Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bo Alivio już bodaj od 3 sezonów jest tylko 9 - cio rzędowe, skończyły się zapasy "8" i montują to co dostają w handlu. Prawidłowo to będzie działać tylko z łańcuchem 9-cio rzędowym.

Napisano

U mnie przy ustawieniach 1 x (1-6), 2 x (2-7), 3 x (3-8) wszystko śmiga aż miło. Pozostałe ustawienia mi nie są potrzebne a z uwagi na żywotność łańcucha (a w konsekwencji pozostałe elementy napędu) nawet nie wskazane.

Podstawa to regulacja.

 

 

 

Napisano

 

 

. Prawidłowo to będzie działać tylko z łańcuchem 9-cio rzędowym.

osobiści nie mieszam napędów, ale z forum wiem

że wiele osób zakłada 9rz łańcuch do napędów 8rz (a nawet odwrotnie - co wydaje mi się bez sensu)

prowadnica do 9rz jest węższa od 8rz więc jej zakres szybciej się "kończy"

założenie 9rz łańcucha powinno teoretycznie poprawić sytuację

Napisano (edytowane)

Pytanie, orientuje się ktoś ile waży rama Maestro 21'' 2013? Nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji a nie chce rozbierać całego roweru :) 

Ps. Jaki jest tani sposób na zważenie całego roweru? Czytałem coś o wagach wędkarskich za 20 zł, polecacie?

Edytowane przez Iwan89
Gość PiotrowskiGD
Napisano (edytowane)

@Iwan89

Waga roweru typu Cross w takim ukompletowaniu waży w okolicach 13,5-14,5 kg. i jest to wynik jak najbardziej właściwy.

Podawane przez niektórych producentów wagi w tym segmencie cenowym na poziomie 12 kg raczej nie należy traktować poważnie

Walka o gramy zaczyna się w sytuacji zamontowania ultralekkich komponentów z najwyższej półki: włókna węglowe w elementach ramy/widelca/amortyzatora, najwyższa grupa aluminium w komponentach mechanicznych itp.

Lżejsze są rowery stricte szosowe.

Niektórzy producenci - np. GIANT - wręcz unika odpowiedzi na pytania o wadze modelu roweru - argumentując, ze pomiędzy samymi rozmiarami ramy dochodzi do różnic wagowych.

 

Waga wędkarska często się przewija na wszelakich forach rowerowych do wskazania wagi roweru/głównie zagranicznych. Pytanie: po co Ci to...??

Edytowane przez PiotrowskiGD
Napisano

Dziś miałem styczność z B'Twin Triban 300 i ten rower ma 12 kg a wydawał mi się wyraźnie lżejszy od mojego. Ciekawy jestem jaka jest faktyczna waga mojego roweru i chciałbym to sprawdzić. Zastanawia mnie też czy zmniejszenie wagi poprzez zmianę amortyzatora na sztywny widelec, czyli zysk prawie 2 kg przekłada się na osiągi. Raczej nie chcę tego robić bo amortyzator ratuje moje ręce na nierównych ścieżkach i chodnikach, ale może w przyszłości się skuszę.

Gość PiotrowskiGD
Napisano (edytowane)

@Iwan89

 

..litości chłopie :P ...my mówimy teraz o zupełnie innej grupie rowerów.

B'Twin Triban 300 to typowa szosa. Sam go miałem okazje przetestować w Decathlonie. Co ciekawe szosa ma z przodu 3 przełożenia (standardem są 2)

Jest lekki jak piórko...

Rower ten rzeczywiście świetnie się rozpędza...ale bałbym się nim jeździć na gdańskich ścieżkach rowerowych, na których nawet ogumienie roweru cross musi nieźle się napracować.

 

A pamiętasz naszą rozmowę o zmniejszeniu wagi Kandsa jakiś miesiąc temu??? W zasadzie musiałbyś zmienić 50-60% komponentów zaczynając od zamiany sztywnego amortyzatora na sztywny widelec, a kończąc na całym napędzie.

Ale co zyskasz??

A widziałeś jakie cieniutkie kółka miał ten B'Twin Triban 300? Tym się świetnie jeździ po strefie testów w Decathlonie, a na dziurawych drogach/ścieżkach/chodnikach/krawężnikach to...masakra..

Edytowane przez PiotrowskiGD
Napisano

prowadnica do 9rz jest węższa od 8rz więc jej zakres szybciej się "kończy"

 

 

Właśnie, (wrzuciłem grafikę w skali dla porównania) niestety gdzieś w opisach aukcji jest wprowadzający w błąd tekst jakoby nowe 430 były na prowadnicy szersze - tak nie jest.

post-169868-0-71156900-1398267725_thumb.jpg

Napisano

Popatrzcie na to tak. Obecnie Kands stał się jeszcze bardziej rozwojowy :)

 

Przy najbliższej zmianie zużytej kasety/łańcucha można dodatkowo zmienić tylko lewą manetkę na 9rz i już ma się o klasę lepszy napęd.

 

Ale ból znam, sam właśnie zakupiłem sobie przednią pod 9 rzędów do ośmiorzędowego łańcucha :)

Napisano

 

 

@Iwan89 ..litości chłopie :P ...my mówimy teraz o zupełnie innej grupie rowerów. B'Twin Triban 300 to typowa szosa. Sam go miałem okazje przetestować w Decathlonie. Co ciekawe szosa ma z przodu 3 przełożenia (standardem są 2) Jest lekki jak piórko... Rower ten rzeczywiście świetnie się rozpędza...ale bałbym się nim jeździć na gdańskich ścieżkach rowerowych, na których nawet ogumienie roweru cross musi nieźle się napracować. A pamiętasz naszą rozmowę o zmniejszeniu wagi Kandsa jakiś miesiąc temu??? W zasadzie musiałbyś zmienić 50-60% komponentów zaczynając od zamiany sztywnego amortyzatora na sztywny widelec, a kończąc na całym napędzie. Ale co zyskasz?? A widziałeś jakie cieniutkie kółka miał ten B'Twin Triban 300? Tym się świetnie jeździ po strefie testów w Decathlonie, a na dziurawych drogach/ścieżkach/chodnikach/krawężnikach to...masakra..

 

Spoko, na razie analizuje wszystkie możliwości. Nie jestem biegły w temacie rowerów szosowych i nie do końca wiem o co z tym chodzi, ale czy widelec nie jest w nich specjalnie z materiałów które pochłaniają część drgań? Coś mi się kiedyś obiło o uszy i ciekawy jestem jak to w praktyce wygląda. Ogólnie rzecz biorąc aż tak odchudzać nie chcę żeby wymieniać pół roweru, ale temat wymiany amora powraca do mnie niczym jojo ze względu na aż 2 kg różnicy, to jednak już dość sporo, reszta komponentów to już wagowo kosmetyka. Prawdę mówiąc przy obecnych oponach nie zapuszczam się nigdzie poza utwardzone nawierzchnie i amortyzaotr przydaje mi się jedynie przy dziurach i nierównościach na ścieżkach. Aby wybić sobie to z głowy potrzebuje więcej danych na temat sensowności(lub jej braku) takiej wymiany w przyszłości :)

Napisano

@@rybciasum

Ideę odchudzania bajka jak najbardziej popieram, ale wymiana amora na wylajtowany jest średnio uzasadniona ekonomicznie - taki amor dla crossa swoje kosztuje czyli około 50% wartości początkowej naszego sprzęta i to w wersji minimalnej (NCX) ;)

Napisano

Na wstępie chciałbym powiedzieć iż ciągle jestem pod wrażeniem aktywności tego forum! No po prostu rewelacja.

 

Inna rzecz to taka że dzięki waszym poradom i rozmowom naprawdę można się dowiedzieć wiele interesujących rzeczy, poziom wiedzy niektórych forumowiczów po prostu ciągle mnie zadziwia (oczywiście tutaj bez ironii :)

 

No i kontynuując mój wywód chciałem dodać, iż za poradą Pihursson'a udało mi się dokupić bagażnik do mojego Maestro, a to już był kolejny impuls do znalezienia sakw, tak więc pozwolę sobie zamieścić kilka fotek z tego jak wygląda efekt końcowy :). Dodam iż szukałem sakw które można zamontować osobno no i w końcu zdecydowałem się na: http://allegro.pl/sakwy-merida-waterproof-pannier-2x30l-wodoodporne-i4159683803.html, jedną na razie używam do codziennego użytku czyli toboły do roboty itp, na razie spisuje się bardzo dobrze. Przez bardzo dobrze rozumiem to że bardzo szybko można ją zdemontować (podobnie jest z zamykaniem i otwieraniem samej sakwy), na bagażniku trzyma się stabilnie (biorę utaj pod uwagę zjazdy z chodników, oczywiście krawężniki w granicach rozsądku ;p), zapierdzielanie po chodnikach itp, wszystko trzyma się kupy nie "dzwoni". Jeżeli ktoś chciałby więcej informacji lub dodatkowych zdjęć to jak najbardziej służę pomocą :) 

Pozdrawiam!

 

ejas79.jpg

 

28a6z37.jpg

 

noawbb.jpg

Napisano

Gdzie kupiłeś taki bagażnik i za ile? :) Myślicie, że będzie pasować do Lazaro? (lada moment przyjdzie)

 

Bagaznik kupilem na aukcji http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-26-28-sakwy-czarny-alu-i4091425979.html, bardzo fajny sprzedawca, mozna sie kontaktowac droga mailowa i gwarantuje szybka odpowiedz na wszelkie zadane pytania :). Czy bedzie pasowal? Mysle ze nie powinno byc problemu. W maestro po obu stronach sa takie nagwintowane male otworki do ktorych przymocowalem bagaznik (w okolicach mocowania tylniego kola) no i dwa przy mocowaniu sztycy. Jak przyjedzie lazaro to go poogladasz i zobaczysz :) 

Napisano

@,

powiedz mi jak wygląda kwestia wyczepiania tych sakw z bagażnika? Jest tam jakiś system na "click" tak, że wyczepienie/wczepienie trwa sekundę czy tam jest mocowanie na rzepy itp?

Napisano

 

 

Rupa, powiedz mi jak wygląda kwestia wyczepiania tych sakw z bagażnika? Jest tam jakiś system na "click" tak, że wyczepienie/wczepienie trwa sekundę czy tam jest mocowanie na rzepy itp?

 

Jezeli chodzi o ich wyczepianie to jest to rowniez jedna z zalet tych sakw poniewaz zajmuje to raptem kilka sekund. Na szybciocha wysylam zdjecie ktore dostalem gdy zamawialem sakwy. Jakby co moge ci pozniej doslac jakies z mojego roweru, jak to ejst zaczepione itp. Generalnie jest tak ze te dwa gorne zaczepy zaskakuja i zeby sciagnac sakwe wystarczy je podwawzyc paluchem i tak jak wspominalem wczesniej, podczas jazdy sakwa trzyam sie bardzo stabilnie.

 

24fbm6s.jpg

Napisano

Ale fajnie wyposażony :)

Zakup u jednego allegrowicza z wyposażeniem czy na kliku aukcjach??

Z góry dzięki za info

poza uchwytem na telefon wszystko kupione u jednego allegrowicza

 

naklejki z kół odkleiłem sam ;-)

 

a własnie: macie jakiś sposób na pozbycie się resztek kleju z obręczy koła? Zostało troche i nie chce zejść po tarciu wodą z mydłem i deliktanym przecieraniu spirytusem.

Napisano

 

 

a własnie: macie jakiś sposób na pozbycie się resztek kleju z obręczy koła? Zostało troche i nie chce zejść po tarciu wodą z mydłem i deliktanym przecieraniu spirytusem.

Benzyna ekstrakcyjna oraz izopropanol także zadziałają.

Napisano

Spróbuj zmywaczem do paznokci. Pomaga na resztki kleju po naklejce z rejestracją samochodową, to i tutaj powinien.

Ostrożnie z tym zmywaczem, bo może zejść farba przy okazji. Zależy jaki zmywacz. Najlepiej zastosować, tak jak napisał BikerLight benzynę ekstrakcyjną, klej ładnie schodzi i nie niszczy lakieru.

Napisano

Ja w takich przypadkach używam banzyny ekstrakcyjnej lub środka do czyszczenia silników np. Akra K2 - do usuwania naklejek sprawdza się rewelacyjnie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...