Ultimo18 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 najlepiej wyszejkować w tej sytuacji łańcuch dokładnie szejk zrób a zamiast parafiny spróbuj użyć benzyny ekstrakcyjnej. Wysyłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 nie mam spinki do łańcucha .wyczyściłem bardzo porządnie napęd cały rower z najmniejszych śmieci i oczywiście łańcuch .łańcuch ponownie naoliwiłem był czysty jak nigdy wczesniej zaczekam aż smar zacznie działać wezmę rower wieczorem na test i zobacze czy problem ustąpił .sprawdziłem czy pod korbami gwinty nie osadziły się jakieś śmieci wyczyszczone wszystko .przy okazji będę musiał podskoczyć i zapytać o taką spinkę do łańcucha na pewno się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 spinka + skuwacz to podstawa. Taki sposób czyszczenia jaki praktykujesz może wydawać się skuteczny na pierwszy rzut oka ale niestety takim nie jest - to jest jak pudrowanie syfa. Tylko szejk zapewni Ci dogłębne oczyszczenie łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Mam pytanie. Jest możliwość zamontowania baranka z tymi klamkomanetkami alivio ? co bym musiał zmienić/ kupić poza samą kierownicą ? pozdrawiam i czekam na odpowiedź. jest w stanie mi ktoś na to odpowiedzieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Jak ktoś będzie w stanie i będzie miał ochotę to odpowie. Nie gorączkuj się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 @bleizer a w jakiej pozycji byś te klamkomanetki zamocował? Zasadniczo można, to znaczy nie można . . . sensu nie ma zupełną masakrę byś z ergonomii zrobił jeżeli obejma jest jednoczesciowa (nie wiem) to nawet mialbys problem nasunac to na zakretach barana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 ech fachowcy... a o średnicy mocowania manetek nikt nie pomyślał? nie ma opcji, za mała średnica montażowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dre23 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Witam! Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Kandsa Maestro. Generalnie bardzo fajna maszyna w dobrej cenie, tylko spodziewałem się, że w realu opony będą trochę grubsze bo na piasku można się nieźle zmęczyć.Tak poza tym tylko blokady amortyzatora jakoś boję się używać bo mam wrażenie że jak wjadę w jakąś dziurę to rozwalę sobie amortyzator.Czy jeśli wjadę na blokadzie na większy wybój to faktycznie coś może się stać? i czy jak użyje blokady podczas jazdy to coś złego się stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Teoretycznie nie powinno się stać bo jest zabezpieczenie ale w praktyce może być różnie. Jeśli amortyzator ma mechaniczną blokadę to zabronione jest jej używanie pod obciążeniem inaczej uwalisz blokadę. Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K4JT3K Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) .Czy jeśli wjadę na blokadzie na większy wybój to faktycznie coś może się stać? i czy jak użyje blokady podczas jazdy to coś złego się stanie? Amortyzatorowi raczej nie powinno się nic stać, co najwyżej Ty jako kierujący, w przypadku trzymania źle kierownicy, możesz stracić panowanie nad rowerem i się wywalić. W Maestrze stosuje się blokadę mechaniczną amortyzatora. Pamiętać należy, że w przypadku takich blokad, możemy je załączyć tylko podczas postoju, najlepiej, jeżeli w ogóle zejdziemy z roweru – amortyzator nie może być ugięty w momencie załączenia blokady, wszelkie próby dokonywane podczas jazdy, a więc podczas pracy widelca, nie przyniosą efektu. Ps. Piehursson mnie ubiegł Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez K4JT3K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Czyli jeśli już to klamkomanetki sora, hamulce i kierownica. coś jeszcze się przyda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 ech fachowcy... a o średnicy mocowania manetek nikt nie pomyślał? nie ma opcji, za mała średnica montażowa... no ja wlasnie nie-fachowiec bo nie mam szosy przepraszam za wprowadzenie w blad Czyli jeśli już to klamkomanetki sora, hamulce i kierownica. coś jeszcze się przyda? przerzutki szosowe maja inny wspolczynnik wyciagu linki. A i kasete trzeba by na szosowa wymienic bo z tego co niedawno czytalem - szosowe przerzutki nie obsluguja kaset mtb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 czyli całą grupę najlepiej kupić. poszukam czegoś używanego. albo dopiero zajmę się tym kolo marca. to wydatek koło 500-600zł. ewentualnie minut to co odzyskam za alivio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Z ciekawości - co Ciebie skłoniło do zakupu crossa skoro widać że skłaniasz się bardziej do szosy? Za 1200 - 1300 można wyrwać coś używanego na klamkomanetkach, nie musiałbyś robić tak zasadniczych i kosztownych zmian jak teraz. Ewentualnie można majstra pchnąć w stronę fit bika - kierę ustawić "odwrotnie" i przerzucić się na slicki. Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azjatramp Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) W Maestrze stosuje się blokadę mechaniczną amortyzatora. Pamiętać należy, że w przypadku takich blokad, możemy je załączyć tylko podczas postoju, najlepiej, jeżeli w ogóle zejdziemy z roweru – amortyzator nie może być ugięty w momencie załączenia blokady, wszelkie próby dokonywane podczas jazdy, a więc podczas pracy widelca, nie przyniosą efektu. Mi naprzykład w amortyzatorze poszła regulacja napięcia wstępnego, co ją usztywnie to po choćby lekkim naciśnięciu na amortyzator słychać bzdręk i znowu jest najmiększy. Będę jechał na przegląd zerowy po miesiącu i pewnie zostawie rower na reklamacji w związku z tym. Co do obsługi to wiadomo że podczas jazdy lepiej nic nie przestawiać- choć sa wersje że można regulować w manetce. Mimo wszystko powinniśmy do roweru dostać jakąś choćby podstawową informacje jak obsługiwać rower żeby go nie popsuć, a skoro jej niema reklamacja powinna objąc wszystkie uszkodzenia -oczywiście nie kontakt z niszczarką ;-) Co do samego roweru to mam go już 2 tygodnie i się z nim bardzo zaprzyjaźniłem, uważam że był to świetny wybór i będe go polecał każdemu. Wiadomo coś by się znalazło jak choćby opisany problem z amortyzatorem - ale to kwiestia producenta amortyzatora i widać nie często się zdarza bo nie czytałem o takim problemie jak mój. Można się doczepić jeszcze do miękkiego mocowania korby - ja waże około 83kg i widać mam za dużo siły w nogach bo skrajne przełożenia powodują niestmetryczne ocieranie łańcucha o przerzutkę. Choć idzie i to względnie wyregulować. Oczywiście gripy to nieporozumienie:) zwykłe najtańsze piankowe powodują niesamowitą poprawe komfortu. Ja zmieniłem tez pedała bo w moim wyglądały jakoś krucho i kręciły się z oporami. Włożyłem ze starego roweru oczywiście z noskami. Mam pytanie czy zakładał już ktoś szersze gumy i jeśli tak to jakie? Już ktoś przedemną o tym pisał. Ja zastanawiam się nie z powodu męczenia się na pisaku czego jeszcze nie odczułem zbytnio a z powodu stabilności na zakrętach, która kiedyś mnie niemiło zaskoczyła i omal nie skończyła się na słupie od przystanku. -- Pozdrawiam Marcin www.azjatramp.pl Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez azjatramp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Z ciekawości - co Ciebie skłoniło do zakupu crossa skoro widać że skłaniasz się bardziej do szosy? Za 1200 - 1300 można wyrwać coś używanego na klamkomanetkach, nie musiałbyś robić tak zasadniczych i kosztownych zmian jak teraz. Ewentualnie można majstra pchnąć w stronę fit bika - kierę ustawić "odwrotnie" i przerzucić się na slicki. Hmm z początki zraziła mnie cena szosówek. a potem uświadomiłem sobie że jednak chcę go używać na wyprawy. wrzucić na niego jakieś sakwy. chcę z niego zrobić delikatną szosę z połączeniem trekka. dokładnie to się nazywa touring bike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Moim zdaniem kupując majstra postąpiłeś kompletnie bez sensu. Trzeba było kupić jakiegoś taniego crossa na sztywnym widelcu i na niższym osprzęcie albo od razu kupić fitness bike'a zwanego hybrydą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dre23 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Amortyzatorowi raczej nie powinno się nic stać, co najwyżej Ty jako kierujący, w przypadku trzymania źle kierownicy, możesz stracić panowanie nad rowerem i się wywalić. W Maestrze stosuje się blokadę mechaniczną amortyzatora. Pamiętać należy, że w przypadku takich blokad, możemy je załączyć tylko podczas postoju, najlepiej, jeżeli w ogóle zejdziemy z roweru – amortyzator nie może być ugięty w momencie załączenia blokady, wszelkie próby dokonywane podczas jazdy, a więc podczas pracy widelca, nie przyniosą efektu. Ps. Piehursson mnie ubiegł Dzięki za odpowiedzi ale co masz na myśli mówiąc ''wszelkie próby dokonywane podczas jazdy, a więc podczas pracy widelca, nie przyniosą efektu'' jeśli chodzi ci o to, że się nie da to nieprawda bo wystarczy odciążyć lekko kierownice, ale czy to nie szkodzi amortyzatorowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem kupując majstra postąpiłeś kompletnie bez sensu. Trzeba było kupić jakiegoś taniego crossa na sztywnym widelcu i na niższym osprzęcie albo od razu kupić fitness bike'a zwanego hybrydą. czy ja wiem. po przejechaniu dzisiaj 30km na niezbyt równym asfalcie nie wyobrażam sobie roweru bez amorka z blokadą. także do był dobry wybór. A avilo rownie dobrze mogę sprzedać. Myślę że znajdzie się ktoś chętny no i rama w kandsie mi się bardzo podoba. Także jest dobrze, spokojnie sobie wszystko pokolei skompletuję. Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez bleizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 @Piehursoon popatrzę za spinką w rowerowym . dzisiaj porządnie wyczyściłem nasmarowałem łańcuch + wszystkie zębatki z tyły od1-8 olejem do łańcucha ale niestety problem cały czas mam ten sam działa elegancko tylko na przełożeniu 2/6 6 z tyłu jest cicha natomiast wszystkie inne zębatki z tyłu hałasują charczą po tym wczorajszym deszczu .znajomy doradził bym potraktował nafta zębatki tzn nałożył na pędzel i wszystko wysmarował ma podobno lepsze właściwości smarujące co o tym myślisz? bo co do łańcucha to jest OK przypuszczam ze smar został wypłukany z zębatek 1,2,3,4,5,7,8 albo woda się gdzieś tam dostała gdzie nie powinno stąd ten problem na 100 % wszystko wcześniej grało przełożenia a problemy zaczęły się po deszczu mam w domu jeszcze smar łożyskowy może tego użyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 zebatki powinny byc SUCHE smaruje sie lancuch a potem z wierzchu wyciera zeby byl suchy i syfu nie lapal deszcz wyplukuje smar z lancucha i w zamian lapiesz piach do wnetrza lancucha nie badz uparty i zrob szejka lub pozycz przynajmniej maszynke do lancucha od kogos slabszy to sposob ale lepszy niz gilanie lancucha szzoreczka sprawdz tez czy linki przerzutek ci sie nie zapiasczyl oraz same przrzutki moze to powodowac zla-niedokladna prace przerzutki Dzięki za odpowiedzi ale co masz na myśli mówiąc ''wszelkie próby dokonywane podczas jazdy, a więc podczas pracy widelca, nie przyniosą efektu'' jeśli chodzi ci o to, że się nie da to nieprawda bo wystarczy odciążyć lekko kierownice, ale czy to nie szkodzi amortyzatorowi? po prostu nie zablokujesz amora blokada mechaniczna wymaga, aby amor sie maksymalnie rozprezyl dopiero wtedy zaskoczy - tak bylo w moim xcm Mam pytanie czy zakładał już ktoś szersze gumy i jeśli tak to jakie? Już ktoś przedemną o tym pisał. Ja zastanawiam się nie z powodu męczenia się na pisaku czego jeszcze nie odczułem zbytnio a z powodu stabilności na zakrętach, która kiedyś mnie niemiło zaskoczyła i omal nie skończyła się na słupie od przystanku. szukaj zdjec kandsa mojej zony pare stron wczesniej - schwalbe smart sam 29x2.1 swietnie sie tocza po twardym i doskonale sprawdzaja na miekkim lub sypkim gruncie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 @@Thomas124, Ani kasety ani korby się nie smaruje, tylko łańcuch. Nafty nie używaj bo mimo niezłych właściwości czyszczących jest jednak dość tłusta i cały syf będzie Ci zbierać. W czyszczeniu napędu chodzi o jego czyszczenie z brudu i maksymalne odtłuszczenie a nafta Ci tego nie gwarantuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 @@Thomas124 Jeśli masz wibracje w napędzie i jesteś pewien że nie jest to łańcuch możesz także zrobić dwa szybkie (dosłownie kilka minut) testy: 1. Zrzucić łańcuch na mufę tak by nie miał kontaktu z korbą i kręcisz korbą. Hałas, odczuwalne wibracje w rejonie mufy i ramionach korby wskazują na problem z suportem. 2. Zdjąć tylne koło, wyjąć szpilkę i zakręcić kołem trzymając palcami za końce ośki. Jeśli wyczujesz wibracje i wrażenie ocierania na dłoniach to trafiło tylną piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 @@azjatramp, Ja u siebie założyłem bardzo chwalone za wytrzymałość i uniwersalność Geax Saguaro w rozmiarze 29x2.2 W Lazaro mojej żony zainstalowałem Schwalbe Smart Sam 29x2.1 Niemniej jednak swoje Geaxy będę sprzedawał, jednak wolę Majstra w wersji szosowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ultimo18 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 A ja zapytam jeszcze jak wasze 4 litery współgrają z fabrycznym Majstrowym Vaderem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi