Groszkin Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Witam Kupiłem rower miejski dla żony na allegro. Typowy makrokesz chyba, chociaż kosztował jakieś 800. Tak naprawdę jestem zadowolony. Jakośc odpowiednią do Kwoty. Jest ładny i żona jest zadowolona. Jedyny problem to ze rower słabo się toczy. Jakby na hamulcu się jechało. Biegi ma w piascie , dynamo jest odlaczone. Co może być przyczyną? Czy jest jakaś możliwość naprawy czy należy to po prostu zaakceptować? Jestem na gwarancji. Może go ewentualnie oddać do naprawy.... Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Kamilos121 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Daj link czy zdjęcie tego roweru ? Może wystarczy tylko hamulce wyregulować bo coś trze .
Groszkin Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Hamulec jest przodu i widać ze nie blokuje ale jak się ruszyć tylnym kołem to coś je hamuje. Bo od razu prawie się zatrzymuje. Można w nim hamować pedalami, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
tobo Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Być może piasta jest skontrowana za mocno - po dociągnięciu śrub mocujących koło w ramie opór wzrasta zawsze dodatkowo.
Groszkin Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Co z tym zrobić? Nie ma żadnej widocznej regulacji. Śruba mocujące kolo nie jest mocno zakręcona. Piasta jest Sram. Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Kowal1986 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Zdejmij koło z roweru i zobacz jak się ,kręci w dłoniach. Jeśli jest taki sam opór to znaczy, ze coś w piaście jest nie tak. Jeżeli rower na gwarancji to oddawaj.
Franiuu Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Moim zdaniem problem może leżeć w zbyt mocno zakontrowanej piaście. Myślę, że najrozsądniej będzie odesłać na gwarancję. Wszystko zależy, jak z kosztami przesyłki - nie reklamowałem nigdy nic przez allegro i nie mam pojęcia, kto je pokrywa. Jeżeli Ty będziesz musiał je pokryć, a problem leży w samym kontrowaniu, to nie wiem, czy warto. Jeżeli natomiast problem tkwi w przerzutce, to bez namysłu wysyłaj - to jest dość skomplikowany mechanizm i ja osobiście nie zabierałbym się za to.
Groszkin Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Napisano 10 Czerwca 2013 ok zobaczymy, dzięki za pomoc. Ewentualnie odeślę do serwisu samo koło.
Burak Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Odesłanie samego koła nic Ci nie pomoże. Najprawopodobniej tylne koło jest nieprawidłowo zamontowane w ramie. Niestety kupowanie rowerów przez internet czy w markecie ma swoje wady. Sprzedawca rowerów powinien znać się na tym co sprzedaje. Gwarancja w takim przypadku jest również czysto teoretyczna. Najprościej będzie jak znajdziesz dobry serwis w pobliżu i zapłacisz im za regulację. Nie powinno to dużo kosztować.
Groszkin Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Napisano 10 Czerwca 2013 pytałem w serwisie i podobny tych piast się nie rozbiera. Zdejmowanie koła z roweru to też delikatna sprawa. Muszę się skontaktować ze sprzedawcą i zobacze co mi powie.
Shootee Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Jak zdejmowanie koła to delikutaśna sprawa? Przecież jak kapcia złapiesz to koło musisz zdjąć. W zależności od kosztów albo reklamacja, albo sam się podejmij, albo idź do serwisu Piasta może źle skręcona?
Groszkin Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Napisano 11 Czerwca 2013 Gość powiedział mi, że tych piast się teraz nie kontruje że są gotowe. Ewentualnie przykręcona za mocno do ramy, ale to nie jest problem bo śruba od ramy jest bardzo luźno przykręcona.
OrzelPiotr Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Nigdy się nie spotkałem z sytuacją, żeby koło do ramy było przykręcone za mocno (lepiej żeby było mocniej niż słabo), idąc dalej, jaki to może mieć wpływ na ucisk na piastę. Jedyna opcja w tym przypadku to za duża kontra na piaście i ucisk na łożyska, ale tak jak pisałem nijak się to ma do mocowania koła w ramie.
Kamilos121 Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Zajedź do normalnego serwisu rowerowego i za 20 złotych ci to zrobią . Koledzy mają rację to na 80% konusy są za mocno dokręcone . Daj link do tego roweru .
BikoBiko Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Panowie, przeczytajcie pierwszy post - to jest piasta planetarna.
BikoBiko Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 To znaczy, że ma wbudowany mechanizm kilku biegów wewnątrz piasty. http://www.wrower.pl/sprzet/piasty-wielobiegowe,5437.html
Groszkin Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Napisano 12 Czerwca 2013 no tak zgadza się. Cały czas to miałem na myśli.
BikoBiko Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Dlatego trzeba prawdopodobnie przyjrzeć się samej piaście, a nie konusom jak tu było pisane. Piasta jest zamknięta i jej rozebranie to nie jest tak prosta sprawa jak typowej piasty na konusach, czy maszynach. Moim zdaniem powinieneś to oddać na gwarancji do regulacji lub wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.