Skocz do zawartości

[rama] Pęknięta rama a gwarancja-Kross Hexagon X6 2012


Bady

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Dzisiaj po wyczerpującej wycieczce w ciężkich warunkach zauważyłem że pękła mi rama i to w chyba najgorszym miejscu, bo w miejscu gdzie sztyca od siodła wchodzi w ramę

 

Zdjęcia

Lewa strona

LQHuqfH.jpg

 

Prawa strona

67AioHM.jpg

 

Przód

vn7oJKc.jpg

 

tył(rozjaśnione by pokazać skale problemu)

OJ7zS5a.jpg

 

 

 

Jak widać sytuacja prezentuje się nie ciekawie, i gdyby nie sztyca która dość głęboko siedzi w ramie jeździł bym już bez siodełka.

 

Ale teraz pytanie do was. Czy producent uwzględni gwarancję ?? Rower ma dopiero ROK!!! Nie czytałem za bardzo o takich przypadkach ale czego mogę spodziewać się po producencie? Nowej ramy czy raczej zaspawania miejsca pęknięcia?

 

 

 

PS. czy kross produkuje aluminium z ryżu ? czy to raczej wina po mojej stronie, że jeździłem w ciężkim terenie a nie po zakupy na targ ?

Napisano

Jeżeli używałeś roweru do tego do czego nie powinieneś używać to Twoja wina. Ale KROSS raczej nie robi problemów i akceptuje gwarancję.

Napisano

Jeżeli używałeś roweru do tego do czego nie powinieneś używać to Twoja wina. Ale KROSS raczej nie robi problemów i akceptuje gwarancję.

 

 

Jeśli masz na myśli jakiś Downhill czy jazda w skate parku to wybacz ale nie. Tylko jazda po lesie i asfalcie

 

 

A ile ważysz kg ? Powinni uwzględnić gwarancje.

 

85

  • Mod Team
Napisano

 

PS. czy kross produkuje aluminium z ryżu ?



LOL! :002: To Ci się nawet udało!
Nie ulega wątpliwości fakt, że wszystkie swoje ramy zamawiają u skośnookich ;)
Nie pierwszy i nie ostatni jesteś, jeżeli chodzi o pękniętego Krossa. Poszukaj na forum wątku o pękających ramach tej marki. Jeśli rower był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, to nie powinieneś mieć kłopotu z gwarancją, jeżeli oczywiście ta cały czas obowiązuje.
Napisano

 

 

LOL! :002: To Ci się nawet udało!

Nie ulega wątpliwości fakt, że wszystkie swoje ramy zamawiają u skośnookich ;)

Nie pierwszy i nie ostatni jesteś, jeżeli chodzi o pękniętego Krossa. Poszukaj na forum wątku o pękających ramach tej marki. Jeśli rower był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, to nie powinieneś mieć kłopotu z gwarancją, jeżeli oczywiście ta cały czas obowiązuje.

 

 

Zgodnie z przeznaczeniem? Myślicie że ja nim w skate parku skakałem??

 

 

Jeżeli sztyca fabryczna i nie wyciągnięta poza ogranicznik to powinni uwzględnić, ale to tylko Kross...

 

 

Nie mam oryginalnej, bo mi ukarali siodełko. Sztyce mam dłuższą niż miałem oryginalnie ale  jest na tyle długa że nie wyciągałem ponad ogranicznik

  • Mod Team
Napisano

Zgodnie z przeznaczeniem? Myślicie że ja nim w skate parku skakałem??

 

Przecież ja nic takiego nie sugeruję. Odnoszę się tylko do tego w jaki sposób Kross konstruuje swoje warunki gwarancyjne. W wątku o popękanych ramach Krossa już ktoś napisał, że użycie roweru (także modeli z wyższej półki) nawet w jakimś amatorskim wyścigu jest w/g Krossa "użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem" i może być podstawą do odmowy uznania gwarancji. Niedługo to sobie chyba napiszą, że udział w masie krytycznej jest także "niezgodny z przeznaczeniem" użytkowania roweru.

 

A jeżeli wymieniałeś sztycę (nieważne, czy na dobrą, czy na złą), to nie chcę być tutaj "posłańcem złej wieści" (nie mam przed sobą warunków gwarancji), ale to także może stać się przyczyną odmowy uznania gwarancyjnego ze strony Krossa.

 

Życzę powodzenia w dalszym postępowaniu.

Napisano

Nie koniecznie. Jeden z kolegów wymienił przecież amor i mu bez problemu uznali gwarancję na ramę (temat Levelów Bx). Co oczywiście nie świadczy o tym, że będzie tak w każdym przypadku.

Napisano

mi kiedyś kross napisał żebym przesłał rower jak zaproponowałem czy nie lepiej jak wyśle samą ramę to wydawalis ie wrecz zachwyceni nie pytając czy orginalne części były wymieniane jednak nie chodziło o pęknięcie ramy jak w tym wypatku tfu tfu ;)

Napisano

Bardzo prawdopodobne, że będą powoływać się na zmiany konstrukcyjne i odrzucą reklamację.

 

 

Zmiany konstrukcyjne?

Jeśli sztyca została wymieniona na dłuższą (z tą samą średnicą), to żadna zmiana konstrukcyjna tu nie nastąpiła.

 

 

Tam samo jeśli się zmieni opony w nowym samochodzie na gwarancji na inne niż podczas wyjazdu z salonu (przy tych samych rozmiarach).

Napisano

Co do samej ramy, to dziwię się, że ktoś jest zdziwiony iż pękła rama Krossa ;)

Jeszcze trochę i na Forum będą tematy " jeżdżę już rok i nie pękła mi rama Kross - czy ktoś wie dlaczego ? "

Napisano

 

Zmiany konstrukcyjne?

Jeśli sztyca została wymieniona na dłuższą (z tą samą średnicą), to żadna zmiana konstrukcyjna tu nie nastąpiła.

 

 

Tam samo jeśli się zmieni opony w nowym samochodzie na gwarancji na inne niż podczas wyjazdu z salonu (przy tych samych rozmiarach).

 

 

Widać, że mało masz do czynienia z reklamacjami i powodami ich odrzucenia.

Tak to jest zmiana konstrukcyjna bo nowa sztyca mogła mieć minimalnie mniejszą średnicę i pracować w ramie, albo mieć ogranicznik w innym miejscu przez co wystawała więcej niż stara. Takich argumentów będą używać żeby odrzucić reklamację i po 6msc od zakupu to ty będziesz musiał im udowodnić, że jest inaczej.

 

Opona w trakcie normalnej eksploatacji zużywa się, sztyca nie.

  • Mod Team
Napisano

Ze sztycami jest właśnie ten problem że nie wszystkie trzymają tolerancję. Czasem komin sztycy nie trzyma. Trzeba by wziąć cyfrową suwmiarkę i pomierzyć sztycę i komin. Jeśli pomiary będą ok, wina ramy. Jeśli sztyca będzie miała mniejszą średnicę niż deklarowana Kross może się wykpić od gwarancji. Jeśli komin za szeroki, wina ramy. tylko od razu trzeba im pisać w @ że było mierzone.

Napisano

To już jest absurd. Innej sztycy o określonych wymiarach np. dopuszczonej do obrotu na terenie UE nie można potraktować jako zmianę konstrukcyjną.

Rozumiem, że producenci próbują się wykręcać jak mogą, lecz jeśli poszkodowany (w tym przypadku) nie odpuści, zbierając np. ekspertyzy od rzeczoznawcy; później ew. sąd, to na pewno wygra sprawę.

 

Równie dobrze tak samo można podejść do wymiany mostka na dłuższy, czy korby na taką z większą liczbą zębów.

Co innego gdyby był taki zapis na gwarancji, lecz chyba nikt się z czymś takim nie spotkał.

Napisano

1. Przecież ja nic takiego nie sugeruję. Odnoszę się tylko do tego w jaki sposób Kross konstruuje swoje warunki gwarancyjne. W wątku o popękanych ramach Krossa już ktoś napisał, że użycie roweru (także modeli z wyższej półki) nawet w jakimś amatorskim wyścigu jest w/g Krossa "użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem" i może być podstawą do odmowy uznania gwarancji. Niedługo to sobie chyba napiszą, że udział w masie krytycznej jest także "niezgodny z przeznaczeniem" użytkowania roweru.

 

2. A jeżeli wymieniałeś sztycę (nieważne, czy na dobrą, czy na złą), to nie chcę być tutaj "posłańcem złej wieści" (nie mam przed sobą warunków gwarancji), ale to także może stać się przyczyną odmowy uznania gwarancyjnego ze strony Krossa.

 

3. Życzę powodzenia w dalszym postępowaniu.

 

 

1. W ogóle pierwszy raz spotykam się z czymś takim jak pęknięta rama. W sumie to dziwne miejsce i pewnie wskazuje na mój błąd użytkowania. Rower dzisiaj został bez problemu przyjęty. Ale na razie muszę czekać na decyzje producenta

 

2. Tak jak w samochodzie mamy hamulce, opony od niedawna nawet silnik to są to elementy które się zużywają i można a nawet trzeba wymieniać. A jeśli siodełko zostało mi skradzione to miałem jeździć bez siodła?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam , mozesz napisac jaki jest final sprawy, masz juz moze jakas informacje od producenta ?. Mam praktycznie taka sama sytuacje z peknieta rama a nie wiem czy warto wysylac rower. Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...