Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z tylnymi v-brake-ami, z wyglądu szło by, że jest ok, ale hamulce piszczą przy hamowaniu(jak jest sucho) i prawie w ogóle nie hamują tzn. są dobrze naciągnięte, klamka ugina się do połowy, ale nie ma siły hamowania. Czy to możliwe, że po 50 km jakie przebyłem te klocki już się przetarły? :)

 

Nie to nie jest możliwe, chyba że zjeżdżałeś ze Śnieżki :) Obręcze i klocki są brudne i zatłuszczone, użyj benzyny ekstrakcyjnej lub izopropanolu, ewentualnie płynu do mycia naczyń i dokładnie wszystko oczyść.

W przypadku vbrake na sucho jeśli dobrze ustawione i czyste nie mają prawa pisnąć, jeśli jest mokro  - piszczenie jest normalnym zjawiskiem i nie ma czym się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze do czego służy pokrętło reload na amortyzatorze? To mój pierwszy amor po typowo "tescowym". Czy to jest częstotliwość odbicia? Oraz jak ustawić na większą częstotliwość, odkręcając czy zakręcając?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem to pokrętło na max na ( - ), aż do prztyknięcia czyli jakieś 1/4 obrotu. Ale nie czuje, żeby choć trochę amor łatwiej opadł, cały czas jest na sztywno gdy wsiadam.

Edytowane przez Iwan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ostatnio widziałem Maestro, tylko uszosowionego, tzn. baranek, sztywny widelec, cieniutkie oponki etc. Praktykował ktoś z was coś takiego?

Na pytanie "czemu nie kupisz sobie czystej szosy" odpowiem, że nie założę na nią sakw i nie pojadę na wycieczkę za miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi chyba o reload tylko preload co oznacza wstępne napięcie sprężyny. (jeżeli to lewa goleń) zwiększenie tego napięcia spowoduje, że amor będzie twardszy, ale nie sztywny.

Nie wiem tylko czy to faktycznie dziala. W starym XCM (też sprężynowy i też Suntour) mogłem kręcić do woli, a w odczuciach z jazdy nic to nie zmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie jestem pewny, ale w Maestro ugięcie wstępne reguluje się chyba z lewej goleni, a Iwan89 wydaje mi się obrócił pokrętło blokady (o 1/4 obrotu)

 

Obracam pokrętło naprężenia wstępnego z napisem Preload, które jest tak jak napisałeś na lewej goleni. Ogólnie nie widzę różnicy przy przekręceniu na - czy na +, ale amor się chyba już nieco w końcu rozchodził bo jak teraz usiadłem to się już trochę ugiął. Niemniej zakres regulacji jest znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie planuje zakupic rower i wybralem kands maestro, wiem ze model z 2013 jest sprawdzony i bardzo dobry, zreszta widac ze na allegro schodzi jak cieple buleczki, no ale nie wiem czy nie poczekam na nowy model (mialbyc kolo 10 ponoc  a juz 11 i dalej nic nie slychac) chocby po to ze pewnie jak wyjda nowe modele to na stare zaczna sie wyprzedaze. czy ktos wie jakies konkrety o nowym modelu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno Kands maestro na 2014r.,bedzie pod koniec marca(konsultacja z pracownikiem  trans-rower) ...

wstepnie ma sie zmienic tylko grafika i klamkomanetki na Acera(mozliwe ze tez mostek,kiera i chwyty jak w energy 1300)

nie wiem czy bedzie co wyprzedawac jak wyjdzie nowosc na 2014r,skoro ten tak sie dobrze sprzedaje  :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odezwał się sprzedawca i we wtorek przyśle mi kurierem cały widelec ze szczękami i klockami, a ja zwrotnie oddam mu ten co mam. Rewelacyjne załatwienie sprawy, nie uważacie? (...) rewelacyjny sprzedawca z doskonałym podejściem do klienta

 

Dzis kurier przywiózł kompletny widelec i odebrał mój. Założyłem i wszystko działa znakomicie. Blokada jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zakupie i problem mały mam w zasadzie tylko z hamulcami. Nie hamują "z piskiem" ale koło ślizga się jak po lodzie podczas hamowania bez zostawiania żadnych śladów. Pewnie kwestia regulacji... A tak to rower pierwsza klasa, lekko się jedzie, wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno shimano produkuje teraz tylko klamki i kasety alivio 9rzedowe,a ze nie chca podbijac ceny o ok 150-200zl,zeszli na klamkach poziom nizej

Tak - Alivio jest chyba od dwóch sezonów tylko 9-cio rzędowe.

Nie - dla producenta roweru różnica klamkomanetek Acera/Alivio to na pewno nie 150zł, powiedziałbym, że raczej kilka - kilkanaście zł. Przerzutka została by ta sama, zmiana pociągnęła by nową kasetę 9 - cio rzędową, ale i tak mogli by zostać na HG-40. Dla nich na pewno nie było by to kilkaset zł, dla klientów na pewno.

Edytowane przez krism4a1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Jestem nowy na tym forum,  więc chciałbym jeszcze raz wszystkich przywitać, (siemka :D)

Jestem nowym posiadaczem kandsa maestro 2013, jak na razie spisuję się dobrze, ale mam pytanko, czy amortyzator jest narazony na korozje (wcześniej miałem tylko rower z marketu typu: Auchan,), a jeśli jest narażony na korozje, to jak o niego dbać?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dzięki :) krisma właśnie tak robie :D Po dłuższej wycieczce wycieram amorek, czyli jest szansa, że amor zardzewieje? Bo jak pisałem, jest to mój 1 rowerek, wszystkie co do tej pory były marketowe, a tam amorki (pseudo amorki) rdzewialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - Alivio jest chyba od dwóch sezonów tylko 9-cio rzędowe.

Nie - dla producenta roweru różnica klamkomanetek Acera/Alivio to na pewno nie 150zł, powiedziałbym, że raczej kilka - kilkanaście zł. Przerzutka została by ta sama, zmiana pociągnęła by nową kasetę 9 - cio rzędową, ale i tak mogli by zostać na HG-40. Dla nich na pewno nie było by to kilkaset zł, dla klientów na pewno.

zapewne nie znam sie tak na osprzecie jak kolega :icon_cool: ...przetaczam to co powiedzial mi Pan z ''trans-rower''

tez mi sie wydaje zeby to nie bedzie,az taka roznica w cenie,ale co maja mowic  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja. To znaczy Żona ;-) Wczoraj dotarł więc jeszcze nie wszystko podregulowane. Jak trochę pojeździ to zdam relacje.

 

Przy okazji mam pytanie: do tej pory rowery które miałem miały ramę z rur o przekroju okragłym, Kands ma przekrój nieregularny - jak wygląda sprawa z mocowaniem go w uchwycie bagażnika dachowego? Nic mu się nie stanie jak go się ściśnie okrągłym uchwytem?

 

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...