji którego nie posiadam nie zaś o standardowym liczniku pokazującym choćby prędkość, ten zaś rzecz jasna mam Smart Sam jest oponą wyraźnie lepszą od CST zarówno w terenie jak i na asfalcie. Mogę rekomendować ją każdemu kto chce mieć oponę uniwersalną i niezawodną. Przed zakupem kierowałem się opiniami licznych użytkowników tego zacnego forum i potwierdzam wysokie walory i uniwersalność rzeczonych opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chsklika Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Panowie nie ma sensu łapać sie za słowa i denerwować :-). Każda opinia jest w pewien sposób ważna / cenna dla forumowiczów... . Co do opon CST ja osobiście słyszałem i czytałem sporo negatywnych opini i na początku jak kupiłem Kandsa chciałem zmieniać... . Jednak stwierdziłem ze zamiast wydawać kase to moge spokojnie ten sezon na nich pojeździć! No i przyznam szczerze ze jestem bardzo zadowolony! Cicha, dobrze sie toczy po asfalcie, nie zużywa sie za szybko (a swoje ważę) no i na ubitym terenie mnie nie zawiodła! Jedyne co... Na ostrym zakręcie kiedys mnie zarzuciło i od tego czasu maksymalnie zwalniam i nie składam sie za bardzo:-). Jak sie zużyją to pomyśle o innych! Pozdrawiam! Wysłane z iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajkowy Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Witam Zupełnie przypadkowo natrafiłem na ten temat o Maestro. Tak się składa, że jeżdżę na nim od 2 lat, model 2012, rama 21. Mój egzemplarz ma zmienione pedały na aluminiowe maszynowe Author ( seryjne są wyjątkowo badziewne, padły po tygodniu..), a beznadziejnie, jak dla mnie, pracujące na szosie opony CST wyleciały po 2 tygodniach na rzecz zdecydowanie lepszych Schwalbe Road Cruiser 1,40. W zeszłym tygodniu, po dwóch latach, rowerek doczekał się nowych, wygodniejszych uchwytów. Jesienią 2013 dostał tez nowy łańcuch HG 40. I tyle modyfikacji. Te, o których pisałem, kosztowały mnie dodatkowo ok 280 zł. Jego obecna waga w podanej konfiguracji (opona Schwalbe Road Cruiser 1,40 waży katalogowo 625 g) to 14,35 kg. Ważony w serwisie KTM Zaletą roweru jest niewątpliwie atrakcyjna cena (kupowałem za 1200 zł), lecz kosztem kilku słabszych elementów (opony, hamulce, siodło, chwyty, mostek, kierownica). Poza tym to całkiem solidnie zrobiony cross oparty na mocnej ramie, blokowanym amorze i osprzęcie Acera/Alivio i w tej podstawowej konfiguracji spokojnie może zawalczyć z innymi rowerami crossowymi z przedziału 1600-1700 zł, a po uwzględnieniu kilku moich modyfikacji - 1700-1800. Bajka testuje w codziennej trasie do pracy oraz weekendowo-wakacyjnych całodniowych wypadach po 60-90 km. Łącznie w ciągu 2 lat zrobiłem nim ok 2500 km. Jeżdżę 90% tras po dróżkach rowerowych w 3mieście i wokół i w tej konfiguracji na tych oponach sprawuje się doskonale, jest szybki, lecz kosztem średniej miejskiej zwrotności, ze względu na mało zwartą geometrie: ma dość długa ramę i duży rozstaw kół (mam tez 30-letnią miejską kolarzówke która jest po prostu krótsza i zwarta, i stad te odczucia). Zaletą jest blokowany przedni amor, idealne rozwiązanie na szybkie przeloty na szosie. Ponadto, sugerując się fotkami na forum, odwróciłem w zeszłym tygodniu mostek. Efekt - niżej umieszczona kierownica, bardziej sportowa sylwetka i.. lepsza kontrola przedniego koła W najbliższym czasie postaram się zrobić i zamieścić kilka zdjęć mojego "czarnucha" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) @@chsklika Oczywiście że CST ma także zalety, nie jest to opona wybrakowana i na pewno ma dobrą relację cena - jakość. Sam wielokrotnie o owych zaletach pisałem podkreślając choćby jej bardzo dużą wytrzymałość Edytowane 6 Maja 2014 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) ja z CST zrezygnowałem definitywnie. Nie mam zaufania do tej opony, ilekroć szybciej wchodziłem w zakręt tylekroć miałem wrażenie, że zaraz się wy######ię na pysk Nieważne czy sucho, czy mokro, czy asfalt, czy szuter. Nie lubię ich. Edytowane 6 Maja 2014 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi