Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Już widzę te czarne nyple po centrowaniu kół. Połowa srebrne a połowa czarne... :icon_confused:

mam czarne- aluminiowe i wierz mi

użycie dobrego klucza do nypli (ParkTool za 35pln) i nie ma żadnego problemu,

a naciągałem do granic dopuszczanych przez producenta szprych

 

...chyba ,że ktoś centruje kombinerkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtas, cross tylko na kółku 28". 26 cali - to MTB będzie.

Rama plus minus będzie ok, najlepiej niech połowica zmierzy wysokość od ziemi do kroku, pomnoży przez 0,63 i podzieli prze 2,54 - będzie wymiar idealnej ramy :)

Dla MTB (jeśli chciałaby mniejsze kółka) niech mnoży przekrok przez 0,57

Edytowane przez JohnnyZuberek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Wojtas82,

rowery na 28' zwykle mają bardziej wyprostowaną pozycję, co akurat kobietom najczęsciej odpowiada.

są oczywiście 26ki o zrelaksowanej pozycji- ale i tak będzie ona bardziej "napięta" niż w maestro.

Drugi aspekt to korba - 26ki mają najczęściej korby typowe dla mtb czyli np.22-32-44, 28ki bardziej trekingowe(na płaskie) 28-38-48

 

(no chyba , że kupisz coś w stylu Giant Sedona-pełne wyprostowanie,koła 26, korba 28-38-48)

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się, czy przy zamontowanym bagażniku da się również zamontować fotelik Hamax?

 

Sądze ze nie będzie problemu, szczegółnie na mniejszych ramach. U mnie na 21'' z Hamax Smiley zostaje okolo 10cm. Moge wieczorem zrobic zdjęcia.

 

 

Piehursson

Jak się jeździło na Geax Saguaro 29x2.2, bo się zastanawiam nad wymiana defaultowych opon. Nawet na najpłytszym piasku nie dają rade.

Edytowane przez relyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BySaguaro są zaiste w terenie :) Przy odrobinie techniki dają radę nawet w głębokim sypkim piachu ale w szerokości 2.2 nadają się tylko na suche warunki, tzn brakuje miejsca na błoto, śnieg etc. Jeśli miałyby być to opony całoroczne to lepiej założyć 2.0.

 

A co do stockowych opon to ja raczej na, płytkim piachu sobie daje radę.

 

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie ciekawe ile nasz Majster naprawdę waży, trza by jakąś wagę zakupić i obadać.

Mój na ramie 19", waży na elektronicznej wadze do rowerów 15,4kg Z dodatków miał: nóżkę, dzwonek, światło tylne i przednie, oraz opony zmieniłem z fabrycznych CST, na Schwalbe Landcruiser. Nie wiem, czy są cięższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czasem chcę przerobić Kandsa na bardziej szosową wersję, tutaj pytanie do bardziej doświadczonych bo ja nim zrobiłem dopiero 300 km:

 

- Jakie prędkości średnie osiąganie tym rowerem? czy ktoś może używa endomondo i może dać link do profilu? chętnie bym obadał ile jeszcze mi brakuje i jakie są możliwości roweru bez upgradu lub z, byłbym wdzięczny za linki na PW. Ja aktualnie mam 21,5 km/h średnie najlepsze na 35 km, ale dopiero rozpoczynam sezon.

 

- Jakie najcieńsze szosowe opony wejdą na te felgi oraz jakie polecacie?

 

- Co jeszcze wymienić dla lepszych osiągów na szosie?

 

Edytowane przez Iwan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój na ramie 19", waży na elektronicznej wadze do rowerów 15,4kg Z dodatków miał: nóżkę, dzwonek, światło tylne i przednie, oraz opony zmieniłem z fabrycznych CST, na Schwalbe Landcruiser. Nie wiem, czy są cięższe.

 

Dzięki :) , wiem że nóżka waży ok. 300 gram bo to było ważone w wątku Lazaro, Twoje akcesoria pewnie z drugie tyle. Fabryczne CST są cięższe niż Smart Samy 1.75 (ok. 600gr.), przynajmniej cięższe w "teście ręki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Iwan89 Jeżdżę na vittoria rubino 25mm(ponad 2.5k km), średnie prędkości jakie uzyskuje na płaskim to : 27-32km/h. Na tych oponach spokojnie mogę gonić kolegów na szosach, i trzymać się za nimi. 25mm jest najwęższą oponą jaka wejdzie na te koła. Lekkie, dobre, wąskie opony są moim zdaniem jedynym opłacalnym krokiem w kierunku uszosowienia tego roweru. Jest jeszcze możliwość wymiany widelca przedniego na sztywny(zysk 1-1,5kg), i zmiana mostka na jakiś z mniejszym kątem, ale komfort jazdy z pewnością spadnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD

Z czasem chcę przerobić Kandsa na bardziej szosową wersję, tutaj pytanie do bardziej doświadczonych bo ja nim zrobiłem dopiero 300 km:

- Co jeszcze wymienić dla lepszych osiągów na szosie?

 

Zacząłbym od zmiany pedałów na mocowane typu: SPD / SPD SL / 105

Na pewno wywalenie przedniego amortyzatora i zastąpienie go sztywnym widelcem.

Potem zmiana mechanizmu korbowego i łańcucha

Zmiana ogumienia na cieńsze...koła bym zostawił

 

Z czasem zmiana kierownicy na typowy baranek - ale to pociągać za sobą może zmianę klamkomanetek i hamulcow

 

Wymontowanie zbędnych dodatków takich jak nóżka/błotniki itp

 

 

 

EDIT. Dzisiaj rozmawiałem z Trans Rower. Wiadomości mam złe. Montaż wersji 2014 planują uruchomić dopiero za...3 tygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zatem od czego zacząć, co da największy zysk najmniejszym kosztem? Opony? Jak tak to jakie:

 

http://www.rowerystylowe.pl/p-4759/opona-rowerowa-vittoria-rubino-700-x-25-c-25-622

 

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-ultra-sport-ii-700ax25c-performance-zwijana-czarna.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-schwalbe-marathon-700x28c-greenguard-endurance-67e.html

 

Czy takie węższe opony są dużo mniej odporne na krawężniki? Jeżdżę głownie ścieżkami rowerowymi i niestety na starszych odcinkach zdarzy się czasem jakiś mały krawężnik.

 

Na SPD będę się decydował, ale na razie budżet trochę słaby a przejście na SPD od zera trochę wyjdzie.

 

Ps. wystarczy zmiana opon czy dętki też do wymiany?

 

Pochwali się ktoś wynikami na fabrycznej wersji?

Edytowane przez Iwan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc okiem laika jeśli chodzi o opony szosowe to "najszybszy" będzie Continental - ma najmniejszą masę, najwyższe max ciśnienie i praktyczny brak bieżnika. Gdy popada może być ciekawie. O Rubenach i o tym jak się sprawują np. w czasie deszczu pewnie kolega @@mizuu pewnie napisze bo ma :) a co do Schwalbe - jest bardzo ciężka ale też szersza od dwóch poprzednich. Dętki trzeba będzie wymienić.

 

Co do fabrycznych CST to prędkości na płaskim asfalcie przy minimalnym wietrze które osiągałem - 33 do 36km/h do utrzymania przez dłuższy czas, maksymalna na płaskim bez wiatru to 42km/h przez czas bardzo krótki. Zjazdy ponad 70km/h :)

Edytowane przez BikerLight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś mógł cyknąć, będę wdzięczny :)

 

Zdjęcia są tu. Maestro 21'' i Hamax Smiley.

Przyrzalem sie tej calej konstrukcji, problemem może być nie wysokość (na zdjęciu - 9 cm do blotnika, ale fotelik mozna jeszcze podnieść, jeżeli zamontować mocowanie wyżej), a szerokość bagażnika, jak ona bedzie większa od odleglośći pomiędzy "nogami" fotelika (ok. 15cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vittoria rubino 25mm mogę szczerze polecić, po ponad 2.5k km, nie widzę żadnych śladów zużycia, niestety na deszczu(zwłaszcza na zakrętach) trzeba bardzo uważać, kilkukrotnie wpadałem w poślizg i wydaje mi się że ratowały mnie wypustki(lekki bieżnik) znajdujące się po bokach opony. Jeśli chodzi o krawężniki, lepiej zwolnić prawie do zera, udrzenie napompowaną do 8bar oponą w krawężnik przy dużej prędkości to jak walenie młotem w kowadło. Po kostce i słabej jakości chodnikach radzę nie jeździć, wypadają wszystkie plomby:), a drgania przenoszone na ramę są ogromne. Przy wymianie trzeba kupić taśmy na obręcz(firmowe, najlepiej szosowe) i nowe dętki ja używam tanich z decathlona rozmiar 18-23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj kurier przyjechał z duzym kartonem, w środku którego był oczekiwany Maestro.

Realizacja mega szybka bo zamówiłem w pon. wieczorem, a wczoraj o 15 był już w domu.

Poskładałem do do kupy, ale jedna rzecz mnie zastanawia.

Pczytałem wcześniejsze posty o niedokręconych korbach, więc postanowiłem sprawdzić.

Ku mojemu zdziwieniu śruby imbusowe mocujące korby były luźne i za cholere nie jestem w stanie ich dokręcić.

Poprostu kręcą się tak jakby gwint był zerwany i to bez urzycia siły.

5a66fa42552820d2gen.jpg

 

Czy coś żle robię ,czy jest coś nie tak z tymi srubami?

Ostatni rower kupowałem ok 20 lat wstecz więc trochę się pozmieniało i technika poszła do przodu i coś przeoczyłem.

 

 

Edytowane przez qbaepp11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić offtopicu, więc z góry przepraszam, ale będę chciał założyć do Kandsa Maestro dynamo w piaście do zasilania telefonu z GPS. No i wstępne poszukiwania i informacje jakie mam to, że stockowe shimano montowane w trekkingach ważą około 800-900 g. Chwilę poszukałem i znalazłem dynamo sram w dobraj cenie o prawie o połowę lżejsze.

http://www.rowerystylowe.pl/p-1401/dynamo-w-piascie-sram-d330-d3-series

Pytanie, czym powinienem się kierować,na co zwracać uwagę?

Wiem, że jeszcze czeka mnie koszt wymiany szprych oraz przeplecenie koła wraz z centrowaniem. Z góry dzięki za sugestie, a jeśli pojechałem zbyt offtopowo to prośba o przeniesienie.

Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...