Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Platforma SPV


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jest mniej czuły, ponieważ "inteligentna" blokada potrzebuję trochę czasu zanim zadziała. Generalnie to w zależności od Ciebie (od napompowania) będzie się blokować lub odblokowywać po najechaniu na przeszkodę. Jeździłem krótko na Manitou R7 z SPV i nie przekonało mnie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście, że będzie działać 100x lepiej od XCR. Platformę możesz wyłączyć, tylko to traci absolutnie sens posiadanie amortyzatora z blokadą, a pompowanie go tak żeby jej nie było :)

Podaj może konkretnie co ci chodzi po głowie. Widzę, ze chyba chcesz kupić, znalazłeś okazję ale nie chcesz się nią podzielić żeby Ci nikt z przed nosa jej nie sprzątnął :) Co tam wypatrzyłeś jakiegoś Manitou R7 Platinum który ma tłumik spv? Jeśli tak to pamiętaj że te amortyzatory są z 2007 roku i wcześniej. To już spory wiek. No ale nie ma co wróżyć z fusów, powiedz o co konkretnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem amortyzator jeszcze starszy, skareb spv. Potrzebowalem amortyzator z piwotami bo moj xcr wyzional ducha, a przejscie na tarcze nie bylo oplacalne. Amorek za to praktycznie nowy, przejechane ma doslownie kilka set km. Postanowilem go kupic bo nie mam bardzo wysokich wymagan jak niektorzy na forum :).

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by mi ktoś powiedzieć jeszcze jakim ciśnieniem powinno się napompować tą komorę SPV, bo lewa wiadomo sag musi wynosić 1.5-2 cm. Jest jakaś zależność że np w lewej 60 psi to w prawej komorze 70 psi? Czy może każdy pompuje jak lubi ale są jakieś graniczne wartości których nie wolno przekraczać? Szukam instrukcji obsługi na internecie ale nie mogę znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Instrukcja str. 14 (po angielsku) http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2005%20Manitou%20Fork%20Service%20Manual.pdf

 

Z tego wynika, że im więcej pompujesz tym zawór potrzebuje większego uderzenia żeby się odblokował, dzięki czemu zapobiega to bujaniu amortyzatora i stratom energii podczas pedałowania. Im mniej powietrza tym działa lepiej na mniejsze nierówności. Wartością graniczną ciśnienia jest 30 PSI jest to wartość minimalna.

Tak, masz rację musisz wyjść z pompką do lasu pojeździć i eksperymentalnie dobrać wartość ciśnienia.

 

P.S Bardzo ważne, najpierw pompujesz amortyzator i ustawiasz poprawny SAG, dopiero później zabierasz się za ustawianie SPV.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...