makog Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 @@ZbyszekZmysichKiszek, Ale ta alivio z linku pewno tez bedzie wymagal zmiany suportu, czyzby ta co jest farycznie miala suport o tej samej dlugosci co jest wymagany dla tej alivio ?? Bo jesli nie to bedzie wielki problem z regulacja przedniej przerzutki !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 jaki symbol ma ta twoja obecna korba ? jak juz bedziesz to wiedzial to sprawdz u gugla pod jaki suport, jego dlugosc, korba jest dedykowana. jesli bedzie to , ten ktory juz masz, suport 123 mm to korba alivio z linku bedzie ok. poza tym co macie przeciw korbie na kwadrat ? zawsze takie mnialem i przy mojej ciezkiej nodze nic im nie bylo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 pojedz raz na innym systemie, to nie będziesz zadawał pytań naprawdę różnica jest wyczuwalna, szczególnie przy zintegrowanej osi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Powiem szczerze że nie wiem czy są metalowe czy plastikowe bo dzwięk przy okupiwaniu dziwny, natomiast przy hamowaniu ramiona przedniego hamulca widocznie wyginają się do przedu o jakieś 3-4 mm. No to szczerze mówiąc ja bym się bał jeździć przy takich objawach, sprawne hamule to podstawa. O regulowaniu trudno mówić gdy się gibią na piwotach. Kup może nowe jak koledzy wcześniej radzili. poza tym co macie przeciw korbie na kwadrat ? zawsze takie mnialem i przy mojej ciezkiej nodze nic im nie bylo... Osobiście nie żywię urazy do systemu na kwadrat ale po kilkunastu latach treningu siłowego i grania w kosza (do niedawna) na poziomie ambitnego amatora FC-M311 gnie się jak plastelina. Chętnie bym wymienił na jakąś deorkę na zintegrowanej osi, ale to koszt min. 280 zeta w konfiguracji która mnie interesuje (drogo), zostaje Alivio octalink z suportem za 180 peelenów. Z tym że ta ostatnia konfiguracja nie daje pewności że będzie super sztywna, octalink trafił ostatnio nawet do grupy Altus. A Shimano jakoś musi rozgraniczać grupy osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) Pojawiły się u kogoś luzy na amortyzatorze ? jak to właściwie z tym jest ,też tak macie że jak wsiądzie się na rower to pomimo blokady lekko się ugina ? rower mam już ok 2 miesiące łącznie zrobiłem ok 2,4 tys km za ten czas z tym ze nie bawiłem się przełącznikiem amortyzatora od samego początku ustawiłem blokadę i tak jeździłem ale cały czas szosą i dobrymi drogami a ilość dziur do minimum ograniczałem o rower dbałem smarowałem regularnie itp ..Dopiero dzisiaj zauważyłem luzy na amorze co prawda delikatnie czuć głównie przy wsiadaniu zsiadaniu podczas jazdy minimalnie się czasem wyczuje .nie jest to jakoś uciążliwe ale ciekawi mnie skąd to się wzięło ? fakt dużo eksploatowałem rower ale po to się kupuję by jeździć Ciekawi mnie jak to jest u was też macie jakieś minimalne luzy (blokada oczywiście włączona ) Kolega Zbyszek napisał parę postów wcześniej " co wiecej, ta sruba na mostku likwidujesz luzy na amorze. gdy zaczyna lekko latac, najlepiej czuc to gdy wciskasz przedni hamulec. za pomoca tej srodkowej srubki likwidujesz luzy. odkrecasz boczne sruby, potem gorna. nastepnie dokrecasz gore, nie za mocno-jedynie tak, by luz skasowac, ale zeby kolo z amorem swobodnie obracalo sie na boki. po tym dokrecasz na maxa boczne srubki. na koniec jeszcze raz dokrecasz gore-topa i bedzie ok. gdyby nie bylo to sprawdz jeszcze raz od poczatku, lub trzeba lozyska sterow wymienic. " miałem czas to zrobiłem tak jak napisałeś ale luzy nie znikły .Jak piszę nie ma tragedii na razie ale jest jakaś rada jak z biegiem czasu się powiększą ? Zakładając że w przyszłości taki amorek się zużyje to do kands maestro można dokupić normalny widelec bez amortyzatora czy pasuje tylko taki SR-SUNTOUR NVX Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez Thomas124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 amora mozna wymienic na kazdy inny. wazne jest , aby e-najwazniejsze jest to, zeby amor byl dedykowany pod kolo 28 cali. rura sterowa miala 1,18 cala. 2 sprawa to , zeby owa rura byla na tyle dluga, by wystawala z glowki ramy i zeby mostek na niej zamontowac. moim zdaniem , jesli masz amoe ze skokiem 75mm to i 100mm mozna zalozyc, przy jednoczesnym wywaleniu podkladki dystansowej spod mostka. a, wazne jest to zeby amor byl dedykowany pod kolo 28 cali. wracajac do skoku widelca, 100mm jest lepsze, bardziej plynne. natomiast sztywny widelec to rozwiazanie dla twardzieli, trzeba miec nadgarstki ze stali, jak i amortyzator . reasumujac, bierz amorka 100mm, rura sterowa 1,18 cala, jej dlugosc powyzej 200mm-jesli bedzie za dluga to mozesz ja dociac. ps. przy wymianie amortyzatora bedziesz potrzebowal nowej gwiazdki-grzybka i biezni steru. ta 2 nie zawsze daje sie wybic ze starego amora. najlepiej jest kupic nowe stery wowczas bedziesz mial i gwiazdke i bieznie. i przy okazji wianki z lozyskami wymienisz. co do wiankow, to po 2 latach nie zagladania do nich-zero ich serwisowania, przy okazji wymiany amortyzacji zauwazylem, ze dolny byl juz skorodowany. pochwa. jak mawiaja nowoczesni ksieza. pochwa=pochwalony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Witam, zdecydowałem się na 21 calowego majstra. Mam 181 cm wzrostu i rower jest idealny. Sztyca nie za wysoko wysunięta co mi się podoba. Jestem gdzieś po 30-40km. Póki co zmieniłem tylko chwyty na gąbkowe za 3zł dostałem na oponkach 40c co się przyda jak zmienie na 28c. Będzie większa różnica póki co zadowolony. 0 mankamentów. troszkę harczy na trójce z przodu ale wszystko do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 dokładne ten sam amorek co ma maestro nowy to wydatek przez internet ok 200 zł + przesyłka .istnieje możliwośc w ogóle kupić normalny widelec do maestra bez amortyzatora ? czy to wchodzi w grę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) @Thomas124 musiał by mieć taka sama długość korona-os, żeby geo nie zmieniać. Jeżeli dasz za krotki rower stanie się nerwowy, choć niektórym możne to odpowiadać ponieważ na moje odczucie standardowe geo jest słabo skrętne ale ja do geo mtb-xc -26 jestem nawykły Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez bartnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Pozostanę w takim razie przy tym samym amorze na przyszłość jak przyjdzie wymiana .u ciebie też się luzy porobiły po sporym użytkowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniell Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) Cześć. Postanowiłem sobie kupić rower więc czytam i czytam... Proszę podpowiedzcie czym tak naprawdę różni się Kands Maedtro od Lazaro Integal V3, a może lepiej kupić Lazaro Integal V1 na początek. Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez Daniell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Proszę podpowiedzcie czym tak naprawdę różni się Kands Maedtro od Lazaro Integal V3, a może lepiej kupić Lazaro Integal V1 na początek. Roznia sie praktycznie detalami i nieco rama, i nie warto kupowac V1 na poczatek !! Mnie osobiscie bardziej podoba sie rama w Kands Maestro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 @Thomas124 u mnie jeszcze luzów nie ma , bo mały przebieg. Może to co uznajesz za "zły" luz to normalny luz góra-dół jaki jest przy blokadzie mechanicznej? "zły" luz to taki przód-tył. Można go poczuć naciskając przedni hamulec i kiwając rowerem za kierownice przód-tył. tylko najpierw sprawdź w ten sam sposób, czy nie jest to luz na sterach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniell Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Roznia sie praktycznie detalami i nieco rama, i nie warto kupowac V1 na poczatek !! Mnie osobiscie bardziej podoba sie rama w Kands Maestro No ja też stawiam na Maestro, tak jest od początku moich poszukiwań tylko czasem się waham czy lepiej dołożyć parę złotych monet i kupić coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barteq88 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 No ja też stawiam na Maestro, tak jest od początku moich poszukiwań tylko czasem się waham czy lepiej dołożyć parę złotych monet i kupić coś innego Maestro ma m.in blokadę amortzatora co wg mnie jest bardzo dużym atutem. Też bym się nie zastanawiał i brał na Twoim miejscu maestro. Jeśli chodzi o sprzedawcę polecam rowerykands.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 zeby kupic cos innego na podobnym osprzecie to bedziesz musial sporo dolozyc do ceny Kandsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 @@Thomas124, Tak jak pisze bartnik/Wojtek. Jeśli Twój luz to góra/dół kilka milimetrów to jest to normalny "luz roboczy". Jest to swego rodzaju zabezpieczenie blokady amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Dzięki panowie za wytłumaczenie tak luz góra dół po prostu wczesniej nie zwracałem na to uwagi trochę majsterkowałem przy układzie kierownicy i to zauwazyłem teraz wiem że nie ma się tym faktem przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniell Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 zeby kupic cos innego na podobnym osprzecie to bedziesz musial sporo dolozyc do ceny Kandsa Dlatego jest to mój faworyt. Fajnie, że jest takie forum gdzie można trochę pokopać/poczytać na temat rowerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 ogólnie zauwążyłem że rowery kandsa stają sie coraz to bardziej popularne w mojej okolicy maestra widziałem tylko 2 ale częściej damki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bleizer Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Mam pytanie. Jest możliwość zamontowania baranka z tymi klamkomanetkami alivio ? co bym musiał zmienić/ kupić poza samą kierownicą ? pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Kurcze po wczorajszym deszczu a chwilowo ulewie mam problemy techniczne z rowerem potrzebuję waszej rady . Wczoraj złapała mnie deszcz chwilami silniejszy przejechałem tak ok 25 min (pierwsze solidne zmoknięcie kandsa ) dzień wcześniej rower łańcuch był nasmarowany napęd chodził cicho i solidnie . po powrocie do domu powycieralem szmatką wszystko ca zamokło po ok 3 godz jak wysechł do reszty dodałem odrobinę smaru tam gdzie trzeba i ponownie naoliwiłem łańcuch . dziś ruszałem w trasę i zauważyłem problem rower prawidłowo chodzi tylko na przełożeniu 2 przód /6 tył (najczęściej przy mnie używanym ) kiedy wbijam inne przełożenia tzn na wszystkich innych łańcuch mocno charczy jakby coś o coś ocierało hmmm ale nie widzę nic podejrzanego za to tylko na przełozeniu 2/6 chodzi bez zarzutów moze mi ktoś pomóc co moze być przyczyną co mogę zrobić ?jestem bardziej nowicjuszem w tej dziedzinie rowerów dlatego docenię radę tych co w sprawach technicznych siedzą dłużej przychodzi mi do głowy jedynie by jeszcze raz porządniej wyczyścić łańcuch i napęd i zobaczyć co będzie . dodam jeszcze że rowerem robiłem spore trasy i nigdy nie miałem z nim problemów a tutaj trochę ulewy i się porobiło coś :/ Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez Thomas124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Olej został wypłukany + dostał się syf. Musisz wszystko raz jeszcze dobrze wyczyścić i porządnie nasmarować. Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomas124 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 łańcuch czyszczę odrobiną parafiny przecieram ręcznikiem papierowym jestem wyposażony w zestaw szczoteczek z takimi długimi włoskami że nawet z napędu usunę cały syf potem odczekuję trochę i smaruję specialnym smarem do łańcucha i wszystko było zawsze OK . teraz się jeszcze bardziej przyłożę do czyszczenia bo może woda zostawiła jeszcze głębiej syf chyba nie musze rozkręcać napędu itp ? bo aż tak dużo syfu nie było jechałem asfaltówką trochę piachu nałapał łańcuch i napęd drobne śmieci . nie mam wd 40 ale liczę że się obejdzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 najlepiej wyszejkować w tej sytuacji łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi