Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jak chcesz na szosę - kup szosę.

Miesiąc jazdy na slickach i z długimi rogami mnie co do tego przekonał.

Góral jest optymalny na cięższy teren czy luźniejsze nawierzchnie.

 

Ja próbowałem 2ch rowerów na 29. Jeden z nich to był spec na karbonowej ramie za 15kpln

i rzekomo sportowej geometrii.

Oba wydawały mi się wołowate jak stodoła - moja pierwsza myśl : to nie chce skręcać !

A redaktorki z BB cały czas ładują kit, że nie czuć różnicy.

W porównaniu mój 26 to brzytwa WRC.

Napisano (edytowane)

...raczej jako rower kolekcjonerski lub dawca części. Nikt dziś na takich kołach poza torowcami nie jeździ.

 

Wracając do Maestro.

Po ostatniej wycieczce w Szwajcarię Kaszubską stwierdziliśmy z żoną, że stock-owe oponki na nasz teren za wąskie są.

Nastąpił szybki zakup:

e6zz.jpg

Schwalbe Smart Sam 29x2,1

Różnica średnicy koła wynikająca z różnicy grubości opony jest konkretna,

cała grubość opony czyli ok 1cal - teraz to Maestro 29er  :) :

vr62.jpg
 



________________________________________________

Opona weszła w ramę bez problemów, ale ...

- musiałem zdjąć błotniki - będę musiał kupić takie MTB bez wsporników

- podpórka opierała się o oponę - też wywalona

 

kilka fot obrazujących ilość miejsca w ramie :

z78o.jpg wfxf.jpg zr4h.jpg kbaa.jpg

 

Oraz cały KANDS MAESTRO 29er :

efil.jpg

Teraz jazda po sypkim oraz po drobnym tłuczniu znacznie się poprawiła.

Wzrósł bardzo znacznie komfort - ciśnienie w kiszkach po 2bar
 



jeszcze zapomniałem dodać, że po zdjęciu starych opon miałem obawy jak te 2.1 się przyjmie,

bo wewn.szerokość oryginalnych obręczy to ledwie 16mm,

ale nówki ułożyły się bez żadnego marudzenia :icon_cool:

Edytowane przez bartnik
Napisano

@bartnik

 

Na zdjęciach wygląda jakby oponki przytłoczyły rower wizualnie. Też planuję wymianę na Smart Samy ale w wersji 700x40C, gdy CST się zużyją. Chociaż na razie wyglądają psiekrwie jak nówki, są ciężkie jak czołg i równie wytrzymałe.

Napisano (edytowane)

Hoho. Widzę, że nie tylko ja zmieniłem crossa żony w koslawego 29er'a. Miesiąc temu Lazaro żony też dorobił się SS 29x2.1 a mój Maestro Saguaro 29x2.2. A aktualnie po zamontowaniu Kendy Kwick rower schudł niemal 0.8 kg względem stockowych CST (masakrycznie ciężkie opony)! Czyli póki co zyskałem całościowo ponad kilogram :)

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez Piehursson
Napisano (edytowane)

ja z innej beczki, zmienialiście sztyce w swoich majstrach?

w moim własnie się poddała.

Edytowane przez waldi333
Napisano

Już pierwsze kilometry za Nami.

Oto przemyślenia:

1) źle ustawione koło w liczniku  więc całość wyzerowana (a kurde ustawiałem dobrze - hmmm...)

2) hamulce ok - tylko przód jakoś dziwnie chodzi (twardo i wydaje mi się, że czasami obciera -ał) 

3) trzeba ustawić przerzutki  bo obcierają, nie zawsze dobrze wskakują  - trzeba manuale pooglądać aby coś nie sp##

 

Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.

Jeżeli sobie z ustawieniami nie poradzę  to zapewne znajdzie się jakiś znajomy, który pomoże. bo w chwili obecnej nawet na serwis nie zamierzam dawać sprzętu, ponieważ 

1) ograniczone zaufanie

2) brak funduszy

3) chęć nauki  -  bo trzeba się w końcu tego nauczyć (co w warunkach bloku, braku stojaka i miejsca może być ciekawym przeżyciem)

 

Napisano

Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.

Jeżeli sobie z ustawieniami nie poradzę  to zapewne znajdzie się jakiś znajomy, który pomoże. bo w chwili obecnej nawet na serwis nie zamierzam dawać sprzętu, ponieważ 

1) ograniczone zaufanie

2) brak funduszy

3) chęć nauki  -  bo trzeba się w końcu tego nauczyć (co w warunkach bloku, braku stojaka i miejsca może być ciekawym przeżyciem)

Podjedz do mnie masz rzut kamieniem ustawimy przerzutki, klocki posparwdzamy :D 

Napisano

 

ja z innej beczki, zmienialiście sztyce w swoich majstrach?

ja zmieniłem od razu z powodu dodupnego jarzma wykonanego z kawałka 3mm blachy - siodło cały czas się kiwało mimo chamskiego dokręcenia

Napisano

ja zmieniłem od razu z powodu dodupnego jarzma wykonanego z kawałka 3mm blachy - siodło cały czas się kiwało mimo chamskiego dokręcenia

 

 

a na co zmieniłeś?

muszę kupić myśle że ok 100 zeta powinno się coś ogarnąć.

Napisano

Ja wymieniłem swoją tylko ze względów estetycznych. Do jej trwałości i jakości nie miałem żadnych zastrzeżeń oprócz tego, że napisy się powycierały i nie wyglądało to fajnie.

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

 

a na co zmieniłeś?

muszę kupić myśle że ok 100 zeta powinno się coś ogarnąć.

 

 

ja wziąłem ze skrzynki mojego starego zoom'a, bo był pod ręką i miał dobrą średnicę.

Ale do 100pln polecam Smica Pro -lekka i daje radę pod moimi 80kg

Napisano

Przede wszystkim powinieneś reklamowac sztyce u sprzedawcy gdyż jest to część objęta gwarancją. Chyba, że jej uszkodzenie jest wynikiem złego użytkowania roweru.

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

bartnik

odklej naklejki. mozliwe , ze malzonka sie nie polapie .

 

gorzej jest z mezami. oddalem kola z majstra kolezance, wlasciwie to zamontowalem w jej kellysie. i co ? i awanture miala w domu z mezem ! kolezka , gdy dowiedzial sie ze byly ode mnie, kazal jej to odkrecic. ale, ze kolezanka ma diabla za skora to jemu kazala to zrobic. na jego nieszczescie nawet nie wiedzial jak to zrobic. po kilku dniach sie dogadali, ona jezdzi na ex-moich kolach + avid sd7 i deore 590 a on udaje ,ze mu to juz nie przeszkadza. ps. zmiany hamulcow nie zauwazyl. ot, taka smiesznotka z zywca wzieta  :whistling: ...

 

 

pozdrawiam. 

Napisano

Chyba tak, bo czasami gdy jestem u rodziców to w publikatorze nadają.... chyba, że mamusia ogarnęła internet w TV i zapodaje sobie powtórkowo z ipla.tv ;)

Napisano

Jak myślicie lepiej kupić ten rower na giełdzie za 1100 niby ze sklepu, ale kawałek odemnie i nie wiadomo jak z gwarancją czy lepiej na miejscu bezproblemu ze sklepu za 1250?

 

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...