mizuu Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 @wojtas82 . Odradzam ci takie dynamo, chyba że naprawdę jedziesz w jakąś bardzo daleką trasę bez dostępu do cywilizacji. Ja osobiście do ładowania smartphone używanego jako gps, korzystam z chinskiego powerbanku ENB(9$) na 3 baterie 18650(15$). Z trzema bateriamii idealnie sprawdza się na trasy 1-3 dniowe(czyli 3 krotne ładowanie telefonu), zawsze można dokupić kilka dodatkowych baterii, i ładować je gdzieś po drodze, nigdy nie miałem problemu z dostępem do gniazdka sieciowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas82 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Czemu odradzasz? Tylko ze względu na wagę i zwiększone toczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizuu Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Duża masa, opory tocznia, i bardzo słaba wydajność prądowa. Tanie dynama używa się głównie do oświetlenia(diody na przód i tył) w ciężkich rowerach miejskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas82 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Zgodzę się co do masy i opory toczenia ale jeśli chodzi o wydajność prądową będę się spierał. Moja ładowarka sony ma parametry 5V - 700 mA. Przy zastosowaniu tego urządzenia: http://allegro.pl/ladowarka-rowerowa-kemo-m172n-regulator-ladowania-i4070713335.html mamy zbliżone parametry. Jestem w stanie przeboleć dodatkowy kilogram kosztem niezależności energetycznej Pytanie czy to faktycznie zadziała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizuu Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Z taką ładowarką najprawdopodobniej zadziała, pytanie tylko jakie prędkości trzeba będzie kręcić aby utrzymać to 500-700mA, podejrzewam że w praktyce około 25km/h. Do tego dość drogo wyjdzie cały zestaw. Osobiście nie kupił bym takiego urządzenia, no chyba że wybierał bym się poza obręb cywilizacji na dłuższy czas. Niektóre nowe telefony, np mój nie zaczną ładować poniżej 700mA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 pomysł z prądnicą w piaście to gra nie warta świeczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Czy takie węższe opony są dużo mniej odporne na krawężniki? Jeżdżę głownie ścieżkami rowerowymi i niestety na starszych odcinkach zdarzy się czasem jakiś mały krawężnik. Na SPD będę się decydował, ale na razie budżet trochę słaby a przejście na SPD od zera trochę wyjdzie. Ps. wystarczy zmiana opon czy dętki też do wymiany? Zmiana opon będzie odczuwalna na korzyść prędkości. Mój typ to Schwalbe KOJAK http://www.rowerowe-porady.pl/schwalbe-kojak-test-opony/ albo to - Schwalbe Lugano http://rowertour.com/schwalbe-lugano-700x23c-opona-szosowa-drutowa.html Moim zdaniem dętka powinna po prostu się mieścić, bez jakiś pofałdowań pomiędzy obręczą a oponą trochę organoleptycznie sprawdzasz czy wszystko leży na swoim miejscu. Nie wiem jeszcze jaki jest najmniejszy możliwy do założenia rozmiar na standardowe obręcze.....chyba 23 albo 25. Sama zmiana opon będzie odczuwalna znacznie jeśli połączysz to z wymianą amortyzatora na sztywny widelec. Dodatkowo - jak wcześniej wspomniałem - pedały SPD lub jak wolisz go uszosowić w pełni to SPD SL albo 105 Edit. jeśli chcesz na[prawdę szybciej jeździć nie zapominaj o maxymalnym ciśnieniu w kołach.... z zastrzeżeniem, ze im większe ciśnienie w oponach tym większe ryzyko uszkodzenia koła i możliwością rozerwania dętki http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-ultra-sport-ii-700ax25c-performance-zwijana-czarna.html ta opona wydaje sie ciekawym wyborem. Ale zdjęcie wprowadza w błąd. na zdjęciu masz oponę drutowaną a w opisie jest zwijana pomysł z prądnicą w piaście to gra nie warta świeczki Myślę podobnie, prądnica w piaście nie jest na tyle wydajna, aby pociągnęła za soba sprawne zasilenie tego co chcemy....Takie rozwiązanie IMO służy wyłącznie do oświetlenia diody w lampce... Edytowane 27 Marca 2014 przez PiotrowskiGD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbaepp11 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 w takim razie wykręć i obejrzyj gwinty... a może korba za płytko nasunięta i gwint w ogóle nie załapuje, tylko śruba się trzyma na gumce? trudno coś tak korespondencyjnie pomacać Dzwoniłem do sprzedawcy. Kazał sprawdzic na spokojnie. Mówił ,że byc może w montowni coś schrzanili. Jeśli się okaże , że jest uszkodzenie to reklamacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Ku mojemu zdziwieniu śruby imbusowe mocujące korby były luźne i za cholere nie jestem w stanie ich dokręcić. Poprostu kręcą się tak jakby gwint był zerwany i to bez urzycia siły. Żeby zerwać ten gwint to się trzeba naprawdę postarać, maksymalny dopuszczalny moment to 50Nm. Ja w każdym razie bez rurki długiej na minimum 20cm nawet się nie zabieram do dokręcania korb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolKrns Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 http://www.endomondo.com/workouts/313989453/2667532 tutaj mój wczorajszy trip - średnia 27,8km/h na 32km Ja oponki zamierzam wymienić na Schwable Marathon Racery 28 x 1.5, w starym rowerku po założeniu zwykłego Marathona na tył (tylko na tył) miałem wrażenie, że opory znacząco się zmniejszyły, zresztą widziałem to też po średnich prędkościach, które wzrosły o 1-2km/h Według katalogu Schwable Racery mają jeszcze mniejsze opory toczenia, także mam na nie spory apetyt Do tego oponka ma bieżnik, także nie powinno być problemu z uślizgami, no i co bardzo ważne ma solidną wkładkę antyprzebiciową Swoje kosztuje bo pewnie za jedną przyjdzie mi wydać około 90zł, ale tak jak mówię Marathona już jednego miałem i cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldasnn Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 kurcze ja chyba zamówię lazaro 2014, z tym że w 21'' nie ma białego kolano już prawie doszło do siebie i teraz rowerek idealnie by je dopracował już nie mogę się doczekać kandsa 2014 i chyba wybór trafi na lazaro, co robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Zmiana opon będzie odczuwalna na korzyść prędkości. Mój typ to Schwalbe KOJAK http://www.rowerowe-porady.pl/schwalbe-kojak-test-opony/ albo to - Schwalbe Lugano http://rowertour.com/schwalbe-lugano-700x23c-opona-szosowa-drutowa.html Dzięki za propozycje, ale szukam czegoś 700x25, podobno 23 jest już zbyt wąska na te felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) @Iwan89 nie nie, Schwalbe Kojak sa w różnych rozmiarach np. 35c http://rowertour.com/schwalbe-kojak-performance-28x1-35-opona-zwijana.html http://www.szumgum.com/opona-rowerowa-schwalbe-kojak-performance-line-zwijane-rozne-rozmiary.html albo to... http://rowertour.com/schwalbe-spicer-activ-kevlarguard-sbc-reflex-28x1-50-opona-drutowa-czarna.html Oczywiście linki przykładowe. 25 to IMO za cienkie też Edytowane 27 Marca 2014 przez PiotrowskiGD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbaepp11 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Przypuszczenia o zerwanym gwincie chyba się sprawdziły. Odkręciłem śruby i coś mi się gwint nie podoba Jutro spróbuje załatwić nowe i jak one też się będą obracać znaczy że gwint w kwadracie jest walnięty. Wtedy suport idzie do reklamacji. Mimo tej przykrej niespodzianki rowerek mi sie podoba i mam nadzieje że będzi dobrze służyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 @Iwan89 nie nie, Schwalbe Kojak sa w różnych rozmiarach np. 35c http://rowertour.com/schwalbe-kojak-performance-28x1-35-opona-zwijana.html http://www.szumgum.com/opona-rowerowa-schwalbe-kojak-performance-line-zwijane-rozne-rozmiary.html albo to... http://rowertour.com/schwalbe-spicer-activ-kevlarguard-sbc-reflex-28x1-50-opona-drutowa-czarna.html Oczywiście linki przykładowe. 25 to IMO za cienkie też Kojak cenowo za drogi, prawie 2x więcej niż zakładam. Ja jednak wolałbym te 1,25, bo fabryczne mają 1,57 to poza lepszą przyczepnością nie odczuje raczej jakiejś ogromnej różnicy w oporach toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrowskiGD Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) @Iwan89 ...a jeździłęś na nich...?? Kojak daje ci niesamiowitą przyczepność i zarazem niskie opory toczenia. To taki slick rodem z F1 w rowerze. Żal Ci 100-120 na oponę to nie rób nic, bo tylko będziesz myślał, że coś poprawiłeś. Fabryczne opony to 38c a w rozmiarze calowym to 700x1,5 Zapytałęś się kilka stron wcześniej o poprawę osiągów....dostałeś multum propozycji...również ode mnie. Ale jak kolega chce na razie tylko poteoretyzować, to jest to również ciekawe hobby. Edytowane 27 Marca 2014 przez PiotrowskiGD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Ja mam 700x40C czyli tak jak wspomniałem 1,57 cala. Na poprzednich stronach inne osoby mówiły, że korzystają właśnie z 1,25 i takie właśnie polecały, stąd moja chęć zakupu takich. W żaden sposób nie uważam, że Kojak nie jest wart swojej ceny, jednak myślę, że są inne dobre opony w trochę niższej cenie. Dlatego bardzo proszę o opinie innych użytkowników, bo być może warto dopłacić. Co do propozycji zwiększenia osiągów to kto powiedział, że ich nie realizuję?- Błotników nigdy nie zamontowałem - Jeżdżę cały czas na 5 barach - SPD w toku, jak tylko będzie lepsza wypłata to kupuje - Aktualnie szukam opon slicków - Zmiana kierownicy na kolarską to chyba jednak za duży spadek komfortu Za wszelkie porady dzięki, doceniam i wszystkie analizuje. Edytowane 27 Marca 2014 przez Iwan89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 chcecie poprawic szybkosc ? 1. opony 25C, 2. mostek na minus, 3. wysokie cisnienie w oponach, 4. amor sztywny-najtaniej mosso, 4. wiele setek km wykreconych, by sile i wytrzymalosc zbudowac w ciele... . pohwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cobraMC Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 nr4 powinien być na pierwszym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 4. wiele setek km wykreconych, by sile i wytrzymalosc zbudowac w ciele... . najmądrzejsza rzecz jaką tutaj od dawna przeczytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 4. amor sztywny-najtaniej mosso No nie wiem, ja widzę co innego na miejscu 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekR Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Panowie, pytanie. Jaka jest szerokość i średnica kierownicy montowanej fabrycznie w modelu 2012? Wiem że temat o 2013 ale kierownica chyba ta sama. Proszę kogoś o zmierzenie... Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 szerokość 600mm, średnica 25,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekR Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Dzięki śliczne. Wydziergane z telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 4. wiele setek km wykreconych, by sile i wytrzymalosc zbudowac w ciele... . Dobrze napisane Przysiady i wspięcia na palcach ze sztangą też się przydają w tym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi