BikerLight Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 no coś Ty, to kiera z cyklu "wieś tańczy, wieś śpiewa" za jakiś czas pójdzie w pizdu ale na wymianę w pierwszej kolejności czekają pedały, siodełko, hamulce, chwyty i dodatkowy komplet opon trza kupić Toż to nowy rower będzie! A kiera nie taka zła, się mnie podoba @ZbyszekZmysichKiszek Z opisu wynikało że rowerek będzie jakimś jeźdźcem apokalipsy, niosącym zagładę ludzkości i światu jaki znamy ... więc jestem rozczarowany Wygląda jak góral. Tylko czy mi się zdaje czy korba jakoś tak blisko ziemi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) E tam nowy, zindywidualizowany To jest plus taniego roweru, że z czasem powolutku można do niego ładować nowe, inne, czasami lepsze, czasami zwyczajnie ładniejsze klonkry Pedały SPD się przydadzą chociażby na tym maratonie. Hamulce mocniejsze też się przydadzą. Reszta to fanaberia A propos zakupu siodełka mam dylemat co do koloru i chętnie jakąś sondę bym przeprowadził Białe, czarne, biało-czarne? Wszystko musi się trzymać kupy bo pancerze też chcę wymienić z czasem. Edytowane 20 Lipca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 pedalki do gleby maja okolo 19 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Pany bede mial na zbyciu korbe wraz suportem Alivio pod naped 9 rzedowy, stan prawie idelany minimlany przebieg, Koronki: 48/36/26T kolor korb czarn dlugosc ramion 175 , moze ktos chetny bedzie ?? O dokladnie taka http://allegro.pl/korby-shimano-alivio-9-rz-fc-m431-48x36x26-czarne-i3391231759.html Edytowane 20 Lipca 2013 przez makog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D4oS Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 jeśli to była aluzja do mojej kierownicy to sobie wypraszam, tylko ja mam prawo mówić o niej źle w sumie to jest fajna, ale wolę bez kolorków no Jestem załamany, wróciłem z grila, pojechałem na niego na rowerze do ziomka kilometr ode mnie, przy starcie poziom zadowolenia z roweru wysoki, jednak pojawiło się stukanie przy supporcie gdy prawy pedał idzie w dół, nie stuka zawsze, nie zależy to od siły pedałowania, nie zwiększa oporów, postanowiłem to zignorować do wizyty w serwisie za 2-3 dni. Niestety, w międzyczasie znajomy dosiadł mojego nadal nowego Kandsa i począł ni stąd ni zowąd uczyć się jazdy na jednym kole. Ponieważ wiązanka przekleństw nie zadziałała na niego ani trochę, a nie miałem zamiaru go z roweru zrzucać, 20 minut męczył tak mój rowerek, efekty? Przednia przerzutka na 2 biegu głośno hałasuje, tylna prawie nie łapie biegów, ustawienie 3 z przodu 6 z tyłu przeskakuje właściwie co obrót pedała, poprzednio mimo braku regulacji działało wzorowo. Powinienem mu wybić szybę w jego Lancerze, czy uspokoić się i iść na regulację bo to nic poważnego? Ogólnie dziś już nie mam siły, ale od jutra biorę się porządniej za instrukcje regulowania przerzutek, bo do tych 2-3 dni po prostu nie mam kasy na przegląd. z tej wiadomości wyciąłem w przybliżeniu 35 obraźliwych słów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Kobiety i roweru się nie pożycza Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 w sumie to jest fajna, ale wolę bez kolorków no Jestem załamany, wróciłem z grila, pojechałem na niego na rowerze do ziomka kilometr ode mnie, przy starcie poziom zadowolenia z roweru wysoki, jednak pojawiło się stukanie przy supporcie gdy prawy pedał idzie w dół, nie stuka zawsze, nie zależy to od siły pedałowania, nie zwiększa oporów, postanowiłem to zignorować do wizyty w serwisie za 2-3 dni. Niestety, w międzyczasie znajomy dosiadł mojego nadal nowego Kandsa i począł ni stąd ni zowąd uczyć się jazdy na jednym kole. Ponieważ wiązanka przekleństw nie zadziałała na niego ani trochę, a nie miałem zamiaru go z roweru zrzucać, 20 minut męczył tak mój rowerek, efekty? Przednia przerzutka na 2 biegu głośno hałasuje, tylna prawie nie łapie biegów, ustawienie 3 z przodu 6 z tyłu przeskakuje właściwie co obrót pedała, poprzednio mimo braku regulacji działało wzorowo. Powinienem mu wybić szybę w jego Lancerze, czy uspokoić się i iść na regulację bo to nic poważnego? Ogólnie dziś już nie mam siły, ale od jutra biorę się porządniej za instrukcje regulowania przerzutek, bo do tych 2-3 dni po prostu nie mam kasy na przegląd. z tej wiadomości wyciąłem w przybliżeniu 35 obraźliwych słów Suchy trzask z okolicy pedałów - dokręć pedały kluczem 15 optymalna długość 30cm. Masz krótszy? Załóż pampersa brzuch opasaj pasem i dokręcaj z całych sił, ma być 40Nm, a to dużo. Dokręć też korbę imbusem 8 mocno ale z wyczuciem, można uwalić gwint. Kands rower fajny ale nie BMX. Optymistyczny wariant to rozciągnięcie linek od przerzutek co zakłóciło ich pracę. Odczep je, przyczep i reguluj. Pesymistyczny - korba się wygięła pod wpływem ekstremalnie działających sił i/lub skrzywił się hak tylnej przerzutki. Na to pierwsze rady brak, hak naprostują w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D4oS Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Suchy trzask z okolicy pedałów - dokręć pedały kluczem 15 optymalna długość 30cm. Masz krótszy? Załóż pampersa brzuch opasaj pasem i dokręcaj z całych sił, ma być 40Nm, a to dużo. Dokręć też korbę imbusem 8 mocno ale z wyczuciem, można uwalić gwint. Kands rower fajny ale nie BMX. Optymistyczny wariant to rozciągnięcie linek od przerzutek co zakłóciło ich pracę. Odczep je, przyczep i reguluj. Pesymistyczny - korba się wygięła pod wpływem ekstremalnie działających sił i/lub skrzywił się hak tylnej przerzutki. Na to pierwsze rady brak, hak naprostują w serwisie. Pedały kręciłem 14, bo ta pasuje, klucz miałem sporo krótszy, ale i tak zdołał się rozciągnąć i przeskoczyć zamiast ich dokręcić, więc będę kombinował lepszy. Hałas w przedniej przerzutce na 2 biegu to był plastik pokazujący jak ją ustawić trący o zęby, myślę, że opadła, podniosłem ją trochę i z powrotem ustawiłem po czym znowu jest wszystko ok. Tylnią również wyregulowałem, pierwszy raz ogólnie, nie wydawała się wygięta, a biegi chodzą idealnie, aż sam się zdziwiłem. Pod koniec nie pozbyłem się jedynie tego stukania, ale być może dokręcenie pedałów go faktycznie zlikwiduje. suport dokręciłem delikatnie, ale nie zmieniło to nic, ogólnie wydaje mi się, że żadna część nie jest wygięta, więc mi się upiekło. Dość powiedzieć, że patrząc na zdjęcia Piehurssona których jakość ogranicza forum widziałem różnicę w wysokości przedniej przerzutki, jak i na oko z pamięci tak mi się zdawało. Teraz dokręciłem ją odrobinę mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Z naklejką Pro-Set się nie jeździ, oderwij ją i zachowaj na przyszłość Stukot prawdopodobnie od pedałów, z tym że jeśli nie masz dobrego klucza do dokręcenia to uwaga z jazdą - można uwalić gwint pedałów. Jeżeli przednia przerzutka przemieściła się wertykalnie to mogła też zmienić położenie horyzontalnie i prowadnik dotyka np. o tarczę ochronną korby. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D4oS Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 W sumie miałem pytać czy mogę się jej pozbyć, ale zapomniałem A co do tarcia o tarczę ochronną, to faktycznie wystąpiło, ale w trakcie regulacji zlikwidowałem. Niezła skuteczność, tak przez neta dokładnie zdiagnozować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thatis Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Potrzebuję informacji od właściciela BIAŁEJ wersji jak to wygląda z brudem mocno widać kurz itd.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 bez jaj - każdy rower się brudzi pomaluj na szaro -to będzie najmniej widać ja rower tylko opłukuję z błota-zawsze z kurzu - tylko lagi amortyzatora i niezbyt często myję cały rower gąbką max 2x w roku ROWER JEST DO JEŻDŻENIA A NIE DO PATRZENIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 He, wyznaję kompletnie inną filozofię! Rower gąbką zawsze gdy widzę warstwę pyłu, czyli praktycznie po każdej jeździe. Amor - widzę pył to wycieram szmatką, jak lagi zaczynają być suche ładuję Brunox. Łańcuch, przerzutki w miarę potrzeby. Odpuszczam tylko opony, stawiam na samooczyszczanie. Rower jest do jeżdżenia i do patrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 widzę pył to wycieram szmatką, jak lagi zaczynają być suche ładuję Brunox. I wrzucam tym samym cały syf do środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 właśnie właśnie, w związku z amortyzatorem - wie ktoś gdzie znaleźć jakieś sensowne kompendium odnośnie konserwacji i serwisowania amortyzatorów? na forum się kurcze doszukać nie mogę a cziłem już od jakiegoś czasu. ja póki co wycieram tylko lagi, żadnych smarów nie ładuję ale miłoby było wiedzieć co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Rozbierałem XCMa kilka razy, dużej filozofii tam nie ma , smarowanie smarem stałym i tyle , tak działają pewnie wszystkie tanie NEXy, XCT itp itd Edytowane 22 Lipca 2013 przez rybciasum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 jasne, rozumiem ale interesowałoby mnie np. z jaką czestotliwością np. rozbierać taki amortyzator. czy sa jakieś sztywne wytyczne co do tego, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 To są tylko dwie sprężyny i kawał gumy, uginak który i tak po paru tysiącach km będzie prosił o przejście na emeryturę, raz na jakiś czas można go sobie przeczyścić, ale wiele to nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) miałem XCMa pod 26 cali - co jakiś czas czyściłem syf spod uszczelki i smarowałem wazeliną techniczną. To smarowanie naprawdę pomagało - amor odzyskiwał jako-taką płynność ugięcia Po kilku tysiącach km miał już fest luzy na tulejach i na jego miejsce zawitała używana Reba Team Dual Air - to oznacza poczuć różnicę pierwsze primo : zjazd z 2550 na 1700g drugie primo : to się dopiero nazywa amortyzacja Edytowane 22 Lipca 2013 przez bartnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 I wrzucam tym samym cały syf do środka Nie no dlaczego? Przed smarowaniem wycieram wszystko ściereczką, wymiatam pył pędzlem z okolic uszczelek i rury goleni czyszczę jeszcze raz Brunoxem. Wycieranie, porcja Brunoxu i pompuję amorem tak żeby smar wszedł gdzie trzeba. Ścieram nadmiar i wsio w pariadku właśnie właśnie, w związku z amortyzatorem - wie ktoś gdzie znaleźć jakieś sensowne kompendium odnośnie konserwacji i serwisowania amortyzatorów? na forum się kurcze doszukać nie mogę a cziłem już od jakiegoś czasu. ja póki co wycieram tylko lagi, żadnych smarów nie ładuję ale miłoby było wiedzieć co i jak Pewnie znasz ale zapodam: http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=owners_manuals_2010%2F2010_OWNERS_MANUAL_NRX_NCX_NVX_NEX_CR_CT.pdf http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2011%2FSF11-NVX-DS-MLO-700C-75%2C80-%281%29.PDF Takie solidne serwisowanie z rozbieraniem Suntour zaleca raz na 100 godzin. Czyli w praktyce raz na sezon. Ogólnie za skomplikowane to nie jest, koleś serwisuje o wiele bardziej skomplikowany niż nasz NVX: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Schmaty techniczne znam Chodziło mi bardziej o realną częstotliwość takich przeglądów. I tak sie zastanawiam nad Twoim stosowaniem brunoxa bo piszesz, że lagi masz suche... ja po przejechaniu tych 1200km z okładem nadal mam tłusto i nie widze potrzeby dodatkowego smarowania. A odnosząc się postu @@bartnik, fajniem ieć powietrzny amortyzator ale jakiż sens ekonomiczny ładowania takiwego amorka za min ~500 zł do roweru wartego ~1000 to jedno a drugie to tylko cross i do jazdy do jakiej został on stworzony raczej nie trzeba takich cudów Edytowane 22 Lipca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Kwestia terenu zapewne. Jeżdżę dużo po "piachopyle" a to k...two do wszystkiego co choć odrobinę tłuste przylgnie. Gdybym to zostawił na lagach szybko miałbym zmasakrowane uszczelki, więc muszę usunąć ściereczką. Ściereczka usuwa też przy okazji smar... Brunox idzie raz na tydzień u mnie. Po fabrycznym smarze pozostało już tylko wspomnienie Edytowane 22 Lipca 2013 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) A odnosząc się postu @bartnik, fajniem ieć powietrzny amortyzator ale jakiż sens ekonomiczny ładowania takiwego amorka za min ~500 zł do roweru wartego ~1000 to jedno a drugie to tylko cross i do jazdy do jakiej został on stworzony raczej nie trzeba takich cudów Nie piszę o Maestro a o moim HT - jedynie amor był podobny na początku - to się odniosłem Kwestia terenu zapewne. Jeżdżę dużo po "piachopyle" a to k...two do wszystkiego co choć odrobinę tłuste przylgnie. Gdybym to zostawił na lagach szybko miałbym zmasakrowane uszczelki, więc muszę usunąć ściereczką. Ściereczka usuwa też przy okazji smar... Brunox idzie raz na tydzień u mnie. Po fabrycznym smarze pozostało już tylko wspomnienie Brunox to oczywiście nie majątek, ale stosowanie go do sprężynowego XCM to moim zdaniem przesada, skoro i tak jest smarowany smarem stałym. Co innego w amorach sprężynowo-olejowych . Edytowane 22 Lipca 2013 przez bartnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) @bartnik Tu chodzi o to by utrzymać górne uszczelki w dobrym stanie. Kupno Brunoxu jest o wiele tańsze niż kupno nowych uszczelek, a jego użycie o wiele mniej kłopotliwe niż ich wymiana. Amor w Maestro to NVX. Pozdro Edytowane 22 Lipca 2013 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inten Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Kupiłem niedawno swojego kandsa i mam pytanie robiliście ten przegląd gwarancyjny i jak z nim jest jeśli zamiawiałem przez internet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi