smolki87 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 W dniu dzisiejszym na liczniku przejechane mam 90 km i na razie wibracje nie ustępują (nie jest to może bardzo uciążliwe ale jednak występuje). Dobiję do 200 km i bedę zastanawiał się co z tym zrobić. Tak jak wcześniej pisałem miałem mały problem z ustawieniem przerzutek. Ponawiam pytanie : czy komuś udało się ustawić praktycznie pełen zakres przerzucania "biegów" bez ocierania o przerzutkę? W dniu dzisiejszym testowałem 3 rowery crossowe różnych firm (Kellys, Kross i oczywiście swoje Maestro) i stwierdzam że zestawienie przedniej przerzutki Alivio FD-M431 z korbą FCM-311 to chyba niewypał. W pozostałych rowerach po regulacji dostępny był pełny zakres wyboru "biegów" np: 1x7, 2x9, 3x2 zaś u mnie 1 z przodu obsługuje do 3 z tyłu, 2 z przodu obsługuje przedział 4-7 (7 tak na włos) 3 z przodu obsługuje zakrs 6-8. Wiem że w sumie to tak powinno się zmieniać przerzutki ale chciałbym mieć pełniejszy zakres (poza tym to Alivio FD-M431 chyba powinno być stosowane przy kasecie 9 biegowej). Jestem ciekawy jak u was sprawuje się ta przerzutka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheProrok29 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) No i pierwsza dłuższa trasa odhaczona z planowanych max 50km zrobiło się 62km, no cóż mam kiepską orientację przestrzenną . Załączam fotkę roweru. Według mnie przedni błotnik wygląda beznadziejnie. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez TheProrok29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Ponawiam pytanie : czy komuś udało się ustawić praktycznie pełen zakres przerzucania "biegów" bez ocierania o przerzutkę? U mnie kombinacje 1x(1-6), 2x(2-7), 3x(3-8) działają bez najmniejszego problemu, zarówno jeśli chodzi o zmianę, jak i ciszę w trakcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mauricius Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) No i pierwsza dłuższa trasa odhaczona z planowanych max 50km zrobiło się 62km, no cóż mam kiepską orientację przestrzenną . Załączam fotkę roweru. Według mnie przedni błotnik wygląda beznadziejnie. Faktycznie błotniki mtb kompletnie nie pasują do tego roweru - już lepsze są sde classic za 19pln Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez mauricius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakac93 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Zamontuj ten błotnik trochę niżej, będzie lepiej Tak jak tutaj http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/3740-kands-maestro/?tab=images Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrekplock Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 zalezy od montażu ja mam zamontowane te błotniki http://simpla.pl/produkty/start/item/11-raptor-sde i jestem zadowlony przedni błotnik mozna zamontować tuż przy kole tak jak standardowy wtedy wygląda ok., z kolei tylny mozna fajniej wyproflować i wyglada naprawdę lepiej niż "zwykłe" pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 U mnie kombinacje 1x(1-6), 2x(2-7), 3x(3-8) działają bez najmniejszego problemu, zarówno jeśli chodzi o zmianę, jak i ciszę w trakcie jazdy. u mnie w KM 2013 to samo, bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 W dniu dzisiejszym na liczniku przejechane mam 90 km i na razie wibracje nie ustępują (nie jest to może bardzo uciążliwe ale jednak występuje). Dobiję do 200 km i bedę zastanawiał się co z tym zrobić. Wibracje ustąpią jak będziesz jeździł na 2 najmniejszych zębatkach z tyłu i najlepiej największej z przodu. Bo jeśli będziesz je wrzucał bardzo okazjonalnie, to czas dotarcia się wydłuży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rychu713 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Mam gorącą prośbę. Wszyssko wskazuje na to, że z początkiem maja zakupie KM. I tu prośba do tych co zakupili te rowery przez net (w łodzi można ten rower kupić za 1,5 TPLN) - którego sprzedawce/sklep polecacie tak aby można było cokolwiek wynegocjować i jakiegoś gratisa dostać, a przy tym też takiego co przed wysyłką sprawdzi czy jest poskręcany. O ile odpowiedzi w jakis sposób mogą naruszać zasady tego forum - to proszę o info na PW. Za wszelkie info z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkozek Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Witam ładna pogoda więc postanowiłem zacząć przygodę z rowerkiem Mam 178 cm wzrostu i rowerek ma sużyć do jazdy na codzień po mieście (Rzeszów City) Koledzi jako świeżak chciałem podpytać jakie kółczka radzicie 26 kands 1300 czy może lepiej 28 Maestro?? I rama jeśłi 26 to 19?? jeśłi 28 to tez 19?? (pan z fhu_rower_pl napisał że 19") Znalazłem jeszcze Maestro na ramie 19" 2013 http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-gratisy-i4154796625.html Więc jeśłi maestro to 2013 czy 2014 bo jest 100zł różnicy ?? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retaliato Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Tuż przed świętami stałem się posiadaczem Maestro. Kupiłem u allegrowicza RoweryNajtaniej, poza allegro z przesyłka pobraniową i błotnikami za 1250zł, (model 2014). Dzisiaj dopiero miałem czas, żeby na niego wsiąść - pierwsze co mi się rzuciło to przednia przerzutka - przycierała na ustawieniu 2-8, dlatego próbowałem to wyregulować, ale niestety szybko ciemno się zrobiło i aktuale ustawienie jest jeszcze gorsze (ale w sumie wyczytałem teraz w postach, ze to normalne, z ustawieniem 2-8, więc jutro przywrócę poprzednie ustawiania ) Kolejna rzecz która również mi się rzuciła w oczy to strasznie głośny hamulec tylni, takiego głośnego skrzypienia przy hamowaniu jeszcze nie słyszałem, wiecie co może być tego powodem? I jak tego uniknąć? Jak ogarnę do końca wszystkie ustawienia to wrzucę fotkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) @@gkozek Rama 19", co do rowerów to porównujesz ze sobą rower górski i crossa. Góral tylko na miasto to średni pomysł, crossa łatwiej "utrekingowić" jeśli zajdzie taka potrzeba (bagażnik, pełne błotniki). @@retaliato Spróbuj odtłuścić klocki i obręcze. Jak nie pomoże trzeba sprawdzić czy są poprawnie zamontowane. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkozek Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Podobająmi mi się rowerki bez błotniczków jeśli chwila zmusi zamontuję plastikowe atray;) Jutro jestem umówiony na jazdę testową kolegi 1300 tylko na ramie 21 może się nie zawieszę... Troszkę się obawiam kół 28 na miejskie chodniki. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Mi również błotniki się nie podobają dlatego też je zdemontowałem Ps. Kół 28" nie ma co się obawiać szczególnie w kontekście chodników. Po chodnikach bowiem zazwyczaj się rowerem nie jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skills Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam ładna pogoda więc postanowiłem zacząć przygodę z rowerkiem Mam 178 cm wzrostu i rowerek ma sużyć do jazdy na codzień po mieście (Rzeszów City) Koledzi jako świeżak chciałem podpytać jakie kółczka radzicie 26 kands 1300 czy może lepiej 28 Maestro?? I rama jeśłi 26 to 19?? jeśłi 28 to tez 19?? (pan z fhu_rower_pl napisał że 19") Znalazłem jeszcze Maestro na ramie 19" 2013 http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-gratisy-i4154796625.html Więc jeśłi maestro to 2013 czy 2014 bo jest 100zł różnicy ?? Z góry dzięki za pomoc Czytaj opis, nie patrz na zdjęcia: Model: KANDS Maestro 28 2013 osprzęt: SHIMANO Alivio na kołach 28" rama 21" Zostaje więc tylko model 2014. Uważam że Maestro będzie lepszym wyborem Ewentualnie Lazaro V3 Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez skills Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzi Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Podobająmi mi się rowerki bez błotniczków jeśli chwila zmusi zamontuję plastikowe atray;) Jutro jestem umówiony na jazdę testową kolegi 1300 tylko na ramie 21 może się nie zawieszę... Troszkę się obawiam kół 28 na miejskie chodniki. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. A jak już się ogarniesz na tyle, żeby wiedzieć, że po chodnikach się nie jeździ, to zostaniesz z tym góralem jak głupi. Po za tym, rower górski służy do jazdy po nieutwardzonych drogach (przynajmniej czasami). Cross to nie jest żadna kolarzówka, żeby bać się nim jeździć po wybojach. Mówiąc obrazowo, MTB do jadzy po mieście to jak samochód terenowy służący do wypadów do marketu - może i modne, ale bez sensu.I testy roweru kolegi nic tu nie dadzą, bo i tak nie będziesz wiedział, co tracisz. Więc radzę nie sugerować się panującą nieprzerwanie od lat 90-tych w Polsce modą, tylko poczytać trochę o przeznaczeniach poszczególnych typów rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angry Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) mój biały KM 2014 dotarł juz tydzien temu. Rzeczywiscie, firmowa regulacja pozostawia wiele do zyczenia, wiec trzeba poswiecic jeszcze z pol godzinki na te czynnosc. Po pierwszej jezdzie bylem bardzo pozytywnie zaskoczony, poniewaz rower prowadzi sie fantastycznie. Na razie niewiele na licznku z powodu choroby, ale wyglada na to, ze sie polubimy... i do pracy jade tylko 10 minut dluzej niz samochodem... Same plusy! Mam gorącą prośbę. Wszyssko wskazuje na to, że z początkiem maja zakupie KM. I tu prośba do tych co zakupili te rowery przez net (w łodzi można ten rower kupić za 1,5 TPLN) - którego sprzedawce/sklep polecacie tak aby można było cokolwiek wynegocjować i jakiegoś gratisa dostać, a przy tym też takiego co przed wysyłką sprawdzi czy jest poskręcany. O ile odpowiedzi w jakis sposób mogą naruszać zasady tego forum - to proszę o info na PW. Za wszelkie info z góry dziękuje z ciekawosci, gdzie w Łodzi sprzedają Maestro stacjonarnie (cena kosmiczna!)? Sam jakis czas temu szukalem i nie udalo mi sie trafic. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez angry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rychu713 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 @angry NIe pamiętam nazwy, ale sklep jest na złotniczej, z czego nie ma całejj romiarówki i modeli KANDSA. Nie mniej coś tam jest. Ponadto na giełdzie samochodwej też widziałem KANDSY - ale żadnego maestro. Z tego co pamiętam najwyższym modelem była NIRVANA- ae o cenę nie pytałem. A Ty gdzie kupowałeś i na jakich warunkach - jeśli można spytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheProrok29 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Panowie a jak zamontować inaczej przedni błotnik niż od spodu widelca tym ,,kołkiem" który jest w zestawie? Bo fajnie to u was wygląda przy kole ale jak to mocujecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angry Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Moj kands ;-) @rychu713, poszło PW Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez angry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Moj kands ;-) uploadfromtaptalk1398194769136.jpg 58,02 KB 16 Ilość pobrań @rychu713, poszło PW Bardzo ładnie wygląda , ja tylko tylny błotnik puściłbym pod przerzutkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angry Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 no wlasnie mialem wrazeniem, ze nie dam rady dociągnąć pod przerzutke, moze i sprobuje tak zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) U mnie kombinacje 1x(1-6), 2x(2-7), 3x(3-8) działają bez najmniejszego problemu, zarówno jeśli chodzi o zmianę, jak i ciszę w trakcie jazdy. nie wiem czy to jakaś zależność, ale Kands 2014 dostał przednią przerzutkę na 9 rzędów, pomimo zastosowania kasety 8-śmio rzędowej (??). Może to powoduje u niektórych z bardziej wyczulonym słuchem/czuciem ten objaw. Ja na swoim KM 2013 nie mam żadnego z przedstawionych objawów. Wszystko chodzi perfekcyjnie, choć zdarzały się już kilka razy objawy doregulowania. Również myślę, że to może być kwestia dotarcia napędu, jak również indywidualnej regulacji każdego egzemplarza. nie chcę zniechęcać nikogo do modelu 2014, ale...niewykluczone, ze właśnie tu leży problem. produkcja ruszyła nagle, bo ożywiło się nagle zapotrzebowanie na model 2014 - niewykluczone, że regulacja nie jest do końca przeprowadzona. To oczywiście tylko moje sugestie. Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez PiotrowskiGD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 nie wiem czy to jakaś zależność, ale Kands 2014 dostał przednią przerzutkę na 9 rzędów, pomimo zastosowania kasety 8-śmio rzędowej (??). teoretycznie szerszy spychacz w nowej przerzutce powinien eliminować tarcie łańcucha. Sprawdźcie sobie ustawiając 1X8 najmniejszy z przodu i tyłu czy linka od przedniej przerzutki nie jest za luźna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 nie wiem czy to jakaś zależność, ale Kands 2014 dostał przednią przerzutkę na 9 rzędów, pomimo zastosowania kasety 8-śmio rzędowej (??). teoretycznie szerszy spychacz w nowej przerzutce powinien eliminować tarcie łańcucha. Sprawdźcie sobie ustawiając 1X8 najmniejszy z przodu i tyłu czy linka od przedniej przerzutki nie jest za luźna. ...ale praktycznie jest na odwrót. Aby prawidłowo obsługiwała 9 napędów musi być dalej od łańcucha, tym samym aby dobrze nakładała na trzy przednie koronki musi być bliżej łańcucha. ot taki paradoks... I zauważ, ze problem dotyczy właściwie wyłącznie modelu 2014...więc albo niedopasowanie przedniej przerzutki, albo....bardziej dokładna regulacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi