BikerLight Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Mam problem z tylnymi v-brake-ami, z wyglądu szło by, że jest ok, ale hamulce piszczą przy hamowaniu(jak jest sucho) i prawie w ogóle nie hamują tzn. są dobrze naciągnięte, klamka ugina się do połowy, ale nie ma siły hamowania. Czy to możliwe, że po 50 km jakie przebyłem te klocki już się przetarły? Nie to nie jest możliwe, chyba że zjeżdżałeś ze Śnieżki Obręcze i klocki są brudne i zatłuszczone, użyj benzyny ekstrakcyjnej lub izopropanolu, ewentualnie płynu do mycia naczyń i dokładnie wszystko oczyść. W przypadku vbrake na sucho jeśli dobrze ustawione i czyste nie mają prawa pisnąć, jeśli jest mokro - piszczenie jest normalnym zjawiskiem i nie ma czym się przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Zastanawiam się jeszcze do czego służy pokrętło reload na amortyzatorze? To mój pierwszy amor po typowo "tescowym". Czy to jest częstotliwość odbicia? Oraz jak ustawić na większą częstotliwość, odkręcając czy zakręcając? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 tym pokrętłem regulujesz tzw. ugięcie wstępne amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Dałem to pokrętło na max na ( - ), aż do prztyknięcia czyli jakieś 1/4 obrotu. Ale nie czuje, żeby choć trochę amor łatwiej opadł, cały czas jest na sztywno gdy wsiadam. Edytowane 11 Marca 2014 przez Iwan89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pedalarz Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Gdzieś ostatnio widziałem Maestro, tylko uszosowionego, tzn. baranek, sztywny widelec, cieniutkie oponki etc. Praktykował ktoś z was coś takiego? Na pytanie "czemu nie kupisz sobie czystej szosy" odpowiem, że nie założę na nią sakw i nie pojadę na wycieczkę za miasto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Nie jestem pewny, ale w Maestro ugięcie wstępne reguluje się chyba z lewej goleni, a Iwan89 wydaje mi się obrócił pokrętło blokady (o 1/4 obrotu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 nie chodzi chyba o reload tylko preload co oznacza wstępne napięcie sprężyny. (jeżeli to lewa goleń) zwiększenie tego napięcia spowoduje, że amor będzie twardszy, ale nie sztywny. Nie wiem tylko czy to faktycznie dziala. W starym XCM (też sprężynowy i też Suntour) mogłem kręcić do woli, a w odczuciach z jazdy nic to nie zmieniało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwan89 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Nie jestem pewny, ale w Maestro ugięcie wstępne reguluje się chyba z lewej goleni, a Iwan89 wydaje mi się obrócił pokrętło blokady (o 1/4 obrotu) Obracam pokrętło naprężenia wstępnego z napisem Preload, które jest tak jak napisałeś na lewej goleni. Ogólnie nie widzę różnicy przy przekręceniu na - czy na +, ale amor się chyba już nieco w końcu rozchodził bo jak teraz usiadłem to się już trochę ugiął. Niemniej zakres regulacji jest znikomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 wygoogluj sobie "napiecie wstępne amortyzatora" - temat był już tu poruszany i wątku z "pierwszego" Lazaro też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igoor1983 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 wlasnie planuje zakupic rower i wybralem kands maestro, wiem ze model z 2013 jest sprawdzony i bardzo dobry, zreszta widac ze na allegro schodzi jak cieple buleczki, no ale nie wiem czy nie poczekam na nowy model (mialbyc kolo 10 ponoc a juz 11 i dalej nic nie slychac) chocby po to ze pewnie jak wyjda nowe modele to na stare zaczna sie wyprzedaze. czy ktos wie jakies konkrety o nowym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerman9 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 podobno Kands maestro na 2014r.,bedzie pod koniec marca(konsultacja z pracownikiem trans-rower) ... wstepnie ma sie zmienic tylko grafika i klamkomanetki na Acera(mozliwe ze tez mostek,kiera i chwyty jak w energy 1300) nie wiem czy bedzie co wyprzedawac jak wyjdzie nowosc na 2014r,skoro ten tak sie dobrze sprzedaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igoor1983 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 grafika to ok moze i ladniejsza bedzie nawet , no ale manetki na acera? to chyba troche cofniecie sie o model do tylu, nie wiem czy to nie bedzie strzal w kolano cholera i tera nie wiem czy czekac czy zamawiac model 2013. pomozcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerman9 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) podobno shimano produkuje teraz tylko klamki i kasety alivio 9rzedowe,a ze nie chca podbijac ceny o ok 150-200zl,zeszli na klamkach poziom nizej Edytowane 11 Marca 2014 przez pokerman9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yurek55 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Odezwał się sprzedawca i we wtorek przyśle mi kurierem cały widelec ze szczękami i klockami, a ja zwrotnie oddam mu ten co mam. Rewelacyjne załatwienie sprawy, nie uważacie? (...) rewelacyjny sprzedawca z doskonałym podejściem do klienta Dzis kurier przywiózł kompletny widelec i odebrał mój. Założyłem i wszystko działa znakomicie. Blokada jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igoor1983 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 jezeli bede kupowal to rowniez u tego sprzedawcy ( o ile sie w koncu zdecyduje na zakup tego rocznika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skreedi Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Jestem świeżo po zakupie i problem mały mam w zasadzie tylko z hamulcami. Nie hamują "z piskiem" ale koło ślizga się jak po lodzie podczas hamowania bez zostawiania żadnych śladów. Pewnie kwestia regulacji... A tak to rower pierwsza klasa, lekko się jedzie, wszystko działa jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) podobno shimano produkuje teraz tylko klamki i kasety alivio 9rzedowe,a ze nie chca podbijac ceny o ok 150-200zl,zeszli na klamkach poziom nizej Tak - Alivio jest chyba od dwóch sezonów tylko 9-cio rzędowe. Nie - dla producenta roweru różnica klamkomanetek Acera/Alivio to na pewno nie 150zł, powiedziałbym, że raczej kilka - kilkanaście zł. Przerzutka została by ta sama, zmiana pociągnęła by nową kasetę 9 - cio rzędową, ale i tak mogli by zostać na HG-40. Dla nich na pewno nie było by to kilkaset zł, dla klientów na pewno. Edytowane 12 Marca 2014 przez krism4a1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Center21 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Witajcie! Jestem nowy na tym forum, więc chciałbym jeszcze raz wszystkich przywitać, (siemka ) Jestem nowym posiadaczem kandsa maestro 2013, jak na razie spisuję się dobrze, ale mam pytanko, czy amortyzator jest narazony na korozje (wcześniej miałem tylko rower z marketu typu: Auchan,), a jeśli jest narażony na korozje, to jak o niego dbać? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Mydło, woda, trochę chęci, później jakiś olej na "otwarte" nurniki goleni ale nie za duzo, wystarczy przetrzeć zaoliwioną szmatką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Warto też raz na jakiś czas wykonać absolutnie podstawowy serwis amora - wyciągnąć oczyścić i nasmarować lagi oraz tuleje ślizgowe. Lagi są stalowe i z chwilą gdy zniknie anoda będzie pozamiatane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Center21 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Okej dzięki krisma właśnie tak robie Po dłuższej wycieczce wycieram amorek, czyli jest szansa, że amor zardzewieje? Bo jak pisałem, jest to mój 1 rowerek, wszystkie co do tej pory były marketowe, a tam amorki (pseudo amorki) rdzewialy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaDe Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Mój stał pod wiatą tej zimy bez żadnej folijki i nic nie widać.....2 latka mija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerman9 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Tak - Alivio jest chyba od dwóch sezonów tylko 9-cio rzędowe. Nie - dla producenta roweru różnica klamkomanetek Acera/Alivio to na pewno nie 150zł, powiedziałbym, że raczej kilka - kilkanaście zł. Przerzutka została by ta sama, zmiana pociągnęła by nową kasetę 9 - cio rzędową, ale i tak mogli by zostać na HG-40. Dla nich na pewno nie było by to kilkaset zł, dla klientów na pewno. zapewne nie znam sie tak na osprzecie jak kolega ...przetaczam to co powiedzial mi Pan z ''trans-rower'' tez mi sie wydaje zeby to nie bedzie,az taka roznica w cenie,ale co maja mowic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdabro Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Mam i ja. To znaczy Żona ;-) Wczoraj dotarł więc jeszcze nie wszystko podregulowane. Jak trochę pojeździ to zdam relacje. Przy okazji mam pytanie: do tej pory rowery które miałem miały ramę z rur o przekroju okragłym, Kands ma przekrój nieregularny - jak wygląda sprawa z mocowaniem go w uchwycie bagażnika dachowego? Nic mu się nie stanie jak go się ściśnie okrągłym uchwytem? Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Po dłuższej wycieczce wycieram amorek, czyli jest szansa, że amor zardzewieje? Nawet jeśli to rdza na nurnikach nie ma zadnego wpływu na jego pracę, wygląda tylko nie estetycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi